hegemon Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Być może skuszę się na samodzielne składanie roweru na bazie ramy Peak 29/2014. Czy moglibyście polecić jakieś źródło części, w którym ktoś pomoże mi w skompletowaniu elementów, a jednocześnie nie zedrze ze mnie skóry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Wypisz sobie wszystkie części, jakie chciałbyś mieć w rowerze, określ, które chcesz kupić nowe, a które używane, w temacie nowych idź do swojego USR albo skorzystaj z porównywarki cen, w temacie używanych -> giełda forumowa oraz znany portal aukcyjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 W miarę tanio może być tak: korba Deore FC M590 44/32/24 kaseta SRAM PG950 11-32 obręcze Accent Airplane 29" manetki Deore SL M510 3x9 komplet piast SRAM X-9 tylna zmieniarka Deore RD M592 lub RD M591 amorek to już do wyboru samemu co chcesz ktoś coś od siebie chce dołożyć lub wywalić z podanego to pisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Ja bym dał korbę Shimano Zee M645 a przerzutka Zee RD-M640, do tego łańcuch odpowiedni i: - jest grupowo wyżej, bo Zee stoi jakoścowo powyżej SLX wg opinii - jest 1x10 - jest znacząco lżej i taniej - przerzutka przednia jest niepotrzebna jak masz 1x10 - własnie takie coś testuje u siebie i jest pocisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Rambol zwróć uwagę iż ZEE jest dedykowana do DH,owszem można to wrzucić do bajka ale same koszty są już dosyć spore w porównaniu z tym co ja podałem,koledze zależy aby nie zdarło z niego skóry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 (edytowane) Wydaje mi się na szybko liczac, że moja opcja wychodzi jednak i taniej i lżej. Pytanie czy ktoś woli 1x10 czy 3x10 to już inna sprawa. Akurat fakt, że ZEE jest grupą DH nie ma znaczenia bo coraz więcej allmountain zaczyna jeździć własnie na ZEE z uwagi na rewelacyjny stosunek ceny do jakości. BTW, wiesz że Zee RD-M640 jest najtańszą przerzutką ze sprzęgłem Shadow Plus? Nie polecałbym takiego napędu, ale po moich eksperymentach z 1x10 czekam tylko aż padnie korba albo przerzutka X5 w mojej Cobii i wskakuje z nią z ZEE. Tak to będzie w przyszłości ... będę w iście pogańskim stylu pakował Newtony w napęd ZEE! Edytowane 31 Marca 2014 przez rambolbambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Wydaje mi się na szybko liczac, że moja opcja wychodzi jednak i taniej i lżej Taniej nie,lżej owszem,kwestią zasadniczą w jakich warunkach ma być stosowany dany napęd jest najbardziej istotny,na zjazdach z dokręcaniem może być mało ten jeden blat ,ale niech się coś wypowie nasz kolega bo siedzi cichutko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hasabike Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Witam, wszystkich mam dylemat jaki Amor bedzi lepsszy rst first os15 tarped 2014, czy Sr epicon 2014 os15 tarped. Mona wags 75-80kg prosze o opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Epicon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 @venom Apropo osprzętu ZEE, to teraz na bikestacji jest po niewiarygodniej taniości do zakupienia. Nie wytrzymałem i kupiłem sobie tylną zmieniarkę ZEE: http://www.bikestacja.pl/pl/przerzutka-tylna-shimano-zee-rd-m640-11-32-11-36-ss.html?SID=o5boqn6kk4s20ndmkg2fom1327 Samą podstawę napędu Zee da się za 577zł złożyć (176 przerzutka +312 korba +89 manetka). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 Taniej nie,lżej owszem,kwestią zasadniczą w jakich warunkach ma być stosowany dany napęd jest najbardziej istotny,na zjazdach z dokręcaniem może być mało ten jeden blat ,ale niech się coś wypowie nasz kolega bo siedzi cichutko Rozumiem że korba z grupy zjazdowej/grawitacyjnej to za mało na zjazdy? Co ci biedni grawiciarze/zjazdowcy mają powiedzieć albo zrobić? Krosiarz to się najwyżej może martwić o brak miękkich przełożeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 Ja obecnie mam tylko jeden blat 32 zębowy z przodu i kasetę 11-36 z tyłu. Do tego prowadnica typu "ghetto". Napęd 1x10 po taniości z 10rz Sram X5. Przełożenie 32-11 spokojnie wystarcza, żeby się rozbujać do 45km/h przy dobrej kadencji na płaskim terenie a z górki do 55km/h. Na plus wyszła mi masa roweru i spokój ducha płunący z prostoty napędu. W planach na przyszły rok (musze więcej formy złapać) jest blat 34-36 narrow-wide na przód. Myślę, że już nie wrócę do koncepcji posiadania przedniej przerzutki w rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 Nie odbierz tego jako kpiny tylko jako stwierdzenie faktu - przy Twoim miejscu zamieszkania jak najbardziej rozumiem wystarczalność jednej tarczy z przodu. Oczywiście rozumiem potrzeby ludzkie w postaci prostoty, na cenę też ma to wpływ z powodu braku kilku komponentów, na które są potrzebne pieniądze. Sam przez dośyć długi czas używałem 42x11-28 i było ok, jednak tylko dlatego że nie musiałem zasuwać podjazdów - w moim przypadku zakres był całkiem ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 @tobo Całkowicie się z tobą zgadzam, akurat Kujawy specjalnie górzyste nie są. Co prawda od kilku lat planujemy referendum o dostęp Bydgoszczy do morza. Skoro Kraków doczekał się Tatr w krajobrazie, to czemu my nie możemy mieć Bałtyku? Ale z tymi podjazdami to nie do końca tak jest, że nie da się podjechać na 32-26 pod cokolwiek. Po prostu pod większę stromizny brakuje mi przyczepności a nie mocy w rowerze. Odpowiednikiem 42x28 (najlżejszy bieg u ciebie) u mnie będzie 32x21 (gdzieś pośrodku mojego zakresu). Jeśli jeszcze na tych zakresach jeździleś kadencyjnie, to raczej nie miałbym szans cię ścignąć na prostej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 korba z grupy zjazdowej/grawitacyjnej to za mało na zjazdy? Tobo do DH i grawitacji jeden blat wystarczy w zupełności ale jeżeli chodzi o płaskie odcinki i zabawę z xc to ten jeden blat może być niezbyt wystarczającym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madluki Napisano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 Sie zapędziliście w sainty srajty. Kolego zacznij od kół. Masz multum tematow o kolach do 29" wydaj na nie tyle ile mozesz nawet kosztem napedu czy swiecidelek. Nie szczedz na tylna piaste. Masz dt , albo wyszedl lub wyjdzie ulepszony novatec z mocniejszym bebenkiem. Druga sprawa to wideł. Bede nieobiektywny ale Tower pro ta ciagle jeden z lepszych biarac pod uwage cene. Jesli nie to na poczatek masz budzetowe powietrzne kowadla. Na team29er masz testy i przykladowe maszyny na tej ramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi