Skocz do zawartości

[ós piasty] Czy warto przerabiać QR 9mm na pełne 10mm


jogi109

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Yo.

Powstała ostatnio w mojej głowie idea przerobienia piast - Novateca d041 i 42.

Wywaliłbym bym oś 9mm i szybkozamykacz na rzecz pełnej w środku, wystającej poza widełki, skręcanej na śruby osi 10mm. Oddałbym to do tokarza, zrobiłby takie samo coś tylko na końcu z 10mm-no i dłuższe z miejscem na śruby. Czy w miejsce dawnego 9mm wejdzie 10mm (haki ramy i widelca przedniego), i czy to coś właściwie da, jeśli chodzi o prowadzenie, sztywność, skrętność itp itd?

Tutaj jest o tym wpis, ale nie ma odczuć. http://uzurpator.com.pl/?os-piasty-novatec-d042sb,74

Napisano

No właśnie po to kombinować, żeby było sztywniej :) Tylko pytam, o ile sztywniej bedzie, bo jeżeli różnica marginalna to troche sie nie opłaca. I czy 10mm wejdzie w miejsce 9mm. Te Bolt-on widziałem, jakoś nie sądzę że wniosą coś pożytecznego. Nie budzą mojego pożadania do nich


TO JEST TA RÓŻNICA, CZY NIE? BĘDZIE WSZYSTKO PASOWAĆ  ,CZY NIE ?

Napisano

Z bolt on sztywnośc wzrosla u mnie, jest większa moc, albo ja mam za silne łapy, albo zacisk jest z plasteliny.

Zawsze mocniej skręcisz niż mimośrodem.

Napisano

Jeździłem na zwykłych 9mm, zmieniłem koła na DT Swiss i dostałem oś 10mm. Mega różnicy w sztywności nie widzę, może minimalnie, ale aż takich cudów nie ma. Sama oś pasuje bez problemu do standardowych haków.

Napisano
No właśnie po to kombinować, żeby było sztywniej :) Tylko pytam, o ile sztywniej bedzie, bo jeżeli różnica marginalna to troche sie nie opłaca. I czy 10mm wejdzie w miejsce 9mm.

Wejść to wejdzie ale sztywności nie poprawi.Przynajmniej odczuwalnie. Po pierwsze osie są kute na zimno i zwykła oś shimano 9mm będzie sztywniejsza od 10mm zrobionej z byle pręta :D Po drugie +1mm różnicy większej nie robi

 

 

 

Te Bolt-on widziałem, jakoś nie sądzę że wniosą coś pożytecznego.

No a ja widzę. Oprócz wyżej wymienionej odporności na złodzieja mam zysk wagowy -10g :D Sztywność też jest na plus na pewno lepsze od kombinowanej osi z byle pręta.

Napisano

Bardziej myslałem o stali lub wzieciu jakies starej osi z samochodu. Ostatnio dorabialem taki maly element zawieszenia. Nie wiem co to za materiał, ale jest masywny i ciężki- wyglada na porządny. Nie wiem, jak to wyjdzie w praktyce. Cenowo wyjdzie podobnie, bolt on 34, nakretki darta 34, tyle ze cena wytoczenia osi. Może dyche?

Napisano

Jeśli nie masz poziomych haków, koło Ci się nie wysuwa to kombinowanie w ten sposób nie jest moim zdaniem opłacalne, gdyby się zwiększyła średnica na 12 mm to różnicę byś poczuł, z resztą masz adres na

 

stronie napisz do typa, zapytaj ile go to kosztowało, kto mu to zrobił i czy rzeczywiście czuje wyraźną różnicę w sztywności.

Napisano
stronie napisz do typa, zapytaj ile go to kosztowało, kto mu to zrobił i czy rzeczywiście czuje wyraźną różnicę w sztywności.

Uzurpator sam robi swoje wynalazki (obecnie prowadzi chyba firmę TRYBO). Cenie niektóre jego opisy ale IMHO więcej w tym naukowego teoretyzowania jak praktycznych porad (np opis dotyczący kóło 29)

Napisano

Yo.

Powstała ostatnio w mojej głowie idea przerobienia piast - Novateca d041 i 42.

Wywaliłbym bym oś 9mm i szybkozamykacz na rzecz pełnej w środku, wystającej poza widełki, skręcanej na śruby osi 10mm. Oddałbym to do tokarza, zrobiłby takie samo coś tylko na końcu z 10mm-no i dłuższe z miejscem na śruby. Czy w miejsce dawnego 9mm wejdzie 10mm (haki ramy i widelca przedniego), i czy to coś właściwie da, jeśli chodzi o prowadzenie, sztywność, skrętność itp itd?

Tutaj jest o tym wpis, ale nie ma odczuć. http://uzurpator.com.pl/?os-piasty-novatec-d042sb,74

Witaj!

 

Ja większej sztywności podczas jazdy nie wyczułem, jednakże przy osi 10mm skończyło się ustawianie zacisku hamulca tarczowego po każdym zdjęciu koła. Na początku myślałem, że będę się tak z tym ustawianiem hamulca przy QR 9mm męczył do końca, ale po przejściu okazało się jednak, że 10mm jest jednak sztywniejsze i "kłopot" zniknął jak ręką odjął.

Mała rzecz a cieszy i jednak świadczy to o tym, że oś 10mm jest sztywniejsza, bo tak jak 9-tka się poddawała się przyłożonej sile, to przy 10-tce tego problemu nie ma.

Używam tego:

http://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/zaciski_piast/prod/dt_10-135_AXLE

Napisano

Pełna, zauważ tylko, że oś do przedniej piasty ma 9 mm a do tylnej 10 mm.

I oczywiście, wbrew wypisywanym tu pierdołom, przednia oś 9 mm bezdyskusyjnie zwiększa sztywność boczną widelca.

Co innego z tyłem, w sztywniaku efekt usztywnienia będzie raczej symboliczny, w fullu różnica jest zauważalna.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...