endinh1 Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Witam. Jak napisałem wyżej potrzebuje wymienić hamulce w moim rowerku. Obecnie są to Avid elixir 3 (rower to kellys folly 2012). Jako że jestem posiadaczem tego roweru dość krótko i nie mam większego doświadczenia z hamulcami proszę o pomoc. hamulce muszą być mocniejsze, chcę sprzęt lepszy. z jakiej marki wybrać shimano , avid, formuła jakie modele bo jest tego mega dużo. mogą być też używane jeszcze jedno pytanie odnośnie wymiany na nowe: czy jest możliwość ze każde spasują, albo trzeba wymieniać coś jeszcze ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fojteg Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Avid elixir 3 to nie są słabe hamulce. Jeśli ich siła cię nie zadowala to pewnie są zatłuszczone/zabrudzone tarcze bądź klocki. Do tarcz kup brake cleanera za jakieś 15 złotych w pierwszym lepszym sklepie z akcesoriami samochodowymi, a klocki wyjmij, sprawdź ich zużycie i następnie albo wymień (jeśli zużyte) albo oczyść i gitara. Jeszcze się zdziwisz jaką mają moc. Ja miałem problem z moimi deore m596 na klockach żywicznych, bo przód nie hamował prawie wcale. Wyjąłem klocki, wykąpałem je w wodzie z płynem do mycia naczyń, wypaliłem nad palnikiem kuchennym dwa razy po dwie minuty i taką moc zyskały, że tego samego dnia przy gwałtownym hamowaniu omal przez kierownicę wyleciałem. Powiem jeszcze tylko, że przechodząc na wyższą grupę hamulców tej samej firmy to przede wszystkim płacisz majątek za to aby komponenty były lżejsze. No i za prestiż. Z doświadczenia powiem, że między deore, a deore xt jakiejś specjalnej różnicy w działaniu nie ma, natomiast w cenie jest ona kolosalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Mocniejsze?podaj nam kwote jaką dysponujesz,bo tak to w ślepo ci polecam komplet XTR^^ albo jakieś 4 tłoczkowe wynalazki. A tak na poważnie,jeśli chodzi o hydraulike(zaznaczam z góry,jestem fanem v-łek) to polece ci produkty koncernu shimano,5 moich znajomych jeździ na tym od grupy alivio po XT,i dotychczas nikogo nie zawiodły,w niższych grupach jedynie były problemy z odpowietrzeniem. Co do "spasowania"-każde spasują Ale zacznijmy od początku,chcesz żeby były mocniejsze? może wystarczy wymienić klocki,założyć większe tarcze? Bo z tego co pamiętam to te hamulce są mocne? A ciągle dziwi mnie te poszukiwanie mocy,ja ważę 98kg,jeżdżę na v-kach,Avid SD5 + klocki rim wrangler,klamki fr5,i nigdy mi mocy nie zabrakło!owszem,chce się więcej,ale to co mam jest wystarczające. Więc koledze polecam od serca szlifować swoją technikę i zmieniać swoje złe nawyki a nie od razu dobre komponenty roweru! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endinh1 Napisano 16 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 poczytałem trochę i ludzie jednak piszą ze shimano są lepsze niż avid że mniej awaryjne i mniej czasu trzeba poświęcić na obsługę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Shimano jakie? Są lepsze bo mniej awaryjne i na tym głównie firma Shimano wygrywa z Avidami. Co do twoich hamulców to zgadzam się z kolegą że prawdopodobnie masz coś skopane. Na tym rowerze DH raczej nie uprawiasz a Elixir 3 to nie jest niska grupa więc dziwię się że brak ci mocy. Wyczyść tarcze wypal/wymień klocki, ewentualnie jeszcze odpowietrz hamulec. Hamulce tarczowe to świetny wynalazek ale naprawdę trzeba uważać bo strasznie łatwo zatłuścić tarcze i klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endinh1 Napisano 16 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 176cm 70 kg 180 przód 160 tył przód hamuje ok tył wydaje mi się że słabo reaguje trzeba mocno wcisnąć. Tak jakby klamka wchodziła za głęboko. nie wiem czy da sie to jakoś wyregulować przy klamce czy tylko odpowietrzanie zostaje lub wymiana klocków a jakie klocki polecacie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Miałem e3 na Hs1, z metalikami, moje +100Kg zatrzymywały 1 palcem, moze masz zapowietrzone hamulce?Ja polecam Kool Stop D296S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endinh1 Napisano 16 