Skocz do zawartości

[piasta] shimano FH-RM40 - dylematy przy konserwacji

pajomcek001

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Chrobotało mi trochę w kole, więc najpierw rozebrałem łożyska, a później ściągnąłem kasetę. 

W trakcie pracy pojawiło się kilka pytań, może ktoś pomoże.

Nie mam żadnego doświadczenia, zatem nie mam z czym porównać, czy to co zaobserwowałem jest normalne, czy też daleko poza normę odbiega.

Otóż

Po zdjęciu kasety gdy trzymałem koło za tę część, na której kaseta jest osadzona (nie mam pojęcia jak ona się nazywa - "orzech"?), koło w pozycji pionowej (czyli tak jak się toczy) i gdy tym kołem zakręciłem słyszałem lekkie trzaski, jakby w tej części piasty były jakieś ziarna piasku. Nigdy tego nie rozbierałem, nawet nie wiem czy można? Czy tego da się jakoś pozbyć? Lubię gdy rower jest całkowicie niesłyszalny, nawet gumy na asfalcie mi przeszkadzają :)

Druga rzecz to w momencie dokręcania kasety ten specjalny klucz z lekkimi trzaskami mi się kręcił, nie mogłem jakby tej kasety na pewniaka dokręcić. Coś jak klucz dynamometryczny, który właśnie tak przeskakuje. Nie wie czy to normalne, czy też w kasecie coś już jest posypane?

I ostatnie pytanie dotyczy samego skręcania łożysk.

Są one typu "kupa kulek dokręcanych bieżniami na wyczucie". I ponieważ nie mam doświadczenia w montowaniu takich łożysk, chciałem zapytać jak tu wyczuć kiedy jest ok, a kiedy za słabo, a kiedy za mocno?