airm Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Dosyc szybko ucieka mi powietrze. 2 dni od pompowania i ugina sie o okolo 2cm wiecej. Po kilku dniach nie bylo cisnienia. Da sie jakos wstepnie zdiagnozowac problem zanim odesle na gwarancje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 jakieś uszczelki/tłoczek no bo co innego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Albo zaworek, co jest mało prawdopodobne albo można spróbować dolać troszkę oleju 80w do sprężyny. tak ok 3-5ml. On dobrze uszczelnia i prawdopodobnie załatwi sprawę. Pasuje zdjąć golenie dolne, wyjąc trochę sprężynę by się dostać do komory negatywnej wlać kilka ml, i później z góry do komory pozytywnej ta sama historia. Chyba ze widelec przejechał np już ok 3000km ... to wtedy prawdopodobnym jest wymiana uszczelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Amorek jest nowy więc po prostu oddaj go na gwarancję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Myłśisz ze oddawanie na gwarancje czekanie 2 lub 3 tygodnie i nie wiadomo kto sie tym będzie zajmował to takie dobre jest Po najmniejszej linii oporu: - spuść powietrze - wykręć wentylek ( wentylek nie cały korek, robi sie to czapeczką z kluczykiem) - wlej przez otwór kilka ml oleju. nawet zwykły silnikowy może być. Solo air ma taką konstrukcje ze nawet przy oleju w samej komorze + cześć powinna wcieknąć do komory -. Jak ten zabieg nie pomoże to masz 2 opcje: - robić samemu - odesłać na gwarancje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
airm Napisano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Tak jest nowy, z 40km przejechalem do tej pory Pytam sie bo wlasnie nie usmiecha mi sie odsylanie tego i czekanie nie wiadomo ile jesli to nic powaznego. Nie znam sie na nazewnictwie i budowie amortyzatora, na y2be tylko cos tam podgladnalem. Na razie zrobilem tak, zanim kolejne posty sie pojawily: - namoczylem woda z mydlem ta gorna czesc na okolo, gdzie powietrze sie pompuje. I babelka pojawiaja sie co okolo 2 sek. Rozumiem, ze cos tam jest nieszczelne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mongol96 Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 (edytowane) Jak te bąbelki wydostają się ze środka wentylka, to spróbuj dokręcić wkład specjalnym kluczem, bo może w fabryce nie dokręcili, ewentualnie podmień na nowy. http://images.okazje.info.pl/p/sport-i-hobby/4869/detka-700-x-28-40-wentyl-av.jpg Tą część, która wchodzi do korpusu wentylka Edytowane 23 Marca 2014 przez Mongol96 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
airm Napisano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Nagralem filmik by ukazac skad te babelki wychodza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mongol96 Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Spróbuj z czuciem dokręcić tą dużą "śrubę", może jest słabo dociągnięta. Albo to kwestia walniętego o-ringa - wtedy albo kupujesz nowego za grosze i sam montujesz, lub oddajesz amorka na gwarancję Tylko nie odkręcaj komory bez spuszczenia powietrza, bo możesz stracić oko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 23 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 (edytowane) W solo jest problem o tyle że, powietrze siedzi w komorze negatywnej i ciężko je spuścić na złożonym widelcu, uszczelka może strzelić, najbezpieczniej odkręcić śrubę z dołu i będzie widać tam baaardzo głęboko wentylek, taki właśnie do spuszczania powietrza z komory negatywnej. PS. Do solo wlewanie oleju do komory jest bezcelowe, wszystko zleci do negatywnej. Edit: Fotki tego o czym mowa, strona dalej: http://www.forumrowerowe.org/topic/156138-usterka-rock-shox-reba-rl-29-solo-air-2014-uciekajace-powietrze/?p=1454515 Edytowane 24 Marca 2014 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mongol96 Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 To jak już nie będzie powietrza, może odkręcić z góry, zobaczyć stan o-ringu i jeśli nie jest wyszczerbiony/porysowany posmarować go smarem stałym, który raczej nie spłynie. Machnąć po uszczelce i powinien być gites Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 W solo jest problem o tyle że, powietrze siedzi w komorze negatywnej i ciężko je spuścić na złożonym widelcu, uszczelka może strzelić, najbezpieczniej odkręcić śrubę z dołu i będzie widać tam baaardzo głęboko wentylek, taki właśnie do spuszczania powietrza z komory negatywnej. PS Do solo wlewanie oleju do komory jest bezcelowe, wszystko zleci do negatywnej. Jaki drugi wentylek, bo w zadnym Solo go nie bylo? Lacznie z RVL 29" AD 2013, Reba, itd.... Spuszczalem powietrze normalnie przez wentyl, wyciaglem calosc i nic nie uciekalo z negatywnej, bo nie bylo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 23 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 W sidach i rebach jest zupełnie inna konstrukcja solo-air'a niż ta znana ze starych reconów. Wieczorkiem jak wrócę do domu mogę zapodać fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
