Skocz do zawartości

[torpedo] zatrzymuje w złą stronę


tyrolex

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

To mój pierwszy post na tym forum więc na początek się przedstawie. Nazywam się Mariusz i jestem amaterem rowerowym. Mam pewien problem, ponieważ zabrałem się za renowacje staruszka (zdjęcia zamieszcze jak już skończe :) ) i wymieniłem w tym staruszku koła. Tylne koło jest wyposażone w piastę z torpedo ale jak założyłem koło to można jechać w tył, natomiast torpedo zatrzymuje w przód. Podpowiedzcie mi co mam zrobić, czy da się przełożyć zębatkę na drugą stronę, czy są może prostsze sposoby?

Dziękuje za podpowiedzi. 

Pozdrawiam!

Napisano

A czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć który element odpowiada za hamulec ? Bo zauważyłem że przełożenie całej kontry "na drugą stronę" nie jest możliwe, bo piasta ma wytoczone różne fi w swoim przekroju. Więc co powinienem zamienić ?

 

Napisano

Może masz zębatki przy rowerze przekręcone na lewą stronę zamiast na prawą :-)?

 

Żeby hamulec działał poprawnie element nr. 19 musi być przykręcony do ramy.

  • Mod Team
Napisano

Podejrzewam ze obrócenie koła by było wskazane. i tym samym korby. Nie wiem co to za torpedo ale zwykłego mechanizmu torpedo nie da sie złożyć tak by działał odwrotnie. Jedyną opcją jest obrót koła.

 

Co to za rower ?

Napisano

Rower jest taki jak tutaj:

jantar.jpg

 

Korba jest z tej samej strony, natomiast torpedo ma budowę analogiczną do schematu powyżej. 

 

Piasta jest taka jak na zdjęciu poniżej:

4_f.jpg

 

Jest w ogóle podział na torpedo lewe i prawe? Jak to możliwe, że torpedo działa w złą stronę? Z tego co zauważyłem to mocowanie korby jest dosyć standardowe (prawa strona).

  • Mod Team
Napisano

 

 

że torpedo działa w złą stronę?

Wiesz co, no trzeba to rozebrać bo tak dyskutować możemy aż do wojny. Piastę rozbiera sie łatwo. Z jednej strony oś powinna mieć uchwyt, np kwadrat. Wkręć tym w imadło ( albo używaj klucza ale imadło jest lepsze) i na górze pierwszą nakrętkę kontrująca klucz 17mm odkręć trzymając za blachę od hamulca.

 

Później tylko odkręcaj i ściągaj elementy aż dojdziesz do "docisku łożyska"następnie trzeba zdjąć koło. Mechanizm nie rozsypie sie ale rób to delikatnie i każdy kolejny krok dokumentuj zdjęciami, tak będzie łatwo się połapać.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...