Lumperator Napisano 28 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 (edytowane) Siodło kosmiczne Ja to bym się chyba bał jeździć na tak wylajtowanym siodle, mimo wiedzy na temat jakości produktów Tune. Nie mniej level master w temacie Zgadzam się, że te jarzma rozporowe są problematyczne. Choć ja mam węglową sztycę Zipp w szosie z takim samym jarzmem i trzyma siodło super. Edytowane 28 Listopada 2019 przez Lumperator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 28 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 Na początku nie powiem, obawa jest ale ufam, że technologia idzie do przodu :-) Zrobię zdjęcia całego roweru jak założę Acrosa i ew. korbę ale tutaj będzie straszna rzeźba i nie wiem czy się da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 28 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 To siodełko zdecydowanie ma coś w sobie Rożni się od innych max wylajtowanych siodełek. Z boku to trochę wygląda jak skrzyżowanie samolotu Concorde z myśliwcem Dart od Wraith ( Stargate Atlantis ) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 30 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2019 Sado-maso bike porn O_o Trzeba zbanować kolegę za takie rzeczy ;-) P.S. tak na serio - niezłe perełki. Czekam z niecierpliwością na hydraulikę Acrosa. Będzie czad. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 30 Listopada 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Listopada 2019 W dniu 28.11.2019 o 21:05, SoloTM napisał: To siodełko zdecydowanie ma coś w sobie Gdybym nie poznał historii to bym sądził, że ktoś wyrzucił zużyte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 30 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2019 Up, tiaa - za czasów studenckich wynajmowałem mieszkanie i często wracając z roweru w windzie spotykałem sąsiada, starszego faceta. Za każdym razem patrzył na rower, na pedały (wtedy Cranki) i pytał, czy się zepsuły ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2020 (edytowane) Dziś z racji ładnej pogody wyszedłem odwiedzić okoliczne ścieżki w lesie. Podczas jazdy przecinką usłyszałem tylko głuche "trach" i już wiedziałem, że pojawił się problem. Nawet nie chciałem specjalnie zerkać do tyłu bo domyśliłem się, że wkręcił mi się patyk w szprychy ale sądziłem, że zmieliłem tylną przerzutkę. Tymczasem okazało się, że całkiem gruba gałąź wyrwała mi szprychę wraz z nyplem (szprycha i alu nypel DT nietknięte, obręcz wygląda, jakby w środku ktoś zdetonował granat). Co ciekawe nawet nie było dużego bicia, spokojnie dojechałem do domu, choć dla bezpieczeństwa asfaltami. Dwie tytanowe szprychy do wymiany, ale najbardziej szkoda właściwie nowej, ceramicznej obręczy Mavic X-517. Niestety to nie były dobre produkty, tylko jedną udało mi się wymienić ze starości - reszta miała wady ponownie jak nowsze XC-717. Na szczęście mam jeszcze sporo nowych u siebie, aczkolwiek takie to właśnie retro MTB. Jak coś padnie, można być w czarnej "d" ;-) Edytowane 20 Października 2020 przez Punkxtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 Fart że wpadła w tylne a nie przednie koło. Ja tyle szczęścia nie miałem i wylądowałem w szpitalu Ceramiczna obręcz? Cała jest z ceramiki czy tylko jakaś jej część? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2020 Prawda, ale nawet jeśli, to miałbym miękkie lądowanie w błotko :-) Ceramiczna jest powierzchnia robocza hamulca. Przy intensywnej jeździe starcza na lata o ile wcześniej nie popęka. Dobrze działa w błocie, na sucho albo w wodzie jazda na tych obręczach to walka o przetrwanie - równie dobrze mógłbym rzucać kotwicę zamiast naciskać klamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 Gdzieś czytałem, że te obręcze nieustannie poprawiali - niemal z roku na rok ( i waga się zmieniała - wahała ) Co prawda nie wiem czy dotyczy to ceramicznych x517, ale tak coś pamiętam. W każdym razie współczuję. No i owocnych polowań na ceramiczną.. i tanią ( ew. używkę w super stanie co może być najtrudniejsze ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2020 Na szczęście jak pisałem mam sporo nowych obręczy ceramicznych - 517 i 717. Kiedyś zrobiłem zapasy i czasem jak coś się pojawi to dokupuję bez ciśnienia. Ceramiki też były poprawiane, ale szczerze mówiąc nie widzę między nimi wielkich różnic. Takie uroki retro rowerowania ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 To brawo Ty D521 kiedyś dla siebie upoluję, albo 121 ceramic Ale ja to waga ciężka przy Tobie, te 130 gr więcej na obręczy też mnie nie zabije, a pancerność gwarantowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 5 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 A tymczasem wczoraj dotarł do mnie fabrycznie nowy zestaw EGS X-Pro. Całość dość skomplikowana, wszystko na łożyskach z użyciem aluminium, tytanu i odrobiny brązu do drobnych elementów. O ile przerzutka jest dość filigranowa, to jednak w szczególności (!) manetka i klamki nieco przerażają. Całość ma jednak mocne konotacje DH i FR sprzed ponad dwóch dekad. Niemniej jak dojdę co do czego, to założę na jakiś czas do Niko i zrobię test z filmem. A później na półkę