jabolpan Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Witam. Odgrzebałem dzisiaj mój rower i postanowiłem go odnowić. Potrzebuję kilku cennych porad od doświadczonych forumowiczów, Do wymiany będzie kaseta z tyłu, łańcuch manetki od przerzutek. Zastanawiam się nad napędem z przodu czy i jak stwierdzić że nadaje się do wymiany? JAk zabrać się za to wszystko; czy wymienić całe koło z kaseta czy samą kasetę i jak dobrać odpowiednia do tego roweru? Cześći będę chciał zamontować nowe zakupione na allegro ze średniej półki. Rower ma około 15 lat z czego 10 przeleżał ale nie ma na nim śladu rdzy. Renowację traktuję jako hobby, nie chcę ani roweru wyczynowego ani wydać więcej niż 500 zł na części Jestem nowy i przepraszam jężeli coś w tym temacie jest nie zgodne z regulaminem. Typ roweru górski bez amortyzacji, nazywa się SLALOM MTB new line osprzet Shimano tył Acera X 6 zębatek, przód ALTUS 3 zębatki. Fotki nie załadowałem bo musiałbym zmniejszać rozmiar baaardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 31 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Daj zdjęcia na: http://zapodaj.net/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jabolpan Napisano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 dodałem tutaj: http://imageshack.com/a/img703/679/wuau.jpg http://imageshack.com/a/img401/3060/hfxg.jpg http://imageshack.com/a/img823/9163/gg6j.jpg http://imageshack.com/a/img819/6351/stn8.jpg chciałbym jeszcze dodać że rower będzie przeznaczony bardziej na szosę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zoomek Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 Ja zacząłbym od gruntownego wyczyszczania roweru i sprawdzenia, w jakim stanie są podzespoły. Rdzawego nalotu na łańcuchu czy zębatkach nie trzeba się bać, być może są jeszcze całkiem OK i nie trzeba ich wymieniać (zużyć do końca, a potem kupić nowe - lepsze). Oczywiście wypadałoby też skontrolować stan łożysk w piastach i sterach oraz sprawdzić suport. Do tego jeszcze wycentrować koła. Do wymiany na pewno są: - linki i pancerze (hamulce oraz przerzutki) - klamkomanetki (a przynajmniej lewa) - klocki hamulcowe - dętki i opony (jak zamierzasz jeździć po szosie to nie potrzebujesz terenowych balonów, sprawdzą się natomiast crossówki). Rzecz jasna jak nie masz co zrobić z pieniędzmi to możesz całkowicie zmienić napęd, kupić dobrej klasy hamulce itd. Pytanie, czy darzysz ten rower aż takim sentymentem, bo inwestycja znacznie przewyższy jego wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BajkowiecxD Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 1.Umyj rower,chociazby szlaufem 2.Zdejmij bagażnik 2.Serwis piast,musisz je rozkrecic i wymienic chociaż kulki 3.Do wymiany hamulce,klamki+szczęki wraz z klockami+linki+pancerze 4.Wymiana linek przerzutek 5.Wymiana pedałów 6.Wymiana korby+lancucha+kasety 7.Wyczyszczenie obreczy(wazne przy v-brake) Tak na szybko: Korby: http://allegro.pl/promocja-korby-shimano-fc-m131-48x38x28-i4096353396.html Kaseta+łancuch http://allegro.pl/zestaw-shimano-wolnobieg-7-rzedowy-spinka-ug51-i4078269888.html Szczęki: http://allegro.pl/hamulec-shimano-acera-br-m422-v-brake-i4089726834.html Chwyty:(Polecam) http://allegro.pl/chwyty-kellys-advancer-2density-kolor-do-wyboru-i4077377626.html Pedały: http://allegro.pl/pedaly-aluminiowe-deone-os-cr-mo-imp-rowery-i4089727517.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jabolpan Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 witam po przerwie, zamówiłem wczoraj części do mojego roweru a mianowićie:- koło tył i przód z dętkami i opoami, koła wzmacniane koszt w sumie 180 zł-wolnobieg 7 rzędowy shimano + łańcuch ug 51 za 45 zł-pedły aluminiowe - 21 zł-kalmko manetki shimano z linkami za 70 zł-hamulec v- brakes z klockami shimano za 36 zl- linki, linki pancerze i klucz do wolnobiegu za wszystko wyszło 410 zł, wszystko nowe.Mam teraz problem i prosze o poradę, postanowiłem nie wymieniać na razie przerzutek i korby z przodu, tylnia przrzutka jest 6 rzedowa a ja bede mial 7 czy sobie poradzi szczere wątpię jakoś mi to umknęło a przednia z kolei dziwnie koleboczę się na boki w mocowaniu i najważniejsze najdroższe jak zdecydować o wymianie korby luzów nie ma ale brat stwierdził , że zębatki troszeczkę zużyte. Dodatkowo naszło mnie na pomalowanie ramy na czarny mat ) właśnie czytam o tym na forum ale się boję , że nie wyjdzie moja rama nie wygląda źle tyle że kolor jakiś taki nijaki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 tylnia przrzutka jest 6 rzedowa a ja bede mial 7 czy sobie poradzi szczere wątpię Nie booj żaby, poradzi sobie nawet z 8 czy 9 Przednia zaś to top swing i złapała standardowe dla nich luzy. Korba jest ok, jak nie jest krzywa to ja tylko wyczyść. Policz jakie zębatki na niej są to wtedy dobierzemy ci przerzutkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jabolpan Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 właśnie zamowiłem shimano altusa za 44 zł, psia krew nie odświerzyłe strony bo bym się wstrzymał ale facet ma mi oddzwonić za sekundach i dobrać przerzutkę na przód p.s. na mojej starej pisze "made in japan" ciekawe cz obecnie też tak jest a przednie największa zębatka ma 42 ząbki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 ja właśnei orestaurowałem koleżance rowerek mtb z 80/90 lat. wszystkie części starałem się ratować, a jak padły, to używki z epoki wstawiałem, I powiem szczerze. takich piast, korb i kaset już nie robią, Exage 400 -300 LX. i zużycie mininmalne. wyszło to 137 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.