Punkxtr Napisano 16 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2019 (edytowane) Dobrych strzałów ciąg dalszy - zupełnym przypadkiem trafiłem na tylną przerzutkę EGS Up Cage i nie mogłem przepuścić takiej okazji. Dlaczego właśnie ta, a nie inna? O ile przerzutki Paul, White Industries LMDS czy Precision Billet dobrze wyglądają, to jednak nadają się tylko do naprawdę starych rowerów lub na półkę. O EGS ciężko cokolwiek powiedzieć - wyprodukowano zbyt mało sztuk i nawet za granicą nie ma wielu sensownych opinii. Niemniej samo rozwiązanie (w komplecie była także manetka i klamki hamulcowe) było podobno na tyle dobre i innowacyjne, że wszystkie patenty wykupiło Shimano. Na ich bazie powstał dzisiejszy Synchro Shift w Di2 oraz przerzutki Shadow. Przerzutka jest o tyle ciekawa, że posiada 3 kółka oraz wózek - który zgodnie z nazwą - ustawia się w górę, a nie w dół jak w przypadku klasycznych rozwiązań. Pozytywnym efektem ubocznym jest także możliwość zastosowania krótszego łańcucha. Zmieniarka powinna dotrzeć do mnie w przyszłym tygodniu i będę miał dylemat czy założyć ją czy Acrosa ;-) Na pewno założę ją na chwilę do siebie żeby przetestować taki system. Jeśli nie do mnie, to może uda się ją zaadaptować do tuningowanego NRS Team, o ile obsłuży kasetę 11-34. Teraz pozostaje jeszcze tytanowa korba, ale z nią będzie ciężko orzech do zgryzienia... Edytowane 16 Października 2019 przez Punkxtr 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 16 Października 2019 Udostępnij Napisano 16 Października 2019 9 minut temu, Punkxtr napisał: i będę miał dylemat czy założyć ją czy Acrosa ;-) Ja głosuję za Acros-em. :-) Szacunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 16 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2019 I pewnie tak się to skończy, ale... to tak jak u mnie z samochodami. Niby wiem, że np. niemieckie Audi jest świetne, a wolę amerykańskiego Mustanga ;-) Acros jest do bólu poprawny, nietuzinkowy, śliczny. Ale EGS... gdybym miał wybierać sercem to byłby ciężki orzech do zgryzienia. Oczywiście może być tak, że założę i się odkocham, ale wtedy wyląduje w gablocie i będzie cieszyć oczy, haha ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Października 2019 Udostępnij Napisano 16 Października 2019 Niiiiiie, EGS , punkt dla niego. Siada mi ten minimalizm formy, prosty design, przemyslane rozwiazania, np. koleczko do linki na lozysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 16 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2019 O to chodzi, o to chodzi :-) Dodatkowo, cytując poniższy artykuł, EGS sprzedał jedynie 25 (sic!) sztuk tych przerzutek na świecie: https://www.bicycling.com/bikes-gear/g20005046/antique-derailleurs/?slide=4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 16 Października 2019 Udostępnij Napisano 16 Października 2019 Stawiam na EGS. Mega ten pomysłz ustawieniem poziomym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 17 Października 2019 Udostępnij Napisano 17 Października 2019 12 godzin temu, Punkxtr napisał: Niby wiem, że np. niemieckie Audi jest świetne, a wolę amerykańskiego Mustanga Bo "solidne, niemieckie" Audi kupuje się rozsądkiem, a Mustanga - sercem. Myślę, że nie Ty jeden masz tego typu dylematy. Ja jestem za Acrosem, bo jestem ciekaw takich "wynalazków". Masz swój rower zwykle na serwisie? Jak w końcu do Ciebie dotrę, to nie wyobrażam sobie, żeby go nie wymacać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 17 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2019 Tak, rower jest na miejscu ale na razie na XTR. Acros czeka na dorobienie jeszcze jednego elementu, później będę go musiał anodować i zlecić na koniec laserowe grawerowanie. Także podejrzewam, że założę go dopiero na wiosnę, zimą będzie chyba szkoda. EGS powinien do mnie dotrzeć za kilka dni więc w sam raz, żeby na nim pośmigać. A na solankę będzie XTR ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 17 Października 2019 Udostępnij Napisano 17 Października 2019 Teraz, Punkxtr napisał: A na solankę będzie XTR ;-) Się wie! sprzęt w sam raz do zimówki 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 17 Października 2019 Udostępnij Napisano 17 Października 2019 "Kto bogatemu zabroni?" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 19 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2019 Nowa sztyca na pokładzie. Niestety z ciężkim jarzemkiem, dlatego pójdzie do wywałki i zastąpię je carbonem. Za to Lynskey zrobił mi niebieskie logo na specjalne życzenie ;-) Po wszystkich zmianach zaktualizuję rozpiskę i zrobię nowe zdjęcia całego roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Października 2019 Udostępnij Napisano 19 Października 2019 Nie pochwale..., logo jakby 23 lata na Sacharze lezalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 19 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2019 Na żywo wygląda inaczej. Ale to nigdy nie będzie anoda jak na aluminium, specyfika tytanu. Świetnie komponuje się z resztą, jak szprychy czy anodowane