Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Mam taki problem, gdy kręce kołem z przodu to widzę jak tarcza uderze o kolcki raz w rpawo raz w  lewo i przez to koło szybko się zatrzyumuje, jako może być tego przcyzyna?

Edytowane przez Dobro
Napisano

Krzywa tarcza,możesz spróbować ustawić zacisk tak aby nie ocierało.Jeszcze możesz spróbować wyprostować tarczę,ale jeśli nie dasz rady to wymiana na nową,albo  do serwisu.

Napisano

Nie wiem czy ma to wpływ iż miałem lekki wypadek na polnej drodze, moje denne amortyzatorki nie zadziaąły prawidłowo i rower przeleciał nademną i spadł w zarśole przy czym kierownice też obróciło znacznie i musiałem ustawiać, choć nie zauważyłem zeby tarcza była krzywa

Napisano (edytowane)

Postaram sie bo potrzebuje rower na niedziele

 

 

 

tu filmik jakby ktoś chcaił. spróbuje kombinerkami

Edytowane przez Dobro
  • Mod Team
Napisano

Jak masz tarcze na 6 śrub zrób sobie podkładki z puszki po piwie (albo coca-coli :D ) i popodkładaj tak by ją wyprostować. Ja tak u siebie wycentrowałem tarczę idealnie.

Napisano

Mam w starym rowerze tarcze, prostą chyba troche przyrdzewianą, mogę jej uzywć w nowym rowerze bo w nowym mam hmaulce hydrauliczne a w starym mechaniczne?

Napisano (edytowane)

W sumie nie jest zardzewiała. I w dobrym stanie, a jak się odkręca tarczę to tylko te śrubki się odkręca czy tyrzeba mieć jeszcze jakiś specjalny klucz? I czy te sruby odkręca takimi kluczami? Słyszałem,że śrubki są maczane w kleju żeby się lepiej trzymały.

 https://www.narzedziowy.pl/68273_BETA-Zestaw-kluczy-imbusowych-z-koncowka-kulista-9szt-.html?

ref=google_merchant&gclid=CLq0m-jZt70CFeKWtAod5XMAZg

 

W sumie jest  też możliwośćzałożenia całego koła z tarczą ze starego roweru.

Edytowane przez Dobro
Napisano (edytowane)

Najlepiej mi się prostowało rękmai. Śrubokrętem lub innymi nie miałem takiego wyczcucia. Naprostowałem tak,ze już nie bije ociera bo ociera bo już była prostowana w serwisie ale i tka koło się kreci tak jakby nie ocierało.  Nie kumam tego tkai badziew robią w tych nowych rowerach tylko po to by lżejsze było. A w starym rowerze mam tarcze od 10 lat nie wymineianą i wciąż prosta bo jest grubsza i częściej rozmieszczone te ramienia co oczywiśćie wpłwa na wagę, ale za to mniejsza szansa na skrzywienie.  

Edytowane przez Dobro
Napisano

Witam, nie chciałem zakładać tematu bo może mój problem też tu występuję.

Posiadam gablotę z hamulcami Hayes MX5 270km na liczniku i jest problem . Wszystko działało spoko , czasem przednia tarcza obtarła o klocki ale to do wyregulowania ale teraz strasznie hałasuję, jakby obcierało coś i hamuje jakby pulsacyjnie mimo ,że klamka jest trzymana.

Tutaj podaje link do nagrania , tylko trzeba się wsłuchać bo wiatr szumi.

http://pliki.wp.pl/f...gp,pobierz.html

 

Możliwe , że po takim przebiegu klocki są do wywalenia albo coś poważniejszego? To chyba dźwięk docierania nie jest :sick: . W sobotę daję brykę na przegląd "zerowy" i chciałbym wiedzieć co mówić aby było ok . :thanks:

Napisano

Powodów nasilenia dźwięków może być kilka. Rower jest jak rozumiem nowy więc:

1. Sruby zacisku mogą być niedokręcone, przez co zacisk się przesunął

2. Koło mogło "usiąść" w hakach.

3. Piasta może mieć luz

4. Przy słabej jakości tarczy mogła ona ulec skrzywieniu. 

Napisano (edytowane)
1. Sruby zacisku mogą być niedokręcone, przez co zacisk się przesunął

  W serwisie to sprawdzą

 

 

2. Koło mogło "usiąść" w hakach.

Wykręciłem koło dzisiaj i przez 1 lub 2 km było ok ale potem znowu

 

 

 

4. Przy słabej jakości tarczy mogła ona ulec skrzywieniu.

Od jeżdżenia bez upadku może się skrzywić?

 

 

Tył też zaczyna "skrzeczyć" =/

Edytowane przez bahamut24
Napisano

Tak, przez prostowanie tarczy. Oczywiście na ile sukcesem zakończy się ten zabieg zależy od stopnia wykrzywienia i ilości krzywych punktów na obwodzie tarczy, umiejętności osoby prostującej itd.

Napisano

Niekoniecznie musi. Wykrzywienie tarczy mogło powstać w czasie np pojedyńczego mocnego przeciążenia, które normalnie nie występuje w warunkach eksploatacyjnych typowych dla danego użytkownika.

Napisano (edytowane)

Jeśli hamulce piszczą to nie znaczy iż jest coś z nimi nie tak. Mi tak piszczały tak iż musiałem ubierać słuchawki bo nie szło wytrzymać ale były tak rozgrzane iż nie dało się ich dotknąc przez rękawiczkę ;-) ALe jeśli słychać inny dźwięk tak jhak u Cb to treza się pobawić w prosotowanie. Mi się udało a 1 raz próóbowałem, palcami  pomalutku obserwować  miejsca w których ociera.

Edytowane przez Dobro
  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano

 

 

Jeśli hamulce piszczą to nie znaczy iż jest coś z nimi nie tak.

Raczej znaczy, a mianowicie ze są lekko zatłuszczone/zabrudzone jeżeli dobrze jeszcze hamują :P czyste klocki i czysta tarcza hamują cicho z charakterystycznym szumem i ewentualnie popiskiwaniem przy metalikach.

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...