jogi109 Napisano 15 Marca 2014 Napisano 15 Marca 2014 Yo. Powstała ostatnio w mojej głowie idea przerobienia piast - Novateca d041 i 42. Wywaliłbym bym oś 9mm i szybkozamykacz na rzecz pełnej w środku, wystającej poza widełki, skręcanej na śruby osi 10mm. Oddałbym to do tokarza, zrobiłby takie samo coś tylko na końcu z 10mm-no i dłuższe z miejscem na śruby. Czy w miejsce dawnego 9mm wejdzie 10mm (haki ramy i widelca przedniego), i czy to coś właściwie da, jeśli chodzi o prowadzenie, sztywność, skrętność itp itd? Tutaj jest o tym wpis, ale nie ma odczuć. http://uzurpator.com.pl/?os-piasty-novatec-d042sb,74
Ziemko Napisano 15 Marca 2014 Napisano 15 Marca 2014 Skręcenie osi na pewno jest sztywniejsze bocznie tylko po co kombinować z osiami jak wystarczy zakupić taki zacisk http://velo.pl/czesci/obejmy-i-zaciski/dartmoor/bolt lub drożej http://www.ceneo.pl/Pozostale_czesci_rowerowe;szukaj-dt+swiss+rws Sam mam skręcone koła dartmoor bolt z jedynego powodu. Trudniej je komuś koła zaiwanić
Scarper Napisano 15 Marca 2014 Napisano 15 Marca 2014 Mój bolt pęknął, przy dokręcaniu śrubokrętem, więc nie wiem czy jest taki super.
tomiz1 Napisano 15 Marca 2014 Napisano 15 Marca 2014 Co do zacisku DT Swiss. Spotkał się ktoś z możliwością zakupu samej rączki (tej starej z tworzywa), takiej jak na foto w linku? http://www.ceneo.pl/Pozostale_czesci_rowerowe;szukaj-dt+swiss+rws
jogi109 Napisano 15 Marca 2014 Autor Napisano 15 Marca 2014 No właśnie po to kombinować, żeby było sztywniej Tylko pytam, o ile sztywniej bedzie, bo jeżeli różnica marginalna to troche sie nie opłaca. I czy 10mm wejdzie w miejsce 9mm. Te Bolt-on widziałem, jakoś nie sądzę że wniosą coś pożytecznego. Nie budzą mojego pożadania do nich TO JEST TA RÓŻNICA, CZY NIE? BĘDZIE WSZYSTKO PASOWAĆ ,CZY NIE ?
Scarper Napisano 15 Marca 2014 Napisano 15 Marca 2014 Z bolt on sztywnośc wzrosla u mnie, jest większa moc, albo ja mam za silne łapy, albo zacisk jest z plasteliny. Zawsze mocniej skręcisz niż mimośrodem.
Scarper Napisano 15 Marca 2014 Napisano 15 Marca 2014 Te Bolt-on widziałem, jakoś nie sądzę że wniosą coś pożytecznego. Nie budzą mojego pożadania do nich Wiem...
DEVILEK Napisano 15 Marca 2014 Napisano 15 Marca 2014 Jeździłem na zwykłych 9mm, zmieniłem koła na DT Swiss i dostałem oś 10mm. Mega różnicy w sztywności nie widzę, może minimalnie, ale aż takich cudów nie ma. Sama oś pasuje bez problemu do standardowych haków.
jogi109 Napisano 15 Marca 2014 Autor Napisano 15 Marca 2014 Dostałeś oś przelotowa, tak? http://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/zaciski_piast/prod/dt_10-135_AXLE
DEVILEK Napisano 16 Marca 2014 Napisano 16 Marca 2014 Tak, ale z inną rączką. Różnica jedynie wizualna.
Ziemko Napisano 16 Marca 2014 Napisano 16 Marca 2014 No właśnie po to kombinować, żeby było sztywniej Tylko pytam, o ile sztywniej bedzie, bo jeżeli różnica marginalna to troche sie nie opłaca. I czy 10mm wejdzie w miejsce 9mm. Wejść to wejdzie ale sztywności nie poprawi.Przynajmniej odczuwalnie. Po pierwsze osie są kute na zimno i zwykła oś shimano 9mm będzie sztywniejsza od 10mm zrobionej z byle pręta Po drugie +1mm różnicy większej nie robi Te Bolt-on widziałem, jakoś nie sądzę że wniosą coś pożytecznego. No a ja widzę. Oprócz wyżej wymienionej odporności na złodzieja mam zysk wagowy -10g Sztywność też jest na plus na pewno lepsze od kombinowanej osi z byle pręta.
jogi109 Napisano 16 Marca 2014 Autor Napisano 16 Marca 2014 Bardziej myslałem o stali lub wzieciu jakies starej osi z samochodu. Ostatnio dorabialem taki maly element zawieszenia. Nie wiem co to za materiał, ale jest masywny i ciężki- wyglada na porządny. Nie wiem, jak to wyjdzie w praktyce. Cenowo wyjdzie podobnie, bolt on 34, nakretki darta 34, tyle ze cena wytoczenia osi. Może dyche?