obok przerzutek Paul i White LMDS ;-) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 Chętnie oglądnę..z dobrym dźwiękiem jeśli można prosić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 5 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 Dźwięk mam nadzieję, że będzie dobry bo chcę podejść pro do tematu. Co prawda nie znam się na tym jeszcze, ale sprzęt (jak mi się wydaje sensowny po ślęczeniu w sieci nad różnymi testami i forami) skompletowany i chyba porządny ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 6 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2021 Ostatnimi czasy miałem możliwość zastanowić się nad kilkoma update-ami roweru, kilka nawet wykonać i aktualnie sprawy mają się tak: 1. Obręcze - po niedawnej przygodzie związanej ze zniszczeniem nowej, ceramicznej 517 i konieczności zaplotu od nowa doszedłem do wniosku, że poddam je tuningowi. Czarna anoda wyjątkowo mi nie pasuje i podjąłem decyzję o usunięciu jej i uzyskaniu polerki. Jeśli ktoś próbował kiedyś usunąć anodę z oczkowanej obręczy - to droga przez mękę ale po próbach i błędach doszedłem do sensowych rezultatów 2. Udało mi się kupić nowego, 11 rzędowego Acrosa A-GE, czyli ostatni tego typu wypust niemieckiej marki. Względem pierwszej wersji widzę kilka plusów i minusów, ale zabieram się za tuning (niewielka kuracja odchudzająca i usunięcie czarnej anody). Zaletą dla mnie będzie możliwość zastosowania 11 rzędowej kasety - dostępność w pełni tytanowych "dziewiątek" była fatalna i wymagała sporego kombinowania. W tym przypadku bez kombinacji również się nie obędzie, ale w łagodniejszym wydaniu (teoretycznie). Jako ciekawostkę wrzucam też przerzutkę 5Rot - czyli jedną z pięciu, jakie wyprodukowano. Trafiła do mnie z racji konieczności wykonania naprawy 3. Tuning amortyzatora - czyli etap wizualny i techniczny, jeszcze trochę można zbić masy (na fabrycznych częściach), dzięki czemu niewykastrowany widelec będzie ważył 10xx gramów 4. Korba - czyli tytanowa Cane Creek po mocnym tuningu, ale do tego tematu zabieram się jak do jeża 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2021 23 minuty temu, Punkxtr napisał: Czarna anoda wyjątkowo mi nie pasuje i podjąłem decyzję o usunięciu jej i uzyskaniu polerki A przypadkiem nie będzie tak, że dość szybko aluminium się utleni i zmatowieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 6 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2021 W przypadku przerzutki i manetki wykonane będzie elektropolerowanie, ale najpierw i tak trzeba usunąć anodę mechanicznie. W przypadku obręczy jest to (jak sądzę) niemożliwe w zw. z powłoką ceramiczną, która ma być nienaruszona. Sam jestem ciekaw jak to będzie wyglądać w jeździe MTB. Kolega kiedyś usuwał anodę z obręczy szosowych i przez kilka lat nic złego nie stało się z polerką, ale to jednak szosa. Pożyjemy, zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2021 Drobny upgrade na sezon, czyli linki hamulcowe KCNC wykonane z... tytanowych drutów ze stopu 6Al-4V. O ile poprzednie Power Cordz były świetne bo nie stawiały żadnych oporów, tak jednak nieco upośledzały pracę hamulców - znacznie spadała siła ścisku szczęk. Stąd pomysł powrotu do metalu i poszukiwanie czegoś ciekawego w odmętach Internetu. O ile sama marka jest wg mnie bez większego polotu tak trzeba im oddać, że czasem trafia do ich oferty coś nieoczywistego. Tak było z ciekawymi tytanowymi kasetami i jest w przypadku tych właśnie linek. Bo w dzisiejszych czasach produkcja czegoś takiego jest zupełnie nieekonomiczna i nieuzasadniona, a jednak Tajwańczykom się chciało. Całość cesarsko zapakowana w aluminiową tubę wyściełaną gąbką. Za sprawą aluminiowych końcówek, linek można użyć zarówno w klamkach MTB jak i szosowych. Od wierzchu pokryte są specjalną, teflonową powłoką. Ciekaw jestem ich działania, tytan oczywiście nie rdzewieje i jest odporny na złe warunki. Jak będzie w praktyce, zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Marca 2021 Udostępnij Napisano 10 Marca 2021 Ile kosztuje taka linka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2021 @skom25 komplet 2 linek ca. 380 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 10 Marca 2021 Udostępnij Napisano 10 Marca 2021 I to się nazywa szajba rowerowa. I to rozumiem. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2021 @woojj poczekaj na korbę 😉 Będzie tylko jedna w takiej wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 10 Marca 2021 Udostępnij Napisano 10 Marca 2021 Linki z tytanu? Ale pojechałeś. Mam kilka nietypowych elementów z tytanu i wszystkie one wykazują dużą sprężystość i elastyczność, dużo większą niż zwykła stal, stal zbrojeniowa, stal nierdzewna. Oby nie okazało się że linki tytanowe zachowują się jak przysłowiowa guma do majtek. Ale i tak jestem ciekaw jak to będzie zachowywało się w rzeczywistości, obym się mylił z tą gumą do gaci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2021 Przyznam, że też się tego boję. Ale wtedy będę mógł z czystym sumieniem stwierdzić, że zrobiłem wszystko co mogłem aby nie używać stalowych 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.