Lumperator Napisano 19 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 Korba wygląda dziwnie, ale jedna rzecz mi się w niej teraz podoba - fajnie widać tego xtr'owego X-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 WOW!!! Piękny Rower przez duże "R". Bezczelnie ociekający oryginalnością i niepowtarzalnością Aż chciałoby się na nim połknąć trochę kilometrów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Na dworze szaro, buro, więc przyszła pora na dumanie o sprzęcie. Właśnie dotarły do mnie pedały XTR z serii na 25 lecie SPD. 1 z 2000 modeli przeznaczonych na Europę więc uśmiech na twarzy jest ;-) Komplet wrzucony na wagę daje 307,5 g. Z kierownicy wyleciały gripy Extralite i zamieniłem je na najlżejszy model ESI Grips, czyli Fit CR. Dłonie mniej drętwieją i chwyty wreszcie przestały się obracać nawet w deszczu nawet przy dużym przyłożeniu siły. Przy poprzednikach szału można było dostać, a niekiedy stawało się to wręcz niebezpieczne. Aktualnie mam zagwozdkę w kwestii amortyzatora, a dokładniej tłumika. Niestety jest mało wydajny, zapowietrza się i myślę o kilku patentach. Czyli przerobienie na Pure deLite albo nowatorskie podejście do tematu (acz już przetestowane): zalanie tłumika olejem w otwartej kąpieli i zrobienie małej komory powietrznej nad samym lustrem. Powinno być ultralekko, ale będę musiał pomyśleć o dotoczeniu i dopasowaniu kilku elementów. Jak będzie ładna pogoda to zrobię kilka zdjęć i pokażę rower z nowym sprzętem ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Taki rower to musisz dobrze przypinać Ulockiem na postoju, żeby z powodu lekkości nie powiewał na wietrze. Niesamowicie piękna maszyna! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Chcesz tych pedalców używać czy dorzucić do jakiejś gabloty? Jak się logo wygniecie to stracą swój urok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Chcesz tych pedalców używać czy dorzucić do jakiejś gabloty? Jak się logo wygniecie to stracą swój urok nie bedzie się wpinał, spoko rowerek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 16 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Na pedałach będę oczywiście śmigał i katował jak należy na szlakach ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Bardzo mi się podoba. Duża powierzchnia podparcia buta wydaje mi się w pedałach ważniejsza niż waga, a XTR ma chyba najpeszy stosunek powierzchni do wagi. Do pedałów lekkich ~250 gram SPD i wytrzymałych to chyba tylko topowe Xpedo mforce 8 Ti należy, takie mam wrażenie po przeczytaniu wątków na mtbr (sam szukam odpowiednich spd), ale tam znów powierzchni podparcia trepów jest niewiele. Może myślałeś nad korbą 2x, a nie 3x ? Może jakieś zdjęcia nowe .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 26 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Na chwilę obecną rower jest rozebrany i wisi u mnie w serwisie. Korzystam z niepogody i jak tylko mam czas to czyszczę, smaruję i tuninguję. Zmian jest i będzie kilka. Są nowe gripy: ESI FIT CR. Bardzo fajne dla osób o małych dłoniach - mnie odpowiadają. Zabieram się za przerabianie kół na tubeless. Zostaję przy V-brake'ach także będę korzystał z zestawu opasek Eclipse, a do tego przetestuję aluminiowe wentyle 35 mm i mleczko uszczelniające od Tune. W tym momencie jeżdżę na Racing Ralph'ach 2.25 i chyba przy nich chwilowo zostanę. Odnośnie korby nie myślę o przejściu na dwurzędową. Dlaczego? Lubię mieć rower z jak największą ilością dostępnych biegów i z własnej nieprzymuszonej woli się ich nie pozbędę ;-) Poza tym zestaw XTR działa tak błyskawicznie, że używam go z przyjemnością i nie potrzebuję zmiany. Kombinuję jednak mocno w kierunku założenia nowej przerzutki XTR FD-M9000 z systemem Side Swing. Leciutka, śliczna i błyskawiczna w działaniu. Potrzebuję tylko dostosować do tego celu ramę, czyt. przyspawać dwie przelotki. Prawdopodobnie na wiosnę się tym zajmę. Chcę też zrobić sobie działający tłumik do SID-a, bo zamknięte cartridge są niestety niewiele warte i upośledzają pracę amora (przynajmniej w tym przypadku). Wywaliłem też siodło Tiogi i wróciłem do Specializeda Phenom SL, chcę go tylko obić skórą. Pomysłów jest oczywiście znacznie więcej, ale potrzeba na nie całej masy pieniędzy i czasu więc na razie wszystko