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 tez mi sie wydaje że zapowietrzony tył bo klamka w porównaniu do przedniej dużo miększa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Będzie bardziej miękka bo przewód jest dłuższy. W klamce masz taki imbus pokręć nim wyregulujesz odlegość od kery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endinh1 Napisano 16 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 ale jednak to jest spora różnica, żeby zahamować ostro muszę ją do dołu wcisnąć. i to paroma palcami a przód 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Niezbyt awaryjne to Shimano slx i xt. Xtr mocą wg mnie nie powala. Będzie bardziej miękka bo przewód jest dłuższy. W klamce masz taki imbus pokręć nim wyregulujesz odlegość od kery. Nie będzie. Chyba że mam ciągle szczęście Jeśli tył potrzebuje takiego nakładu siły w porównaniu do przodu to trzeba go odpowietrzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endinh1 Napisano 16 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 a co z klockami które zaproponował jeden z kolegów Kool-Stop Avid Elixir KS-D296SCZY WARTO INWESTOWAĆ PRAWIE 200ZŁ NA KLOCKI ICH WYMIANĘ I ODPOWIETRZENIE HAMULCÓW ZA JEDNYM RAZEM ?? SAM RACZEJ NIE DAM RADY ZROBIĆ GDZIE W KRAKOWIE JEST JAKIŚ SPRAWDZONY SERWIS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Te klocki miałem tylko na przodzie, bardzo mocne, kupowałem je po 50zł.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endinh1 Napisano 16 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 teraz taniej niż 69zł + koszty przesyłki nie mogę znależć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 I właśnie wysoki koszt utrzymania hydrauliki jest jej wieeeelkim minusem,dlatego wszystkich bikerów nie przekraczających 100kg zachęcam do używania obręczy ceramicznych i v-łek "markowych"+klocki do ceramiki,i mamy spokój na kilka lat z hamulcami^^chyba że chcemy olbrzymią moc to do ceramiki zakładamy klocki do obręczy for alloy,długo nie pożyją,ale jak zacnie to hamuje@! co do twoich klocków,jak bym kupił jedne z tańszych klocków semimetal np: accenta,a najlepiej wyciągnąć obecne,jeśli mają jeszcze "dużo" mięsa to potraktować je papierem ściernym i benzyną syntetyczną(ekstrakcyjna) a jeśli są to klocki semimetal wrzucamy je dodatkowo do piekarnika na 15min przy 250C^^,mimo że używam wyłącznie hebli obręczowych,uratowałem tak wiele razy portfele moich towarzyszy szlaku! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Od siebie polecę EBC metaliki, lub Accent spiekane.Jeżeli Elixiry są technicznie sprawne na pewno ich bym nie wymieniał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 a co z klockami które zaproponował jeden z kolegów Kool-Stop Avid Elixir KS-D296SCZY WARTO INWESTOWAĆ PRAWIE 200ZŁ NA KLOCKI ICH WYMIANĘ I ODPOWIETRZENIE HAMULCÓW ZA JEDNYM RAZEM ?? SAM RACZEJ NIE DAM RADY ZROBIĆ GDZIE W KRAKOWIE JEST JAKIŚ SPRAWDZONY SERWIS? 1) Nie krzycz nie mamy problemów ze wzrokiem. 2) Zacznij od podstaw. a) Wypal klocki b ) odpowietrz Po tym zobacz czy jest poprawa i dopiero wtedy zastanawiaj się nad klockami. Będzie bardziej miękka bo przewód jest dłuższy. Nie no kolego, nie... To nie są gumowe przewody. Może takie jaja działy się kiedyś w jakichś badziewnych hamulcach. Przerzuciłem już kilka ładnych kompletów hebli i w żadnym nie miałem większego skoku tylnej klamki z powodu długości przewodu. Jeśli tył potrzebuje takiego nakładu siły w porównaniu do przodu to trzeba go odpowietrzyć. Dokładnie. Tył zawsze jest ostrzejszy, łatwiej zablokować koło i ogólnie wymaga mniejszej siły, tarczy itp.... Jeśli masz takie problemy z tyłem to jest zapowietrzony ewentualnie zatłuszczony. Na razie odpuść kupowanie klocków, wypal stare. Tył nawet na najzwyklejszej żywicy z reguły powinien być żyleta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 To po co są przewody w oplocie? Na 100% klamka będzie bardziej miękka/gumowa ta z tyłu niż z przodu, w 675 i e3 tak mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Przetnij stary przewód i zobacz jego konstrukcje, tam