RR52 Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Witam Tak jak w temacie - proszę o poradę na jaki osprzęt wymienić, aby wymienić na lepszy, a nie władować w obecny rower za dużo kasy? Rower to B'twin Rockrider 5.2 Aktualnie zamontowany osprzęt: klamko-manetki Shimano Altus; przerzutka przednia Shimano C050; przerzutka tylna Shimano Altus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamF Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 1) Po co/dlaczego chcesz cokolwiek wymieniać jeżeli się nie popsuło? 2) Do czego tego roweru chcesz używać? Off-road, leśne ścieżki, szosa, chodnik? Ja bym Ci polecił na przykład wymianę opon na slicki o szerokości 35mm żeby Ci się lepiej jeździło po asfalcie, a może ty chcesz po górach jeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RR52 Napisano 24 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 @AdamF 1.nic się nie popsuło :-) po prostu chciałbym go trochę "dłubnąć" ;-) a obecne części sprzedać 2.ścieżki rowerowe jako dojazd do lasu + różnych wertepów, góry możliwe weekendowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamF Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Nie da się ukryć, że ten osprzęt jest jakości powiedzmy sobie - podstawowej, więc obecne części sprzedasz za grosze... Ale dopóki działa jak trzeba - to chcesz wymieniać dla samego dłubania? Moja rada - jak się coś zepsuje to oczywiście wymieniaj od razu - na lepsze niż było; ale dopóki nic się nie zepsuło - pojeździj na nim jeszcze i zdecyduj, co chcesz osiągnąć poprzez wymianę części? Trochę lepszy amortyzator będzie Cię kosztował co najmniej 300 złotych, dużo lepszy - 600-1000 złotych... Możesz wymienić obręcze na lżejsze za 100-200 zł, za 70-100 złotych zmienisz V-brake'i na Deore, a za 200-500 złotych zmienisz tarczówkę na lepszą... Za 30-50 złotych możesz kupić lepszą przednią przerzutkę, za 70-100 zł lepszą tylnią... Za 100-200 zł zmienisz klamki i manetki... I tak dalej i tak dalej... A może na przykład nie odpowiada Ci pozycja na tym rowerze - i powinieneś wydać 50-100 złotych na nowy mostek i kierownicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RR52 Napisano 24 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 A możesz podać jakieś konkretne marki i modele? Jeśli chodzi o hamulec tylny - dotychczasowy wymieniłem już na Avid SD7. Jeśli chodzi o pozycję na tym rowerze, to jest najbardziej wygodna jak do tej pory - być może pierwszy raz mam dobrze dobrany do moich gabarytów rower ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 jezeli chcesz odczuc roznice po zmianach to zacznij od kol przerzutki sa malo istotne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RR52 Napisano 24 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Dzięki GhOsTwrc !!! Przyznam, że jestem zielony w temacie - polecasz coś konkretnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 O koła chodzi by kupić kola na lekkich obręczach, lekkich dętkach i lekkich oponach, piasty już lekkie nie muszą być. Mniejsza masa to mniejsza bezwładność a mniejsza bezwładność to mniej straconej siły na rozpędzanie ... fizyka Rulezz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamF Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Powiedz jeszcze chociaż ile pieniędzy chcesz przeznaczyć na te ulepszenia? Może lepiej cały rower sprzedać i kupić lepszy? Nie obraź się, ale wydaje mi się, że sam nie do końca wiesz, co właściwie być chciał... więc trudno będzie coś konkretnie doradzić... Wiadomo, że jak masz przerzutkę Altus, to każda będzie lepsza - Alivio, Deore... Tak to z każdą częścią po kolei by moża - masz część X - lepsza będzie Y albo Z... Do tego piszesz, że nie znasz się za bardzo, więc czy będziesz umiał sam to wszystko powymieniać? Co prawa najczęściej nie jest to zbyt skomplikowane, ale jednak jeżeli będziesz wszystko wymieniał w serwisie to jeszcze musisz doliczyć trochę forsy na robiciznę... Więc równie dobrze może się skończyć na tym, że każdą część w rowerze wymienisz na lepszą i zapłacisz za to wszystko 2x więcej niż za cały rower na lepszym osprzęcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RR52 Napisano 24 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 A więc od początku - nie jestem tutaj po to, aby się o cokolwiek obrażać , tylko aby się czegoś dowiedzieć i nauczyć od osób posiadających wiedzę na temat rowerów i ich ewentualnych przeróbek, a co za tym idzie nie popełnić głupich błędów... Rower dostałem od Ukochanej - tak, tak, wiem - złota kobieta Także nie wypadało mi marudzić czy wybrzydzać... Mój poprzedni rower mtb, wprawdzie zacnej marki Colnago, ale podstawowy model z ramą