micrusek95 Napisano 22 Marca 2014 Napisano 22 Marca 2014 Witam drodzy koledzy rowerzyści, Przyszedl juz czas na wymianę opon. Aktualnie jeżdżę na : przód Rubena V78 Neptune 26x2,1 natomiast tył Kellys Grippen 2.1 . Opony maja przebieg okolo 4000km i wygladaja juz fatalnie szczegolnie tylna . Teraz nastepuje moje pytanie chce kupic tak jak w temacie jedną z tych opon (a moze dwie) na przód i na tyl . Chce sie was zapytac czym one sie tak naprawde różnią, cena i waga jest podobna . Jeżdżę 40% w miescie , 50% w lesie ubite ścieżki , 10% trudne leśne down hille . Co byście mi polecili? A moze znajdują sie owiele lepsze opony w tej kategorii cenowej ? Czekam na wasze odpowiedzi . ps . mój rower to kross hexafon v8 , waze okolo 70kg jesli to wazne
provid Napisano 22 Marca 2014 Napisano 22 Marca 2014 Dużo jest tematów akurat o tych oponach i wystarczy poszukać Jeśli chcesz ten set opon, to RK na tył a XK na przód.
micrusek95 Napisano 22 Marca 2014 Autor Napisano 22 Marca 2014 Okej dzieki za odpowiedz , poczytam jeszcze
Kowal1986 Napisano 22 Marca 2014 Napisano 22 Marca 2014 Pamiętaj, że są różne wersje tych opon (drut, zwykła zwijana, racesport i protection). Te dwie ostanie mają zastosowaną inną gume (black chili), więc zachowują się inaczej niż wersje niższe - sprawdzone doświadczalnie. Jeżeli jeździsz troche agerywniej (leśny DH) to na przód koniecznie x-king.
micrusek95 Napisano 22 Marca 2014 Autor Napisano 22 Marca 2014 Dziękuje za odpowiedź Zastanawiałem się nad kupnem typu "racesport" , zestaw x-king przód i race king tył będzie dobrym pomysłem? Jeszcze jedna sprawa jakie wziąć rozmiary opon lepiej 2.0 czy 2.2 , a może inne z przodu niż z tyłu?
GhOsTwrc Napisano 22 Marca 2014 Napisano 22 Marca 2014 Tylko 2.2 , wersja 2.0 jest bardzo waska i nie tlumi nierownosci , masa tematow o tym , a co do X king'a to polecam 2.4 . Wersja 2.2 jest waska 50 mm czyli realne 2.0 . Ogolnie to bym odpusci Continentala niby fajna guma ale( czesto sa krzywe i maja bicie do tego scianki boczne lubia sie przetrzeć. Jak bym mial kupować to druty sa tanie i w razie "W" nie bedzie żal kasy . Kiedys wykosztowalem sie na Race sport 150 zl i miała bicie 4 cm. Zdecydowanie lepiej jak wezmiesz Geax Saguaro 2.2 komfortowe , szybkie , lekko sie tocza , odporne na wszystko , wolno sie zuzywaja.
ammb Napisano 22 Marca 2014 Napisano 22 Marca 2014 Dziękuje za odpowiedź Zastanawiałem się nad kupnem typu "racesport" , zestaw x-king przód i race king tył będzie dobrym pomysłem? Jeszcze jedna sprawa jakie wziąć rozmiary opon lepiej 2.0 czy 2.2 , a może inne z przodu niż z tyłu? Witam Miałem race king 2.2 zwijane - ogólnie byłem bardzo zadowolony, jednak boki szybko się przecierają, przednia zaczęła bić na boki, jakieś takie delikatne się wydają, ale ogólnie pozytywne wrażenie z jazdy. Bardzo dobrze sprawdzały mi się w lasach, na mokrych singlach w Świeradowie też nie było problemu. Po zużyciu zmieniłem na x-kingi 2.2 - coś wąskie mi się wydały i jakoś dziwnie się jeździ w górach jeszcze na nich nie jeździłem,ale i tak zacząłem znowu myśleć o race kingach, lub kombinacji jakaś 2.4 z przodu i race kong 2.2 z tyłu.
micrusek95 Napisano 22 Marca 2014 Autor Napisano 22 Marca 2014 Geax Saguaro 2.2 Fajna Oponka czy jest ona bezdętkowa? (która jest lepsza bezdętkowa czy zwykła?) Czyli jeżeli nawet kupować oponę to drut bo gdyby co nie będzie żal kasy . Jeszcze się zastanowie , zależy mi na takiej oponie która będzie w miarę lekka , trzymała się w terenie , ale na asfalcie nie będę musiał tracić zbyt dużo sił , ważne jest też żeby za szybko sie nie ścierały . Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi ;D Witam Miałem race king 2.2 zwijane - ogólnie byłem bardzo zadowolony, jednak boki szybko się przecierają, przednia zaczęła bić na boki, jakieś takie delikatne się wydają, ale ogólnie pozytywne wrażenie z jazdy. Bardzo dobrze sprawdzały mi się w lasach, na mokrych singlach w Świeradowie też nie było problemu. Po zużyciu zmieniłem na x-kingi 2.2 - coś wąskie mi się wydały i jakoś dziwnie się jeździ w górach jeszcze na nich nie jeździłem,ale i tak zacząłem znowu myśleć o race kingach, lub kombinacji jakaś 2.4 z przodu i race kong 2.2 z tyłu. Przyda mi się twoja opinia skoro mówisz , że taki zestaw był ok. to czemu by nie spróbować . Jednak myślisz , że warto zastąpić tą zwijaną , na oponę drutowaną jest znacząco tańsza , ale chyba też cięższa ;/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.