Skocz do zawartości

[koło] Pęknięcia Obręczy


marcinek1992

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Ostatnio nie wiem dlaczego Obręcze w 2 rowerach jakie posiadam pękają. W moim cubie obręcz była wymieniana 2 razy na gwarancji ostatnio zrobiło się tak jak jest pokazane tutaj:

http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/15152-obrecz-peknieta-w-3-miejscach/

 

Teraz z kolei pękła rawka w rowerze mojej mamy która bardzo rzadko jeździ na rowerze:
 

dsc0044.jpg

 

dsc0046wuw.jpg

 

Jako że te 2 rowery są serwisowane w tym samym serwisie to czy istnieje możliwość że właśnie w tym serwisie są te szprychy dokręcane za mocno? Czy po prostu materiał z którego są zrobione obręcze jest za słaby?

 

Jak myślicie?

 

Ja już sam nie wiem co o tym sądzić dlatego pytam was.

Napisano

Jeśli oba rowery są tej samej firmy i posiadają ten sam model obręczy to prawdopodobnie jest to wada partii. Jeśli natomiast są to różne produkty a problem pojawił się po wizycie w tym samym serwisie to prawdopodobnie jest to zasługa czynnika ludzkiego.

Napisano

Dziękuję za szybką odpowiedź. Pierwsze koło/obrecz jest z roweru cube drugie natomiast jest z roweru firmy kross. Szprychy były bardzo mocno napięte i nie wiem czy tak powinno być.

 

Wysłane z mojego MT11i przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Miałem w Kross Trans Alp identyczny przypadek. Ewidentnie poddała się obręcz (po około 4500 km). Ale obręcze Kross R w 2011 roku nie były zbyt dobre (nie tylko w moim modelu).

Tutaj ewidentna wina serwisu. Przy założeniu że 50% partii jest wadliwe, to prawdopodobieństwo, że 3 raz z kolei trafi się na wadliwą obręcz jest około 12%. Gdyby obręcze Cube były aż tak wadliwe, to byłoby o tym słychać, bo te rowery sprzedają się w Polsce całkiem nieźle (szczególnie na promocjach).

Napisano

tak na obreczy cube zrobilem o wiele wiecej kilometrow niz mama na obreczy krossa. To mnie dziwi dlatego ze rowery byly bardzo zblizone do siebie cenowo.

Czy to oznacza że produkty firmy kross są jeszcze gorszej jakości? Co zrobić aby pęknięta obrecz pozostała wspomnieniem? Może są źle centrowane? Złożone?

 

Wysłane z mojego MT11i przy użyciu Tapatalka

 

Napisano

 

 

Czy to oznacza że produkty firmy kross są jeszcze gorszej jakości? Co zrobić aby pęknięta obrecz pozostała wspomnieniem? Może są źle centrowane? Złożone?

 

Nie. Obrecze Krossa nie są aż takiej złej jakości, bo na obręczach Kross jeżdżą nie tylko trekingi i mieszczuchy, ale także niskie modele MTB/XC. Jakoś cisza. W Twoim przypadku kolokwialnie mówiąc serwis "dał ciała", bo źle wycentrował koło. Co zrobić? Przede wszystkim omijać ten serwis szerokim łukiem.

Napisano

Panowie tylko teraz nie wiem co mam zrobić. Jeżeli kross uzna tę gwarancję i wyśle samą obręcz to i tak będzie musiał ją założyć właśnie ten serwisant. Ja się nie znam na centrowaniu tak więc nie mam możliwości sprawdzić czy wszystko jest dobrze.

Czy np. dogadać się tak że jak przyjdzie obręcz to ja kupie inną? Taką jaką zaleca w swojej książce Zinn czyli obręcz stożkową?

 

Napisano

 

 

Jeżeli kross uzna tę gwarancję i wyśle samą obręcz to i tak będzie musiał ją założyć właśnie ten serwisant.

 

W takim razie nie ma sensu zgłaszać na gwarancję, bo efekt będzie ten sam (chyba ze to możesz zrobić w innym punkcie). Koleś będzie się uczył centrować koła Twoim kosztem, a Tobie będzie przybywać siwych włosów na głowie. Już lepiej kupić nowe koła i zapomnieć o sprawie, a w miarę możliwości stołować się w innym serwisie.

Napisano

Poprawić zawsze można, ale skoro nie wiesz jak to zrobić, to musisz oddać koło do specjalisty - na jedno wychodzi.

Napisano

Dziękuje za odpowiedzi. Niestety kase oddać nie może bo jest to autoryzowany sklep firmy kross. Czy jest możliwość aby zwrócili mi pieniądze za to koło które będzie odesłane z gwarancji? Przecież będzie ono fabrycznie nowe i mógłby on sprzedać jeszcze dalej. Tylko czy taka możliwość istnieje? Czy musiałbym dzwonić do krossa?

 

No niestety nie mam centrownicy. Mogę kupić klucz do nypli ale to chyba nie za wiele da. Czy jest może takie urządzenie do sprawdzania napięcia szprych?

Jeżeli nie byłby drogi to chętnie kupiłbym sobie coś takiego i sam sobie robił.

 

Napisano

Dobry serwis posiada centrownicę i tensometr. Podstawowa centrownica to koszt 250-300 PLN, profesjonalna >1000 PLN. Tensometr Park Tool TM-1 to koszt około 250 PLN (profesjonalny około 1200 PLN).

Napisano

To niestety za dużo jak na takiego laika jak ja.

Zastanawiam się czy może klej do nypli jest tak dobry że szprycha nie odkręca się tylko odrazu psuje obręcz?

Czekam na odpowiedz z siedziby krossa.

Napisano

 

 

sprawa wyglada jednoznacznie, pokaz mu oba kola i niech oddaje kase
Zdecydowanie popieram kolegę Nabiała,serwisant (o ile można tak go w ogóle nazwać :woot:  :woot:  )dał d....y a ty tracisz na tym ciągle  :yucky:
Napisano

Kross ma rozbudowaną sieć wieć nie powinno być problemu z oddaniem na gwrancji w innym pkt. Tylko nie wiem jak podejdą do kosztów robocizny serwisanta, Może rozliczą się z krossem, albo zrobią Ci to poprostu w ramach przeglądu za który i tak musisz zapłacić. Ja bym ten serwis również polecał omijać szerokim łukiem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...