aflo Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Kupiłem na CRC Minute Pro 120mm. Czytając o problemach w nowych amorach z olejem w lagach postanowiłem to sprawdzić. I mam problem z odkręceniem dolnej śruby w lewej ladze (tej z sprężyną powietrzną). Śruba obraca się i w ogóle się nie odkręca. Zrobiłem ze 20 obrotów i nic. Robiłem to z napompowaną komorą (100psi) i bez powietrza. Po prawej śruba na inbus odkręca się bez problemu. Co teraz zrobić? Jeszcze go nawet w rowerze nie montowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baltazaros Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Naciśnij podkowę w dół od korony wtedy odkręcisz to bez problemu. Tak jak na filmie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aflo Napisano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 nie - to nie pomogło. Dużej siły użyłem ciągnąc za podkowę i dalej tylko się obraca i nie wykręca. Drugą stronę odkręciłem i olej wyleciał (około 10 ml) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Ale odkręcasz w lewo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aflo Napisano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 tak w lewo Może lekko przez kawałek drewna uderzyć w śrubę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Raczej uderzył bym w klucz, tak żeby na śrubę zadziałał "udar". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Skompresuj go i wtedy spróbuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aflo Napisano 1 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 nic nie pomaga. Czy można dopompować amor do ciśnienia 200psi, bo może to pomoże. Czy w drugiej ladze lepiej będzie jak śruba odkręcona?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baltazaros Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 jedna laga do drugiej nic nie ma, nie wiem czy bym pompował do tylu... dziwna sprawa, w dobrą strone kręcisz? Rozumiem iż amor używany? to może ktoś wcześniej dał ciała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aflo Napisano 1 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Amortyzator nowy tak jak pisałem w pierwszym poście Kręcę w lewą stronę, z resztą w prawo czy w lewo tak samo się obraca. Śruba razem z trzpieniem się obraca, więc potrzebny duży nacisk na trzpień żeby go unieruchomić wtedy może śruba się obróci na gwincie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baltazaros Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 to moze poprostu oddac go na serwis do velo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aflo Napisano 1 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Amortyzator kupiony na CRC więc nie wiem czy Valeo pomoże. Pytanie do kogoś kto rozbierał już sprężynę Mars air - w jaki sposób trzpień jest zablokowany żeby się nie obracał podczas odkręcania tej dolnej śruby. Czy jak odkręcę górny korek z wentylem, to czy będę miał dostęp do tego trzpienia żeby go jakoś zablokować, unieruchomić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) Nie będziesz miał dostępu ponieważ pomiędzy dolną i górną częścią pręta kompresji jest sprężyna, nie są ze sobą połączone, górna stoi w miejscu a dolna się obraca. Napompuj porządnie amor, załóż klucz, i zamiast odkręcać ręką stuknij w niego, tak żeby w lewo dostał mocny impuls, jest szansa, że od takiego udaru śruba "puści" Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 Amortyzator kupiony na CRC więc nie wiem czy Valeo pomoże. Pytanie do kogoś kto rozbierał już sprężynę Mars air - w jaki sposób trzpień jest zablokowany żeby się nie obracał podczas odkręcania tej dolnej śruby. Czy jak odkręcę górny korek z wentylem, to czy będę miał dostęp do tego trzpienia żeby go jakoś zablokować, unieruchomić ? Tak to mniej więcej wygląda: Przepraszam za długi rysunek ale nie bardzo miałem jak go zmniejszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aflo Napisano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 Czyli tych częci które na rysunku są w kolorze żółtym i niebieskim nie wyjmę od góry (po odkręceniu górnego korka)???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 W serwisówce stoi jasno napisane, że tłok powietrzny (żółty) można wypchnąć od dołu po wyjęciu wszystkiego z lagi (zielone, czerwone i niebieskie). Czyli w/g producenta się nie da wyjąć od góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 Nie, nie wyjmiesz tego, jeżeli nie oddzielisz dolnych goleni od górnych. Można jeszcze spróbować podgrzać delikatnie śrubę, może jest tam jakiś klej do gwintów. No i oczywiście próbować odkręcić przy mocno napompowanej komorze powietrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aflo Napisano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 Będę pompować, tylko nie wiem na ile?? 200 psi chyba będzie dobre, ale czy amortyzatora nie uszkodzi. Maksymalne jest chyba 120psi, ale w czasie jazdy w terenie pewnie w komorze może być około 200. A tu będzie amortyzator w spoczynku więc powinno być ok. Spróbuje uderzyć w ramie klucze, takie obciążenie udarowe może pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 (edytowane) Przesadne napompowanie amora niewiele zmieni, wewnątrz goleni umieszczona jest prowadnica (rysunek pokazany przez "Hanzo" jest mylący, część tego żółtego elementu to prowadnica pręta kompresji), tłok może dojść maksymalnie do tej prowadnicy, więc ściska sprężynę tak samo przy ciśnieniu 150 psi jak przy ciśnieniu 200 psi. Edytowane 2 Kwietnia 2014 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madluki Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 (edytowane) Tak z ciekawosci, bo tez czeka mnie serwis mańka. Domyslam sie ze otwor w goleni nie jest przegwintowany i sruba idzie luzem na przelot ?. Ja probowalbym złapac srube jakims dobrym kluczem, sciskiem tak by mozna ja jednoczesnie krecic i odciągać na zewnatrz, zapierajac tym samym wew. Mechanizm od dolu? Edytowane 2 Kwietnia 2014 przez madluki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aflo Napisano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 Niestety nic nie pomogło. Na pompowałem do 180 psi uderzyłem kilka razy w klucz. Zrobiłem odwrotna sytuacje, powietrze spuszczone, amortyzator mocno ściśnięty i też się obraca wszystko. Chyba taka sytuacja jest podstawą do reklamacji, tylko czy ją uznają??? Na łbie śruby widać ślady po tych wszystkich zabiegach, reszta nówka. Czy ktoś coś reklamował już w CRC?? Napisać do nich, czy może założyć spór na PayPal??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 Napisz do CRC, z tego co wiem, bez problemu wymieniają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aflo Napisano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Wysłałem amortyzator do CRC. Jak go dostali to odpisali, że go wysyłają do centrum serwisowego Dziś dostałem odpowiedź: We are emailing regarding the Manitou Minute Pro fork your returned to us. Our workshop have loosened the nut on the fork so you can remove the lowers however this isn't something that you would be able to do yourself in future.If you need to remove the lowers you would need to get a bike shop to loosen them, this is the case with all 2013 Minute Pro forks. We will return your fork, it should be dispatched later today. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem: odkręcili go i mi go odsyłają. I ogólnie nie wolno mi robić tego samemu - tylko w serwisie rowerowym??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 (edytowane) Dopóki jest na gwarancji, to właściwie nie powinno się do niego zaglądać samemu, ale co zrobić jeśli fabrycznie są słabo smarowane ... Dopóki jest na gwarancji, to właściwie nie powinno się do niego zaglądać samemu, ale co zrobić jeśli fabrycznie są słabo smarowane ... PS W jaki sposób odsyłałeś ? Edytowane 11 Kwietnia 2014 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baltazaros Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 To oddajesz do serwisu na "przegląd" i mówisz żeby przesmarowali...Klient płaci to może rządać nie ? Bo ile Cie za to skasują 50zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.