MatiSpeed Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 Witam, planuje zakup nowej opony na tył do roweru, ale mam problem co wybrać, ponieważ dotychczasowa rapid rob 2.1" wytrzymała tylko 6miesięcy, i około 1k km zrobione, przód wygląda ładnie, ale z tyłu nie mam już bieżnika. Jeżdżę głównie po drogach polnych utwardzonych, piachach, ale w 25% też asfalt na dojazd do pracy, i pewnie na asfalcie tak pięknie styrałem opone, ale mniejsza o to. Szukam czegoś co będzie miało małe opory toczenia, oraz będzie łądnie trzymać w zakrętach, i piachu, myślałem nad rapid rob ? Czy może wrzucić tą samą co teraz miałem, dobrze trzymała, ale na asfalcie kończyła się w oczach ;/
biegacz1 Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 Bierz Geax Saguaro, w porównaniu do Schwalbe jest bardzo wytrzymała.
MatiSpeed Napisano 29 Marca 2014 Autor Napisano 29 Marca 2014 Słuchajcie macie możliwość zmierzenia sami tej oponki w rozmiarze 2.2 ? Bo mam wrażenie że nie zmieści się u mnie, mam 2.1 i jest naprawdę mało miejsca, rower to scoot scale 970.
afly Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 koło 54-55mm przy obręczy 19mm.http://www.forumrowerowe.org/topic/146145-wymiary-i-pojemnosci-opon-ktora-opona-jest-duza-a-ktora-mala/
MatiSpeed Napisano 29 Marca 2014 Autor Napisano 29 Marca 2014 Obręcz swoją drogą, chodzi o to czy wejdzie pomiedzy widełki z tyłu bo na tej mam już mało miejsca 2.1
afly Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 ...Szerokość opony jest uzależniona od szerokości obręczy, szersza obręcz - opona mniej jajowata, szersza.Nie wiemy ile masz miejsca z tyłu, ani jaką szerokość ma w rzeczywistości Twoja 2.1"
MatiSpeed Napisano 29 Marca 2014 Autor Napisano 29 Marca 2014 Mam zdjęcia już pokazuje... Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
afly Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 Żeby mieć pewnośc, potrzebujesz teraz dwóch rzeczy.1. suwmiarka aby zmierzyć najszersze miejsce opony (pomiędzy klockami bocznymi). 2. wzrok aby odczytać co pisze na obręczy, jej "rozmiar". np 559x17c, 622x19c Czy przerzutka przednia na zdjęciu jest w pozycji 1 biegu?
adriansocho Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 A dlaczego koledze nie polecicie Race Kinga? Wysłane z mojego HTC One V przy użyciu Tapatalka
MatiSpeed Napisano 29 Marca 2014 Autor Napisano 29 Marca 2014 Tak dokładnie na 1 biegu, suwmiarke jak znajdę to zmierze... A z obręczy odczytam jak będę w domu... Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
MatiSpeed Napisano 30 Marca 2014 Autor Napisano 30 Marca 2014 Nie wiem jak edytować post więc napiszę nowy. Przerzutka na 1 biegu. Obręcz wymiary 622-17c A szerokośc opony mierzyłem miarka o suwmiarki nie mam to około 56-57mm
afly Napisano 30 Marca 2014 Napisano 30 Marca 2014 Taki wymiar mogłaby mieć Twoja opona przy 2.25" i obręczy 19mm. Tutaj niestety liczy się dokładność. Jeżeli zaufać pomiarom z tematu, którego link umieściłem kilka postów powyżej, przy obręczy 17mm szerokość opony wynosi 54mm (geax saguaro 2.2). Jeżeli linia łańcucha jest pod 50mm, a nie pod 47.5mm RACZEJ nie powinno byc problemów z tą oponą.
MatiSpeed Napisano 30 Marca 2014 Autor Napisano 30 Marca 2014 Jeżeli linia łańcucha jest pod 50mm, a nie pod 47.5mm RACZEJ nie powinno byc problemów z tą oponą. Mógłbyś powiedzieć czy mogę to jakoś sprawdzić ? Tutaj z tematu sprawdziłem jeszcze oponkę Continental Race King 26x2.2 (55-559) cena 95zł za zwijaną rafka 17mm ciśnienie 3 bary szerokość balonu 51mm szerokość opony 52mm Tylko tutaj mam dla 26, czy w 29 wymiary są te same czy mogą być inne ? Oraz to co kolega wstawił Geax Saguaro 29x2.2" (56-622) 165 zł zwijana rafka 17mm ciśnienie 2 bary szerokość balonu 53 mm szerokość opony 54 mm obwód opony -- mm nad tymi się zastanawiam. A jak to jest że w tym rocket ron co mam szerokość od najdalej wysuniętego klocka do kolejnego najdalszego pkt wynosi ponad 55, a ma 2,1" ?
