Skocz do zawartości

[Rower] Jaki rower wybrać


dziubek749

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Planuje zakupić pierwszy rower i nie jestem pewien jaki kupić. Chciałbym zakupić najlepiej nowy rower do 1400 zł.

Rower potrzebny będzie do jazdy po mieście (asfalt) ok. 90% a 10% po leśnych ścieżkach.

Mam 185 cm wzrostu i ok 80 kg. Z tego co się orientowałem i co mi doradzali, potrzebna jest mi rama L / 21 (dokładnie nie wiem).

Oglądałem ostatnio takie rowery:

- Kross EVADO 1.0          http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-1-0

- Kross EVADO 2.0          http://www.kross.pl/pl/2013/cross/evado-2-0    (przekracza budżet ale można znaleźć tańszy)

- Rockrider 5.1 b'twin       http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-51--id_8231773.html

- Rockrider 5.2 b'twin       http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-52--id_8207349.html

 

Co o nich myślicie? Może macie jakieś inne godne polecenia rowery do kwoty ~1400? Proszę o propozycję i pomoc w wyborze :)

Może jakiś z Giant? Merida?

Napisano

Mam 185 cm tak samo i ramy dla mnie to 22" przy kolach 28" i 23" przy kolach 26".

Evado 2.0 z 2013 jest calkiem ok, ale... na wolnobiegu.

Rozejrzyj sie za Author'em Classic - uzywam do podobnych celow (tyle, ze wiecej szutru niz asfaltu) i sobie chwale.

Rockrider'y z miejsca out - na asfalcie w stockowej konfiguracji tylko beda meczyc.

Napisano

Myślę, że nie znajdziesz ciekawszej propozycji w tym przedziale cenowym od Kross'a A2. Warto dopłacić 50 zł więcej ;)

 

Podrzucam link:

http://www.migael24.pl/pl_PL/p/Rower-KROSS-LEVEL-A2-2013-PROMOCJA-TRANSPORT-GRATIS%2C-WARSZAWA-GRATIS%2C-AKCESORIA-GRATIS-1.-DODAJ-ROWER-DO-KOSZYKA-2.-WPISZ-KOD-RABATOWY-MIGAEL24-3.-UZYSKAJ-NAJLEPSZA-OFERTE-W-POLSCE-4.-SPRAWDZ-tel-693-856-710/651

 

Co do wyżej podanych propozycji, w tym przedziale cenowym nie warto kupować roweru z najtańszymi hamulcami tarczowymi. Chyba, że autor tematu zamierza w przyszłości zmieniać hamulce na hydrauliczne, zmiana z V-brake na tarczowe hydrauliczne wyjdzie drożej ;)

Napisano

Jeżeli autor tematu nie będzie jeździł po górach to tarczowe hamulce nie będą najlepszym wyborem. Vbrake dobrze wyregulowane bez problemu blokują przednie koło i można robić stójke ;) Z moich obserwacji wynika że przynajmniej 90% ludzi nie kupuje roweru żeby zaraz po zakupie coś w nim zmieniać. Po prostu ma jeździć. Ja też miałem takie podejście przez jakieś 3,4 lata lat jeździłem w błogiej nieświadomości że większość rzeczy można w swoim zakresie, bez pomocy serwisu wymienić ;) Tak podsumowując to nie wiem czy lepiej na tym wyszedlem. Nie wiem czy teraz więcej nie siedze czytając wątki o ulepszeniu sprzętu niż po prostu  na jeżdżeniu ;)

Napisano

Mam 185 cm tak samo i ramy dla mnie to 22" przy kolach 28" i 23" przy kolach 26".

Evado 2.0 z 2013 jest calkiem ok, ale... na wolnobiegu.

Rozejrzyj sie za Author'em Classic - uzywam do podobnych celow (tyle, ze wiecej szutru niz asfaltu) i sobie chwale.

Rockrider'y z miejsca out - na asfalcie w stockowej konfiguracji tylko beda meczyc.

 

 

to też będę szukał rozmiaru 22''

na wolnobiegu czyli nie warto?

Author classic jest ok, ale cena za duża jak dla mnie..

Jedynie rockrider 5.2 ostatecznie można sie zastanowić nad zakupem. Reszta odpada bo sa na wolnobiegu. Nie będę oryginalny i polecam:

 

http://allegro.pl/super-szybki-rower-cross-kands-maestro-28-alivio-i4030904241.html

 

ten KANDS fajny jest, ale dla mnie za mały chyba...

no i nie mam u siebie serwisu więc z gwarancją byłby problem..