podkładki pod mostek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Października 2019 Udostępnij Napisano 19 Października 2019 NIe zatrybilem, ze tytan. Trza czekac na calosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 (edytowane) Uwaga! Van Nicholas Tuareg atakuje niespodzianie łydki nieświadomych, odpoczywających po wyścigu zawodników! Nie zdążyłem się dobrze przyjrzeć tej maszynie... Swoją drogą na starcie widziałem kogoś na tytanowej ramie Lynskey właśnie. Robi wrażenie... Edytowane 20 Października 2019 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 21 Października 2019 Udostępnij Napisano 21 Października 2019 W dniu 16.03.2014 o 10:43, Punkxtr napisał: Seatpost: Lynskey titanium (titanium bolts, 27.2 x 400mm.) 238,8g. A co się stało z tą 1 sztycą ? Taka ładna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 21 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2019 @TheJW trzeba było zagadnąć i się ujawnić, o rowerach można przecież rozmawiać w kółko ;-)@SoloTM stara sztyca po 6 latach pękła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kococchi Napisano 31 Października 2019 Udostępnij Napisano 31 Października 2019 (edytowane) Wypadek/wywrotka czy inny powód ? ( pęknięcie sztycy) Edytowane 31 Października 2019 przez kococchi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 31 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2019 Wygląda na zwykłe zmęczenie materiału - pękła na równi z końcem rury podsiodłowej. To była mocno wycieniowana rurka, w dodatku bardzo elastyczna i najwyraźniej nie wytrzymała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 28 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 (edytowane) Za kilka dni moje urodziny, ale już teraz udało mi się wycyganić prezent ;-) Rower schudł 30 gramów za sprawą nowego siodła: Tune Skyracer: Idealnie mi pasuje, bo perfekcyjnie odzwierciedla mnie i mój rower: jest wyjątkowo specyficzne ;-) Właśnie wybieram się do lasu na testy. Edytowane 28 Listopada 2019 przez Punkxtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 28 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 .....masochista-psychopata ;-)))) ałć .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 Hmmmm, wygląda jak siodło po pożarze, a dokładniej szkielet z niego.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 28 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 ;-) Obawiam się tylko, że sztyca Lynskey pójdzie do wywałki. Te jarzma rozporowe to wymysł szatana. Nie ważne jak mocno się to skręci, siodło i tak przesuwa się. Właśnie skleiłem je na Loctite, ale to jakaś paranoja. Ilekroć widzę jakiś dołek to mi ciśnienie skacze, że zaraz siodło się przesunie. Sztyca niby za darmo - w ramach wymiany gwarancyjnej - ale na tę chwilę nadaje się do śmietnika. No nic, ruszam w teren i zdam relację po powrocie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 28 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 Co mogę napisać po kilkudziesięciu kilometrach? Na pewno siodło jest dziwne przy pierwszy kontakcie - tak, jakby wziąć klasyczne siodełko, obciąć mu tył i ustawić pręty pod dużym kątem. Przez to trudniej je ustawić - trzeba wysunąć je bardziej do tyłu, jest też niższe względem Speedneedle, które miałem poprzednio. Skyracer jest bardzo wygodny - początkowo może to dziwić bo jak ogląda się je w ręku człowiek ma wrażenie, że to już przesada. Ale kiedyś to samo mówiłem o klamkach Extralite gdy zmieniałem je z XTR. A teraz nie zamieniłbym ich na żadne inne. Skorupa mocno pracuje, dziura wewnątrz też robi swoje. Fajnie, że jest wklęsłe - inne mi nie pasują ale to zależy od osobistych preferencji. Siodełko jest śliskie - taki urok carbonowych desek ale wbrew pozorom nie jeździ się na nim jak po lodzie. Choć gdy ktoś przesiada się z czegoś klasycznego, na początku może być szok. Przez swoją konstrukcję to świetne siodło do XC, gdzie trzeba się często przesuwać, wystawiać tyłek za siodło lub jechać niemal na nosku. Do maratonów też - warto jednak wspomnieć, że Tune zaleca wymianę co 3 lata. Do całej reszty zastosowań są inne siodła. Po kilku jazdach na pewno znajdę idealną pozycję ale wiem już, że się polubimy. Na psychikę działa dobrze fakt, że siodła są testowane: 200 000 cykli ugięć pod obciążeniem 100 kg (taki jest limit wagi użytkownika). Sztyca po użyciu aktywatora i kleju Loctite wreszcie trzyma i po raz pierwszy siodło nie przesuwało mi się, choć nie chwalę jej jeszcze za wcześnie. Generalnie te jarzemka są po prostu do kitu, może lepiej sprawdzają się w pełni węglowych sztycach choć i tam są problemy. Zastanawiam się nad dorobieniem go z włókna i zrobienie mu "tarki", jaką mają np. kierownice. Choć mimo wszystko widziałbym tu Controltecha Ti-manię. Aktualnie kończę sprawę z Acrosem, za chwilę będę zabierał się za anodowanie i (prawdopodobnie) laserowy grawerunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 Wincyj zdjęć, wincyj. Słowo pisane lubię, ale...wincyj zdjęć, wincyj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.