tyrolex Napisano 22 Marca 2014 Napisano 22 Marca 2014 Witam, To mój pierwszy post na tym forum więc na początek się przedstawie. Nazywam się Mariusz i jestem amaterem rowerowym. Mam pewien problem, ponieważ zabrałem się za renowacje staruszka (zdjęcia zamieszcze jak już skończe ) i wymieniłem w tym staruszku koła. Tylne koło jest wyposażone w piastę z torpedo ale jak założyłem koło to można jechać w tył, natomiast torpedo zatrzymuje w przód. Podpowiedzcie mi co mam zrobić, czy da się przełożyć zębatkę na drugą stronę, czy są może prostsze sposoby? Dziękuje za podpowiedzi. Pozdrawiam!
kulek855 Napisano 22 Marca 2014 Napisano 22 Marca 2014 Złóż piastę jeszcze raz wedle tego schematu: http://sklep.erowery24.pl/public/images/produkty/oryginalne/961-1166.png
tyrolex Napisano 22 Marca 2014 Autor Napisano 22 Marca 2014 A czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć który element odpowiada za hamulec ? Bo zauważyłem że przełożenie całej kontry "na drugą stronę" nie jest możliwe, bo piasta ma wytoczone różne fi w swoim przekroju. Więc co powinienem zamienić ?
kulek855 Napisano 22 Marca 2014 Napisano 22 Marca 2014 Może masz zębatki przy rowerze przekręcone na lewą stronę zamiast na prawą :-)? Żeby hamulec działał poprawnie element nr. 19 musi być przykręcony do ramy.
Mod Team Puklus Napisano 22 Marca 2014 Mod Team Napisano 22 Marca 2014 Podejrzewam ze obrócenie koła by było wskazane. i tym samym korby. Nie wiem co to za torpedo ale zwykłego mechanizmu torpedo nie da sie złożyć tak by działał odwrotnie. Jedyną opcją jest obrót koła. Co to za rower ?
tyrolex Napisano 23 Marca 2014 Autor Napisano 23 Marca 2014 Rower jest taki jak tutaj: Korba jest z tej samej strony, natomiast torpedo ma budowę analogiczną do schematu powyżej. Piasta jest taka jak na zdjęciu poniżej: Jest w ogóle podział na torpedo lewe i prawe? Jak to możliwe, że torpedo działa w złą stronę? Z tego co zauważyłem to mocowanie korby jest dosyć standardowe (prawa strona).
Mod Team Puklus Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Napisano 24 Marca 2014 że torpedo działa w złą stronę? Wiesz co, no trzeba to rozebrać bo tak dyskutować możemy aż do wojny. Piastę rozbiera sie łatwo. Z jednej strony oś powinna mieć uchwyt, np kwadrat. Wkręć tym w imadło ( albo używaj klucza ale imadło jest lepsze) i na górze pierwszą nakrętkę kontrująca klucz 17mm odkręć trzymając za blachę od hamulca. Później tylko odkręcaj i ściągaj elementy aż dojdziesz do "docisku łożyska"następnie trzeba zdjąć koło. Mechanizm nie rozsypie sie ale rób to delikatnie i każdy kolejny krok dokumentuj zdjęciami, tak będzie łatwo się połapać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.