zgodny Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 (edytowane) Witam, składam rower na ramie hexagona X6 i mam problem związany z tym, że z tyłu musi być tarcza i nie wiem co zrobić bo amortyzator mogę kupić bez albo z piwotami, kola mam przystosowane pod tarcze i v-ki, i myślę żeby kupić na tył hydrauliki z shimano BR-M445 albo coś wylicytować lepszego na allegro tak do 300 zł i założyć ze mojego poprzedniego roweru v-ki z LX deore, albo kolejna opcja kupić zestaw jakiś mechanicznych tarcz z avida co lepsze ? może zaproponujecie jakieś lepsze rozwiązanie ? Edytowane 21 Marca 2014 przez zgodny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mbaranek Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Bez sensu jest zakladac tarcze na tyl a vki ma przód. Będzie Ci sie ciezko jezdzic gdyż wazniejsz hamulec to ten przedni. Jak juz chcesz zakladac tarcze to zaloz na przód o tyl. Na tyl mozesz zalozyc tańsze Np m395 From Lumia 820 with Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Kup zestaw mechaników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 @mbaranek A jaka bd różnica miedzy M445 a M395 w docisku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 żadna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Bez sensu jest zakladac tarcze na tyl a vki ma przód. Faktycznie, jak nie ma pivotów będzie hamował umysłem bo : mam problem związany z tym, że z tyłu musi być tarcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Zobaczyłem na allegro te M395 i mysle ze na poczatek dobre beda to kupie komplet, nie będę sie cackał z tym nie drogie a jak coś sie stanie to zmienie zacisk na lepszy, przynajmniej teraz starczy mi na lepszy amor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Tylko że z tymi zaciskami to nie jest tak, ze sobie kupisz lepszy, bo musi być na taki sam płyn i musi względnie pasować do klamki Najlepiej kupować kompletny hamulec, zwłaszcza jak sie dopiero zaczyna zabawę z hamulcami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Wiem, wiem właśnie mi chodziło, że zmienie wszystko nie będę sie bawił w jakieś podmianki, teraz ten rower ktory składam nie pali mi się żeby go złożyć w tydzień, mam na czym jeździć tylko tak jak mówisz z hydraulikamu będę miał pierwszy raz doczynienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Będzie Ci sie ciezko jezdzic gdyż wazniejsz hamulec to ten przedni. Wszystko zależy od stylu jazdy i rozkładu masy. Ja mam tendencję jednak to częstszego korzystania z tyłu niż z przodu. Generalnie jak już się robi taki miks, to V idzie na tył. Ale od tego trzeba zacząć, że taki miks to moim zdaniem bezsens. Ja bym założył M445 na obie osie i zapomniał o sprawie, ewentualnie do rozważenia mechaniki BB7 (jeżeli przewidywana jazda w niskich temperaturach). Do 300 PLN z używek nic ciekawego nie ma. Na Alledrogo stoją Juicy 5 - ale wyraźnie tyrane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 395 posiada inną konstrukcję ze względu na system odpowietrzania w stosunku do 445, to jedyna różnica. Oba posiadają te same (kiepskie ) uszczelki. Kolejny raz nie polecę ani jednych ani drugich do całorocznej jazdy. Jeśli natomiast rower jest bardziej na okres "sezonu rowerowego" to problemu raczej nie powinno być. Jeśli przy wyborze problemem nie są finanse to kupiłbym dwa takie same hamulce, czyli np albo dwie tarczówki hydro, albo dwa hamulce mechaniczne tarczowe, żeby mieć podobną reakcję na naciśnięcie dźwigni hamulca - to jest oczywiście kwestia odczuć a nie samego hamowania jako takiego, bo wyczuwać v-brake i tarczówkę równocześnie można nauczyć się bardzo szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 22 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 W moich okolicach nie ma terenu żeby katować rower szzególnie hamulce, ale mam zamiar w