Mod Team Maniak Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Rozciągniesz widelec mający 100psi w negatywnej które ciągną lagi w dół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 W Revelu RL 29" jest dokladnie taki sam system jak w SIDzie, kropeczka w kropeczke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Rozumiem, ze schematu Revela ciężko stwierdzić na na 100% dzięki za info. W każdym bądź razie wracając do głównego wątku tematu i podsumowując. Należy nabyć oring 25x2,5 do ewentualnej podmiany (allego lub sklepy z uszczelkami). Spuścić powietrze upewniając się że, zeszło całe czy to przez rozciągnięcie widła jeśli da radę czy to przez wciśnięcie ukrytego zaworu od negatywnej. Wykręcić korek kluczem 24mm, sprawdzić stan uszczelki korka (nawet drobne ryski mogą powodować nieszczelność), zamontować ponownie lub wymienić na nową, uprzednio smarując pod i nad uszczelkę gęstym smarem stałym (dedykowany jest PM600), wkręcić (zalecany moment dokręcenia to 7.3Nm) i obserwować jak się widelec zachowuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 @Maniak Czyli jak dobrze rozumiem w Reconie 2013 Solo Air nie należy wlewać tych 3-5 ml do komory negatywnej tak jak to zrobiłeś w swoim kapitalnym " Rock Shox Reba dual Air - kompleksowy serwis od a do z" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 No właśnie w Reconie w niewiele się zmieniło pod dziś dzień, akurat do niego leje się dokładnie 3ml oleju 15wt tyle samo co do starych modeli - wg zalecenia producenta. Nowa Reba i SID mają chodzić na smarze, podobnie jak Revelation bo ma ten sam (nowy) typ sprężyny solo. Karta ilości olejów: https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen0000000004392_rev_a_rockshox_oil_air_and_coil_chart_2014_0.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 (edytowane) Faktycznie masz rację, pomyliło mi się z pozytywną Swoją drogą to dlaczego w tych tabelkach nie ma podanej ilości oleju do komory pozytywnej? Edytowane 24 Marca 2014 przez lucass3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Nie ma bo w zamyśle to miało na smarze pracować. W dual air świetne się olej spisywał a liści mają być minimalne, ma smarować i nie zmieniać ch-ki pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Ale na tym filmiku jest wlewany olej 3:20 a mówisz, że w zamysle ma pracować na smarze.Natomiast nie jest w ogóle wlewany do komory negatywnej (a wg. tabelki powinno byc te 3 ml) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Myślę ze nie ma sie co zastanawiać, kapina oleju na pewno nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 lucass3 zauważ jedną podstawową rzecz. Solo-Air w Reconie i Solo-Air w Rebie/Sidzie mają różne zasady działania. W Rebie ciśnienia wyrównują się przez wgłębienie w bocznej ściance a w Reconie przez "główkę" sprężyny powietrznej - przyjrzyj się że wystaje z niej taki dodatkowy "dinks", tam się dzieje cała magia, olej w ilości 3ml może być bo nie przecieknie bezpośrednio w dół. W Dual-Air komory są zupełnie szczelne i można wlewać olej bo nie wyleci, smar stały po czasie rozejdzie się na boki, dlatego zaleca się kapkę oleju bo zawsze spłynie na dół. Choćby z tego względu RedRum jest tak ciekawym wynalazkiem bo jest prawie jak smar stały ale wciąż płynny, zawsze ścieknie w dół do uszczelki i może być ponownie rozprowadzony po ściankach goleni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Rozumiem, ze schematu Revela ciężko stwierdzić na na 100% dzięki za info. W każdym bądź razie wracając do głównego wątku tematu i podsumowując. Należy nabyć oring 25x2,5 do ewentualnej podmiany (allego lub sklepy z uszczelkami). Spuścić powietrze upewniając się że, zeszło całe czy to przez rozciągnięcie widła jeśli da radę czy to przez wciśnięcie ukrytego zaworu od negatywnej. Wykręcić korek kluczem 24mm, sprawdzić stan uszczelki korka (nawet drobne ryski mogą powodować nieszczelność), zamontować ponownie lub wymienić na nową, uprzednio smarując pod i nad uszczelkę gęstym smarem stałym (dedykowany jest PM600), wkręcić (zalecany moment dokręcenia to 7.3Nm) i obserwować jak się widelec zachowuje. Czyli mam rozumiec, ze demontujac dolne lagi i odkrecajac