małymi kroczkami do przodu :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 9 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Wypadałoby wreszcie opisać kilka zmian w moim rowerze ;-) Pomysłów było wiele i aby je zrealizować długo musiałem szukać niektórych części. Względem poprzedniej wersji odchudziłem amortyzator (na forum znajduje się obszerny temat o nim), wymieniłem siodło na Tune Speedneedle oraz: - linki i pancerze na Nokon Slim Line + Power Cordz - zaciski piast na Extralite Aliens 4 - przednią przerzutkę na XTR serii 9000 w systemie Side Swing (aby ją zainstalować musiałem nieco przerobić ramę) - lewą manetkę na XTR serii 9000 (mechanizm, bo obudowa to połączenie M980 i Yumeya) - zębatki na 22-32-40T - kółka przerzutki na Extralite Do tego dodałem kilka pierdół w stylu śrubki Yumeya, magnes na szprychę Tune czy pedały Shimano w limitowanej wersji. Obręcze są przerobione na system bezdętkowy dzięki opaskom Eclipse. Używam uszczelniacza i aluminiowych wentyli Tune. Rower w tej konfiguracji waży 8900 gramów (gotowy do jazdy z całym osprzętem) i prezentuje się tak: Co dalej? Niestety nie sprawdził się zestaw Power Cordz z Nokonem w przypadku tylnego hamulca i przerzutki. Na szczęście znalazłem sobie jeszcze ciekawsze pancerze, mianowicie czarno-złote Shimano Yumeya, które poddam lekkiemu tuningowi. Dodatkowo dotarło do mnie kilka nowych śrub z tej grupy. Zdecydowanie będę chciał zrobić sobie szerszą kierownicę - może przez zimę. Przez chwilę myślałem nawet o przejściu na tarcze, bo Van Nicholas sprezentował mi taką ramę: Niestety wszystko rozbiło się o taperowaną główkę ramy, do której nijak nie pasuje klasyczny amortyzator. No i szkoda mi było się pozbyć tytanowych sterów Chris King. Dlatego za kilka tygodni dostanę trzecią już, bardziej klasyczną ramę ;-) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rithien Napisano 9 Października 2017 Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Piekna maszynka. Gratuluje - linki i pancerze na Nokon Slim Line + Power Cordz Ten nokon nie wydaje dziwnych odglosów jak jest zapiaszczony ? Mam alligator i-link i masakryczne to potrafi chrzęścić jak sie piasek dostanie miedzy koraliki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Dzięki :-)Nokon oczywiście trzeszczy z jednym małym "ale". Kluczem jest tu użycie sztywnego linera aby koraliki jako całość nie wyginały się niepotrzebnie (Nokon ma chyba najsztywniejszy liner na rynku - chodzi mi o drugą, poprawioną wersję). Podczas montażu każdy koralik musi być posmarowany gęstym, stałym smarem. Ja używam Park Tool HPG-1 i jeśli coś zaczyna trzeszczeć to po sezonie intensywnej jazdy. Ważne, aby łuki pancerza nie były zbyt duże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Rower jest... no wiadomo jaki jest. Superekstrahiperiwogóle. Ale: - olejarka Rohlofa zupenłie nie pasi i IMO jest zbędna ( chyba ,że jeździsz w błocie ), a już na pewno zipy na przerzutce. - pedały Shimano w tak lekkim rowerze to tylko zbędny balast. Przy okazji poprawiłem tytuł tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2017 (edytowane) Dzięki za poprawienie tematu! - co do olejarki nie będę się kłócił - jednemu pasuje, drugiemu nie. Dla mnie jest fajnym ale przydatnym dodatkiem. Nie trawię piszczącego łańcucha, a to dużo szybciej pojawia się podczas jazdy w warunkach o wysokim zapyleniu niż w błocie. A dzięki temu sprytnemu urządzonku robię "pyk" i gotowe ;-) Odnośnie tylnej przerzutki zapomniałem dodać, że w ub. miesiącu kupiłem nową RD-M953 i 951 wędruje na zasłużoną emeryturę do roweru brata. Co ciekawe używam jej prawie 10 lat, dużo się na niej ścigałem i działa jak nowa. Brak jakichkolwiek luzów, nic nie jest wygięte, etc. Przez chwilę myślałem nawet nad Di2 ale wówczas musiałbym przebudować pół roweru żeby to się zgrywało no i o choćby zbliżonej trwałości można tylko pomarzyć - rower ultralekki nie jest, dlatego pedały Shimano jeszcze powinny się do niego łapać ;-) Niestety nie widzę działającej i trwałej alternatywy. Shimano jest ciężkie ale pancerne - jednym z założeń był rower, w którym nie będę musiał obawiać się defektów. M.in. dlatego Power Cordz musiał stąd wylecieć. Ponadto lubię krótkie, małoseryjne produkcje. Jak na wytwór molocha, te padały idealnie wpisują się w tę koncepcję. Po zakupie rozebrałem je, skontrowałem optymalnie łożyska i do dziś nie mam z nimi żadnych problemów. Edytowane 10 Października 2017 przez Punkxtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 No i bardzo fajnie, ze pojawiło się więcej niebieskich akcentów. Bardzo subtelnie podkreślają całokształt. Wygląda świetnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schwinn0 Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Bajka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Czy kable jumeja coś praktycznego wnoszą w stosunku do innych oferowanych przez S? Trudno znaleźć jakiekolwiek info na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Mają aluminiowe druty zamiast stalowych - są lżejsze (na poziomie Gore Ultralight oraz najlżejszych Power Cordz, czyli czołówka) i trochę sztywniejsze (czuć nawet w dłoniach). W wersji szosowej nieco inne niż standardowe są linki. Wyglądają jak polimerowe ale w ogóle się nie strzępią. Reszta to kosmetyka (anodowane na złoto końcówki, eleganckie pudełko). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 (edytowane) - rower ultralekki nie jest, dlatego pedały Shimano jeszcze powinny się do niego łapać ;-) Niestety nie widzę działającej i trwałej alternatywy. Shimano jest ciężkie ale pancerne - jednym z założeń był rower, w którym nie będę musiał obawiać się defektów. M.in. dlatego Power Cordz musiał stąd wylecieć. Ponadto lubię krótkie, małoseryjne produkcje. Jak na wytwór molocha, te padały idealnie wpisują się w tę koncepcję. Po zakupie rozebrałem je, skontrowałem optymalnie łożyska i do dziś nie mam z nimi żadnych problemów. Pedały shimano są całkiem spoko, fajnie że można rozebrać łożyska i kasować luzy, mało jest takich konstrukcji na rynku, większość leci na plastiku, mikrołożyskach "maszynowych" i ślizgach - o kasowaniu luzów w takich konstrukcjach można pomarzyć, także pedały zdecydownie na plus, no i ten zaj... kolor Edytowane 10 Października 2017 przez radomir82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 A czy to sa te linki , co wspominali chyba z rok temu w BB, ze Shimano wprowadzilo jakies nowe linki, ktore maja miec rewelacyjnie niskie opory tarcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Nie, Yumeya to sprzęt przed "paru" ładnych lat, natomiast Ty zdaje się mówisz o linkach polimerowych. Rzeczywiście tarcie jest w nich niskie tak jak i sama żywotność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Piękny projekt! Abstrahując od kosztorysu, można powiedzieć że dopracowany w każdym szczególe, chociaż podzielam zdanie @@durnykot, w sprawie olejarki . Założę się że w trakcie życia projektu nie było miesiąca.... no, może kwartału, bez znaczącej modyfikacji Na zdecydowanie skromniejszą skalę mam tak samo, po za szosówkami moje nowe rowery są gwałtownie przebudowywane . Z najnowszego mojego Scotta Spark po 2-ch miesiącach została tylko rama, stery, amortyzator, damper i zdalna blokada zawiechą. Reszta roweru jakoś tak nagle musiała bardziej odpowiadać moim preferencjom. Bardzom ciekaw Twojego Van Nicholas'a na tarczówkach!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2017 (edytowane) Cóż, jak coś wpadnie mi w oko staram się żeby zagościło w moim rowerze ;-) Jest jeszcze kilka części, które bym tu widział ale poszukiwania to igła w stogu siana. A co do tarcz... szczerze mówiąc nie za bardzo wiem, co mógłbym tu wsadzić. Tune Kill Hill nie działają (dlatego już ich nie robią), podobnie jak Brake Force One. Dlatego pozostaje chyba Trick Stuff ale z doświadczenia wiem, że najczęściej tego typu produkty mają jakąś wadę, która dyskwalifikuje je w poważnym użytkowaniu. Choć może się w ich przypadku mylę. Na koniec są jeszcze Hope. Edytowane 10 Października 2017 przez Punkxtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Dlatego pozostaje chyba Trick Stuff ale z doświadczenia wiem, że najczęściej tego typu produkty mają jakąś wadę, która dyskwalifikuje je w poważnym użytkowaniu. Direttissima zbiera bardzo dobre opinie. Jest jeszcze Magura MT8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Magura według mnie nie pasuje do tego roweru, zbyt nowoczesny design. Hope jest również ciekawą opcją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.