wakacje już na tym rowerze wybrać się w beskid śląski i na pewno będę jechał po wzniesieniach (trzy kopce, Wisła) to co najmniej hamulce mysialy by wytrzymać bo reszty sie nie obawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gad Napisano 26 Marca 2014 Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 Czy koła maja piasty przystosowane do hamulców tarczowych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 (edytowane) 395 posiada inną konstrukcję ze względu na system odpowietrzania w stosunku do 445, to jedyna różnica. Oba posiadają te same (kiepskie ) uszczelki. Kolejny raz nie polecę ani jednych ani drugich do całorocznej jazdy. Jeśli natomiast rower jest bardziej na okres "sezonu rowerowego" to problemu raczej nie powinno być. Jeśli przy wyborze problemem nie są finanse to kupiłbym dwa takie same hamulce, czyli np albo dwie tarczówki hydro, albo dwa hamulce mechaniczne tarczowe, żeby mieć podobną reakcję na naciśnięcie dźwigni hamulca - to jest oczywiście kwestia odczuć a nie samego hamowania jako takiego, bo wyczuwać v-brake i tarczówkę równocześnie można nauczyć się bardzo szybko. Ciekawa opinia, posiadam NOWE M395 od wrzesnia 2k13. Zrobilem na nich od tamtej pory ok 1600km. Tylko w styczniu rower byl w idlu. Sprzet to cross na 23 calowej ramie, moja obecna waga to 96KG. Nawet ich nie dotykalem, 2x umyte na myjce, hamuja dalej jak nowe i robia to wystarczajaco dobrze, szczegolnie gdy uwzgledni sie masy i wymiary roweru i moje. Negujac ten sprzet chyba zapomniales dopisac o jakims taplaniu sie w blocie, plywaniu z rowerem w wodzie, ktore to powoduje ze M395 sa sezonowe.... no chyba ze mam wybitnego farta i trafila mi sie super para zaciskow./klamek.Nieomieszkam poinformowac o pierwszej ich usterce podajac przebieg. Edytowane 27 Marca 2014 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Owszem masz farta Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Ciekawa opinia, posiadam NOWE M395 od wrzesnia 2k13. Zrobilem na nich od tamtej pory ok 1600km. Tylko w styczniu rower byl w idlu. Sprzet to cross na 23 calowej ramie, moja obecna waga to 96KG. Nawet ich nie dotykalem, 2x umyte na myjce, hamuja dalej jak nowe i robia to wystarczajaco dobrze, szczegolnie gdy uwzgledni sie masy i wymiary roweru i moje. Negujac ten sprzet chyba zapomniales dopisac o jakims taplaniu sie w blocie, plywaniu z rowerem w wodzie, ktore to powoduje ze M395 sa sezonowe.... no chyba ze mam wybitnego farta i trafila mi sie super para zaciskow./klamek.Nieomieszkam poinformowac o pierwszej ich usterce podajac przebieg. Pisząc tą opinię nie podałem że większość tych hamulców jest w rowerach miejskich, więc błota nie widzą. Za to widzą całoroczne tyranie, które kiepsko znoszą. Ja nie jestem wrogiem Szitmano, fanem Avida ani wielbicielem Formuli. Nie pracuję dla żadnej firmy produkującej sprzęt rowerowy, mam z nim jedynie styczność na co dzień w dużych ilościach - i tak się składa że obecnie 395 i 445 to najpopularniejsze tarczówki hydrauliczne jakie są montowane w rowerach. Przed pojawieniem się tych modeli nie sprzedawaliśmy i nie wymienialiśmy zacisków hydraulicznych, bo - nawet jeśłi avidy były kiepskie - byliśmy w stanie zreanimować większość z nich. Model 445 pojawił się w sprzedaży u mnie szybciej niż w rowerach fabrycznych, więc były oferowane często jako zamienniki dla innych, zajechanych hydraulików. W tej jednak chwili gdy mam je montować do roweru, o którym wiem że będzie eksploatowany na co dzień to uważam że w przypadku Shimano trzeba podskoczyć o conajmniej dwa schodki wyżej, do modelu slx. Może mam wybitnego farta ale akurat od slx'a w górę nie miałem żadnego problemu, być może z powodu dużo mniejszej popularności, która wpływa wprost proporcjonalnie na ilość awarii. Wg mnie w miejscu gdzie mieszkam są ciężkie warunki