HerrMann Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Coraz częściej widzę w ninerach napęd 2x10 z przednim blatem 36 zębów. Jak to się sprawdza w normalnej, rekreacyjnej jeździe? Czy nie jest zbyt miękko nawet przy zrzuceniu na najmniejszą zębatkę z tyłu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Gdzieś na niziny i szybszą jazdę po szosie jest to zdecydowanie za mało. Napęd 2x10 to nie jest dobry wybór dla kokoś kto chce być "demonem prędkości". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Zależy z jaką kadencją jeździsz. Jak z niską to 36 może być za mało do szybkiej jazdy. U siebie miałem 36/22 z kasetą 11-28 i wystarczyło od prawie zera do ~50km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 @@HerrMann, Do rekreacji wystarczy, ale do jazdy szosowej (jak wielu to uprawia na nizinach), to trochę mało, ale szczególniej tragedii nie ma. Jest nieco lżej niż w 26" z korbą 42. Wszystko zależy od tego jak jeździsz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derwisz Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 No nie wiem, czy szybciej niż 45km/h na godzinę jest niezbędne rowerem mtb, nawet na szosie. Mi też układ 36:22 spokojnie starcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Skoro twierdzicie, że dajecie radę wyciągać przez spory czas blisko 50-ę przy blacie z 36 zębami to trudno o dyskusję. Podobne prędkości mają w peletonie przy blatach 52 zęby i sprzęcie jednak pod szosę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 (edytowane) Po pierwsze trzeba być w stanie utrzymać prędkość 45-50km/h przez sensowny czas (przy jakiejkolwiek kadencji). Większość ludzi, których mijam lata głównie z prędkości 30-kilka max. Druga sprawa - mówimy o rekreacji - 45-50km to nie jest jazda rekreacyjna - jak na mój gust Edytowane 15 Marca 2014 przez mklos1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Naprawdę potrzebujesz mieć "przez spory czas blisko 50-ę" w rowerze nie-szosowym? Nic tylko pogratulować. Poza tym matematyka Twoim przyjacielem. Kadencja wychodzi w okolicy ~110. To nie jest przecież nic nadzwyczajnego... Podobnie wychodzi mi obecnie przy kole 26" i 40/11 - także jestem w stanie jechać w okolicy 50km/h przy kadencji ~110. Oczywiście nie tak długo jak chcę, bo tak to mało kto potrafi Zobacz kiedy na szosie wykorzystują blat 52/53 i najmniejsze koronki kaset - zjazdy i dokręcanie, i są to prędkości 'trochę' wyższe niż 50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 15 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Kurde, a co Wy chłopaki tymi ninerami w peletonie chcecie jeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Ja nie chcę dlatego 36 uważam za w pełni wystarczający. I nie dziwi mnie pojawianie się coraz większej ilości ninerów właśnie z takim zestawieniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HerrMann Napisano 15 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Z tego co sobie wyliczyłem przy tej samej kadencji i tylnej zębatce ekwiwalentem 44T w 26" jest 40-39T w 29". 36T chyba jednak będzie dla mnie zbyt małe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Jeszcze chwila a zapędzicie się najnerami na szosowe blaty,opanujcie się panowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Heh , brat ma 32/22 z 11/36 w Camberze . Co prawda już szuka 36 M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 15 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 34/20 + 12/36 , na górskie wyrypy IDEOLO Do jazdy po szosie to sie kupuje szosę a nie górala... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kross3r Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 38/24 i 11-36 - daje radę i w terenie i na prostej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Na blacie 36t każdy w miarę normalny człowiek standardowe 30km/h powinien utrzymać z dwoma zębatkami zapasu na kasecie 11-36. Na blacie 38t przy 30km/h w terenie mam jeszcze trzy zębatki zapasu i to cała różnica. I to jak łatwo policzyć na kadencji 90-91 rpm, czyli normalnej. Już nie mówię o tych 50km/h, bo żeby to utrzymać choćby na asfalcie to trzeba mieć nogę, a nie jakiś szczególny blat, ale na blacie 36 na jakimś maratonie jechałem parę kilometrów w grupie 45-49 km/h, więc wystarcza spokojnie. Szybciej mało kto i mało kiedy potrzebuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Jak dla mnie 36 / 22 to najlepsza opcja do 29er. Testowalem wszystkie inne mozliwe kombinacje i to powyzej jest najlepsze . Oto kilka powodow. Majac 36 z jezdzimy z wysoka kadencja dzieki temu oszczedzam kolana. Naped a dokladnie kaseta nie znika. tak tak przy 38/39/40. lancuch sie wolniej rozciaga. Jadac z wyzsza kadencja lepiej pokonuje sie trudnoscie w terenie. mam kasete 12-13-14-16-18-21-24-28-32 uzywajac zebatki np 24 lub 28 jedzie sie nam na tyle miekko ze nie ma ryzyka urwania lancucha lub wyrwania koronki z kasety. takim blatem spokojnie mozna latac 30-40 kmh. Gdy zakladam opony o bardzo niskich oporach np Geax mezcal to czasem przy szybszej jezdzie przydalo by sie 38. Gdy zalozylem 38 z to na nastepny dzien wrocilem do 36. Uzywam koronki alivio z korba slx 675. Ma juz najechane ok 6000 km i ma sie dobrze a kosztuje tylko 30 zl. W ubieglym sezonie latalem. na 38 wiekszosc sezonu i blat o tym samym przebiegu byl o wiele bardziej zuzyty z uwagi na bardziej silowa jazde. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Pewnie też jak zajadę blaty spróbuję z tymi blatami alivio. Do wagi się nie modlę, a nawet fajnie taki zestaw wygląda . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 36z Saint 60 g , alivio 95 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jestercup Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Czytam sobie ... i powiem tak ... w terenie nizinnym 11-32 czy 11-34 i blaty 22/36 dadza rade. Mialem ... testowalem. Brakuje na prostch albo z goreczek zeby dokrecic. Po kilku jazdach w gorach mam 12-36 i 20/33/44. Polecam organoleptycznie temat przetestowac ... moda fajna rzecz ale niepraktyczna ... Czytam sobie ... i powiem tak ... w terenie nizinnym 11-32 czy 11-34 i blaty 22/36 dadza rade. Mialem ... testowalem. Brakuje na prostch albo z goreczek zeby dokrecic. Po kilku jazdach w gorach mam 12-36 i 20/33/44. Polecam organoleptycznie temat przetestowac ... moda fajna rzecz ale niepraktyczna ... Tak 20/... w gorach trzeba ... kto jezdzi ten wie ile daja te 2 zeby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derwisz Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 A to już zależy jak komu noga podaje, mi np. starcza 22 (wiadomo że z 20 byłoby przyjemniej, ale przeskok za duży względem 36 moim zdaniem), a nie wyobrażam sobie użytkowania zębatki 44 w 29er.I również organoleptycznie przetestowane, jeździłem na 24-32-42, 36-26/24/22, 38-24/22, i nie przypominam sobie, żebym poza asfaltowymi zjazdami wrzucał 38-11, naprawdę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stigzak Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Na Wielkopolskę mam obecnie 38-24 i 11-34 i to 9rz. Wystarczy w zupełności na Morasko i na Dziewiczą Górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Jak ktoś potrzebuje w 29erze blatu 44 to już sobie wyobrażam tą zamuloną kadencję . Co do młynka, to 24t zupełnie mi wystarcza z kasetą 11-36. Wszędzie, w górach i nie w górach. Choć 22t jest wygodniejsze. Na 36-38t blacie faktycznie nie można dokręcać powyżej 55-60km/h, ale i tak zjeżdżam po szutrach szybciej niż na 26erze z blatem 44 i szybciej niż większość obok mnie na zawodach. Paradoks? Nie, lepsze zachowanie 29era na takich łatwych zjazdach. Na szutrach często nie trzeba dokręcać żeby wyprzedzać, wystarczy nie hamować i jak najmniej tracić na zakrętach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jestercup Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 44 sa malo uzywane w gorach. po plaskim czesciej. moj post jedynie pokazuje aby mocno sie zastanowic nad konwersjami. Na wadze nie ma oszczednosci. Niestety traci sie na elastycznosci. Jak widac ile rowerow tyle opinii. zatem probojcie ... do osiagniecia nirwany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Mocno jak mocno. Ja przy blacie 44 nawet przy kole 26 cali 11 i 12t na kasecie używałem co najwyżej do dokręcania na szutrowych zjazdach powyżej 60km/h. W 29erze obwód koła jest 9-10% większy, i o tyle cięższe jest odpowiadające przełożenie. Dlatego nie wyobrażam sobie zastosowania takiego blatu w dużym kole. Można sobie co najwyżej zamulić nogę. Bo pewnie że da się jechać, przy kadencji 60-70rpm. Tylko po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi