piotr163 Napisano 17 Marca 2014 Napisano 17 Marca 2014 Witam, zgłosiłem się z zapytaniem do firmy Kands przed zakupem ich flagowego modelu Maestro. Otrzymałem informację, że jest możliwość modyfikacji podzespołów. Od dłuższego czasu przeglądam forum w poszukiwaniu przydatnych informacji - dlatego mój wybór padł na Maestro. Za ok. miesiąc mają pojawić się nowe modele na 2014, w białym malowaniu smile.png Przechodząc do sedna sprawy, co byście wymienili? Ja osobiście myślałem nad siodełkiem, korbą, hamulcami, oponami? Tylko nie mam pojęcia na jakie - chcę trochę podrasować ten rower. Na dzień dzisiejszy Maestro kosztuje 1199zł - ja mogę wydać 1600. Oczywiście od ceny 1199 odejmowana jest kwota zamienianych sprzętów smile.png Pomożecie?
PjeseczeQ Napisano 17 Marca 2014 Napisano 17 Marca 2014 "Flagowy" u takiej firmy jak Kands brzmi co najmniej... dziwnie. IMO (nie wiem czy budżet wystarczy, bo nie wiem jaki mają cennik, ale po tych zmianach będzie sensownie) : - korba na Suntour'a XCR lub podobną, lepszą od Altusa (albo Acera octalink ale to już by trza było suport wymieniać) - kaseta na Alivio HG51 - chwyty na skręcane velo albo lock-on'y piankowe (Author'a dobre są) - siodło na SR Viper/Seta - kierownica na zooma aluminium - linki + pancerze od Jagwire dobrze by było założyć - klocki hamulcowe na Author'y 3CC lub podobne I to by było IMO z grubsza na tyle, żebym chciał wsiąść na tego Kandsa. Jakby hajsu starczyło, to uginacz NEX ---> amortyzator NCX. Swoją drogą pierwsze słyszę, że w tych masówkach Transrower komponenty wymienia.
Tadeus Napisano 17 Marca 2014 Napisano 17 Marca 2014 Nie do końca rozumiem. Transrower/Kands/sprzedawca to już za ciebie wszystko wymieni? Z tego co się orientuję do tej pory oferowali tylko zmianę siodełka/bagażnika/błotników na coś, co mieli w asortymencie - niewiele tego było. Wątpię byś mógł wybierać z szerszego zakresu podzespołów, bo by musieli te części specjalnie dla ciebie zamówić? Nie do końca wiem, jakby im się to miało opłacać, skoro normalnie biorą tylko hurtowo pod swoje modele. A może chodziło im o to, że w ogóle można w tych rowerach części wymieniać? W każdym razie na starcie nie wymieniałbym nic. Pojeździłbym, zobaczył co mi przeszkadza, a potem jako pierwsze kupiłbym pod siebie: - siodełko - mostek - kierownica - chwyty - pedały Bo są to rzeczy, które wymienia się pod swoje preferencje. Dopóki nie wyrobi się swoich preferencji, bez sensu to wymieniać, bo potem będzie wymieniało się jeszcze raz.
piotr163 Napisano 17 Marca 2014 Autor Napisano 17 Marca 2014 Budżet może się powiększyć nieznacznie Dziękuję za odpowiedź! @pjeseczeq, masz może jakiś lepszy pomysł co do modelu, z podobną specyfikacją (wliczając twoje)? Stawiałbym na nowy, jednak używka też wchodzi w grę. @Tadeus, pytanie zadałem bardzo konkretne, o zamianę opon, korb itp. odpowiedzieli, że jest taka opcja. Co do wymiany podanych przez Ciebie elementów, wolałbym na start już coś wypróbowanego. rower używany będzie do dojazdów do pracy po mieście, czasami za miasto jakieś leśne, polne dróżki. Żadnych ekstremów PS. znacie jakieś dobre, konkretne zapięcie? Wiem, że profesjonalnego złodzieja nikt i nic nie powstrzyma, ale amatorowi utrudni kradzież.
Wentyl Napisano 17 Marca 2014 Napisano 17 Marca 2014 Nie lepiej z takim budżetem rozglądać się za rowerami na lepszym osprzęcie w okolicy 1800zł i utargować 10% ? Niekiedy nawet więcej rabatu można wywalczyć.
