Skocz do zawartości

[usterka] Rock Shox Reba RL 29 Solo Air 2014 - uciekajace powietrze?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dosyc szybko ucieka mi powietrze. 2 dni od pompowania i ugina sie o okolo 2cm wiecej. Po kilku dniach nie bylo cisnienia.

Da sie jakos wstepnie zdiagnozowac problem zanim odesle na gwarancje?

  • Mod Team
Napisano

Albo zaworek, co jest mało prawdopodobne albo można spróbować dolać troszkę oleju 80w do sprężyny. tak ok 3-5ml. On dobrze uszczelnia i prawdopodobnie załatwi sprawę.

 

Pasuje zdjąć golenie dolne, wyjąc trochę sprężynę by się dostać do komory negatywnej wlać kilka ml, i później z góry do komory pozytywnej ta sama historia.

 

Chyba ze widelec przejechał np już ok 3000km ... to wtedy prawdopodobnym jest wymiana uszczelek.

  • Mod Team
Napisano

Myłśisz ze oddawanie na gwarancje czekanie 2 lub 3 tygodnie i nie wiadomo kto sie tym będzie zajmował to takie dobre jest :P Po najmniejszej linii oporu:

 

- spuść powietrze

- wykręć wentylek ( wentylek nie cały korek, robi sie to czapeczką z kluczykiem)

- wlej przez otwór kilka ml oleju. nawet zwykły silnikowy może być.

 

Solo air ma taką konstrukcje ze nawet przy oleju w samej komorze + cześć powinna wcieknąć do komory -. Jak ten zabieg nie pomoże to masz 2 opcje:

- robić samemu

- odesłać na gwarancje.

Napisano

Tak jest nowy, z 40km przejechalem do tej pory ;)

Pytam sie bo wlasnie nie usmiecha mi sie odsylanie tego i czekanie nie wiadomo ile jesli to nic powaznego.

Nie znam sie na nazewnictwie i budowie amortyzatora, na y2be tylko cos tam podgladnalem.

Na razie zrobilem tak, zanim kolejne posty sie pojawily:

- namoczylem woda z mydlem ta gorna czesc na okolo, gdzie powietrze sie pompuje. I babelka pojawiaja sie co okolo 2 sek. Rozumiem, ze cos tam jest nieszczelne?

 

 

Napisano

Spróbuj z czuciem dokręcić tą dużą "śrubę", może jest słabo dociągnięta. Albo to kwestia walniętego o-ringa - wtedy albo kupujesz nowego za grosze i sam montujesz, lub oddajesz amorka na gwarancję :P

Tylko nie odkręcaj komory bez spuszczenia powietrza, bo możesz stracić oko :P

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

W solo jest problem o tyle że, powietrze siedzi w komorze negatywnej i ciężko je spuścić na złożonym widelcu, uszczelka może strzelić, najbezpieczniej odkręcić śrubę z dołu i będzie widać tam baaardzo głęboko wentylek, taki właśnie do spuszczania powietrza z komory negatywnej.

 

PS.

Do solo wlewanie oleju do komory jest bezcelowe, wszystko zleci do negatywnej.

 

Edit:

Fotki tego o czym mowa, strona dalej: http://www.forumrowerowe.org/topic/156138-usterka-rock-shox-reba-rl-29-solo-air-2014-uciekajace-powietrze/?p=1454515

Edytowane przez Maniak
Napisano

To jak już nie będzie powietrza, może odkręcić z góry, zobaczyć stan o-ringu i jeśli nie jest wyszczerbiony/porysowany posmarować go smarem stałym, który raczej nie spłynie. Machnąć po uszczelce i powinien być gites :D

Napisano

W solo jest problem o tyle że, powietrze siedzi w komorze negatywnej i ciężko je spuścić na złożonym widelcu, uszczelka może strzelić, najbezpieczniej odkręcić śrubę z dołu i będzie widać tam baaardzo głęboko wentylek, taki właśnie do spuszczania powietrza z komory negatywnej.

 

PS

Do solo wlewanie oleju do komory jest bezcelowe, wszystko zleci do negatywnej.

Jaki drugi wentylek, bo w zadnym Solo go nie bylo?

Lacznie z RVL 29" AD 2013, Reba, itd.... Spuszczalem powietrze normalnie przez wentyl, wyciaglem calosc i nic nie uciekalo z negatywnej, bo nie bylo.

