rzymo Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Baza to niemłody już Fuji MT Carbon. Z roweru wykorzystałem ramę, mostek, kierownicę, część sterów, zacisk sztycy i gumki na pancerze. Cała reszta nadawała się wyłącznie do utylizacji (kiepski/tragiczny stan wizualny i/lub techniczny). Naprędce poskładałem żeby tylko trzymał się kupy, trochę pojeździłem i sprzęt spodobał mi się jako całokształt. Rozłożyłem go, dozbroiłem w kilka komponentów z wyższej półki, złożyłem z powrotem i zostanie ze mną na dłużej. Większość części to używki lub "zdjęte z nowego roweru", co pozwoliło osiągnąć sensowny koszt całości. Nie byłbym sobą, gdybym nie pogrzebał tu i ówdzie A to trochę mniej materiału, a to alu śrubka z zapasów. I jest lżej od fabryki... Ostatecznie wyszło tak: Bar Ends: Smica (short), alu bolts 45g Bottle Cage: Tour de France (x2) 46g Brake (Front): Shimano BL-M505, BR-M975/IS, SM-BH90 + bolts 239g Brake (Rear): Shimano BL-M505, BR-M975/IS, SM-BH90 + bolts 252g Brake rotors: Shimano XTR (SM-RT97) 160+140mm 239g Cables: Jagwire 78g Cassette: Shimano XT/Alivio 11-28T, alu lock 230g Chain: KMC X9.73 + missing link 272g Crankset: (795g) -Crank Arms: Shimano SLX (FC-M660) 586g -Bottom Bracket: Accent BB-EX 91g -Middle Ring: Specialites TA Chinook 40T 62g -Inner Ring: Shimano XT 26T 31g -Crank Bolts: steel 22g -Fixing Bolt: Shimano 3g Derlr (Front): SRAM X.9 (2x) 139g Derlr (Rear): SRAM X.9 / SS 200g Fork: PRO XCR 445 + starnut 780g Frame: Fuji 18" carbon 1442g Grips: ESI Racer's Edge 32g Handlebar: Fuji 600/31.8mm 161g Headset: Fuji semi-integrated (VP45 or similar) 89g Pedals: Look Quartz 260g Seat: Selle Italia XR Flow Lite 208g Seatpost: Thomson Elite 31.6mm / 330mm (Ti) setback 200g Seatpost clamp: Fuji 36.6mm 28g Shifters: SRAM 9.0 (3x8) 177g Skewers: Dartmoor, bolt-on 66g Stem: Fuji 31.8mm / 105mm 127g Tire (Front): Continental Race King 27.5 x 2.2" (RaceSport) 491g Tire (Rear): Continental Race King 26 x 2.2" (RaceSport) 465g Tubes: Geax Light (SV) 276g Wheel Front: (696g) -Hub: DT370/CL 155g -Rim: BOR XMD366 360g -Spokes: Pillar PSR TB2016 161g -Nipples: DT hex 14g -Tape: Stan's yellow tape 6g Wheel Rear: (872g) -Hub: DT340/CL 319g -Rim: BOR XMD388 378g -Spokes: Pillar PSR TB2016 155g -Nipples: DT hex 14g -Tape: Stan's yellow tape 6g Total: 8905g Trochę ważenia, klik hier -> http://imgur.com/a/OHOTe . Stworzyłem rozpiskę, chcę kopiować zdjęcia z aparatu a tu niespodzianka - karta pamięci się wzięła i padła. Jako że już się rozpisałem, to zamieszczam na forum, aktualizacja wizualna jutro. Takie pierwsze wrażenia: - tak, chciałem krótkie rogi (pierwsze zdjęcie z galerii), ale poza jednym modelem Zooma innych nie znalazłem, no to zrobiłem sobie sam, byłoby super, gdyby dało się usunąć te napisy, ale niestety; w każdym razie będę miał to w pamięci, - muszę zmienić przerzutkę, z krótkiego na średni wózek, niewiele brakuje do szczęścia - możliwość jazdy na (prawie) każdym przełożeniu - ale jednak krótki jest ciut za krótki - nie podoba mi się korba SLX (model M660) z blatem 40, o ile 36/22 i 36/24 wyglądały ładnie, to jakoś ta 40'tka mi nie pasuje; co prawda na wyglądzie się nie jeździ, ale... - wyleczę przeziębienie do końca i pojadę w kilka miejsc, gdzie trzeba się trochę natrudzić przy podjeżdżaniu (tak dla testu czy 26/28 będzie dla mnie wystarczające, czy jednak nie), - rower działa, jeździ, trochę czasu minie i będę myślał czy może coś nadaje się do zmiany, czy całość zostaje tak jak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 21 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Najs! Czekam na wrażenia z jazd, zwłaszcza z podjazdów, tym bardziej, że jak dobrze pamiętam, to nie jest Twój pierwszy róznokołowiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 21 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Jakieś fotki ogólne? Enyfing? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 21 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Przecie napisał, że mu karta pamięci w aparacie padła. Cierpliwości trochę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Jakieś fotki ogólne? Enyfing? Byłem pewny, że dodam zdjęcia dzisiaj, ale jak napisałem: "(...) karta pamięci się wzięła i padła. Jako że już się rozpisałem, to zamieszczam na forum, aktualizacja wizualna jutro." Zajrzyj jutro będą ujęcia z każdej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 21 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Przeca ja cierpliwy jestem i zapytowuję tylko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Fajny pomysł z rożnokołowcem i niskim sztywnym widelcem. Czekam na fotki tej nietypowej maszynki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 I ja czekam i czekam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 22 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Chciałem wyjść na max godzinę, zrobić zdjęcia i do domu. Z jednej zrobiły się prawie cztery ale już jestem. Drugi koszyk okazał się jednak mało praktyczny, a wyjęcie/włożenie bidonu problematyczne. Zostaję przy jednym bidonie 0.7 litra. Zmiana jest więc jedna: Bottle Cage: Tour de France 