Skocz do zawartości

[Amortyzator] 32 F100 Leje sie olej z komory powietrznej.


Booby

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Pacjent ma wyciek. Całą zimę rowery wiszą przodem do góry. Wybrałem się na pierwszy trip i po powrocie odwiesiłem rower. Rano dopiero zobaczyłem to co możecie oglądać na fotach. Laga z powietrzem ob...gana olejem , to samo dolna część ramy. Mam szukać nowego amora czy problem ten zakończy zwykła wizyta w serwisie? Sory za jakość fot ale robione tosterem :) Pozdrawiam.

 

11875f6f4085ce61m.jpg

981820434cdc771cm.jpg

78d4d9ecd9f8043bm.jpg

6837d636d66e45e4m.jpg

e27e204749dd20bam.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma co panikować

u mnie też się ostatnio pociła lewa laga

zrobiłem to http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/Dust_Wiper_Seal_Quick_Clean.htm

i pomogło dzisiaj wróciłem i elegancko suchutko

można też sprężynkę skrócić ale przeczyścić nie zaszkodzi

przed założeniem na rower amorek leżał poziomo jakieś 2-3 tyg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem rozsądne rozwiązanie i do tego na stronie foxa :)Kwestia oleju - podejrzewam że ubyło go z znacznym stopniu. Uzupełniać to oczywiste tylko czy ordzinal fox oil? Na alledrogo jest tylko jedna aukcja z tym olejem no chyba że w okolicy Katowic można go gdzieś dostać w tych fikuśnych saszetkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej w lagach, a olej na gąbki to dwie inne rzeczy

raz zalecają gąbki namoczyć tym olejem co idzie do lag ( u mnie zielony 10wt) a gdzie indziej pisze że niebieskim i bądź tu mądry

Z drugiej strony ostatnio słyszałem że nie powinno się moczyć tych gąbek bo szybko łapią syf i przez to rysują się lagi, a jak są suche to przeleci do środka siedzi w lagach co nie jest wcale takie głupie

ja jednak na razie jestem zwolennikiem oleju na gąbkach ale i również częstego ich czyszczenia !

przy ostatnim zabiegu użyłem oleju do przekładni i daje radę :002:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że zawsze tak wisiały (od 2009) i nigdy takiego czegoś nie było. Jutro spróbuje ten patent z wyczyszczeniem simera i zobaczę czy coś to dało. Nie daje mi spokoju obrzygana rama od spodu bo to się musiało stać ewidentnie podczas jazdy i to pod dużym ciśnieniem skoro olej pokonał dystans od lagi do spodu ramy i to widać że z konkretnym rozbryzgiem. Nie znam się na budowie amora aż tak ale skoro to jest goleń z powietrzem to ciśnienie jest tam znaczne i może coś głębiej puściło i wypycha olej - tylko teoretyzuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Amortyzator trochę pojeździł, uszczelka się zużyła, nie trzyma już tak jak wcześniej.

Aby rozwiązać problem skutecznie trzeba kupić nowe uszczelki i zrobić serwis. Doraźne przesmarowanie i bez ich wymiany też może trochę pomóc, bo jeśli uszczelki dostaną smaru stałego to nieco się doszczelnią, nie będą tak puszczały oleju ale to rozwiązanie chwilowe. Smar się wypracuje i temat wróci.

Druga sprawa, tam skąd wycieka olej nie powinno być żadnego ciśnienia, komora powietrzna jest wewnątrz górnej goleni, na dole chlupie sobie tylko olej, jeśli pojawiło się tam jakieś ciśnienie które wypiera olej świadczyłoby to o uszkodzeniu uszczelki w sprężynie powietrznej co również kwalifikuje amorek na serwis.  W takim wypadku może nawet wypchnąć całą uszczelkę kurzową ale byłoby widać że, widelec mięknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Nie znam się na budowie amora aż tak ale skoro to jest goleń z powietrzem to ciśnienie jest tam znaczne

W dolnych goleniach ciśnienie jest na poziomie ciśnienia atmosferycznego, w czasie pracy może się pojawiać nadciśnienie,ale będzie one na tak niskim poziomie,że nie będzie powodowało takich zjawisk. Komora powietrza jest układem zamkniętym i nie ma żadnego związku z awarią.

W dolnej goleni powinno się znajdować ok. 20 ml oleju,który spłynął na uszczelkę i gąbeczkę. W czasie pierwszej jazdy ,w trakcie kompresji, nadmiar oleju w uszczelkach został wyrzucony na zewnątrz, co może sugerować zużycie uszczelki kurzowo-olejowej. 

Jeśli byłby to problem z nieszczelnością komory powietrznej, to zauważyłbyś spadek ciśnienia. W samej komorze jest ok. 5 ml oleju. 

Wyczyść, sprawdź poziom oleju, ciśnienie i obserwuj w czasie jazdy. Podejrzewam,że przez pewien czas ślady oleju będą się jeszcze pojawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wyglądało po dzisiejszym treningu

wczoraj było sucho, ale amorek nabity na ok 100psi więc dużo mniej pracował i w mniejszym zakresie

dzisiaj na mniejszym ciśnieniu i od razu pojawił się olej

na prawej ladze więcej bo z nią nic nie robiłem jeszcze

olej na uszczelkach jest tylko w tylnej części, przód i boki sucho zwłaszcza na lewej uszczelce

teraz pozostało podciągnięcie sprężynki

 

20140330_173818.jpg

Edytowane przez abstinent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktyczne wyczerpująca odpowiedz już napisał Durnykot  , ja jedynie dodam że jeśli rower wisiał pionowo to  przyczyną zwiększenia się ciśnienia w dolnej  lewej ladze może być spłynięcie oleju uszczelniającego Fload Fluid ( niebieskiego)  w komorze  powierznej z uszczelki . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...