OrzelPiotr Napisano 18 Marca 2014 Udostępnij Napisano 18 Marca 2014 W ramach serwisu rozebrałem powyższy damper i znalazłem w nim podkładkę (spacer) jak na zdjęciu. Tak się zastanawiam czy są jakieś przeciwwskazania aby jej nie zakładać wg mojej opinii powinien się troszkę poprawić skok, który to akurat w moim amortyzatorze bardzo rzadko przekracza 60% ??? Będę wdzięczny za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 18 Marca 2014 Udostępnij Napisano 18 Marca 2014 Zwiększy się pojemność komory, a co za tym idzie zmniejszy się progresja dampera, jak nie wykorzystywał skoku, to może zdjąć i przetestować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 18 Marca 2014 Udostępnij Napisano 18 Marca 2014 Przeciwskazań co do demontażu nie ma, damper będzie mniej progresywny = wykorzystasz więcej skoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 18 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Marca 2014 (edytowane) Ta podkładka odpowiada za objętość komory powietrznej i można nią regulować charakterystykę pracy, na pewno dostępne są w różnych rozmiarach, nie w każdym przypadku można ją całkiem usunąć. Może ta tabelka podpowie: EDIT: Należy się uzupełnienie, powyższa tabela jest dla modeli 2013. Dla modeli starszych, do 2012 materiały i tabela są tutaj: http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/FloatAirSpringSpacerProc.htm http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Resources/tabledata/2012FLOATAirSpringTable.htm Edytowane 18 Marca 2014 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 18 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2014 (edytowane) Długość tłoka (netto) w moim modelu to 55mm więc z tego co widzę odpowiada pierwszej pozycji z tabeli.Natomiast sam spacer odpowiada wersji zmniejszającej komorę o 0,60 Z tego co widzę nie ma przeciwwskazań by podkładkę zdemontować. Pytanie tylko jak to wpłynie na boost valve ? Bardzo dziękuje za tabelkę bo bez niej była by lipa... :] P.S. To model 2013 więc wszystko gra. Edytowane 18 Marca 2014 przez OrzelPiotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 19 Marca 2014 Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 No chyba nie będzie to pierwsza pozycja z tabeli bo wymiary są podane w calach. Co to jest długość tłoka netto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Może źle się wyraziłem ale chodziło mi o wymiar między strzałkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 19 Marca 2014 Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Stawiam raczej że to będzie 200x57mm, ewentualnie 200x50mm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 (edytowane) p.s. Faktycznie coś pokręciłem ale teraz to dopiero mi cyrk wychodzi. Mierząc od osi otworów: długość amortyzatora wynosi (19,7cm) co stawia go między 7,5 a 7,85 caladługość tłoka 2,25 (55mm + 2m uszczelka kurzowa) chyba, że chodzi o faktyczne ugięcie to mogło by mieć koło 2 cali Eyelet wychodzi, ze to LV czyli albo żaden albo 7,850/ 2,0/ LV Edytowane 19 Marca 2014 przez OrzelPiotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 20 Marca 2014 Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 No to nie ma przeciwwskazań do wyjęcia wkładki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.