23g Total: 8882g Obiecane obrazki: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 (edytowane) Szczęka na podłogę, aż się odbiła. Piękny sprzęt, wygląd chyba No. 1 na tym forum @derwisz Może faktycznie pośpieszyłem się z tym werdyktem. Ogólnie mnie się bardzo podoba sprzęt w jednolitej czerni. Edytowane 22 Marca 2014 przez MokryxD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derwisz Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Chyba lekka przesada z tym no. 1, dość pospolite połączenie, sztywny, czarny karbon, tobo miał podobnego, z małymi wstawkami, między innymi ciekawy łańcuch, oczywiście z całym szacunkiem dla właściciela, rower dobrze się prezentuje. Niemniej chyba poprzedni 79er bardziej mi się podobał Ciekawe widły z tyłu, nie ma problemów z wyciąganiem koła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adhed Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 O widzę, że też skusiłeś się na Chińczyka Ja jestem póki co zadowolony, rower leciutki, zwinny i dobrze mi się na nim jeździ Rower bardzo fajny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 22 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 (...) Też myślę że do piękności to trochę brakuje. 79er? Nigdy nie miałem takiego połączenia rozmiaru kół Tył ma też mocowanie pod V-ki (zaślepione), stąd taki kształt. Race King się mieści na styk, np. z Racing Ralpha już bym musiał upuszczać powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 22 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Ten rower ma jedną zasadniczą zaletę- jest czarno-czarny. Korba SLXa jest ohydna. Trza zmienić na jakieś RF cy cóś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Ładny. Może to wina perspektywy zdjęcia,ale chyba jest problem z długością ramy i w konsekwencji z kokpitem.Duże koło i sztywny wideł trochę ratują sprawę....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derwisz Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Sorki rzymo, teraz mi się przypomniało, że tylko rama była pod 29, a wideł pod 26, reszta to 650 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Chyba lekka przesada z tym no. 1, dość pospolite połączenie, sztywny, czarny karbon, tobo miał podobnego, z małymi wstawkami, między innymi ciekawy łańcuch, oczywiście z całym szacunkiem dla właściciela, rower dobrze się prezentuje. Niemniej chyba poprzedni 79er bardziej mi się podobał Ciekawe widły z tyłu, nie ma problemów z wyciąganiem koła? Tylko że mój jest kastratem więc się nie liczy, jedynie jako fanaberia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 22 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 @rzymoA dwa słowa odnośnie wrażeń z jazdy, jak te podjazdy poszły? No i ciekawi mnie jeszcze, jak Ci ten Thomson pracuje w karbonie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 22 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Jakoś tak dziwnie łatwo mi się dzisiaj podjeżdżało, może to wiosenny entuzjam Największą na kasecie wrzuciłem tylko żeby sprawdzić, czy działa. "Thomson pracuje w karbonie" - w jakim sensie ma pracować? Czy się ugina/wygina? Jeśli o to chodzi, to nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 22 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 w jakim sensie ma pracować? Hehe, bardziej chodziło mi o to czy nie myślałeś o jakiejś węglowej sztycy dla zwiększenia komfortu dla 4literek?Thomson Sztywny jak Pal Azji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 22 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Miałem wcześniej węgiel i tak szczerze to nie czuję żadnej różnicy. Może mam nieczułe cztery literki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Może to wina perspektywy zdjęcia,ale chyba jest problem z długością ramy i w konsekwencji z kokpitem. Problem z kokpitem? Sprecyzujesz co masz na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Na zdjęciu chwyty mniej wiecej w linii pionowej z zaciskiem hamulca,bardzo blisko osi koła.Nie ma czasem skłonności do OTB ? Na przykład na serii hopek,krótkich i stromych,albo przy sprincie w stójce. Miałem podobnie w 26,średnie koło z przodu uratowało sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Nie, nie ma skłonności do OTB. Z niskim widłem i/lub mniejszym kołem faktycznie mógłby być z tym problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 (edytowane) No to pierwszy deszcz zaliczony, pierwsza nocna jazda zaliczona W paru miejscach pod górę co prawda z lekkim trudem, ale dałem radę na siedząco, na 26/21 (okolice 13km/h). Trochę się 'rozjeżdżę' i będzie lepiej. Jeszcze tylko trzy miejsca zostały mi do sprawdzenia i będę wiedział, czy kaseta kończąca się na 28 wystarczy na moje potrzeby. Papryczka nie zawodzi - nawet przy wyższym ciśnieniu nie miałem problemów na mokrej ściółce i płytkim błocie. Przez piachy też ładnie. Zmiana biegów z tyłu cicho, szybko i sprawnie. Z przodu mogła by przebiegać trochę ciszej, ale jest bezproblemowa, również pod obciążeniem. Blat ma całkiem spore wcięcia i to pewnie pomaga: Edytowane 23 Marca 2014 przez rzymo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.