  • Mod Team
Napisano

W sidach i rebach jest zupełnie inna konstrukcja solo-air'a niż ta znana ze starych reconów. Wieczorkiem jak wrócę do domu mogę zapodać fotki.

Napisano

Na pewno fotki sie przydadza ;) Na razie nie moge nawet dokrecic i zobaczyc czy to tylko przez to powietrze ucieka, bo nie mam klucza 24.

  • Mod Team
Napisano

Staraj się użyć klucza płaskiego, zwykłe klucze nasadowe dosyć płytko łapią gwint i często się obślizguje. Korka nie dokręca się jakoś mocno, bodaj 7,3Nm, jeśli uszczelka jest skaleczona to też mocniejsze przykręcanie niewiele da.

Napisano

Oring przydało by się odrazu wymienić na nowy, najlepiej do odkręcania/dokręcania używać splanowanej nasadki, konstrukcja solo air jest owszem inna ale nic nie "wystrzeli" po odkręceniu korka, pod warunkiem że spuścisz powietrze i wykręcisz zaworek.

Napisano

Sprobowalem dokrecic, ruszylo moze z 15 stopni ale to nic nie dalo. Czyli prawdopodobnie oring?

Jak wykrece te gorna zakretke, ktora dokrecalem, to od razu bede mial dostep do oringa? Czy musze caly zmortyzator rozkrecac, tzn od dolu tez?

 

Oring to obojetnie jaki musze kupic czy sa roznej jakosci? Bym nie mial gorszego niz obecnie, pomijajac nieszczelnosc, jesli taka jest.

Napisano (edytowane)

Jeśli odkręci tak żeby nie zarysować korka, to o jakiej utracie gwarancji mowa ...

Oring trzeba dobrać taki sam jak jest na korku .

Edytowane przez Rulez
Napisano

O-ring jest na korku, nie trzeba rozbierać całego amortyzatora. Spuść powietrze, odkręć korek, zdejmij o-ring i idź z nim do sklepu z uszczelnieniami, wystarczy zwykły z olejoodpornej gumy, za kilkanaście groszy.

Napisano

W sidach i rebach jest zupełnie inna konstrukcja solo-air'a niż ta znana ze starych reconów. Wieczorkiem jak wrócę do domu mogę zapodać fotki.

No ok, ja rozumiem, ze w stosunku do starych jest inna, ale Revelation z 2013 chyba nie jest stara technologia.

  • Mod Team
Napisano

Na przykładzie SID'a:

DSC_6725.jpg

 

fot+rozne_5.jpg

 

fot+rozne_4.jpg

 

Wyrównanie ciśnienia w komorach odbywa się dzięki temu patentowi (nie zwracać uwagę na gwint w wyciętym elemencie):

829687d1378386725-solo-air-vs-dual-air-1

 

 

A tak wygląda "drugi" typ sprężyny solo-air:

142751.jpg

 

 

 

Właśnie z powodu tej wklęsłości w goleni, do Solo-Air nie można lać oleju, ponieważ cały przeciekłby do komory negatywnej, zmniejszając jej objętość, zmieniając charakterystykę pracy (co jest niezłym patentem na modyfikacje charakterystyki pracy solo air). Wprowadzenie solo-air jest jedną z przyczyn wycofania oleju RedRum, staje się niemal zbędny a czy nasączymy gąbeczki olejem 15WT czy RedRumem nie ma aż takiego znaczenia.

Fabrycznie sprężyny solo są wymazane PM600, na Slick Honey lub podobnym chodzą czulej, PM600 dobrze uszczelnia ale nieco przymula.

Na powyższych zdjęciach widać idealnie że, producent pozostawił drugi zawór, tylko po to aby ułatwić spuszczanie powietrza, starczy odkręcić dolną śrubę i jest dostęp do zaworu. Od razu uprzedzam że, wszelkie próby pompowania od dołu są z góry skazane na fiasko bo ciśnienia i tak się wyrównają po paru ugięciach.

 

  • Mod Team
Napisano

Owa konstrukcja wielokrotnie zmniejsza objętość komory negatywnej i co za tym idzie komora ma wpływ na pierwszych mm skoku, później działa można by powiedzieć hamująco, zwiększając progresje sprężyny co jest wskazane w małych skokach np 80 czy 100mm ale w dużych skokach może sie to okazać nie pożądane.

 

Olej faktycznie by wyciekł do negatywnej, jednak jakaś jego część na pewno by została i na pewno by lekko poprawiła szczelność :P

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...