jabolpan Napisano 31 Marca 2014 Napisano 31 Marca 2014 Witam. Odgrzebałem dzisiaj mój rower i postanowiłem go odnowić. Potrzebuję kilku cennych porad od doświadczonych forumowiczów, Do wymiany będzie kaseta z tyłu, łańcuch manetki od przerzutek. Zastanawiam się nad napędem z przodu czy i jak stwierdzić że nadaje się do wymiany? JAk zabrać się za to wszystko; czy wymienić całe koło z kaseta czy samą kasetę i jak dobrać odpowiednia do tego roweru? Cześći będę chciał zamontować nowe zakupione na allegro ze średniej półki. Rower ma około 15 lat z czego 10 przeleżał ale nie ma na nim śladu rdzy. Renowację traktuję jako hobby, nie chcę ani roweru wyczynowego ani wydać więcej niż 500 zł na części Jestem nowy i przepraszam jężeli coś w tym temacie jest nie zgodne z regulaminem. Typ roweru górski bez amortyzacji, nazywa się SLALOM MTB new line osprzet Shimano tył Acera X 6 zębatek, przód ALTUS 3 zębatki. Fotki nie załadowałem bo musiałbym zmniejszać rozmiar baaardzo.
Mod Team michuuu Napisano 31 Marca 2014 Mod Team Napisano 31 Marca 2014 Daj zdjęcia na: http://zapodaj.net/
jabolpan Napisano 31 Marca 2014 Autor Napisano 31 Marca 2014 dodałem tutaj: http://imageshack.com/a/img703/679/wuau.jpg http://imageshack.com/a/img401/3060/hfxg.jpg http://imageshack.com/a/img823/9163/gg6j.jpg http://imageshack.com/a/img819/6351/stn8.jpg chciałbym jeszcze dodać że rower będzie przeznaczony bardziej na szosę.
zoomek Napisano 2 Kwietnia 2014 Napisano 2 Kwietnia 2014 Ja zacząłbym od gruntownego wyczyszczania roweru i sprawdzenia, w jakim stanie są podzespoły. Rdzawego nalotu na łańcuchu czy zębatkach nie trzeba się bać, być może są jeszcze całkiem OK i nie trzeba ich wymieniać (zużyć do końca, a potem kupić nowe - lepsze). Oczywiście wypadałoby też skontrolować stan łożysk w piastach i sterach oraz sprawdzić suport. Do tego jeszcze wycentrować koła. Do wymiany na pewno są: - linki i pancerze (hamulce oraz przerzutki) - klamkomanetki (a przynajmniej lewa) - klocki hamulcowe - dętki i opony (jak zamierzasz jeździć po szosie to nie potrzebujesz terenowych balonów, sprawdzą się natomiast crossówki). Rzecz jasna jak nie masz co zrobić z pieniędzmi to możesz całkowicie zmienić napęd, kupić dobrej klasy hamulce itd. Pytanie, czy darzysz ten rower aż takim sentymentem, bo inwestycja znacznie przewyższy jego wartość.
BajkowiecxD Napisano 2 Kwietnia 2014 Napisano 2 Kwietnia 2014 1.Umyj rower,chociazby szlaufem 2.Zdejmij bagażnik 2.Serwis piast,musisz je rozkrecic i wymienic chociaż kulki 3.Do wymiany hamulce,klamki+szczęki wraz z klockami+linki+pancerze 4.Wymiana linek przerzutek 5.Wymiana pedałów 6.Wymiana korby+lancucha+kasety 7.Wyczyszczenie obreczy(wazne przy v-brake) Tak na szybko: Korby: http://allegro.pl/promocja-korby-shimano-fc-m131-48x38x28-i4096353396.html Kaseta+łancuch http://allegro.pl/zestaw-shimano-wolnobieg-7-rzedowy-spinka-ug51-i4078269888.html Szczęki: http://allegro.pl/hamulec-shimano-acera-br-m422-v-brake-i4089726834.html Chwyty:(Polecam) http://allegro.pl/chwyty-kellys-advancer-2density-kolor-do-wyboru-i4077377626.html Pedały: http://allegro.pl/pedaly-aluminiowe-deone-os-cr-mo-imp-rowery-i4089727517.html
jabolpan Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Napisano 8 Kwietnia 2014 witam po przerwie, zamówiłem wczoraj części do mojego roweru a mianowićie:- koło tył i przód z dętkami i opoami, koła wzmacniane koszt w sumie 180 zł-wolnobieg 7 rzędowy shimano + łańcuch ug 51 za 45 zł-pedły aluminiowe - 21 zł-kalmko manetki shimano z linkami za 70 zł-hamulec v- brakes z klockami shimano za 36 zl- linki, linki pancerze i klucz do wolnobiegu za wszystko wyszło 410 zł, wszystko nowe.Mam teraz problem i prosze o poradę, postanowiłem nie wymieniać na razie przerzutek i korby z przodu, tylnia przrzutka jest 6 rzedowa a ja bede mial 7 czy sobie poradzi szczere wątpię jakoś mi to umknęło a przednia z kolei dziwnie koleboczę się na boki w mocowaniu i najważniejsze najdroższe jak zdecydować o wymianie korby luzów nie ma ale brat stwierdził , że zębatki troszeczkę zużyte. Dodatkowo naszło mnie na pomalowanie ramy na czarny mat ) właśnie czytam o tym na forum ale się boję , że nie wyjdzie moja rama nie wygląda źle tyle że kolor jakiś taki nijaki.
Mod Team Puklus Napisano 8 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 8 Kwietnia 2014 tylnia przrzutka jest 6 rzedowa a ja bede mial 7 czy sobie poradzi szczere wątpię Nie booj żaby, poradzi sobie nawet z 8 czy 9 Przednia zaś to top swing i złapała standardowe dla nich luzy. Korba jest ok, jak nie jest krzywa to ja tylko wyczyść. Policz jakie zębatki na niej są to wtedy dobierzemy ci przerzutkę.
jabolpan Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Napisano 8 Kwietnia 2014 właśnie zamowiłem shimano altusa za 44 zł, psia krew nie odświerzyłe strony bo bym się wstrzymał ale facet ma mi oddzwonić za sekundach i dobrać przerzutkę na przód p.s. na mojej starej pisze "made in japan" ciekawe cz obecnie też tak jest a przednie największa zębatka ma 42 ząbki
dovectra Napisano 8 Kwietnia 2014 Napisano 8 Kwietnia 2014 ja właśnei orestaurowałem koleżance rowerek mtb z 80/90 lat. wszystkie części starałem się ratować, a jak padły, to używki z epoki wstawiałem, I powiem szczerze. takich piast, korb i kaset już nie robią, Exage 400 -300 LX. i zużycie mininmalne. wyszło to 137 zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.