PjeseczeQ Napisano 17 Marca 2014 Napisano 17 Marca 2014 PS. znacie jakieś dobre, konkretne zapięcie? Kryptonite Evolution series 4 LS - mam, używam, polecam. Ja brałbym Author'a Stratos 2013 - u dealerów ( http://www.dobresklepyrowerowe.pl/sklepy/poznan/ ) można wyrwać dobrą cenę (o ile zostały) około 1850 zł + eBON 120 zł na akcesoria.
Tadeus Napisano 17 Marca 2014 Napisano 17 Marca 2014 No dobra. Skoro tacy są mili i faktycznie ci od ręki wszystko wymienią. 1. Amortyzator na SF11-NCX-FT-D LO LITE 700CSF11-NCX-FT-cD LO LITE 700C - cena katalogowa 329zł 2. http://allegro.pl/nowy-komplet-amoeba-borla-xc-mtb-25-4mm-kolory-i4059043314.html - cena katalogowa ok 200zł 3. http://allegro.pl/mocne-pedaly-alu-stal-de-one-pd-de006-pro-merida-i4036851866.html - obojętnie jakie pedały tego typu. I nie wiem, czy na coś więcej kasy starczy. Napęd bym zostawił, jest bardzo dobry, jak na tę klasę cenową. Nic lepszego za takie pieniądze nie dostaniesz.
PjeseczeQ Napisano 17 Marca 2014 Napisano 17 Marca 2014 Pedały myślałem, że są wporzo tam i nie trzeba wymieniać. W niższych modelach Author'a dają plastiki. Ja wymieniłem na standardowe stal/alu http://allegro.pl/pedaly-author-apd-311-nowe-ss-fv-i4052230018.html i wszystko ok, nic nie trzeszczy etc.
Tadeus Napisano 17 Marca 2014 Napisano 17 Marca 2014 Z tego, co widzę to i tak lipa, bo nie ma już w aktualnym katalogu NCX z piwotami pod V-braki: http://www.srsuntour-cycling.com/ru/bike/forks/?Model=%22NCX%20700C%22 A nie wiem, czy ludzie od Kandsa są na tyle mili, by polować ci na stare modele Abstrahując od tego wszystkiego... Dla mnie przekombinowujesz. Standardowy Maestro powinien być zupełnie wystarczający do twoich potrzeb. Nadal uważam, że nie ma co w nim wymieniać, dopóki się nie wie, czego człowiekowi brakuje. Np. proponowane przeze mnie kombinacje mostek+kierownica są naprawdę niezłe, ale dają zupełnie inne kąty niż standardowe w Maestro. Czy ci będą pasować, czy nie? Nie mam zielonego pojęcia. Równie dobrze może tak być, że ze standardowymi byłbyś dużo szczęśliwszy. A co do pedałów to te standardowe wyglądają jak plastik+stal chyba, ale może są alu? Nie widzę dokładnie. Jak koniecznie coś chcesz wymienić to kup jakiś fajny model Selle Royala żelowego na pochylenie 30 stopni. Ja polecam z dziurą, choć nie wszystkim pasuje http://www.selleroyal.com/en/comfort?field_riding_position_tid[0]=4
piotr163 Napisano 17 Marca 2014 Autor Napisano 17 Marca 2014 . Tadeus, dobrze, że studzisz mój zapał Po waszych odpowiedziach zdecydowałem, że wymienię pedały, klocki, siodełko, linki + pancerze od Jagwire. Chcę zmienić korbę na Acera Octalink - jaki suport do tego?
PjeseczeQ Napisano 17 Marca 2014 Napisano 17 Marca 2014 Oszczędź dłoniom cierpienia, dokup normalne chwyty...
Tadeus Napisano 17 Marca 2014 Napisano 17 Marca 2014 Linki i pancerze i tak wypada wymienić po 1 sezonie, więc może wtedy? Tu masz suporty do korb: http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/FC/SI_1ME0A/SI-1ME0A-001-00-Eng_v1_m56577569830745522.pdf Musi być dobra długość osi. I musisz wiedzieć jaką szerokość ma mufa suportu Maestro. Najlepiej, by ci to u Kandsa dobrali, skoro i tak to robią. W każdym razie będzie to prawie na pewno Shimano BB-ES25
piotr163 Napisano 17 Marca 2014 Autor Napisano 17 Marca 2014 Ok, dzięki W takim razie podsyłam specyfikację do Kandsa, i zobaczę z jaką ceną wylecą. jeszcze tylko pytanie - jakie chwyty polecacie, oraz warto zainwestować w inne oponki?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.