Skocz do zawartości

[hamulce] proszę o pomoc z wyborem hamulców


endinh1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak napisałem wyżej potrzebuje wymienić hamulce w moim rowerku. Obecnie są to Avid elixir 3 (rower to kellys folly 2012). Jako że jestem posiadaczem tego roweru dość krótko i nie mam większego doświadczenia z hamulcami proszę o pomoc.

 

hamulce muszą być mocniejsze, chcę sprzęt lepszy.    

z jakiej marki wybrać    shimano , avid, formuła   jakie modele bo jest tego mega dużo. 

 

 

 

mogą być też używane      

 

jeszcze jedno pytanie odnośnie wymiany na nowe: czy jest możliwość ze każde spasują, albo trzeba wymieniać coś jeszcze ???

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avid elixir 3 to nie są słabe hamulce. Jeśli ich siła cię nie zadowala to pewnie są zatłuszczone/zabrudzone tarcze bądź klocki. Do tarcz kup brake cleanera za jakieś 15 złotych w pierwszym lepszym sklepie z akcesoriami samochodowymi, a klocki wyjmij, sprawdź ich zużycie i następnie albo wymień (jeśli zużyte) albo oczyść i gitara. Jeszcze się zdziwisz jaką mają moc. Ja miałem problem z moimi deore m596 na klockach żywicznych, bo przód nie hamował prawie wcale. Wyjąłem klocki, wykąpałem je w wodzie z płynem do mycia naczyń, wypaliłem nad palnikiem kuchennym dwa razy po dwie minuty i taką moc zyskały, że tego samego dnia przy gwałtownym hamowaniu omal przez kierownicę wyleciałem.

 

Powiem jeszcze tylko, że przechodząc na wyższą grupę hamulców tej samej firmy to przede wszystkim płacisz majątek za to aby komponenty były lżejsze. No i za prestiż. Z doświadczenia powiem, że między deore, a deore xt jakiejś specjalnej różnicy w działaniu nie ma, natomiast w cenie jest ona kolosalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocniejsze?podaj nam kwote jaką dysponujesz,bo tak to w ślepo ci polecam komplet XTR^^ albo jakieś 4 tłoczkowe wynalazki.

A tak na poważnie,jeśli chodzi o hydraulike(zaznaczam z góry,jestem fanem v-łek) to polece ci produkty koncernu shimano,5 moich znajomych jeździ na tym od grupy alivio po XT,i dotychczas nikogo nie zawiodły,w niższych grupach jedynie były problemy z odpowietrzeniem.

Co do "spasowania"-każde spasują:P

 

Ale zacznijmy od początku,chcesz żeby były mocniejsze? może wystarczy wymienić klocki,założyć większe tarcze? Bo z tego co pamiętam to te hamulce są mocne?

A ciągle dziwi mnie te poszukiwanie mocy,ja ważę 98kg,jeżdżę na v-kach,Avid SD5 + klocki rim wrangler,klamki fr5,i nigdy mi mocy nie zabrakło!owszem,chce się więcej,ale to co mam jest wystarczające.

Więc koledze polecam od serca szlifować swoją technikę i zmieniać swoje złe nawyki a nie od razu dobre komponenty roweru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shimano jakie?

Są lepsze bo mniej awaryjne i na tym głównie firma Shimano wygrywa z Avidami.

Co do twoich hamulców to zgadzam się z kolegą że prawdopodobnie masz coś skopane.

Na tym rowerze DH raczej nie uprawiasz a Elixir 3 to nie jest niska grupa więc dziwię się że brak ci mocy.

 

Wyczyść tarcze wypal/wymień klocki, ewentualnie jeszcze odpowietrz hamulec.

 

Hamulce tarczowe to świetny wynalazek ale naprawdę trzeba uważać bo strasznie łatwo zatłuścić tarcze i klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

176cm 70 kg 180 przód 160 tył przód hamuje ok tył wydaje mi się że słabo reaguje trzeba mocno wcisnąć. Tak jakby klamka wchodziła za głęboko. nie wiem czy da sie to jakoś wyregulować przy klamce czy tylko odpowietrzanie zostaje lub wymiana klocków

 

 

a jakie klocki polecacie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezbyt awaryjne to Shimano slx i xt. Xtr mocą wg mnie nie powala. 