Myślę, że nie znajdziesz ciekawszej propozycji w tym przedziale cenowym od Kross'a A2. Warto dopłacić 50 zł więcej ;)

 

Podrzucam link:

http://www.migael24.pl/pl_PL/p/Rower-KROSS-LEVEL-A2-2013-PROMOCJA-TRANSPORT-GRATIS%2C-WARSZAWA-GRATIS%2C-AKCESORIA-GRATIS-1.-DODAJ-ROWER-DO-KOSZYKA-2.-WPISZ-KOD-RABATOWY-MIGAEL24-3.-UZYSKAJ-NAJLEPSZA-OFERTE-W-POLSCE-4.-SPRAWDZ-tel-693-856-710/651

 

Co do wyżej podanych propozycji, w tym przedziale cenowym nie warto kupować roweru z najtańszymi hamulcami tarczowymi. Chyba, że autor tematu zamierza w przyszłości zmieniać hamulce na hydrauliczne, zmiana z V-brake na tarczowe hydrauliczne wyjdzie drożej ;)

 

Kross A2 jest ok, ale cena za duża... żeby to było 50 zł to bym dopłacił, ale na stronie którą wysłałeś wybrałem rozmiar (L) i cena podskoczyła do 1620 zł ;) Te rowery na innych stronach też tyle kosztują..

 

Raczej nie będę wymieniał i dlatego rezygnuje z hamulców tarczowych mechanicznych, bo w tym przedziale kasy tylko takie są.

Jeżeli autor tematu nie będzie jeździł po górach to tarczowe hamulce nie będą najlepszym wyborem. Vbrake dobrze wyregulowane bez problemu blokują przednie koło i można robić stójke ;) Z moich obserwacji wynika że przynajmniej 90% ludzi nie kupuje roweru żeby zaraz po zakupie coś w nim zmieniać. Po prostu ma jeździć. Ja też miałem takie podejście przez jakieś 3,4 lata lat jeździłem w błogiej nieświadomości że większość rzeczy można w swoim zakresie, bez pomocy serwisu wymienić ;) Tak podsumowując to nie wiem czy lepiej na tym wyszedlem. Nie wiem czy teraz więcej nie siedze czytając wątki o ulepszeniu sprzętu niż po prostu  na jeżdżeniu ;)

 

nie będę jeździł po górach i rezygnuję z hamulców tarczowych

 

to ja zaliczam się do tych 90%, chce mieć fajny, dobry rower, jeździć i nic nie wymieniać :-)

Napisano

Na wolnobiegu zdecydowanie nie.

 

Sam szukałem czegoś z podobnymi wymaganiami do 1500 i nic mi nie pasowało, w końcu trza było dołożyć 200 do Classic'a, ale to było w lipcu. :P

 

http://unibike.pl/flashgts.html - do flash'a kasetę dali na 2014, wcześniej nie zwróciłem uwagi. :)

 

a co teraz byś sobie kupił do 1400?

ciekawy jest ten unibike :-)

a 2013 wolnobieg?

Na dzień dzisiejszy w Twoim budżecie spróbowałbym wyhaczyć Meridę 2012:

http://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-merida-crossway-20-md-n2-2012-5628.html

Ale ta rama 20,5" może być na styk. 

 

 

ale Merida ma hamulce tarczowe meczaniczne.. wolałbym zwykłe V-brake, ale pomyślę o tym, dzięki :)

 

 

 

ten chyba jest ciekawy - http://allegro.pl/merida-matts-10-v-22-myslowice-i4052180682.html

Napisano

a co teraz byś sobie kupił do 1400?

ciekawy jest ten unibike :-)

a 2013 wolnobieg?

 

 

ale Merida ma hamulce tarczowe meczaniczne.. wolałbym zwykłe V-brake, ale pomyślę o tym, dzięki :)

 

 

 

ten chyba jest ciekawy - http://allegro.pl/merida-matts-10-v-22-myslowice-i4052180682.html

 

Teraz bym kupił... jeszcze raz Classic'a. :P Spełnia wszystkie moje wymagania, cieszy oko i 5 lat spokoju z ramą w teorii - warto było przekroczyć budżet o dwie stówki. :)

A jeśli koniecznie 1400 no to hmm... Kross Black Edition 2/Level A2 i do tego podobne gumy : http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-26-cali-559/p,opona-land-cruiser-26-schwalbe,42629.html bo nie śmigam w terenie zbyt często.

 

Flash na 2013 miał raczej wolnobieg z tego co pamiętam.