Hi-Ten i na Shimano Tourney, zakupiony jeszcze w sklepie Czesława Langa, swoje najlepsze lata ma za sobą, a obecny i tak charakteryzuje się lepszymi parametrami. Ale... Chciałbym po prostu powymieniać to i owo, a korzystając z obecności tutaj, podpytać Was - znawców tematu co kupić, aby było lepiej Nie chcąc robić przykrości mej Lubej - sprzedaż i wymiana na inny odpada. (A tego, że wymieniłem jakąkolwiek część nie zauważy ) Co do wymiany tudzież pomocy przy niej wstępnie jestem dogadany za przysłowiowy dobry koniak z kimś kto się zna... Kilka stówek miesięcznie mogę na "tuning" przeznaczyć... O koła chodzi by kupić kola na lekkich obręczach, lekkich dętkach i lekkich oponach, piasty już lekkie nie muszą być. Mniejsza masa to mniejsza bezwładność a mniejsza bezwładność to mniej straconej siły na rozpędzanie ... fizyka Rulezz A jakieś konkretne modele obręczy i opon godnych polecenia w moim przypadku, o najlepszym stosunku cena/jakość? Powiedzmy w cenie: 1. 300-500 za komplet obręczy 2. 300-500 za zestaw obręcze+opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Paczaj na accenty, tanie dobre i lekki zazwyczaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbc Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Nie obrazasz sie to Ci powiem. Odnosze wrazenie, ze chcesz wymieniac dla samego wymieniania. Masz kase to postanowiles kupic "lepsze" czesci do roweru chociaz te ktore masz ani nie sa zuzyte ani Ci nie przeszkadzaja. AdamF dobrze Ci napisal. Mozesz powymieniac wszystko. A potem okaze sie, ze znowu masz troche kasy bedziesz wymienial to co juz wymieniles. Moje zdanie jest takie, ze powinienes najpierw pojezdzic i jak sie cos zuzyje czy zepsuje to wtedy wymienisz i wstawisz lepsze. Poza tym poznasz lepiej swoj rower i dowiesz sie czy cos Ci przeszkadza lub z czegos nie jestes zadowolony. Bo wydac kase mozna (w zasadzie prawie kazda) ale poczuc, ze sie ja dobrze wydalo to zupelnie inna kwestia. Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RR52 Napisano 25 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 bbc oczywiście, że się nie obrażam, ale z całym szacunkiem - to moja sprawa na co wydam moje ciężko zarobione pieniądze...a jako że skończyłem z nałogami, kilka złotych zostaje miesięcznie w kieszeni i właśnie na modyfikacje roweru mam zamiar je przeznaczyć - nie potrzebuję porady jak je zainwestować - to nie forum inwestycyjno-doradcze A poza moim rowerem miałem okazję pojeździć na rowerze Kumpla - Gary Fisher Big Sur i różnica jeśli chodzi o szybkość i pewność działania przerzutek jest zauważalna i wyczuwalna... Wiem, że to model z innej półki, ale wiem też, że przerzutki mam jedne z gorszych, jeśli nie najgorsze z gamy Shimano...więc czemu miałbym nie wymienić ich na lepsze?Zwłaszcza jeśli mam taką możliwość... Nosiłem się z zamiarem kupna roweru w przedziale cenowym 1500-2000, ale Połówka mnie ubiegła. Teraz chcę go zmodyfikować i ulepszyć i wszystko w tym temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaster Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 Ja nie bede tutaj prawil Ci madrosci na temat co jest lepiej zrobic, bo zaczelem wymiane robic w taki sam sposob jak Ty i tak wkoncu wymienilem rame, ktora powinienem wymienic na poczatku. Tak jak przedmowcy tutaj pisali zakladajac ,ze zostawiasz rame to zacznij od kol a moze samych fajnych lekkich opon. Fajne lekkie szybkie zwijane opony to koszt rzedu 100zl sztuka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RR52 Napisano 25 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 Dzięki Michaster Jakieś propozycje co do producenta/modelu opon?Teren to las i wertepy oraz asfalt/ścieżki rowerowe jako dojazd do nich. Wiem już, że obręcze Accenta są godne polecenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaster Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 Continental Race King do tego nowe kolka i na pewno odczujesz roznice. Pozniej dla lepszej kultury pracy precyzji wymienisz naped moze jakis nowy Amor. Ja jak sie przesiadlem na powietrznego Epicona to nie ma porownania do poprzedniego standardowego amorka (chodzil jak sztywne widelki:)). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 Za 500 zł możesz spokojnie kupić gotowe koła + opony, np. Shimano WH-MT15 oraz opony, polecę Ci np. Geax Saguaro. Możesz też oczywiście sam wyszukać podzespoły do złożenia kół i zlecić to warsztatowi ale tu już jest więcej robot. Co do pozostałego osprzętu to radzę Ci wybrać części z grupy Shimano Deore. Amortyzator - np. Suntour XCR lub Rock Shox XC 30. Ale to już większe koszty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasperek Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 Te amortyzatory trochę ciężkie są. Może lepiej już zakręcić się wokół powietrznego Spinnera SW7 w podobnej cenie... Nie wiem czy wiecie, ale RR5.2 były sprzedawane w co najmniej dwóch wersjach. W 2009 roku kupiłem RR 5.2 dla żony z kompletnym napędem SRAM w skład którego wchodziły manetki i tylna przerzutka SX4, kaseta 8s SRAM PG-850 i łańcuch 8s SRAM. W moich pozostałych dwóch rowerach również śmigają części SRAM, choć z innych grup. Z czystym sumieniem mogę polecić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RR52 Napisano 25 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 Za 500 zł możesz spokojnie kupić gotowe koła + opony, np. Shimano WH-MT15 oraz opony, polecę Ci np. Geax Saguaro. Możesz też oczywiście sam wyszukać podzespoły do złożenia kół i zlecić to warsztatowi ale tu już jest więcej robot. Co do pozostałego osprzętu to radzę Ci wybrać części z grupy Shimano Deore. Amortyzator - np. Suntour XCR lub Rock Shox XC 30. Ale to już większe koszty... Dzięki wielkie! Co do amorka - aktualnie, fabrycznie mam Suntour XCT 80 mm duża różnica w porównaniu do XCR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 http://allegro.pl/nowe-kolo-przednie-mavic-cross-ride-v-brake-i4089234852.html tu masz przednie kolo trzeba znaklesc tylnie ew komplet , wczoraj na allegro jeszcze byl dzis o dziwo nie ma. Opony Race King 2.2 / Geax Saguaro 2.2 jest wiele opinie o tych modelach na forum zapoznac sie z nimi i wybierz wlasciwa gume Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbc Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 (...) A poza moim rowerem miałem okazję pojeździć na rowerze Kumpla - Gary Fisher Big Sur i różnica jeśli chodzi o szybkość i pewność działania przerzutek jest zauważalna i wyczuwalna... (...) Widzisz - o tym wlasnie napisalem. Zauwazyles, ze przerzutki moglyby dzialac lepiej to moze od tego zacznij. Skoro na to zwrociles uwage to znaczy, ze to wlasnie w Twoim rowerze Ci przeszkadza. Wedlug mnie to najzdrowsze podejscie a z kazdego zakupu bedziesz wtedy zadowolony. Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RR52 Napisano 25 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 http://allegro.pl/nowe-kolo-przednie-mavic-cross-ride-v-brake-i4089234852.html tu masz przednie kolo trzeba znaklesc tylnie ew komplet , wczoraj na allegro jeszcze byl dzis o dziwo nie ma. Opony Race King 2.2 / Geax Saguaro 2.2 jest wiele opinie o tych modelach na forum zapoznac sie z nimi i wybierz wlasciwa gume Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EricDraven Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 Generalnie uprzedzam, że wkraczasz na zdradliwą, krętą i wyboistą ścieżkę. Zwłaszcza, że nie masz sprecyzowanej wizji zmian które chciałbyś przeprowadzić. Pułapek jest dużo i trzeba być ostrożnym przy zakupach i myśleć perspektywicznie pod kątem ewentualnych przyszłych zmian. Dla przykładu - poradzono Ci zakup kół Shimano WH-MT15, które są do hamulców tarczowych, a Ty masz V-brake, i ramę bez mocowania do tarczówek (tak przynajmniej wynika ze zdjęć i informacji odnośnie twojego modelu roweru dostępnych na stronie Decathlonu). Z kolei jak kupisz koła pod V-brake to później chcąc wymienić amortyzator napotkasz ograniczenie wyboru do modeli z kołkami pod V-brake (a już w średniej półce cenowej coraz mniej modeli umożliwia współpracę z hamulcami V-brake). Więc w Twojej niezbyt sprecyzowanej sytuacji, chyba najlepiej byłoby składać koło na obręczy do V-brake (na teraz), z piastą pod tarczę (na ewentualność zakupu lepszego amortyzatora), tak by nie zamykać sobie drogi do dalszych modyfikacji. I powyższe traktuj tylko jako przykład, takich pułapek jest więcej, wyborów które rzutują na dalsze możliwości. I tego powinieneś mieć świadomość decydując się na drogę systematycznej wymiany poszczególnych podzespołów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 Racja, przy wyborze kół i amorka musisz się zdecydować do jakiego typu hamulców chcesz je dopasować. Od biedy można dospawać mocowanie hamulca tarczowego do ramy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasperek Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 Na zdjęcia w Decathlon.pl nie ma co zwracać uwagi, bo często nie odpowiadają stanowi faktycznemu. Tak jest i w tym przypadku. Starsze ramy RR 5.2 posiadają mocowanie pod tarcze - wiem bo mam, a dla niedowiarków link poniżej http://ridewithgps.com/photos/7065/full.jpg Natomiast nowsze - nie znaczy "lepsze" już nie: http://mercatino.mtb-forum.it/index.php/cat/p-117981-Rockrider-5-2-06-2013-pari-al-nuovo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.