PopcoornPL Napisano 15 Marca 2014 Napisano 15 Marca 2014 Cześć, mam pytanie czy warto inwestować w ramę roweru Arkus Forester, tylko że mój jest bez błotników i bagażnika. Dodam że zdjęcia nie są moje, służą tylko do zobrazowania jak mniej więcej elementy wyglądają. Rozmyślam też nad zmianą koloru roweru i wymianą hamulców na v-brake. , Do wymiany: - hamulce - cały napęd wraz z przerzutkami Reszta osprzętu: - reszta roweru - koła vuelta + piasta quando Rower zazwyczaj używam do dłuższych tras.
seraph Napisano 15 Marca 2014 Napisano 15 Marca 2014 Moja siostra ma taki rower tylko damski i o tej ramie mogę powiedzieć tyle, że jest ciężka okrutnie. Mój stary jest z podobnego rocznika, a waży 3 kg mniej (oczywiście nie cała ta różnica wynika z ramy, ale duża jej część)... To jest zwyczajna stal węglowa, więc musi ważyć, ale o ile masa Ci nie przeszkadza i radzisz sobie z korozją to możesz ją spokojnie sobie zostawić i posłuży Ci jeszcze długo. Stal jest dużo wygodniejsza od aluminium, więc nawet brak amortyzatora nie jest prawie żadną wadą Jeśli chcesz malować to najlepiej byłoby ją wypiaskować i malować proszkowo - niestety nie wszyscy podejmują się piaskowania ram rowerowych. V-ki możesz wsadzić bez problemu, ale musisz wymienić też klamki hamulcowe. Myślę, że można by poszukać jakiejś retro ramy ze stali Cromoly - duża część ludzi nawet nie wie co w takiej sytuacji sprzedaje, ale takich pod koła 26' jest zdecydowanie mniej niż pod 28'. Do tego są małe szanse, że sprzedasz swoją ramę... PS: Ramy wg mnie godne uwagi (nie wiem jakiego rozmiaru Ci potrzeba) : http://allegro.pl/rama-nakamura-kola-26-fd-shimano-stx-dia-compe-i4041724601.html http://allegro.pl/rama-widelec-stery-mtb-california-cro-mo-lic-bcm-i4046205698.html http://allegro.pl/rama-merida-albon-tech-500-i4057086489.html Nie ocenię dokładnie za ile pójdą, ale pewnie piaskowanie i malowanie porządnie Twojej kosztowałoby więcej
PopcoornPL Napisano 15 Marca 2014 Autor Napisano 15 Marca 2014 Dzięki za wyczerpującą wiadomość Te ramy z linku wyglądają na "chude". Waga ramy mi nie przeszkadza, a rozmiar jest idealny. Nawet nie miałem w planach szukania innej ramy ;P teraz zostaje tylko części znaleźć i do dzieła Jakieś są znaczące różnice w wadze i wytrzymałości pomiędzy stalą węglową a cromoly?
seraph Napisano 15 Marca 2014 Napisano 15 Marca 2014 Chude no bo lepszego stopu nie musi być tak dużo żeby uzyskać tę samą wytrzymałość, więc konstrukcja jest lżejsza. Lepszy stosunek wytrzymałości do masy. A różnica między zwykłą węglówką, a chromowo-milibdenową stalą jest znaczna - wystarczy tylko spojrzeć, że rurki są prawie 2 razy cieńsze. Taka rama potrafi ważyć niedużo więcej niż aluminiowa, a stal nie jest tak okrutnie sztywna i tłumi drgania co jest jakby namiastką i dopełnieniem amortyzacji. Powodzenia w takim razie i szerokiej drogi
PopcoornPL Napisano 15 Marca 2014 Autor Napisano 15 Marca 2014 Dzięki Jak zrobię maszynę to pokażę zdjęcia
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.