Skocz do zawartości

[przerzutka tył] torpedo sachs pentasport - zmiana przerzutki w zepsutym mechanizmie

Kamil2171

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Posiadam stary rower z przerzutkami w torpedo. Jeździ jak należy, ale nie da się zmieniać przerzutek. Jest ustawiona jedna i nie można jej zmienić. Problem w tym, że jest bardzo słaba(taka dwójka/trójka w przerzutkach w rowerach górskich). Jestem laikiem więc używam nie profesjonalnego języka(za co przepraszam z góry). Chciałbym zmienić przerzutkę na taką po środku(jakaś piątka/szóstka, nie wiem jak to określić), chcę żeby ciężej się pedałowało. Linka jest urwana. Załączam link do zdjęć. 

https://plus.google.com/photos/104955202300717018171/albums/5990949691606607105?authkey=CKvKm87TupTOmQE

Z góry dzięki i pozdrawiam

Napisano

Nikt nie jest w stanie udzielić mi porady w tym temacie? 

Nie wiem nawet, czy powinienem szukać informacji kierujących w stronę budowy piasty, aby ją rozebrać i manualnie zmienić, czy jedynym wyjściem jest kupno nowej?

Napisano

Na początek wypadałoby sprawdzić, czy biegi chodzą. Obróć rower do góry kołami, pobaw się z różnymi ustawieniami popychaczy wystającymi z piasty i sprawdź czy inne biegi wchodzą. Tylko delikatnie z kręceniem korbą, bo przy złych pozycjach zębatki w piaście nie łapią, a szkoda je katować.

Jeżeli będzie ok, to trzeba przyjrzeć się co jest popsute w sterowaniu, czy to tylko linka uszkodzona, czy element wchodzący na oś piasty.

Warto też dowiedzieć się ile biegów ma ta piasta, jaki to model i producent. Manetka z tego co widzę jest od 7 biegowej, to co nakłada się na piastę chyba od 5 biegowej.

Jak są jakieś napisy lub grawerowania na piaście to napisz co tam jest.

Napisano

Niestety, biegi się nie zmieniają pomimo wciskania popychacza nic się nie zmienia.

Manetka jest 7 biegowa, ale pamiętam że tak naprawdę piasta ma chyba 5 biegów. Wiem, że manetka nie była od tej piasty.