afly Napisano 30 Marca 2014 Napisano 30 Marca 2014 Twój bład pomiaru. Nie zrobisz tego dokładnie linijką lub innym przyrządem tego typu (suwmiarka jest tylko miarodajna).Porównywałem kiedyś z kolegą dwie opony na obręczy 19mm, Rapid Rob 2.1" i Mountain King 2.2" - wymiary ich były prawie identyczne, więc Twój Rapid przy 2.1 pownien mieć właśnie coś koło 52mm.Zamiast Race Kinga, popatrzyłbym za Ritchey Shield 2.1 (lepsze wykonanie ścianek bocznych).
MatiSpeed Napisano 30 Marca 2014 Autor Napisano 30 Marca 2014 A która z tych wszystkich wymienionych ma najniższe opory toczenia, raczej unikam jeżdżenia w błocie, a jak muszę to tyle żeby jechać, ale nie szaleje jak jest mokro. Ta Ritchey Shield 2.1 ma w najszerszym miejscu 52mm więc powinno być ok, tylko martwi mnie po poczytaniu opiń jak często się przebijają, Mój rocket ron ani razu mnie nie zawiódł na korzeniach kamieniach itp. Tylko pytanie która zapewni najniższe opory ?
afly Napisano 30 Marca 2014 Napisano 30 Marca 2014 To nie jest łatwe do określenia i bez badań laboratoryjnych można polegać tylko na subiektywnych odczuciach.http://www.forumrowerowe.org/topic/127827-opory-toczenia-porownanie/Ritchey raczej szybko niknie w oczach, u mnie po 3.5k km z tyłu prawie nic nie ma (moja waga 95kg, ciśnienie 2.0bar (producent zaleca 3.1bara minimum)), więc musisz byc tego świadomy, opona jest oponą szybką, ale nie jest to ideał na drogi asfaltowe i nie jest ona dla mnie uniwersalną oponą. Za uniwersalną oponę można uznać własnie Saguaro.Z nastawieniem na asflat i opory toczenai, poszukałbym jakiegoś semi-slicka
GhOsTwrc Napisano 30 Marca 2014 Napisano 30 Marca 2014 bierz saguaro 2.0 jak nasz waska rame. A jak wejdzie to 2.2 nic lepszego nie znajdziesz
MatiSpeed Napisano 30 Marca 2014 Autor Napisano 30 Marca 2014 Tylko ta cena saguaro przeraża trochę 160zł za oponę ;/ A z semi slicków od schwable coś warto brać ?
GhOsTwrc Napisano 30 Marca 2014 Napisano 30 Marca 2014 nie wiem. gdzie... Normalnie za po 110-130. a jak zlapiesz okazje to nawet 80 zl szt na allegro..
Dudi353 Napisano 30 Marca 2014 Napisano 30 Marca 2014 A mezcale 2.1? Też małe opory toczenia, niska masa no i boczne klocki rodem z gato zapewniające fajną przyczepność w zakręcie
MatiSpeed Napisano 30 Marca 2014 Autor Napisano 30 Marca 2014 A zwijanych czy drutowych szukać lepiej ?
afly Napisano 30 Marca 2014 Napisano 30 Marca 2014 Zależy to od portfela, priorytetów wagowych i ilości przejechanych km w ciągu roku (czynnik ekonomiczny). Wolę opony zwijane, łatwiej się wymienia dętki, jednak na tył wybieram drutowane, ponieważ ich wymiana nie drąży tak portfela jak zwijane (Mountain King II), a niestety opony z agresywnym bieżnikiem i miekką mieszanką gumy szybko giną w ciepłe dni po asflacie/bruku.
GhOsTwrc Napisano 30 Marca 2014 Napisano 30 Marca 2014 MeZcal ma niski opor toczenia i jest lekki , trzyma moze i dobrze ale tylko i wylacznie na suchym a jedzie tam samo szybko jak Saguaro Moja Saguaro ma 780 g 29: 2.2 TNT , a Mezcal 580g 29" 2.1 TNT Saguaro jest o wiele wyzsze i szersze ma grubsze scianki bocznie i nie zaskoczy nas na mokrym jak mezcal. lepiej kupic raz a dobrze:]
MatiSpeed Napisano 30 Marca 2014 Autor Napisano 30 Marca 2014 Kurde mam niezły mętlik w głowie, to saguaro będzie szybko się kończyła podczas cieplejszych dni wobec innych opon ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.