Skocz do zawartości

[koło] Piasta wielobiegowa


microb1987

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie ucywilizowanie ostrego i zamontowanie na tył piasty wielobiegowej. Na razie to czysta teoria i nie koniecznie dojdzie do realizacji tego pomysłu.

Natomiast sprawa wygląda tak, że posiadam ramę o geometrii torowej z rozstawem tylnych wideł 120mm.

Czy są wam znane piasty wielobiegowe godne polecenia, które da się zamontować w tym rozstawie?

Czy ktoś tego próbował?

Napisano

Rozumiem, że masz doświadczenie z inter nexus 3 ?

Na forum trafiłem na taką tabelkę http://www.hubgear.net/table.html , o ile dobrze rozumiem to przełożenie dla poszczególnych biegó wynosi:

1 - 0,733

2 - 1

3 - 1.36

Czyli jeżdżąc na 2 biegu zachowuję normalne przełożenie wynikające z założonych zębatek, na biegu 1 idzie mi lżej, a na biegu 3 mam wyższe przełożenie. Czy dobrze to rozumuję?

Napisano

 

 

Czyli jeżdżąc na 2 biegu zachowuję normalne przełożenie wynikające z założonych zębatek, na biegu 1 idzie mi lżej, a na biegu 3 mam wyższe przełożenie. Czy dobrze to rozumuję?
 

tak,

 

 

 

Rozumiem, że masz doświadczenie z inter nexus 3 ?

tak, ja tam sobie ją chwalę. 

Napisano

Jak wygląda sprawa z żywotnością tych zębatek na nexusie? Bo z tego co widzę, to są dedykowane nakładane.

Czy może jest tam gwint i można zastosować ostrą pod szeroki łańcuch?

Napisano

Fajnie by było wsadzić tam coś solidnego, bo te dedykowane wyglądają jaby były zrobione z makaronu.

Chyba spróbuję złożyć jakieś kółko na tym nexusie 3, zobaczymy co to warte.

A ktokolwiek widział, ktokolwiek wie o istnieniu i dostępności shimano inter nexus 3 z hamulcem torpedo w kolorze czarnym?

Napisano

Nexusy mają rozstaw od 127 mm, więc będziesz musiał rozchylać tylne widełki.

 

Zębatki są identyczne i wymienne między Shimano, Sturmey Archer i SRAM - ten sam system mocowania - trzy wypusty i sprężynujący pierścień - banalna wymiana w kilka seksund. Zębatki są tanie jak barszcz i naprawdę trudno je zjechać.

 

pozdrawiam i witam!

 

dzerry

Napisano

Z tego co udało mi się wyszperać potwierdza się to co powiedział kolega @cienkun nexus są w rozmiarze 120mm i 127mm http://e-bmx.pl/opis/2904544/shimano-nexus-inter-3-sg-3c41-36otw.html .

Jestem w zasadzie zdecydowany na tą opcję i powoli będę się brał za składanie tylnego kółka.

Dzięki za info nt zębatek.

 

Temat jak najbardziej ostry, w końcu mówimy o ucywilizowaniu ostrego ;)

Rozważam jeszcze w pójście w stronę Sram Automatix, na plus brak linek i manetek.

Napisano

Rozważam jeszcze w pójście w stronę Sram Automatix, na plus brak linek i manetek.

 

Tez sie nad tym zastanawialem, ale podobno drugi bieg tak szybko wskakuje, ze pierwszego praktycznie i tak sie go nie uzywa.

 

Jest jeszcze Sturmey Archer dwubiegowa Kick Shift, gdzie biegi zmienia sie "kopem" do tylu.

 

Napisano

Jest dział na temat piast, kół i tym podobnych, tam to powinno być... Nie dosyć, że laicki bełkot to jeszcze nie w przeznaczonym do tego miejscu.  Jak będziesz montował amortyzator do tego ucywilizowanego ostrego koła z trzema biegami to też tutaj będziesz pytał o rady?

Napisano

Nie omieszkam spytać tutejszych mistrzów sztuki czy większy lans jest prowadząc swoje ostre prawą czy lewą ręką, w drugiej trzymając ajfona, o magiczną sztukę skidowania, wyższość strapów nad koszykami lub czy kolejny peugeot nadaje się na ostre.

Napisano

wiesz, nie każdy tu jest amatorem/początkującym/pozerem. Ale jak tylko tak patrzysz na tą grupę rowerzystów, to tylko utwierdza mnie to w przekonaniu, że w złym miejscu założyłeś ten wątek.

Napisano

No i tu microb obnażyłeś całego siebie :) Jak zaczynałem zabawę w ostre 90% procent dzisiejszych użytkowników tego napędu miała tyle wspólnego z cyklizmem co ich makrokesz stojący w piwnicy nie ruszany od komunii świętej. Jak jeszcze cała ostrokołowa zajawka siedziała na grono.pl każdy tam był rowerzystą i ogarniętym mechanikiem a nie kolesiem, dla którego ostre to rower bez szczęk hamulcowych i klamek a rama od ukrainy była nie lada gratką bo "haki torowe, vintage, OSTRE". Nie wiesz to się nie wypowiadaj a jak pytasz to pytaj w miejscu do tego przeznaczonym.

PS. Jeśli ten Twój peugeot ma długie haki to jasne, że się nadaje. Nie koniecznie będzie taki zwrotny jak Twoja torówka z obręczami circle star pod kolor ramy i piast ale napęd z ostrym kołem można w nim zastosować.

 

Napisano

Raczej skalał sam siebie bo zakładając temat tutaj to tak jakby zrobił kupę w korytarzu, a nie w miejscu gdzie powinien tłumacząc się tym, że jest tam lustro tak jak w łazience.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...