airm Napisano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Na pewno fotki sie przydadza Na razie nie moge nawet dokrecic i zobaczyc czy to tylko przez to powietrze ucieka, bo nie mam klucza 24. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 23 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Staraj się użyć klucza płaskiego, zwykłe klucze nasadowe dosyć płytko łapią gwint i często się obślizguje. Korka nie dokręca się jakoś mocno, bodaj 7,3Nm, jeśli uszczelka jest skaleczona to też mocniejsze przykręcanie niewiele da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Oring przydało by się odrazu wymienić na nowy, najlepiej do odkręcania/dokręcania używać splanowanej nasadki, konstrukcja solo air jest owszem inna ale nic nie "wystrzeli" po odkręceniu korka, pod warunkiem że spuścisz powietrze i wykręcisz zaworek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
airm Napisano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Sprobowalem dokrecic, ruszylo moze z 15 stopni ale to nic nie dalo. Czyli prawdopodobnie oring? Jak wykrece te gorna zakretke, ktora dokrecalem, to od razu bede mial dostep do oringa? Czy musze caly zmortyzator rozkrecac, tzn od dolu tez? Oring to obojetnie jaki musze kupic czy sa roznej jakosci? Bym nie mial gorszego niz obecnie, pomijajac nieszczelnosc, jesli taka jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 pasowało by spuścić powietrze całkiem. Odkręcić korek i obadać sprawe ale t osie równa z utrata gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 (edytowane) Jeśli odkręci tak żeby nie zarysować korka, to o jakiej utracie gwarancji mowa ... Oring trzeba dobrać taki sam jak jest na korku . Edytowane 23 Marca 2014 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 O-ring jest na korku, nie trzeba rozbierać całego amortyzatora. Spuść powietrze, odkręć korek, zdejmij o-ring i idź z nim do sklepu z uszczelnieniami, wystarczy zwykły z olejoodpornej gumy, za kilkanaście groszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 No tak, da sie odkręcić ... ale trzeba bardzo uważać, bo łatwo zostawić ślady na korku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 W sidach i rebach jest zupełnie inna konstrukcja solo-air'a niż ta znana ze starych reconów. Wieczorkiem jak wrócę do domu mogę zapodać fotki. No ok, ja rozumiem, ze w stosunku do starych jest inna, ale Revelation z 2013 chyba nie jest stara technologia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Na przykładzie SID'a: Wyrównanie ciśnienia w komorach odbywa się dzięki temu patentowi (nie zwracać uwagę na gwint w wyciętym elemencie): A tak wygląda "drugi" typ sprężyny solo-air: Właśnie z powodu tej wklęsłości w goleni, do Solo-Air nie można lać oleju, ponieważ cały przeciekłby do komory negatywnej, zmniejszając jej objętość, zmieniając charakterystykę pracy (co jest niezłym patentem na modyfikacje charakterystyki pracy solo air). Wprowadzenie solo-air jest jedną z przyczyn wycofania oleju RedRum, staje się niemal zbędny a czy nasączymy gąbeczki olejem 15WT czy RedRumem nie ma aż takiego znaczenia. Fabrycznie sprężyny solo są wymazane PM600, na Slick Honey lub podobnym chodzą czulej, PM600 dobrze uszczelnia ale nieco przymula. Na powyższych zdjęciach widać idealnie że, producent pozostawił drugi zawór, tylko po to aby ułatwić spuszczanie powietrza, starczy odkręcić dolną śrubę i jest dostęp do zaworu. Od razu uprzedzam że, wszelkie próby pompowania od dołu są z góry skazane na fiasko bo ciśnienia i tak się wyrównają po paru ugięciach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Owa konstrukcja wielokrotnie zmniejsza objętość komory negatywnej i co za tym idzie komora ma wpływ na pierwszych mm skoku, później działa można by powiedzieć hamująco, zwiększając progresje sprężyny co jest wskazane w małych skokach np 80 czy 100mm ale w dużych skokach może sie to okazać nie pożądane. Olej faktycznie by wyciekł do negatywnej, jednak jakaś jego część na pewno by została i na pewno by lekko poprawiła szczelność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Żeby pozbyć się powietrza wystarczy "rozciągnąć" widelec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.