Skocz do zawartości
  • 0

Rower damski miejsko-trekkingowy doradźcie


Gość Milena

Pytanie

Gość Milena
Napisano

Witam!

Jestem przed zakupem roweru, z którego zamierzam korzystać podczas codziennych dojazdów do pracy (w obie strony to 18 km w warunkach miejskich - Wrocław), wypady z dziećmi (w fotelikach) poza miasto, lub parki Wrocławskie. Ze względu na problemy z kręgosłupem i budowę ciała, mój punkt oparcia musi się znajdować na pupie :) (proste plecy). Chciałabym aby miał:

1) Dynamo w piaście

2) Wolnoobieg

3) Nóżkę

4) Wygodne siodełko, z amortyzacją (żelowe wydawało mi się najlepsze)

5) Błotniki nie plastikowe

6) Bagażnik tylny lub przedni

7) Oświetlenie przednie i tylne

8) Rama typu damka

9) Kierownica bardziej miejska niż trekkingowa

10) Koła powinny być odporne na dziury i krawężniki

11) Musi być możliwość zamontowania fotelika Hamax Siesta

 

Oglądałam Unibike, podobał mi się

- Vision http://www.unibike.pl/visionlds.html

a jeszcze bardziej

- Voyager  http://bikefun.pl/rowery/740288-unibike-voyager-lds-2014.html

choć kolega z pracy stwierdził że za taką cenę (czyli w serwisie rowerowym 1750 zł rocznik 2014) ten Voyager nie jest wart zakupu, bo kiepski osprzęt, jedyne co tam jest wg niego dobre to przerzutka tylna bo jest na grupie osprzętu Alivio, a reszta to niewarta ceny...nie znam się, twierdzi, że lepiej kupić używany tańszy a lepszy, miałam w życiu kilka rowerów używanych, ciągle coś się w nich psuło, serwisanci twierdzili, że ile mogą to regulują, ale ze starymi sprzętami tak jest...

 

Chciałabym aby rower posłużył mi kilka lat, przy normalnym użytkowaniu i serwisowaniu czyli raz do roku, bez wymiany psującego się osprzętu co 2 lata. 

 

Macie jakieś propozycje, które mogłabym sobie obejrzeć, bo w sklepie który znam, bo kupowaliśmy tam dwa rowery dla męża Unibike Mission, a dla synka Author Jet innych firm nie ma (jeszcze jest Accent, ale nie podobała mi się jazda). Generalnie Wrocław to duże MIasto i mogę podjechać i obejrzeć każdą firmę, tylko zupełnie się nie znam i myślę, że dobry sprzedawca łatwo może mi wcisnąć rower, który niekoniecznie będzie wart ceny. Co do ceny, oczywiście chciałabym rower najfajniejszy, w możliwie jak najniższej cenie :-)

Na razie jeździłam w sklepie na Accent Cityliner 16 cali, ale nie pasował mi, może to że ma pojedyńczą ramę (jakiś taki niestabilny mi się wydawał), albo rozmiar za mały, bo już bardzo fajnie było na Unibike Vision rama 19 cali, mam 168 wzrostu.

 

Będę wdzięczna za wszystkie porady, szczególnie, że nie mogę znaleźć za dużo opinii o modelu Voyager, a na rynku jest tak dużo modeli i firm...:)

 

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Oj, strasznie to wszystko zagmatwane, ale do rzeczy. Z przytoczonych Unibike Vision i Voyager nie robią szału pod względem podzespołów, choć nie można powiedzieć, że to złe rowery.

Generalnie Twój kolega ma rację, skoro planujesz wydać na rower ok. 1800 zł to nie ma co pchać się w osprzęt poniżej klasy Alivio. Oczywiście, kupując rowerek używany możesz mieć za podobną lub niższą cenę coś na osprzęcie klasy Deore, ale tu już musisz zdać się na kogoś, kto oceni na żywo, a i tak nie ma 100% pewności, że nie będzie potem problemów.

 

Szukając nowego roweru w tej cenie, który spełniałby Twoje oczekiwania, musisz wziąć pod uwagę kilka parametrów:

 

- osprzęt (przerzutki, korba, łańcuch, manetki, kaseta, hamulce) klasy Alivio lub Deore (Deore jest klasę wyżej od Alivio)

- działający amortyzator przedni (czyli żadne "odbijaki" od Zooma) - takie minimum to SR Suntour NEX/SR Suntour CR8

- piasta tylnego koła pod kasetę a nie wolnobieg (zwłaszcza, jeśli chcesz jeździć z dzieckiem na foteliku)

- wytrzymałe koła 28"

- wygodne siodełko z amortyzowaną sztycą

- kierownica typu "jaskółka" lub "holender" z regulowanym mostkiem.

 

Wydaje mi się, że 2 rowery mogą spełniać przynajmniej większość z tych kryteriów.

 

Romet Gazela 2.0 (szukaj modelu z 2013 roku, ten z 2014 jest na słabszych podzespołach!) - na plus tylna przerzutka i korba Alivio; na minus przednia przerzutka Tourney i klamkomanetki Acera, ale to akurat nie ma aż takiego znaczenia; brak też sztycy amortyzowanej i kierownicy "holenderki". Rowerek kosztuje ok. 1400 zł u sprzedawców na allegro.

 

Kands Elite Pro LDS - na plus osprzet Alivio (klamkomanetki, przerzutka przednia i tylna), amortyzowana sztyca, kierownica holenderka; na minus łańcuch (UG-51 najlepiej od razu zdjąć i zastąpić np. HG-53), korba klasy Acera (gorszej jakości niż Alivio, ale prawdopodobnie przy rekreacyjnej jeździe nie odczujesz różnicy), hamulce Alhonga (koszt wymiany na Alivio to ok. 70 zł i w każdym serwisie zrobią to w ciągu 20 minut), plastikowe błotniki.  Cena zakupu to ok. 1500 zł na allegro.

 

Trzecia opcja to zakup roweru crossowego, który dostosujesz sobie do swoich preferencji. Szwagierka kupiła w zeszłym roku na wyprzedaży Kross Crow Preria za 1250 zł i bardzo sobie chwali. Osprzęt klasy deore/alivio i rzadko spotykane, ale porządne hamulce hydrauliczne v-brake (magura-hs11) i dobrej jakości opony. W Twoim przypadku musiałabyś dokupić akcesoria (bagażnik, oświetlenie), amortyzowaną sztycę i ew. kierownicę "holenderkę". Podejrzewam, że całkwity koszt takiej operacji zamknąłby sie w kwocie 300 zł włącznie z robocizną w serwisie.

 

PS. Co do zgodności z mocowaniem fotelików to niewiele poradzę, bo kompletnie się na tym nie znam - zapytaj sprzedawcę.

Gość Milena
Napisano

Bardzo dziękuję za odpowiedź i przedstawione propozycje. Rzeczywiście, dla laika jest to zagmatwane, ale całkiem klarownie to wyjaśniłeś :-) No i bardzo spodobał mi się polecany przez Ciebie Kands, tyle że nie mogę go namierzyć we Wrocławiu, jeden sklep posiada go ale z osprzętem Acera, więc teoretycznie mogłabym obejrzeć i kupić z lepszym na allegro, tylko boję się że źle skręcą, źle przygotują... no nic, będę jeszcze kombinować :-) Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc!!! Pozdrawiam!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...