Skocz do zawartości

[Amortyzator] Manitou Minute - problem przy serwisie


aflo

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem na CRC Minute Pro 120mm. Czytając o problemach w nowych amorach z olejem w lagach postanowiłem to sprawdzić.

I mam problem z odkręceniem dolnej śruby w lewej ladze (tej z sprężyną powietrzną). Śruba obraca się i w ogóle się nie odkręca. Zrobiłem  ze 20 obrotów i nic. Robiłem to z napompowaną komorą (100psi) i bez powietrza.  Po prawej śruba na inbus odkręca się  bez problemu.

Co teraz zrobić? Jeszcze go nawet w rowerze nie montowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator nowy tak jak pisałem w pierwszym poście

Kręcę w lewą stronę, z resztą w prawo czy w lewo tak samo się obraca. Śruba razem z trzpieniem się obraca, więc potrzebny duży nacisk na trzpień żeby go unieruchomić wtedy może śruba się obróci na gwincie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator kupiony na CRC więc nie wiem czy Valeo pomoże.

 

Pytanie do kogoś kto rozbierał już sprężynę Mars air - w jaki sposób trzpień jest zablokowany żeby się nie obracał podczas odkręcania tej dolnej śruby.

Czy jak odkręcę górny korek z wentylem, to czy będę miał dostęp do tego trzpienia  żeby  go jakoś zablokować, unieruchomić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będziesz miał dostępu ponieważ pomiędzy dolną i górną częścią pręta kompresji jest sprężyna, nie są ze sobą połączone, górna stoi w miejscu a dolna się obraca.

Napompuj  porządnie amor, załóż klucz, i zamiast odkręcać ręką stuknij w niego, tak żeby w lewo dostał mocny impuls, jest szansa, że od takiego udaru śruba "puści"

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator kupiony na CRC więc nie wiem czy Valeo pomoże.

 

Pytanie do kogoś kto rozbierał już sprężynę Mars air - w jaki sposób trzpień jest zablokowany żeby się nie obracał podczas odkręcania tej dolnej śruby.

Czy jak odkręcę górny korek z wentylem, to czy będę miał dostęp do tego trzpienia  żeby  go jakoś zablokować, unieruchomić ?

Tak to mniej więcej wygląda: ManitouTowerProSpringside.jpg

Przepraszam za długi rysunek ale nie bardzo miałem jak go zmniejszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę pompować, tylko nie wiem na ile??

 

200 psi chyba będzie dobre, ale czy amortyzatora nie uszkodzi. Maksymalne jest chyba 120psi, ale w czasie jazdy w terenie pewnie w komorze może być około 200. A tu będzie amortyzator w spoczynku więc powinno być ok. Spróbuje uderzyć w ramie klucze, takie obciążenie udarowe może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadne napompowanie amora niewiele zmieni, wewnątrz goleni umieszczona jest prowadnica (rysunek pokazany przez "Hanzo" jest mylący, część tego żółtego elementu to prowadnica pręta kompresji), tłok może dojść maksymalnie do tej prowadnicy, więc ściska sprężynę tak samo przy ciśnieniu 150 psi jak przy ciśnieniu 200 psi.

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawosci, bo tez czeka mnie serwis mańka. Domyslam sie ze otwor w goleni nie jest przegwintowany i sruba idzie luzem na przelot ?. Ja probowalbym złapac srube jakims dobrym kluczem, sciskiem tak by mozna ja jednoczesnie krecic i odciągać na zewnatrz, zapierajac tym samym wew. Mechanizm od dolu?

Edytowane przez madluki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nic nie pomogło. Na pompowałem do 180 psi uderzyłem kilka razy w klucz. Zrobiłem odwrotna sytuacje, powietrze spuszczone, amortyzator mocno ściśnięty i też się obraca wszystko.

 

Chyba taka sytuacja jest podstawą do reklamacji, tylko czy ją uznają???

Na łbie śruby widać ślady po tych wszystkich zabiegach, reszta nówka.

Czy ktoś coś reklamował już w CRC?? Napisać do nich, czy może założyć spór na PayPal???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wysłałem amortyzator do CRC. Jak go dostali to odpisali, że go wysyłają do centrum serwisowego

Dziś dostałem odpowiedź:

 

We are emailing regarding the Manitou Minute Pro fork your returned to us.

Our workshop have loosened the nut on the fork so you can remove the lowers however this isn't something that you would be able to do yourself in future.If you need to remove the lowers you would need to get a bike shop to loosen them, this is the case with all 2013 Minute Pro forks.

We will return your fork, it should be dispatched later today.

 

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem: odkręcili go i mi go odsyłają. I ogólnie nie wolno mi robić tego samemu - tylko w serwisie rowerowym???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki jest na gwarancji, to właściwie nie powinno się do niego zaglądać samemu, ale co zrobić jeśli fabrycznie są słabo smarowane ...

 

Dopóki jest na gwarancji, to właściwie nie powinno się do niego zaglądać samemu, ale co zrobić jeśli fabrycznie są słabo smarowane ...

 

PS

W jaki sposób odsyłałeś ?

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...