zgodny Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Witam, Chciałbym zrobić serwis amortyzatorowi, jest wiekowy ale dopiero teraz zaczął mu doskwierać wiek, tzn poci się na goleniach i chyba cos nie tak z olejem wymieniany był w serwisie tylko raz, a teraz w trakcie tłumienia czuć wyraźne przeskoki, z czego to może być spowodowane to nie wiem, może ktoś podpowie, chcialem go dać do serwisu to zaśpiewał facet, że 120 zł uszczelki i reszta 80 zl czyli olej i ogolne czyszczenie, już kij z tym, że sie poci ale co jest nie tal z tym tłumienim ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Pewnie trzeba mu kompletny serwis zrobić, wymieć olej uszczelki. Pasuje zacząć od tego że trzeba go najpierw rozebrać i stwierdzić czy jest sens go serwisować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 25 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 za 200 zeta już nie ma sensu go serwisować, aż się boje tam zaglądać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artofnois Napisano 26 Marca 2014 Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 Odkręć pokrętło , oraz śrubę od dołu. Laga olejowa - kluczem imbusowym kręcisz zgodnie ze wskazówkami zegara ,pręt tłumika ma wpaść do środka. Wyciągasz górne golenie , dolne czyścisz w środku. Wykręcasz górny korek i wylewasz olej.Dolny korek lagi olejowej jest plastikowy i rozmiar calowy , więc raczej ostrożnie z "francuzem". Odkręcasz i wyciagasz tłumik . Środek olejowej czyścisz szmatą , po prostu przepchnij ją parę razy z góry na dół. Potrzebujesz smar do ślizgów -Prep lub czerwony Rock shox o konsystencji "kiślu" oraz olej 5W - Jeśli masz gąbki pod uszczelkami kurzowymi ,nasączasz je 5W, smarujesz ślizgi i uszczelki od środka , składasz do kupy i w zależności od skoku lejesz olej. Od lustra do korka powinno być , jak dobrze pamiętam między 110 a 115 mm.Jak wyjmiesz tłumik olejowy , to możesz podesłać zdjęcie ( mam takowy na zbyciu ) bo może być padnięty. To chyba tyle , jak co namieszałem to pewnie ktoś sprostuje. Generalnie serwis banalny. Pzdr Art Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 26 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 Trochę obrazków: http://www.spoke-n-word-cycles.com/TechnicalDocuments/Manitou/Manitou%202003/Manitou%202003%20Axel%20Service%20Manual.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 26 Marca 2014 Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 Rozbiera się podobnie do Skareba : http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-amortyzatora-manitou-skareb-comp-air-2005-r-z-tlumieniem-tpc/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 28 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 no wiec tak, rozebrałem moim oczom ukazala sie tragedia, chrom zdarty, i gębokie rysy w lewej ladze, okazało się że, woda, jakimś dziwnym trafem sie tam dostała i zrobila swoje, poskladałem go i zalozyłem z powrotem do starego roweru, no coż trzeba do nowego kupic nowy amor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 Podepnę się pod temat. Mam na tapecie axela elite 80 mm powietrznego. Ale z tego co wiem, to tam oprócz komory powietrznej jest też sprężyna. Pytanie moje jest takie: Czy ona wspomaga jakoś tą komorę powietrzną, czy jej rola jest inna? Nie mam doświadczenia w manitou a w innych amorach po spuszczeniu powietrza amor siada, tutaj nie, przypuszczam, że właśnie z powodu tej sprężyny. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie? Czy np. dla bardzo lekkiej osoby można jakoś się tego pozbyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 Nie można pozbyć się sprężyny, bo wtedy widelec będzie bardzo twardy (trzeba by nabić duże ciśnienie żeby zastąpić sprężynę), sprężyna działa tak samo jak w Drake, powietrze jest tylko wspomagające . https://www.fahrrad-kaiser.de/downloads/1236844223_Axel_2005.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.