Booby Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Witam serdecznie. Pacjent ma wyciek. Całą zimę rowery wiszą przodem do góry. Wybrałem się na pierwszy trip i po powrocie odwiesiłem rower. Rano dopiero zobaczyłem to co możecie oglądać na fotach. Laga z powietrzem ob...gana olejem , to samo dolna część ramy. Mam szukać nowego amora czy problem ten zakończy zwykła wizyta w serwisie? Sory za jakość fot ale robione tosterem Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 nie ma co panikować u mnie też się ostatnio pociła lewa laga zrobiłem to http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/Dust_Wiper_Seal_Quick_Clean.htm i pomogło dzisiaj wróciłem i elegancko suchutko można też sprężynkę skrócić ale przeczyścić nie zaszkodzi przed założeniem na rower amorek leżał poziomo jakieś 2-3 tyg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Booby Napisano 29 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Całkiem rozsądne rozwiązanie i do tego na stronie foxa :)Kwestia oleju - podejrzewam że ubyło go z znacznym stopniu. Uzupełniać to oczywiste tylko czy ordzinal fox oil? Na alledrogo jest tylko jedna aukcja z tym olejem no chyba że w okolicy Katowic można go gdzieś dostać w tych fikuśnych saszetkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 olej w lagach, a olej na gąbki to dwie inne rzeczy raz zalecają gąbki namoczyć tym olejem co idzie do lag ( u mnie zielony 10wt) a gdzie indziej pisze że niebieskim i bądź tu mądry Z drugiej strony ostatnio słyszałem że nie powinno się moczyć tych gąbek bo szybko łapią syf i przez to rysują się lagi, a jak są suche to przeleci do środka siedzi w lagach co nie jest wcale takie głupie ja jednak na razie jestem zwolennikiem oleju na gąbkach ale i również częstego ich czyszczenia ! przy ostatnim zabiegu użyłem oleju do przekładni i daje radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 30 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Całą zimę rowery wiszą przodem do góry Powód przypadłości. Powycierać, jeździć, ewentualnie nieco dolać oleju . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Booby Napisano 30 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Problem w tym że zawsze tak wisiały (od 2009) i nigdy takiego czegoś nie było. Jutro spróbuje ten patent z wyczyszczeniem simera i zobaczę czy coś to dało. Nie daje mi spokoju obrzygana rama od spodu bo to się musiało stać ewidentnie podczas jazdy i to pod dużym ciśnieniem skoro olej pokonał dystans od lagi do spodu ramy i to widać że z konkretnym rozbryzgiem. Nie znam się na budowie amora aż tak ale skoro to jest goleń z powietrzem to ciśnienie jest tam znaczne i może coś głębiej puściło i wypycha olej - tylko teoretyzuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 30 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Amortyzator trochę pojeździł, uszczelka się zużyła, nie trzyma już tak jak wcześniej. Aby rozwiązać problem skutecznie trzeba kupić nowe uszczelki i zrobić serwis. Doraźne przesmarowanie i bez ich wymiany też może trochę pomóc, bo jeśli uszczelki dostaną smaru stałego to nieco się doszczelnią, nie będą tak puszczały oleju ale to rozwiązanie chwilowe. Smar się wypracuje i temat wróci. Druga sprawa, tam skąd wycieka olej nie powinno być żadnego ciśnienia, komora powietrzna jest wewnątrz górnej goleni, na dole chlupie sobie tylko olej, jeśli pojawiło się tam jakieś ciśnienie które wypiera olej świadczyłoby to o uszkodzeniu uszczelki w sprężynie powietrznej co również kwalifikuje amorek na serwis. W takim wypadku może nawet wypchnąć całą uszczelkę kurzową ale byłoby widać że, widelec mięknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 na początek nie ma co panikować zrobić co się da samemu i powinno być gites jak nie no to podstawowy serwis będzie konieczny, który też można spokojnie zrobić jak ktoś się trochę zna natomiast sprężyna i tłumik to już grubsza sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 30 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Nie znam się na budowie amora aż tak ale skoro to jest goleń z powietrzem to ciśnienie jest tam znaczne W dolnych goleniach ciśnienie jest na poziomie ciśnienia atmosferycznego, w czasie pracy może się pojawiać nadciśnienie,ale będzie one na tak niskim poziomie,że nie będzie powodowało takich zjawisk. Komora powietrza jest układem zamkniętym i nie ma żadnego związku z awarią. W dolnej goleni powinno się znajdować ok. 20 ml oleju,który spłynął na uszczelkę i gąbeczkę. W czasie pierwszej jazdy ,w trakcie kompresji, nadmiar oleju w uszczelkach został wyrzucony na zewnątrz, co może sugerować zużycie uszczelki kurzowo-olejowej. Jeśli byłby to problem z nieszczelnością komory powietrznej, to zauważyłbyś spadek ciśnienia. W samej komorze jest ok. 5 ml oleju. Wyczyść, sprawdź poziom oleju, ciśnienie i obserwuj w czasie jazdy. Podejrzewam,że przez pewien czas ślady oleju będą się jeszcze pojawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 (edytowane) tak wyglądało po dzisiejszym treningu wczoraj było sucho, ale amorek nabity na ok 100psi więc dużo mniej pracował i w mniejszym zakresie dzisiaj na mniejszym ciśnieniu i od razu pojawił się olej na prawej ladze więcej bo z nią nic nie robiłem jeszcze olej na uszczelkach jest tylko w tylnej części, przód i boki sucho zwłaszcza na lewej uszczelce teraz pozostało podciągnięcie sprężynki Edytowane 30 Marca 2014 przez abstinent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Zdejmij opaskę z lagi, bo ci porysuję. Lepiej owinąć nitkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KMtown Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 (edytowane) Scarper - Nic się nie statnie, sam mam oring na goleni i nic się nie rysuje. A jeżdżę w błocie,bagnie, kurzu itp. Edytowane 30 Marca 2014 przez KMtown Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Z tego co widze na obrazku, jest to trytytka, plastikowa a nie gumowa jak o-ring. Sugeruję się takim kwadracikiem po lewej. Nie jestem pewnien, ale jeżeli było to do ustawienia SAG, to lepiej nitkę ładnie owinąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Przecież w czasie jazdy trytka nie szoruje po goleni wiec nie widzę problemu Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 (edytowane) nie o tym jest temat Booby, z którego rocznika masz ten amor ? Edytowane 30 Marca 2014 przez abstinent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Booby Napisano 30 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 To jest dobre pytanie. Ale obstawiam że 2008-9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 na koronie jest wybite gdzieś tam usłyszałem że starsze roczniki lubią się pocić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Booby Napisano 30 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Na koronie mam następujący ciąg znaków 207558-2429 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Dwie cyfry w kòłku jakoś tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 To jest dobre pytanie. Ale obstawiam że 2008-9. I pewnie serwisu nigdy nie widział... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kravcov Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Ja tak miałem jak rower leżał na boku pod łóżkiem 1.5 roku. Przed kupnem nowych uszczelek zamieniłem lewa na prawa i odwrotnie i na moment ustało, później musiałem kupić nowe uszczelki kurzowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Praktyczne wyczerpująca odpowiedz już napisał Durnykot , ja jedynie dodam że jeśli rower wisiał pionowo to przyczyną zwiększenia się ciśnienia w dolnej lewej ladze może być spłynięcie oleju uszczelniającego Fload Fluid ( niebieskiego) w komorze powierznej z uszczelki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.