mocujace sruby, to po wykreceniu z lewej lagi, w precie jest jeszcze zaworek do wypuszczania powietrza? Najlepsze jest to, ze zdemontowalem i przeprowadzilem caly serwis nie wiedzac o tym, nawet nie spojrzalem, wiec niemoge zaprzeczyc/ potwierdzic, nie bylo zadnych dziwnych objawow..., przesmarowanie , montaz i kolega szczesliwy. Lub nadal nie kumam gdzie ma byc ten zaworek. Niemniej zauwazylem, ze odbojnik jest tak zrobiony, ze nie ma praktycznie mozliwosci skrocenia go, chyba...., chyba, ze chce uzyskac 0.5cm skoku, co jest niczym. Tak samo jak w SIDzie guma jest z kolnierzem naciaganym na plastyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 No tu, przeca widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Jakos bez zastanowienia nie widac z 25cm w pionie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 To może po skierowanie do okulisty czas sie wybrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Możesz wyciągnąć odbojnik zupełnie, widelec z początku owszem skok się powiększy, ugniesz kilka razy i ustawi się znów na np. 100mm, w nowych solo-air długość skoku reguluje się poprzez wymianę całego trzepienia sprężyny powietrznej nawet masz w manualu długości podane dla jakiego skoku jaka długość trzpienia jest potrzebna. Ten zaworek w sumie jest dla wygody, nie z konieczności. Też zobaczyłem go dopiero po rozmontowaniu sprężyny, nic nie eksplodowało. Rozbierałem go powoli i istotnie trochę powietrza uciekło przez korek, negatywna się rozprężyła na tyle że bez obaw o wysokie ciśnienie ale za to trzpień się schował do lagi i musiałem sobie pomóc czymś długim przy wyciąganiu. Używając zaworka, spuszczając najpierw negatywną, potem pozytywną wszystko mamy na wierzchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 No wlasnie w nowych..., bo w starym bez problemu sie zmienialo. To byl moj 1 widel z nowym, wiec doswiadczenie mikre. Puklus, okulista, okulista....jutro ide, powaznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 No nie zazdroszczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Odbijamy od tematu....Okulista to nie zaklad pogrzebowy, a wiek rzadzi sie swoimi prawami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Temat się już wyczerpał dawno temu nie stresuj się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Rozciągniesz widelec mający 100psi w negatywnej które ciągną lagi w dół? Owszem, bo wielkość tej komory jest zbyt mała żeby 100 psi to uniemożliwiało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Aż wezmę rano sprawdzę jak to idzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Możliwe ze uda sie do wycięcia w goleni dociągnąć. Przy odkręconym wentylku powietrze spierniczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Spróbuj, ja akurat nie mam żadnego solo air na serwisie, sam jestem ciekaw - bo nigdy nie zwracałem na to uwagi przy rozbiórce, w sumie nie pamiętam żebym kiedykolwiek miał z tym jakiś problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
airm Napisano 26 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 (edytowane) Wykrecilem gorna czesc i troche chyba sie rozni od tego co bylo na wczesniej wstawianych zdjeciach. Wykrecila sie cala ta czesc ze zdjecia a w srodku gornej czesci komory jest pusta przestrzen i nic nie laczy sie z ta wykrecona czescia. Tak powinno byc? Smar czerwony Jak mam zdjac tego oringa teraz? Edytowane 26 Marca 2014 przez airm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 26 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 Ten czerwony smar to PM600, taki ma być, tak jest fabrycznie smarowana komora powietrzna, tam nic nie musisz ruszać, pusta przestrzeń też ma być jak jest. Z wykręconego korka zdejmujesz uszczelkę widoczną na zdjęciach tą przy gwincie. Oring delikatnie podważasz czymkolwiek typu mały śrubokręt, wykałaczka etc. zsuwasz w dół i dajej tak jak pisałem wcześniej. Sprawdzasz jego stan, wymieniasz lub jeśli jest idealny (naprawdę małe ubytki w gumie mogą powodować nieszczelność), smarujesz miejsce na które go założysz, wsadzasz go na miejsce i smarujesz zewnątrz. Uszczelkę zdejmujesz na tej zasadzie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.