sysak Napisano 10 Czerwca 2006 Napisano 10 Czerwca 2006 Cześć. Mam problem z założeniem opony Continental Explorer PRO. Chodzi o to, że gdy założę oponę i napompuję dętkę, opona jest krzywa (występuje bicie w pionie, gdyż opona nie przyjmuje kształt koła tylko "jajka") mimo że sama obręcz kręci się prosto. Gdy pierwszy raz montowałem te opony, miałem to samo. Później oddałem koła do centrowania i w sklepie założyli je poprawnie. Teraz złapałem kapcia w przednim kole i po zmianie dętki, gdy znowu założyłem oponę, występuje bicie. Co robię źle? Czy istnieje jakaś specjalna technika zakładania opony? A może powinienem używać łyżki?
IBNZ Napisano 10 Czerwca 2006 Napisano 10 Czerwca 2006 przed napompowaniem pomiętoś troche opone, pougniataj w dłoniach, potocz, zeby sie detka dobrze ułozyla. A łyżki nie maja nic do tego, wszak jeno do (łatwiejszego) ściagania i zakladania opon sluzą.
sysak Napisano 10 Czerwca 2006 Autor Napisano 10 Czerwca 2006 Pomiętosiłem ją na lewo i prawo. Tak ze dwa razy... :| A co do tych łyżek, to nie wiedziałem, bo nigdy w życiu nie miałem w ręku czegoś takiego. ;-) Właśnie pomiętosiłem (tak jak radził mi kolega, czyli trochę napompować i poruszać oponą w lewo i prawo na obręczy co jakieś 10cm.) Nic to nie pomogło.
MIC Napisano 10 Czerwca 2006 Napisano 10 Czerwca 2006 Nie pompuj opony i tocz ja przez kilka metrow. Powinno pomoc.
axi Napisano 10 Czerwca 2006 Napisano 10 Czerwca 2006 Mam podobny problem z oponami Conti. Pomaga nabicie ich do w zasadzie maksymlanego dopuszczalnego ciśnienia. Wtedy wskakuja na swoje miejsce w obręczy, i można spuścić nadmiar do ilu się tam atmosfer chce.
Habibek Napisano 11 Czerwca 2006 Napisano 11 Czerwca 2006 miałem ten sam kłopot z oponą Continental Explorer PRO. Myślałem,że rafkę mam krzywą, biło i w górę i w dół i na boki. Pomogło pompowanie do 4,5 atm.
koco Napisano 13 Czerwca 2006 Napisano 13 Czerwca 2006 Ja uzywam opony Continental Explorer Pro i jestem z nie bardzo zadowolony. Nie mialem takich problemow jak koledzy zeby opona mi bila pionowa lub poziomo. Nie wiem od czego to zalezy
axi Napisano 13 Czerwca 2006 Napisano 13 Czerwca 2006 Sądzę, że od kształtu obręczy wewnątrz (czy środkowa, głębsza część ma ścianki bardziej, czy mniej pionowe) jak również od "śliskości" taśmy (chroniącej dętkę przed stycznością ze nyplami/szprychami/otworami w obręczy)
bikerman Napisano 13 Czerwca 2006 Napisano 13 Czerwca 2006 Niektóre oponki tak mają......ja to nazywam wadą fabryczna....miałem kiedyś kende kinetic 2.35 miała bicie......nawet zdarzyło się to w sliku 1.5 rubeny.....ale to są pojedyncze przypadki ( na szczęście ) reszta opon działała bez zarzutu a więc raczej nic nie da sie zrobić.......tamtego slika pompowałem do 6 atmosferek i nic......
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.