 

Ta merida to wolnobieg i kowadło (XCT) - zdecydowanie nie. Warto dołożyć kilka stów względem tego 1200 żeby w markowych rowerach wybierać maszyny z napędem kasetowym. 

Napisano

to podsumowują mam do wyboru :

 

- Kands Maestro 28 (2013)     1225 zł                http://allegro.pl/super-szybki-rower-cross-kands-maestro-28-alivio-i4030904241.html

- Unibike Flash GTS (2014)    1400 zł                http://unibike.pl/flashgts.html

- Author Classic (2013)           1600 zł                http://www.mbike.pl/Author-Classic-2013-Rower-Crossowy-bialo-czarno-cz(4,23512,23524).aspx

Napisano

Do Classic'a masz gw. 5 lat na ramę i eBON 120 zł w praktyce wychodzi 1479 zł. :P Polecam sprzęt. Warto dokupić pedały aluminiowe (apd-311 są ok i dość tanie) i dobrego u-lock'a.

Napisano

 

 

Do Classic'a masz gw. 5 lat na ramę i eBON 120 zł w praktyce wychodzi 1479 zł.

 

podrzuć mi stronę na której jest taka oferta :-) 

Napisano

Ten author jest naprawde niezły. Ten ebon to fajna sprawa bedziesz mógł kupić sobie jakies błotniki oświetlenie albo jakies ciuchy na rower :) Chciałem tylko zauważyć że gwarancja na rame 5 lat w wypadku roweru trekingowego nie wiem czy ma większy sens. Przecież jeśli będzie on uzytkowany zgodnie z przeznaczeniem miasto lesne sciezki to szansa na pekniecie ramy jest naprawde niewielki. Inna sprawa to dzwon np. z autem ale to wtedy pierwszy dostaje osprzęt amor korba koła (ja tak miałem). W 2007 kupilem unibika evolution na full alivio za 1350 w lokalnym sklepie. Wtedy unibike to byla marka cos jak teraz kands/lazaro dawali full alivio rame aluminiowa kasete w naprawde korzystnej cenie. Juz wtedy author to byla rozpoznawalna marka i miała ładne malowanie. Dlaczego wybralem unibike'a? bo jest montowany w Polsce. Rama tu i tu jest made in Tajwan osprzet shimano made in japan albo china. Author to jest marka jak wiadomo czeska. Przesledzcie sobie ich historie- jest blizniacza do Krossa. Nie mamy polskiej skody to moze chociaz w montowaniu rowerów bedziemy potęgą ;) zachecam do patriotyzmu ekonomicznego. Tymbardziej ze Kands/lazaro to naprawde dobry sprzet przeczytaj sobie całe wątki na temat długodystansowego użytkowania tego roweru zamieszczone na tym forum przez bardzo wielu rowerzystów. Moja dziewczyna kupiła sobie lazaro ale MTB na valkach będzie jezdzic ze mna na maratony ;)

Napisano

A ja wole dawać prace Polakom niż Czechom może ja jakis dziwny jestem ;) Rama tak jak pisałem nie jest to argument moim zdaniem przemawiającym w tego rodzaju rowerze na korzysc authora. Kross miał wpadki jakościowe ale w wypadku ram które sa używane w dość ekstremalnych warunkach. Jedyny plus authora to możliwość przymiarki przed zakupem lub zakup w sklepie stacjonarnym. Ogólnie realizacji gwarancji przez neta jest dosc problematyczne. Zwykle jesli jest spoko sprzedawca to pozwala zrobic niezbedne naprawy w jakims serwisie a potem zwraca pieniadze za to. Ogolnie to do 1500 wszystkie te rowery sa zbliżone i każdy bedzie spełniał swoja funkcje. Chcialem po prostu przybliżyć troche geneze powstania marki author. W tej cenie nie przewyższają na pewno rodzimych marek kands/lazaro/kross.

Napisano

Osobiście wybierałbym między Rockriderem a Authorem. Ale ramy nie brałbym 22 calowej, bo będzie po prostu za duża. Dlatego przymierz się dokładnie czy aby na pewno będzie Ci się na takiej ramie jeździć komfortowo. A najlepiej dla pewności spróbuj pojeździć również na ramie 20' i porównaj.

Napisano

Szczerze wątpię. Sam mam 183 cm. wzrostu i ramę 20 cali, którą chcę wymienić na 19 calową ramę authora. Zależy co kto woli i czego oczekuje. Osobiście nie wyobrażam sobie śmiganie na 22 calowej ramie dlatego właśnie zaproponowałem dokładne porównanie innych rozmiarów. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...