Skocz do zawartości

[opony] Uniwersalne opony MTB 27,5"


PawelKLS

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Jestem zadowolonym posiadaczem Kellysa Madmana 30, na etapie dopasowywania go pod siebie (pierwsze poleciały fabryczne gripy ;)). Mam dylemat dotyczący opon - fabryka założyła Rapid Roby od Schwalbe, które są ciężkie i nie podoba mi się ich zachowanie na asfalcie, a konkretnie duże opory toczenia i wibracje które zdają się przybierać na sile z prędkością. W starym rowerku miałem Kendy K837, niby typowo terenowe, ale powyżej pewnej prędkości po asfalcie szły jak po maśle - na Robach tak nie jest.

 

Mam koła 27,5", więc wybór jest niewielki. Szukając czegoś możliwie uniwersalnego i nie patrząc na cenę zszedłem do dwóch opcji:

- MAXXIS CrossMark

- Schwalbe Thunder Burt

 

Szczególnie ta druga opona wygląda ciekawie, jest znacznie lżejsza, ale i droga. Nie mam pojęcia jaka jest jej kultura pracy na asfalcie. Będę wdzięczny za porady lub sugestie innych opon. A może Roby się dotrą?

Napisano

Ja mam Thundery. Szybkie na asfalcie i całkiem niezłe w lesie. Polecam.

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

  • Mod Team
Napisano

opon pod 650b jest sporo, trzeba tylko zajrzeć w odpowiedni wątek (dział: 650b)
Rapidy to RaRa sprzed 2 lat(?) a jakoś nikt nie narzekał na ich toczenie po twardym. Jak tamte Ci nie pasują to crossmarki mogą być podobne. 
Nie wiem jak tam z potrzebą żywotności(choć podejrzewam że czynnik ekonomiczny ma znaczenie) - skoro Racingi na asfalcie znikają nienajwolniej to ich wyłysiała wersja czyli Thundery nie pochwalą się mega trwałością. A przynajmniej logika na to wskazuje (ten sam producent, zbliżony bieżnik, ta sama mieszanka gumy).

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Rownież mam TB 27.5. Mogę powiedzieć że przyczepność podobna do race kingów, ale są znacznie szybsze. Do jazdy po ubitym terenie są idealne. W ten weekend trafiłem na trasie trochę błota i różowo nie było, ale dały radę. Mam wersję SS i śmiało polecam. Na asfalcie nie miałem żadnych problemów z utrzymywaniem wysokiego tempa. Jedyny problem to ciasne szybkie zakręty, trzeba się nauczyć uchwycenia momentu łapania przyczepnosci przez boczne klocki. To póki co tyle wrażeń po przejechaniu ~200km, więc jedyne czego o nich nie wiem to jak szybko się zetrą.

 

 

Wysłane przez Tapatalk

Napisano

Dziękuję za fachowe porady, póki co zakładam TB tylko na tył, z przodu zostaje Rapid. Zobaczymy jak to się sprawdzi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...