 

Będzie bardziej miękka bo przewód jest dłuższy.

W klamce masz taki imbus pokręć nim wyregulujesz odlegość od kery.

Nie będzie. Chyba że mam ciągle szczęście :)

 

Jeśli tył potrzebuje takiego nakładu siły w porównaniu do przodu to trzeba go odpowietrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z klockami które zaproponował jeden z kolegów  

Kool-Stop Avid Elixir KS-D296S

CZY WARTO INWESTOWAĆ PRAWIE 200ZŁ NA KLOCKI ICH WYMIANĘ I ODPOWIETRZENIE HAMULCÓW ZA JEDNYM RAZEM ?? SAM RACZEJ NIE DAM RADY ZROBIĆ   

 

GDZIE W KRAKOWIE JEST JAKIŚ  SPRAWDZONY SERWIS? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie wysoki koszt utrzymania hydrauliki jest jej wieeeelkim minusem,dlatego wszystkich bikerów nie przekraczających 100kg zachęcam do używania obręczy ceramicznych i v-łek "markowych"+klocki do ceramiki,i mamy spokój na kilka lat z hamulcami^^chyba że chcemy olbrzymią moc to do ceramiki zakładamy klocki do obręczy for alloy,długo nie pożyją,ale jak zacnie to hamuje@!

 

co do twoich klocków,jak bym kupił jedne z tańszych klocków semimetal np: accenta,a najlepiej wyciągnąć obecne,jeśli mają jeszcze "dużo" mięsa to potraktować je papierem ściernym i benzyną syntetyczną(ekstrakcyjna) a jeśli są to klocki semimetal wrzucamy je dodatkowo do piekarnika na 15min przy 250C^^,mimo że używam wyłącznie hebli obręczowych,uratowałem tak wiele razy portfele moich towarzyszy szlaku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z klockami które zaproponował jeden z kolegów  

Kool-Stop Avid Elixir KS-D296S

CZY WARTO INWESTOWAĆ PRAWIE 200ZŁ NA KLOCKI ICH WYMIANĘ I ODPOWIETRZENIE HAMULCÓW ZA JEDNYM RAZEM ?? SAM RACZEJ NIE DAM RADY ZROBIĆ   

 

GDZIE W KRAKOWIE JEST JAKIŚ  SPRAWDZONY SERWIS? 

1) Nie krzycz nie mamy problemów ze wzrokiem.

2) Zacznij od podstaw.

a) Wypal klocki

b ) odpowietrz

Po tym zobacz czy jest poprawa i dopiero wtedy zastanawiaj się nad klockami.

 

Będzie bardziej miękka bo przewód jest dłuższy.

Nie no kolego, nie...

To nie są gumowe przewody.

Może takie jaja działy się kiedyś w jakichś badziewnych hamulcach. Przerzuciłem już kilka ładnych kompletów hebli i w żadnym nie miałem większego skoku tylnej klamki z powodu długości przewodu.

 

 

Jeśli tył potrzebuje takiego nakładu siły w porównaniu do przodu to trzeba go odpowietrzyć.

Dokładnie.

Tył zawsze jest ostrzejszy, łatwiej zablokować koło i ogólnie wymaga mniejszej siły, tarczy itp....

Jeśli masz takie problemy z tyłem to jest zapowietrzony ewentualnie zatłuszczony.

Na razie odpuść kupowanie klocków, wypal stare. Tył nawet na najzwyklejszej żywicy z reguły powinien być żyleta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetnij stary przewód i zobacz jego konstrukcje, tam też jest oplot i nie tylko. A zewnętrzny oplot jest do extremy żeby był bardziej odporny na uszkodzenia mechaniczne a nie na jakieś tam rozdęcia.