eksploatacyjne dla sprzętu (wszelkiego zmechanizowanego, np samochodów czy jednośladów - tego doświadczam osobiście od pół roku, przynajmniej dwa razy będąc na serwisie z powodu awarii wywołanych tutejszymi warunkami pogodowymi). Jeśli ktoś zamierza używać roweru cały rok to wg mnie ma warunki podobne do moich lokalnych - dlatego informuję o potencjalnym ryzyku jakie niesie eksploatacja tanich modeli Shimano. Oczywiście nie ma pewności że padną w takiej sytuacji, tak jak różne jest ich funkcjonowanie w warunkach, gdy jedne się poddają a inne działają bez zastrzeżeń. Kupując rower nie ma się aż takiej możliwości wyboru, za to kupując hamulce w detalu taki wybór się ma i dlatego uważam że warto rozpatrzyć inne opcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 28 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 no przecież koła już mam mavic pod disc 6 srób tylko mam problem ale nie taki duży piasta przedniego koła to QR20 i dobrze ze wejdzie kolo ze starego roweru bo tam mam piastę pod tarcze a do tego macic będę chyba musiał coś wykombinować albo jak ja to mowie "wszyć" nowa piastę z 9mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 (edytowane) Dla zainteresowanych M395 - aktualnie zrobione ok 4,5tys Km na tych hamulcach, kompletnie nic przy nich nie robilem, mysle ze niedlugo bede musial zmienic klocki. 1 rok eksploatacji przetrwały bez zająknięcia. Edytowane 23 Września 2014 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 M395 od M445 różni się jedynie tym, że w tych tańszych klamka i tłoczek są stalowe, a w droższych są aluminiowe... Ot cała różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 http://allegro.pl/listing/user/listing.php?id=16463&us_id=3761551 tutaj masz komplecik 395 Różnica w 395 i 446 jest też w tym że mówiąc 445 ładniej brzmi bo nie jest to najniższe co może być tylko coś ''klase'' wyżej. Może to dziwne ale jednak zawsze z psychologicznego punktu widzenia lepiej mieć coś lepszego Mi się wydaję że za 200 zł mieć 395 z tarczami i adapterami to całkiem fajna opcja patrząc że najtaniej 445 z tarczami 160 to około 350. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 24 Września 2014 Udostępnij Napisano 24 Września 2014 445 ładniej brzmi bo nie jest to najniższe co może być Od niedawna najniższy model to br-m355 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 24 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2014 (edytowane) Ten temat już jest tak stary, że zdążyłem zrobić 2000km na m445 W skiteam widziałem cuba 29er na tych hamulcach a cena roweru 5999zl, na manetkach altusa i nowym napędem alivio za ta sumę bym poskładał carbona 26er Edytowane 24 Września 2014 przez zgodny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 24 Września 2014 Udostępnij Napisano 24 Września 2014 No cena z kosmosu. Jak wrażenia z m445 ? Myslisz ze warto bylo dopłacić 50 zl do m615 czy cie zadowalają ? Używałeś ich chociaz troche w błocie itp. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 24 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2014 Mogę szczerze je polecić, w ulewie jechalem w błocie, tarcze były brązowe a hamowanie było tak samo dobre jak na czystych, jeśli masz możliwość dopłacić tylko 50zl do m615 to je bierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 24 Września 2014 Udostępnij Napisano 24 Września 2014 Dzięki. Dla zainteresowanych: ogólni m445 półmetalikami są nieporównywalne do m395 z tarczami 160/160 a jeśli do m445 da się 180 tarcze to w zasadzie na tych półmetalikach hamują w zasadzie minimalnie lepiej niż m615 z oryginalnymi klockami i tarczami 160/160. (mówimy o tarczach z niższej półki czyli shimano, hayes).Mówiłem o 50 zł bo chciałeś tylko 1 a na 2 to jest około 100 albo troche więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.