microb1987 Napisano 28 Marca 2014 Napisano 28 Marca 2014 Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie ucywilizowanie ostrego i zamontowanie na tył piasty wielobiegowej. Na razie to czysta teoria i nie koniecznie dojdzie do realizacji tego pomysłu. Natomiast sprawa wygląda tak, że posiadam ramę o geometrii torowej z rozstawem tylnych wideł 120mm. Czy są wam znane piasty wielobiegowe godne polecenia, które da się zamontować w tym rozstawie? Czy ktoś tego próbował?
cienkun Napisano 28 Marca 2014 Napisano 28 Marca 2014 shimano tyż, ale z wolnobiegiem, a Ty chcesz piastę ostrą, czy wolnobieg? Bo jak ostrą, to zostaje chyba tylko Sturmey Archer. http://www.rowerystylowe.pl/p-2066/piasta-biegowa-sturmey-archer-s3-x-fixed-gear
microb1987 Napisano 28 Marca 2014 Autor Napisano 28 Marca 2014 Myślałem bardziej o wolnobiegu z hamulcem. Czytałem właśnie, że te ostre od Sturmey Archer lubieją się rozsypać.
microb1987 Napisano 28 Marca 2014 Autor Napisano 28 Marca 2014 Rozumiem, że masz doświadczenie z inter nexus 3 ? Na forum trafiłem na taką tabelkę http://www.hubgear.net/table.html , o ile dobrze rozumiem to przełożenie dla poszczególnych biegó wynosi: 1 - 0,733 2 - 1 3 - 1.36 Czyli jeżdżąc na 2 biegu zachowuję normalne przełożenie wynikające z założonych zębatek, na biegu 1 idzie mi lżej, a na biegu 3 mam wyższe przełożenie. Czy dobrze to rozumuję?
cienkun Napisano 28 Marca 2014 Napisano 28 Marca 2014 Czyli jeżdżąc na 2 biegu zachowuję normalne przełożenie wynikające z założonych zębatek, na biegu 1 idzie mi lżej, a na biegu 3 mam wyższe przełożenie. Czy dobrze to rozumuję? tak, Rozumiem, że masz doświadczenie z inter nexus 3 ? tak, ja tam sobie ją chwalę.
microb1987 Napisano 29 Marca 2014 Autor Napisano 29 Marca 2014 Jak wygląda sprawa z żywotnością tych zębatek na nexusie? Bo z tego co widzę, to są dedykowane nakładane. Czy może jest tam gwint i można zastosować ostrą pod szeroki łańcuch?
cienkun Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 No co Ty? Do wyrobu shimano chciałbyś dopasować zębatki innego producenta? Tylko dedykowane. A żywotność przeciętna, nie jest źle.
microb1987 Napisano 29 Marca 2014 Autor Napisano 29 Marca 2014 Fajnie by było wsadzić tam coś solidnego, bo te dedykowane wyglądają jaby były zrobione z makaronu. Chyba spróbuję złożyć jakieś kółko na tym nexusie 3, zobaczymy co to warte. A ktokolwiek widział, ktokolwiek wie o istnieniu i dostępności shimano inter nexus 3 z hamulcem torpedo w kolorze czarnym?
dzerry Napisano 3 Kwietnia 2014 Napisano 3 Kwietnia 2014 Nexusy mają rozstaw od 127 mm, więc będziesz musiał rozchylać tylne widełki. Zębatki są identyczne i wymienne między Shimano, Sturmey Archer i SRAM - ten sam system mocowania - trzy wypusty i sprężynujący pierścień - banalna wymiana w kilka seksund. Zębatki są tanie jak barszcz i naprawdę trudno je zjechać. pozdrawiam i witam! dzerry
microb1987 Napisano 4 Kwietnia 2014 Autor Napisano 4 Kwietnia 2014 Z tego co udało mi się wyszperać potwierdza się to co powiedział kolega @cienkun nexus są w rozmiarze 120mm i 127mm http://e-bmx.pl/opis/2904544/shimano-nexus-inter-3-sg-3c41-36otw.html . Jestem w zasadzie zdecydowany na tą opcję i powoli będę się brał za składanie tylnego kółka. Dzięki za info nt zębatek. Temat jak najbardziej ostry, w końcu mówimy o ucywilizowaniu ostrego Rozważam jeszcze w pójście w stronę Sram Automatix, na plus brak linek i manetek.
Pawel4freak Napisano 4 Kwietnia 2014 Napisano 4 Kwietnia 2014 Temat jak najbardziej ostry, w końcu mówimy o ucywilizowaniu ostrego
dzerry Napisano 4 Kwietnia 2014 Napisano 4 Kwietnia 2014 Rozważam jeszcze w pójście w stronę Sram Automatix, na plus brak linek i manetek. Tez sie nad tym zastanawialem, ale podobno drugi bieg tak szybko wskakuje, ze pierwszego praktycznie i tak sie go nie uzywa. Jest jeszcze Sturmey Archer dwubiegowa Kick Shift, gdzie biegi zmienia sie "kopem" do tylu.
bobbudowniczy Napisano 5 Kwietnia 2014 Napisano 5 Kwietnia 2014 Jest dział na temat piast, kół i tym podobnych, tam to powinno być... Nie dosyć, że laicki bełkot to jeszcze nie w przeznaczonym do tego miejscu. Jak będziesz montował amortyzator do tego ucywilizowanego ostrego koła z trzema biegami to też tutaj będziesz pytał o rady?
microb1987 Napisano 5 Kwietnia 2014 Autor Napisano 5 Kwietnia 2014 Nie omieszkam spytać tutejszych mistrzów sztuki czy większy lans jest prowadząc swoje ostre prawą czy lewą ręką, w drugiej trzymając ajfona, o magiczną sztukę skidowania, wyższość strapów nad koszykami lub czy kolejny peugeot nadaje się na ostre.
grzegosz Napisano 5 Kwietnia 2014 Napisano 5 Kwietnia 2014 wiesz, nie każdy tu jest amatorem/początkującym/pozerem. Ale jak tylko tak patrzysz na tą grupę rowerzystów, to tylko utwierdza mnie to w przekonaniu, że w złym miejscu założyłeś ten wątek.
bobbudowniczy Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 No i tu microb obnażyłeś całego siebie Jak zaczynałem zabawę w ostre 90% procent dzisiejszych użytkowników tego napędu miała tyle wspólnego z cyklizmem co ich makrokesz stojący w piwnicy nie ruszany od komunii świętej. Jak jeszcze cała ostrokołowa zajawka siedziała na grono.pl każdy tam był rowerzystą i ogarniętym mechanikiem a nie kolesiem, dla którego ostre to rower bez szczęk hamulcowych i klamek a rama od ukrainy była nie lada gratką bo "haki torowe, vintage, OSTRE". Nie wiesz to się nie wypowiadaj a jak pytasz to pytaj w miejscu do tego przeznaczonym. PS. Jeśli ten Twój peugeot ma długie haki to jasne, że się nadaje. Nie koniecznie będzie taki zwrotny jak Twoja torówka z obręczami circle star pod kolor ramy i piast ale napęd z ostrym kołem można w nim zastosować.
cienkun Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 Widzisz Microb, skalałeś święty kącik ostrokołowców, teraz będziesz musiał się kajać...
bobbudowniczy Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 Raczej skalał sam siebie bo zakładając temat tutaj to tak jakby zrobił kupę w korytarzu, a nie w miejscu gdzie powinien tłumacząc się tym, że jest tam lustro tak jak w łazience.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.