Ciekawe bo ja w 615 tak nie mam i w RX tak nie mam i w Louise tak nie mam i w Auriga (teoretycznie najsłabsze z tej stawki) tak nie miałem i paru jeszcze innych też tego nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie wysoki koszt utrzymania hydrauliki jest jej wieeeelkim minusem,dlatego wszystkich bikerów nie przekraczających 100kg zachęcam do używania obręczy ceramicznych i v-łek "markowych"+klocki do ceramiki,i mamy spokój na kilka lat z hamulcami^^chyba że chcemy olbrzymią moc to do ceramiki zakładamy klocki do obręczy for alloy,długo nie pożyją,ale jak zacnie to hamuje@!

 

Jaki jest ten wysoki koszt?

Jaki jest koszt i dostępność dziś obręczy z powłoką ceramiczną? Dostępność i cena klocków hamulcowych? Nawet jak hamulce obręczowe były popularne to takie obręcze były drogie jeśli nie najdroższe w ofercie producenta - pomijam obręcze karbonowe, bo wtedy w segmencie mtb takowych nie było. 

I zapomniałeś o jednym drobiazgu, ale niezwykle istotnym: dziś ramy i widelce z mocowaniem pod v-brake to praktycznie wymarły gatunek, chyba że ktoś zadowala się niskimi (bardzo niskimi) modelami ram i amortyzatorów.  

 

Tak dla testu sprawdziłem allegro - zero ofert, ebay - jedna, w sklepach zagranicznych w wielu informacja "discounted".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie wysoki koszt utrzymania hydrauliki jest jej wieeeelkim minusem,dlatego wszystkich bikerów nie przekraczających 100kg zachęcam do używania obręczy ceramicznych i v-łek "markowych"+klocki do ceramiki,i mamy spokój na kilka lat z hamulcami^^chyba że chcemy olbrzymią moc to do ceramiki zakładamy klocki do obręczy for alloy,długo nie pożyją,ale jak zacnie to hamuje@!

Ja proponuję dołączyć cytat do tematu [ad absurdum], świetnie się tam nada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcze-w zaprzyjaźnionym sklepie za 350zł od ręki^^z klockami też nie ma żadnego problemu...co do ram i amortyzatorów-to fakt,z nowych ofert nic nie ma ciekawego..

Roonin-autentycznie pewien pan przejechał 3 lata na jednym zestawie klocków do ceramicznych obręczy,w tym czasie zaliczył kilkanaście maratonów^^

A dla mnie koszty utrzymania hydrauliki są duże-dziękuje ale coroczna wymiana medium,o ile w ciagu sezonu nie zrobi się nam jakiś psikus,klocki praktycznie po każdym cięższym maratonie,owszem,v-ki też po maratonie błotnym zajechane okładziny-ale dać 80zł za komplet klocków a 30zł to jest dla mnie duuuuża różnica!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Obręcze-w zaprzyjaźnionym sklepie za 350zł od ręki

Plus koszt przełożenia obręczy.

 

 

ale coroczna wymiana medium,o ile w ciagu sezonu nie zrobi się nam jakiś psikus

Gdzie to jest napisane?  

W drugim rowerze mam stare SLXy ( pierwszy model)- od nowości ( czyli jakieś trzy -cztery lata) koszt utrzymania tych hamulców wyniósł 90 pln ( dwa komplety klocków). Rower jeździ w każdych warunkach. Na hamulcach przejechane ponad 10kkm.

W głównym rowerze dwu i pół letnie Magury- koszty poniesione po zakupie- 90 pln na klocki. Rower jeżdżony w każdych warunkach ( na jednym komplecie przejechane 4kkm).

 

Do kosztów związanych z V-kami zapomniałeś doliczyć coroczną ( lub częściej) wymianę pancerzy i linek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm,to dlaczego wszyscy ostrzegają przy zmianie hamulców na tarczowe przed dużymi wydatkami? a tu nagle się okazuje że to tańsze rozwiązanie niż v-ki...

Cóż,ten temat nigdy nie zostanie chyba rozwiązany,będą zwolennicy jednego jak i drugiego systemu!

A przepleść koła można samemu zawsze!wycentrować też,to nie jest trudne!

Co do pancerzy i linek,nic nie trzeba zmieniać,wystarczy kupić linki szlifowane nierdzewne,co jakiś czas to rozebrać i wypłukać syfy-i będzie działać dalej,gorzej bo gorzej,ale nadal dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...