Skocz do zawartości

[opona] nowa opona zamiast schwalbe rocket ron


MatiSpeed

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

planuje zakup nowej opony na tył do roweru, ale mam problem co wybrać, ponieważ dotychczasowa rapid rob 2.1" wytrzymała tylko 6miesięcy, i około 1k km zrobione, przód wygląda ładnie, ale z tyłu nie mam już bieżnika.

 

Jeżdżę głównie po drogach polnych utwardzonych, piachach, ale w 25% też asfalt na dojazd do pracy, i pewnie na asfalcie tak pięknie styrałem opone, ale mniejsza o to.

 

Szukam czegoś co będzie miało małe opory toczenia, oraz będzie łądnie trzymać w zakrętach, i piachu, myślałem nad rapid rob ? Czy może wrzucić tą samą co teraz miałem, dobrze trzymała, ale na asfalcie kończyła się w oczach ;/

Napisano

Słuchajcie macie możliwość zmierzenia sami tej oponki w rozmiarze 2.2 ? Bo mam wrażenie że nie zmieści się u mnie, mam 2.1 i jest naprawdę mało miejsca, rower to scoot scale 970.

Napisano

...
Szerokość opony jest uzależniona od szerokości obręczy, szersza obręcz - opona mniej jajowata, szersza.
Nie wiemy ile masz miejsca z tyłu, ani jaką szerokość ma w rzeczywistości Twoja 2.1"

Napisano

Żeby mieć pewnośc, potrzebujesz teraz dwóch rzeczy.
1. suwmiarka aby zmierzyć najszersze miejsce opony (pomiędzy klockami bocznymi).

2. wzrok aby odczytać co pisze na obręczy, jej "rozmiar". np 559x17c, 622x19c 

Czy przerzutka przednia na zdjęciu jest w pozycji 1 biegu?

Napisano

Tak dokładnie na 1 biegu, suwmiarke jak znajdę to zmierze... A z obręczy odczytam jak będę w domu...

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Nie wiem jak edytować post więc napiszę nowy.

 

Przerzutka na 1 biegu.

Obręcz wymiary 622-17c

A szerokośc opony mierzyłem miarka o suwmiarki nie mam to około 56-57mm

Napisano

Taki wymiar mogłaby mieć Twoja opona przy 2.25" i obręczy 19mm. Tutaj niestety liczy się dokładność. Jeżeli zaufać pomiarom z tematu, którego link umieściłem kilka postów powyżej, przy obręczy 17mm szerokość opony wynosi 54mm (geax saguaro 2.2). Jeżeli linia łańcucha jest pod 50mm, a nie pod 47.5mm RACZEJ nie powinno byc problemów z tą oponą.

Napisano
Jeżeli linia łańcucha jest pod 50mm, a nie pod 47.5mm RACZEJ nie powinno byc problemów z tą oponą.

 

Mógłbyś powiedzieć czy mogę to jakoś sprawdzić ?

 

Tutaj z tematu sprawdziłem jeszcze oponkę

 

Continental Race King 26x2.2 (55-559) cena 95zł za zwijaną

rafka 17mm

ciśnienie 3 bary

szerokość balonu 51mm

szerokość opony 52mm

 

Tylko tutaj mam dla 26, czy w 29 wymiary są te same czy mogą być inne ?

 

Oraz to co kolega wstawił

 

Geax Saguaro 29x2.2" (56-622) 165 zł zwijana

rafka 17mm

ciśnienie 2 bary

szerokość balonu 53 mm

szerokość opony 54 mm

obwód opony -- mm

 

nad tymi się zastanawiam.

 

A jak to jest że w tym rocket ron co mam szerokość od najdalej wysuniętego klocka do kolejnego najdalszego pkt wynosi ponad 55, a ma 2,1" ?

Napisano

Twój bład pomiaru. Nie zrobisz tego dokładnie linijką lub innym przyrządem tego typu (suwmiarka jest tylko miarodajna).
Porównywałem kiedyś z kolegą dwie opony na obręczy 19mm, Rapid Rob 2.1" i Mountain King 2.2" - wymiary ich były prawie identyczne, więc Twój Rapid przy 2.1 pownien mieć właśnie coś koło 52mm.

Zamiast Race Kinga, popatrzyłbym za Ritchey Shield 2.1 (lepsze wykonanie ścianek bocznych).

Napisano

A która z tych wszystkich wymienionych ma najniższe opory toczenia, raczej unikam jeżdżenia w błocie, a jak muszę to tyle żeby jechać, ale nie szaleje jak jest mokro. Ta Ritchey Shield 2.1 ma w najszerszym miejscu 52mm więc powinno być ok, tylko martwi mnie po poczytaniu opiń jak często się przebijają, Mój rocket ron ani razu mnie nie zawiódł na korzeniach kamieniach itp. Tylko pytanie która zapewni najniższe opory ?

Napisano

To nie jest łatwe do określenia i bez badań laboratoryjnych można polegać tylko na subiektywnych odczuciach.
http://www.forumrowerowe.org/topic/127827-opory-toczenia-porownanie/

Ritchey raczej szybko niknie w oczach, u mnie po 3.5k km z tyłu prawie nic nie ma (moja waga 95kg, ciśnienie 2.0bar (producent zaleca 3.1bara minimum)), więc musisz byc  tego świadomy, opona jest oponą szybką, ale nie jest to ideał na drogi asfaltowe i nie jest ona dla mnie uniwersalną oponą. Za uniwersalną oponę można uznać własnie Saguaro.

Z nastawieniem na asflat i opory toczenai, poszukałbym jakiegoś semi-slicka

Napisano

A mezcale 2.1? Też małe opory toczenia, niska masa no i boczne klocki rodem z gato zapewniające fajną przyczepność w zakręcie :)

 

Napisano

Zależy to od portfela, priorytetów wagowych i ilości przejechanych km w ciągu roku (czynnik ekonomiczny). 
Wolę opony zwijane, łatwiej się wymienia dętki, jednak na tył wybieram drutowane, ponieważ ich wymiana nie drąży tak portfela jak zwijane (Mountain King II), a niestety opony z agresywnym bieżnikiem i miekką mieszanką gumy szybko giną w ciepłe dni po asflacie/bruku.

Napisano

MeZcal  ma niski opor toczenia i jest lekki , trzyma moze i dobrze ale tylko i wylacznie na suchym a jedzie tam samo szybko jak Saguaro 

 

 

 Moja Saguaro ma 780 g 29: 2.2 TNT , a Mezcal 580g 29" 2.1 TNT

 

 

Saguaro  jest o wiele wyzsze i szersze ma grubsze scianki bocznie i nie zaskoczy nas na mokrym jak mezcal. 

 

 

lepiej kupic raz a dobrze:]

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...