Ziemko Napisano 16 Marca 2014 Napisano 16 Marca 2014 Cenowo wyjdzie podobnie, bolt on 34, nakretki darta 34 Z 34 to Bolt-on ma wspólnego jedynie wagę bo właśnie tyle waży. Za 32,90zł (plus wysyłka możesz mieć też komplet zacisków XLC QR-A01 http://www.karbonowy.pl/kola-zaciski/346-xlc-qr-a01-zaciski-piast-4032191684994.html
jogi109 Napisano 16 Marca 2014 Autor Napisano 16 Marca 2014 liczyłem na dwa koła, a 34 to myślałem o złotych.
elton29 Napisano 16 Marca 2014 Napisano 16 Marca 2014 Jeśli nie masz poziomych haków, koło Ci się nie wysuwa to kombinowanie w ten sposób nie jest moim zdaniem opłacalne, gdyby się zwiększyła średnica na 12 mm to różnicę byś poczuł, z resztą masz adres na stronie napisz do typa, zapytaj ile go to kosztowało, kto mu to zrobił i czy rzeczywiście czuje wyraźną różnicę w sztywności.
jogi109 Napisano 16 Marca 2014 Autor Napisano 16 Marca 2014 no napisałem właśnie, ale bezpośrednio że jest sztywniej to mi nie napisał.
Ziemko Napisano 16 Marca 2014 Napisano 16 Marca 2014 stronie napisz do typa, zapytaj ile go to kosztowało, kto mu to zrobił i czy rzeczywiście czuje wyraźną różnicę w sztywności. Uzurpator sam robi swoje wynalazki (obecnie prowadzi chyba firmę TRYBO). Cenie niektóre jego opisy ale IMHO więcej w tym naukowego teoretyzowania jak praktycznych porad (np opis dotyczący kóło 29)
Vidoq Napisano 17 Marca 2014 Napisano 17 Marca 2014 Yo. Powstała ostatnio w mojej głowie idea przerobienia piast - Novateca d041 i 42. Wywaliłbym bym oś 9mm i szybkozamykacz na rzecz pełnej w środku, wystającej poza widełki, skręcanej na śruby osi 10mm. Oddałbym to do tokarza, zrobiłby takie samo coś tylko na końcu z 10mm-no i dłuższe z miejscem na śruby. Czy w miejsce dawnego 9mm wejdzie 10mm (haki ramy i widelca przedniego), i czy to coś właściwie da, jeśli chodzi o prowadzenie, sztywność, skrętność itp itd? Tutaj jest o tym wpis, ale nie ma odczuć. http://uzurpator.com.pl/?os-piasty-novatec-d042sb,74 Witaj! Ja większej sztywności podczas jazdy nie wyczułem, jednakże przy osi 10mm skończyło się ustawianie zacisku hamulca tarczowego po każdym zdjęciu koła. Na początku myślałem, że będę się tak z tym ustawianiem hamulca przy QR 9mm męczył do końca, ale po przejściu okazało się jednak, że 10mm jest jednak sztywniejsze i "kłopot" zniknął jak ręką odjął. Mała rzecz a cieszy i jednak świadczy to o tym, że oś 10mm jest sztywniejsza, bo tak jak 9-tka się poddawała się przyłożonej sile, to przy 10-tce tego problemu nie ma. Używam tego: http://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/zaciski_piast/prod/dt_10-135_AXLE
jogi109 Napisano 17 Marca 2014 Autor Napisano 17 Marca 2014 Bardziej optymistycznie Ta oś od DT jest pełna w środku?
Rulez Napisano 17 Marca 2014 Napisano 17 Marca 2014 Pełna, zauważ tylko, że oś do przedniej piasty ma 9 mm a do tylnej 10 mm. I oczywiście, wbrew wypisywanym tu pierdołom, przednia oś 9 mm bezdyskusyjnie zwiększa sztywność boczną widelca. Co innego z tyłem, w sztywniaku efekt usztywnienia będzie raczej symboliczny, w fullu różnica jest zauważalna.
jogi109 Napisano 18 Marca 2014 Autor Napisano 18 Marca 2014 Dlaczego niby 9 mm jest sztywniejsze od 10 mm na przedzie?
elton29 Napisano 18 Marca 2014 Napisano 18 Marca 2014 Pewnie mu chodziło o to że zmiana z 9 na 10 daje wyczuwalny efekt:)
Rulez Napisano 18 Marca 2014 Napisano 18 Marca 2014 Na przód nie ma osiek 10 mm, są ośki 9 mm, trzeba to jakoś jaśniej tłumaczyć ? http://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/zaciski_piast/prod/dt_100-9_axle Z prostego powodu, haki amortyzatora mają 9 mm ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.