też jest oplot i nie tylko. A zewnętrzny oplot jest do extremy żeby był bardziej odporny na uszkodzenia mechaniczne a nie na jakieś tam rozdęcia. Ciekawe bo ja w 615 tak nie mam i w RX tak nie mam i w Louise tak nie mam i w Auriga (teoretycznie najsłabsze z tej stawki) tak nie miałem i paru jeszcze innych też tego nie zauważyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Tak jak i u mnie w Hayesach nic się nie rozdyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 I właśnie wysoki koszt utrzymania hydrauliki jest jej wieeeelkim minusem,dlatego wszystkich bikerów nie przekraczających 100kg zachęcam do używania obręczy ceramicznych i v-łek "markowych"+klocki do ceramiki,i mamy spokój na kilka lat z hamulcami^^chyba że chcemy olbrzymią moc to do ceramiki zakładamy klocki do obręczy for alloy,długo nie pożyją,ale jak zacnie to hamuje@! Jaki jest ten wysoki koszt? Jaki jest koszt i dostępność dziś obręczy z powłoką ceramiczną? Dostępność i cena klocków hamulcowych? Nawet jak hamulce obręczowe były popularne to takie obręcze były drogie jeśli nie najdroższe w ofercie producenta - pomijam obręcze karbonowe, bo wtedy w segmencie mtb takowych nie było. I zapomniałeś o jednym drobiazgu, ale niezwykle istotnym: dziś ramy i widelce z mocowaniem pod v-brake to praktycznie wymarły gatunek, chyba że ktoś zadowala się niskimi (bardzo niskimi) modelami ram i amortyzatorów. Tak dla testu sprawdziłem allegro - zero ofert, ebay - jedna, w sklepach zagranicznych w wielu informacja "discounted". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 I właśnie wysoki koszt utrzymania hydrauliki jest jej wieeeelkim minusem,dlatego wszystkich bikerów nie przekraczających 100kg zachęcam do używania obręczy ceramicznych i v-łek "markowych"+klocki do ceramiki,i mamy spokój na kilka lat z hamulcami^^chyba że chcemy olbrzymią moc to do ceramiki zakładamy klocki do obręczy for alloy,długo nie pożyją,ale jak zacnie to hamuje@! Ja proponuję dołączyć cytat do tematu [ad absurdum], świetnie się tam nada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Obręcze-w zaprzyjaźnionym sklepie za 350zł od ręki^^z klockami też nie ma żadnego problemu...co do ram i amortyzatorów-to fakt,z nowych ofert nic nie ma ciekawego.. Roonin-autentycznie pewien pan przejechał 3 lata na jednym zestawie klocków do ceramicznych obręczy,w tym czasie zaliczył kilkanaście maratonów^^ A dla mnie koszty utrzymania hydrauliki są duże-dziękuje ale coroczna wymiana medium,o ile w ciagu sezonu nie zrobi się nam jakiś psikus,klocki praktycznie po każdym cięższym maratonie,owszem,v-ki też po maratonie błotnym zajechane okładziny-ale dać 80zł za komplet klocków a 30zł to jest dla mnie duuuuża różnica! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Obręcze-w zaprzyjaźnionym sklepie za 350zł od ręki Plus koszt przełożenia obręczy. ale coroczna wymiana medium,o ile w ciagu sezonu nie zrobi się nam jakiś psikus Gdzie to jest napisane? W drugim rowerze mam stare SLXy ( pierwszy model)- od nowości ( czyli jakieś trzy -cztery lata) koszt utrzymania tych hamulców wyniósł 90 pln ( dwa komplety klocków). Rower jeździ w każdych warunkach. Na hamulcach przejechane ponad 10kkm. W głównym rowerze dwu i pół letnie Magury- koszty poniesione po zakupie- 90 pln na klocki. Rower jeżdżony w każdych warunkach ( na jednym komplecie przejechane 4kkm). Do kosztów związanych z V-kami zapomniałeś doliczyć coroczną ( lub częściej) wymianę pancerzy i linek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Hmmm,to dlaczego wszyscy ostrzegają przy zmianie hamulców na tarczowe przed dużymi wydatkami? a tu nagle się okazuje że to tańsze rozwiązanie niż v-ki... Cóż,ten temat nigdy nie zostanie chyba rozwiązany,będą zwolennicy jednego jak i drugiego systemu! A przepleść koła można samemu zawsze!wycentrować też,to nie jest trudne! Co do pancerzy i linek,nic nie trzeba zmieniać,wystarczy kupić linki szlifowane nierdzewne,co jakiś czas to rozebrać i wypłukać syfy-i będzie działać dalej,gorzej bo gorzej,ale nadal dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.