Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Ja bym go  sobie podarował, moim zdaniem z przetarciem anody jest wart mniej. W 2500km można amortyzator zajechać na śmierć, nie wiadomo co zastaniesz w środku. Poza tym do kosztów zakupu trzeba doliczyć obowiązkowy serwis całościowy czyli ok 120-150zł w serwisie. Przetarcie anody może nie psuje od razu pracy widelca ale prowadzi do przyspieszonego zużycia ślizgów, w konsekwencji powstania luzów, wycierania się uszczelek kurzowych, powoduje szybsze łapanie brudu do wewnątrz amortyzatora co też pogarsza pracę i przyspiesza dalsze zużycie. Do mało wymagającej jazdy taki widelec się nada ale koniecznie trzeba go nasmarować.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Tylko zwróć uwagę na rurę sterową, bo jest trochę krótka :)

Jest na aukcji, 16,7cm, króciutka

 

 

 

Nie ma jakiś wad których nie dostrzegam? Ile mi pochodzi? 

 

Takie pytania to do wróżki. W aukcji widzimy to co Ty. Jest przetarta anoda na goleni, a to dobrze nie wróży. Ja bym nie kupił nie widząc jak wyglądają całe golenie i w jakim stanie są ślizgi. Może być tak ze ślizg zakatowany, pojeździsz trochę, anoda się całkiem wytrzxe na ladze i będzie góra i ślizgi do wymiany, a to droga impreza.

Napisano

Stanowczo odradzam zakup. Zobacz sobie dokładnie ostatnia fotkę, widac na niej wytarcia anody.

Całkowicie przetarty teflon, a więc amor juz zajechany.

 

Dogadaj się z chłopakami i kup sobie coś w zbiorowych zakupach w kupkolo.cz

wychodzą fajne ceny, przykładowo

http://www.kupkolo.cz/29-quot-odpruzena-vidlice-rst-first-29-quot-air-2013_z91421/

http://www.kupkolo.cz/29-quot-suntour-epicon-x1-lo-rc-15mm-osa_z93570/

 

 

  • Mod Team
Napisano

Wg mnie skro ma przetarcie to od 5000km nie widział serwisu, czyli pewnie od nowości, a wiemy ze lubią na sucho składać te widelce ... za 600zł to ok, za 850, możesz epicona najnowszego kupić ;) no i to nowego.


 

 

Dogadaj się z chłopakami i kup sobie coś w zbiorowych zakupach w kupkolo.cz

najbliższy termin będzie ze ok 3 tyg.

Napisano

Tylko jak się ma epicon do reby. :) Moim zdaniem, takie przetarcie o niczym nie świadczy, anoda w RS'ach jest po prostu mało trwała i wcale nie trzeba wiele, żeby ją zniszczyć. Ja bym jej nie kupił akurat z powodu na ośkę 9mm, przy 29 moim zdaniem 15mm to mus, ale jak nie patrzysz tak na sztywność i sterówka pasuje, to ja bym, po opuszczeniu jeszcze paru złotych zaryzykował.

  • Mod Team
Napisano

Wszystko można kupić kwestia tego za ile. Jak nie będziesz jeździł na tym dużo to można robić do tej reby podchody za 500zł, no max 6stów pod warunkiem ze poradzisz sobie z serwisem albo masz kogoś kto Ci to niedrogo zrobi.

Napisano (edytowane)

Sam majsterkuję więc z regulacją i grzebaniem sobie poradzę. 

Co do Manitou 120mm to niestety przesada w mojej obecnej konfiguracji :( no i rura nie może być stożkowa

Edytowane przez Bartolo144
Napisano (edytowane)

Czytając ten wątek czuje hejty w kierunku RS jak na innym forum gdzie sypia sie hejty pod adresem Apple.

 

RS to bardzo dobre amortyzatory. Sam mam SIDa, przejechał on ponad 6000 km w zeszłym sezonie i jest jak nowy. Nawet uszczelek nie trzeba było mu zmieniać przy ostatnim serwisie!

 

Reba to cos jak SID tylko troche cięższy. Ja ważę ponad 120kg i 0 problemów z amortyzatorem.

 

Co do tej aukcji to tak jak pisali wyżej...trzebaby zobaczyć całe lagi. Takie przetarcie od niczego sie nie bierze. Możliwe ze w dolnych lagach ten amor to ruina...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edytowane przez asked
  • Mod Team
Napisano

Nie nazwałbym tego "hejtem", prawda jest taka że, każdy producent ma lepsze i gorsze okresy, oczywiście RS'y to bardzo fajne widelce ale ostatnio zaliczyli dużo wpadek, z resztą nie oni jedni. Przejrzyj sobie ten wątek: http://www.forumrowerowe.org/topic/153499-przestroga-nowy-widelec-a-kwestia-smarowania/

Można sobie skutecznie popsuć humor, chce człowiek kupić i mieć spokój a tu tak naprawdę nie wiadomo na co się zdecydować. Czasy pancernych marzocchi minęły.

Napisano (edytowane)

Gajs amor w rowerze to nie to samo co amor w starze...trzeba do niego zaglądać. Nie wspomnę o czyszczeniu goleni po jeździe...

 

Na codzień mam styczność z rowerami i szczerze...99% przypadków to zaniedbania użytkowników. Dotyczy to głownie amortyzatorow. Jak mozna nie zauważyć peknietej uszczelki kurzowej???

Mozna ale nie przez cały sezon.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edytowane przez asked
  • Mod Team
Napisano

Widelec ewidentnie zaniedbany, a codo przetarć ... nie przypominam sobie żeby ktoś pokazywał epicona z takimi przetarciami, chodzi mi o te nowsze roczniki 2009 w górę.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...