pitrekk Napisano 24 Marca 2014 Napisano 24 Marca 2014 czesc, mam pytanie i prosze o rade. Kupilem nowy rower na allegro, z reszta polecany tutaj Lazaro Integral. Po zamontowaniu przedniego kola zauwazylem, ze jest ono scentrowane, okolo 1 (moze troche wiecej) milimetra. Jako ze juz wczesniej raz odsylalem rower (przyszedl zly amortyzator i obita rama) wolalbym juz zamknac temat i nie bawic sie z tym w nieskonczonosc. Nie wiem tylko jak taka 'wada' bedzie wplywac na uzytkowanie. Bardzo prosze o rade czy odsylac czy lepiej udac sie z tym kolem do serwisu i wyregulowac? Dodam, ze kolo scentrowane jest pionowo (widac najlepiej kiedy zakrecic kolem i przylozyc kciuk do ramy tak, ze w pewnym momencie ociera).
Mod Team Puklus Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Napisano 24 Marca 2014 1-2 mm przyjmuje się że koło jest proste. Jeżeli nie ociera o hamulce i nie przeszkadza w hamowaniu ( nie dotyczy tarczowych) to bym sie tym na razie nie zajmował. Koła są nowe wiec pewnie jeszcze nie ułożone.
macrauchenia Napisano 24 Marca 2014 Napisano 24 Marca 2014 Znaczy,że bicie osiowe a nie promieniowe? Klucz do szprych kosztuje niecałe 10 zł.Poluzuj o jeden obrót nyple tam gdzie jest góra i tak samo naciągnij gdzie dół.
pitrekk Napisano 24 Marca 2014 Autor Napisano 24 Marca 2014 dzieki za odpowiedzi. osiowe czy promieniowe... hm, powiem tak, jak zakrecisz kolem to widac skrzywienie obserwujac miejsce gdzie obrecz przechodzi miedzy klockami hamulcowymi - raz jest blizej raz dalej. tak jak napisalem jest to na moje oko 1-1.5mm. Wlasnie wolalbym uniknac bawienia sie z tym sam zeby jeszcze bardziej czegos nie spieprzyc. Nie jestem moze jakims ostatnim lewusem technicznym, ale tez nigdy nie bawilem sie z prostowaniem kol. A kupujac nowy rower jednak oczekujesz ze nie bedziesz musial przy nim od poczatku grzebac...
MMMAAACCC7 Napisano 24 Marca 2014 Napisano 24 Marca 2014 @up centrowałeś kiedyś koło?nie mów mu o jednym obrocie nypla, bo tylko jeszcze bardziej sobie je zwichruje...Nie piszesz mądrze/nie wiesz--nie pisz wcale ...
Mod Team Maniak Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Napisano 24 Marca 2014 Rzadko kiedy koła wychodzą z fabryki idealnie proste, a nawet jeśli to jedna/dwie jazdy, szprychy się poukładają i trzeba je podciągnąć/poprawić. Między innymi po to jest przegląd gwarancyjny, chociaż w praktyce oczywiście nikomu nie chce się bawić i poprawiać idealnie takich rzeczy. Takie bicie nie wymaga jakiejś szczególnej ingerencji, jest w akceptowalnej granicy, w tańszych kołach to wręcz norma. Niema co się zadręczać tematem.
pitrekk Napisano 24 Marca 2014 Autor Napisano 24 Marca 2014 dzieki jeszcze raz za odpowiedz, tak tez zrobie, zostawie to, pojezdze troche i ew. udam sie do serwisu jak skrzywienie bedzie sie powiekszac. pozdrawiam!
Roonin Napisano 24 Marca 2014 Napisano 24 Marca 2014 No no 1mm bicia... poważna sprawa . Jak zaczniesz na tym jezdzić to dopiero będziesz miał bicie . Z tego co się orientuję to tam koła jakością nie powalają, poza tym tanie koła składane maszynowo w 99% wymagają centrowania po kilku pierwszych jazdach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.