Skocz do zawartości

smarowy

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przęglądawszy pewne info natknąłem się na wiele wątków o smarowaniu. Stosujecie jakieś tam wd40 do smarowania podczas gdy jest to tylko w miarę możliwy penetrator (smaruje nietrwale i "przy okazji"). Ktoś tam wypowiadał się o smarowaniu smarem grafitowym podczas gdy smar grafitowy to stara i ekonmiczna technologia, która nie zapewnia stabilności i trwałości powodując wręcz zwiększone tarcie (!). Zatem informacyjnie od siebie: każde wzajemnie ocierające się  i ruchome elementy powinny być smarowane tylko odpowienim środkiem smarnym. Wiem coś o tym ...
Polecam Waszej uwadze do konserwacji i przede wszystkim smarowania łańcucha tzw. suchy smar, czyli taki smar, który po odparowaniu nośnika nie jest tłusty ale jednocześnie doskonale chroni, smaruje i wycisza. Zaletą jest brak przywierania drobinek kurzu ....
Spray Nils Polysynt 400ml ok. 49 zł brutto - ale z dodatakami PTFE czyli tzw. teflonu, jest przeźroczysty, niewidoczny, ze skrajną odpornością na temperaturę (ogień/słońce +750, mróz -70). Wygląda tak:
Polysynt.jpg
http://www.forumsmarowe.pl/spray-nils/
www.solidnesmary.pl

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...