plewy38 Napisano 21 Marca 2014 Napisano 21 Marca 2014 Cześć..... Kończyłem ostatnio projekt składaka na ramie 19 i już na dobiciu mam możliwość zmiany ramy na GT Zascar Team Carbon. Zakochałem się w tej ramce, ale mam 180 wzrostu a ramka to S, Czy bardzo będę załował zakupu,...(w grę wchodzi tylko ten rozmiar bo mam za pół darmo). Dam radę na tym w miarę godnie jeżdzić?..... Wiem że zaraz będziecie pisali że L, że 19, 21, optymalnie i wiem że komfort jazdy będzie gorszy, ale czy dam radę na tym pojechać wogóle. (lasy, pagórki) Pozdrawiam Piotr
Nugosz Napisano 21 Marca 2014 Napisano 21 Marca 2014 Pojechac pojedziesz to logiczne ale bedziesz sie czuł jak na rowerze dla dzieci a do tego bedzie Ci po prostu niewygodnie. Przy jeździe po lasach i gorkach przy wiekszych predkosciach bedzie koszmarnie - przerabialem to rok temu. Wyklepane na Nexusie 4
plewy38 Napisano 21 Marca 2014 Autor Napisano 21 Marca 2014 Wiem że nominalnie to przeskok o dwa rozmiary, ale patrzac na dane techniczne wydaje mi sie ze nie ma aż tak kuriozalnej różnicy, chyba ze sie mylę. Bedzie trochę któtszy, ale nie zalatwie tego dłuzszym mostkiem? rama 19 http://velo.pl/czesci/ramy/accent/el-norte rama s http://www.gtbicycles.com/int/2014/bikes/mountain/xc/2014-zaskar-carbon-elite
tobo Napisano 21 Marca 2014 Napisano 21 Marca 2014 Różnica nie jest kuriozalna. Jest absurdalnie niedorzeczna Prównujesz Accenta do Gt? Prównaj L Gt do S Gt, żeby mieć jakieś wyobrażenie o różnicach. Podsiodłówka krótsza o 90 mm, górna rura krótsza między rozmiarami s i L o 56 mm. Oczywiście możesz kupić sztycę dłuższą o 10 cm od tej co jest i dać mostek np zamiast 100 mm to 150, customowy Jeśli takie drobiazgi nie robią Ci różnicy a rower mtb będzie używany do rekreacyjnej jazdy w parku - nie ma przeciwkazań.
plewy38 Napisano 21 Marca 2014 Autor Napisano 21 Marca 2014 Człowiek uczy sie cale zycie.. ;] Staram się ogarnac dopasowanie i na chłopski rozum (wylaczmy juz tego Accenta ) z rozmiarówki GT =. Długosc mierzona nóg mam 82. Ska w wysokosci "stand over" ma 73 więc idealnie 10 cm od ramy (jeden ze sposobów doboru ramy. Napisałeś o dłuższej sztycy, ale standard jest chyba okolo 35 cm, a byla by wysunieta okolo 12+14cm wiec jest zapas. Mostek w specyfikacji modelu dla wszystkich do rozmiaru L to 100mm, więc 120 była by prawie oki (w utrzymaniu zblizonych parametrów długości)----nie ogarniam bo normalnie w mysl mojego toku myślena Lka byla by dla kogoś kto ma ze 190 wzrostu, chyba ze te GT inaczej sie ustawia. Proszę popraw mnie. Gdybyś miał mi z tych parametrów dobrac rame to którą bys mi "sprzedał"?
tobo Napisano 22 Marca 2014 Napisano 22 Marca 2014 W przypadku tego modelu gt L (jakoś takoś się zasugerowałem informacją o dwóch rozmiarach różnicy ) wygląda na za wielki. Zapisów w tabieli nie umiem do końca zinterpretować - wysokość suportu od ziemi i przekrok są zmierzone dla całego roweru - ale na jakiej oponie? Dla RK? To spora rozmiarowo opona, wysoka, więc tu parę mm można jeszcze "ugrać" w dół jeśli używasz innych Trudno mi powiedzieć ile wysokości "dodają" typowe buty rowerowe w których jeździsz - 2-3 cm zapewne, czyli prześwit jak najbardziej byłby zdrowy. Tak czy inaczej wg mnie L byłbaby za duża, M lepsza. Oczywiście możesz kupić S, ta będzie za mała i będziesz musiał to kompensować mocniejszym wyciągnięciem sztycy (mniej lub bardziej zdrowe dla ramy) oraz dłuższym mostkiem (to wpływa na zachowanie roweru, bardziej "wisisz" nad jego przodem, co wpływa negatywnie na kontrolę nad nim w czasie np zjazdów). I jeszcze coś - jeśli okaże się że nie da się na tym jeździć to super promocyjna cena może okazać się kiepską inwestycją.
rzezniol Napisano 22 Marca 2014 Napisano 22 Marca 2014 Kolega szuka usprawiedliwienia dla zakupu za małej ramy bo mu się podoba ... Jak mu się podoba to niech kupi ... Potem niech sprzeda jak przestanie mu się podobać jazda na niej. Pojechać się na tym da zawsze ale czy ci się ta jazda będzie podobała ... nie wiemy bo nie znamy twoich upodobań ... ale jak jesteś w tej ramie zakochany to kupuj ... miłość wiele wybacza Ja przy tych samych rozmiarach fizycznych jak ty na takiej S`ce bym nie jeździł. Sztyca 400 wyciągnięta pod limit, nienaturalnie długi mostek upośledzający prowadzenie lub niebezpiecznie blisko kolana koniec kierownicy przy ciasnych skrętach ... Na koniec stara mądrość ludowa ... Rób jak uważasz i uważaj jak robisz ... Ostatecznie to twoja kasa i twoje widzimisie Pozdrawiam
plewy38 Napisano 22 Marca 2014 Autor Napisano 22 Marca 2014 Ojtam, ojtam, Z tym szukaniem usprawiedliwienia nie potwierdzam, nie zaprzeczam . Każdy z Nas Panowie ma czesem taka fazę , --ale szczerze poprostu nie mam doświadczenia i czasem mnie przeraża że tak małe różnice (chociazby w ramie, mostku, kierownicy aż tak duzo decyduja o parametrach roweru. Ja rozumiem róznice między 18 a 21, ale kurcze miara róznic na 2-3 centymetry? Chyba widocznie musze ochłonać, no chyba że zbuduje na tej ramie rower dla małżonki i czasem na nim pojeżdzę
tobo Napisano 22 Marca 2014 Napisano 22 Marca 2014 Jeśli jesteś na granicy rozmiarów (ze swoimi gabarytami) z dopasowaniem do M lub L to "małość" Ski będzie bardziej odczuwalna. To jak bardzo uwierać lub względnie pasować będzie Ska zależy od wielu czynników - od stylu jazdy, własnej budowy ciała (nie tylko długość do kroku ale też np długość ramion, elastyczność itd) .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.