Drive4Drift Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Dobry Pytanko mam czy można zamontować hamulce Deore M596 ( tarczowe hydrauliczne ) na mocowaniu Post Mount ( widelec - rama ) z adapterami pod tarcze 200 mm czy to rozwiązanie jest dobre czy złe ? Byłem dziś w sklepie rowerowym i sprzedawca odradzał mi taki " upgrade " w rowerku moim co najwyżej powiedział że tarczę 180 mm, a poparł to hipotezami na to, że przy tarczach 200mm hamowanie będzie odczuwalne jako szarpanie w sensie jak bym miał ABS w rowerze, a nie jeżeli złapał bym za klamkę i zablokował koło. Dodał też, że takie ulepszenie będzie łapało szybko luzy co powodować będzie odkręcaniem się śrub i wyrabianiem gwintów i jest nawet prawdopodobieństwo, że mocowanie PM nie będzie w stanie wytrzymać tak dużej siły hamowania i hamulec zacznie się wyłamywać lub urwie się podczas hamowania przy dużej prędkości, a tego bym nie chciał.... Tak więc proszę o poradę w tej kwestii.I też chciałbym wiedzieć czy istnieje jakiś katalog części gdzie producent przewidział które części mogą pracować pod danym obciążeniem w sensie hamulec -> rozmiar tarcz itp. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 22 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Pytanie 1 i podstawowe a co to za rower ... ? Pytanie 2 i także podstawowe a poco ci 200mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 I co to za wideł?? Też chciał bym wiedzieć po cholerę aż taka tarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Jeżeli widelec to wytrzyma i rama to ok. A sprzedawca trochę głupo gada, mocowanie wytrzyma. Tarcza jak już to chyab 203mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Scarper są tarcze 200mm np Avid HS1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Mocowanie typu pm stosowane jest dziś jako podstawowe, bez względu na typ i zastosowanie widelca, więc tego bym się nie obawiał. Gwint śrub jest posmarowany klejem do gwintów, najpopularniejszy z nich to produkt firmy Loctite i ma to właśnie zapobiegać odkręcaniu się śrub i luzowaniu zacisków. Poluzowanie się śrub jest tak samo niebezpieczne do kombinacji hamulca z tarczą 160 mm jak i 203. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Dobry I też chciałbym wiedzieć czy istnieje jakiś katalog części gdzie producent przewidział które części mogą pracować pod danym obciążeniem w sensie hamulec -> rozmiar tarcz itp. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc. Przeważnie producent amortyzatora w opisie informuje o maksymalnym dopuszczalnym rozmiarze tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Dodał też, że takie ulepszenie będzie łapało szybko luzy co powodować będzie odkręcaniem się śrub i wyrabianiem gwintów i jest nawet prawdopodobieństwo, że mocowanie PM nie będzie w stanie wytrzymać tak dużej siły hamowania i hamulec zacznie się wyłamywać lub urwie się podczas hamowania przy dużej prędkości, a tego bym nie chciał..Luzy to łapać będzie ale przede wszystkim sam amortyzator. A Fakt jest taki że tarcza 200mm (a właśiciwie 203) jest robiona pod sprzęcior o parametrach czołgu (czykli wszelkie DH/FR/AM). Tarcza 180 to max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Mój RS ogarnie tarczę max 210mm. Nie wiemy jaki widelec ma autor tematu. Może serwisant miał na myśli jakąmś super lekką powyinaną tarczę bez pałąka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R4ttle Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Za duża tarcza może powodować luzy na amortyzatorze, no chyba że jest przystosowany, po za tym niektóre zaciski pękają jeśli zastosujemy za dużą tarczę (było w którymś z tematów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Już wyjaśniłem tamtą sprawę, sprawcą był chiński adapter PM do boxxera itp... który źle przenosił siłę. Tak wyczytałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drive4Drift Napisano 22 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Rower: K lvl A8 2012 Amor: Rock Shox Recon Gold RL Solo Air - 100mm ---> " Maximum Rotor Size 210mm " https://www.sram.com/rockshox/products/recon-gold-rl Skoro 180mm to max to raczej nie będę przeginać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Spokojnie wytrzyma tarczę 200mm. Jak jest napisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drive4Drift Napisano 22 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Amor ta ale czy widełki PM na ramie zniosą takie szaleństwo ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Podobno krossy lubią pękać. Ale zawsze możesz poszukać w necie. Moim zdaniem na tył nie ma sensu dawać 200mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 22 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 200mm do Levela? Pliss, 180 na przód max, 160 na tył, a jak siły brakuje to zmienić klocki na metaliczne, nie tarcze na duże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Mój KLS SCARPE wytrzymuje z tyłu 180mm. Więc lvl tez powinien dac rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 (edytowane) Tylko po co w levelu czyli rowerze do XC tarcza 180mm z tyłu ? W xc nie ma zbyt dużych szans przypalić 160 . 180mm z tyłu mam we Fullu do AM/Enduro , tyle że u mnie ta tarcza dostaje ostro po dupie na co 2 tygodniowych wypadach w góry gdzie regularnie jest przysmażana a czasem nawet przybiera fioletowe barwy. Edytowane 22 Marca 2014 przez jasinski21444 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 22 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Pewnie efekt psychologiczny tutaj odgrywa kluczowa role Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 To tak jak by z wyrzutni rakiet strzelać do kaczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Pewnie efekt psychologiczny tutaj odgrywa kluczowa role Może raczej efekt paranoiczny ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 22 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Nie mniej jednak oba terminy są ze sobą powiązane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drive4Drift Napisano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 heh rozumiem, dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.