Skocz do zawartości

[przerzutka tył] torpedo sachs pentasport - zmiana przerzutki w zepsutym mechanizmie


Kamil2171

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Posiadam stary rower z przerzutkami w torpedo. Jeździ jak należy, ale nie da się zmieniać przerzutek. Jest ustawiona jedna i nie można jej zmienić. Problem w tym, że jest bardzo słaba(taka dwójka/trójka w przerzutkach w rowerach górskich). Jestem laikiem więc używam nie profesjonalnego języka(za co przepraszam z góry). Chciałbym zmienić przerzutkę na taką po środku(jakaś piątka/szóstka, nie wiem jak to określić), chcę żeby ciężej się pedałowało. Linka jest urwana. Załączam link do zdjęć. 

 

https://plus.google.com/photos/104955202300717018171/albums/5990949691606607105?authkey=CKvKm87TupTOmQE

Z góry dzięki i pozdrawiam

Napisano

Nikt nie jest w stanie udzielić mi porady w tym temacie? 

 

Nie wiem nawet, czy powinienem szukać informacji kierujących w stronę budowy piasty, aby ją rozebrać i manualnie zmienić, czy jedynym wyjściem jest kupno nowej?

Napisano

Na początek wypadałoby sprawdzić, czy biegi chodzą. Obróć rower do góry kołami, pobaw się z różnymi ustawieniami popychaczy wystającymi z piasty i sprawdź czy inne biegi wchodzą. Tylko delikatnie z kręceniem korbą, bo przy złych pozycjach zębatki w piaście nie łapią, a szkoda je katować.

 

Jeżeli będzie ok, to trzeba przyjrzeć się co jest popsute w sterowaniu, czy to tylko linka uszkodzona, czy element wchodzący na oś piasty.

 

Warto też dowiedzieć się ile biegów ma ta piasta, jaki to model i producent. Manetka z tego co widzę jest od 7 biegowej, to co nakłada się na piastę chyba od 5 biegowej.

Jak są jakieś napisy lub grawerowania na piaście to napisz co tam jest.

Napisano

Niestety, biegi się nie zmieniają pomimo wciskania popychacza nic się nie zmienia.

Manetka jest 7 biegowa, ale pamiętam że tak naprawdę piasta ma chyba 5 biegów. Wiem, że manetka nie była od tej piasty.
https://plus.google.com/photos/104955202300717018171/albums/5990949691606607105?authkey=CKvKm87TupTOmQE <- wrzuciłem kilka nowych zdjęć, ale żadnych napisów na piaście niestety nie widać...

Rower na oponach ma napisy NOKIA. Dostałem go od sąsiada. :)

Napisano

Najtańszy ćwierćśrodek to zmiana tylnej zębatki na mniejszą.

Jeżeli możesz wydać w okolicach 200zł to można kupić całe koło: http://allegro.pl/kolo-28-tyl-piasta-sachs-sram-s-7-bieg-spectro-i4059054250.html (masz koła 28" czy 26" ?)

Na pewno trzeba dopytać czy jest komplet osprzętu: clickbox, popychacze, łańcuszki (czy co tam potrzeba). Nowy clickbox to 50zł, popychacz 20zł. Manetkę już masz, czyli jeszcze ewentualnie linka potrzebna jak obecna popsuta lub nie będzie pasować.

 

Nowa piasta, przełożenie lub nowe koło to koszty rzędu 500zł. IMO bez sensu ładować taką kasę w ten rower.

 

Można też próbować naprawiać. Trzeba by rozebrać piastę i zobaczyć co z nią nie tak.

Napisano

Super, dzięki wielkie.

Nie wiem jak to zrobiłem, ale po ostatnim kombinowaniu z piastą, bieg jakby zmienił się na lekko cięższy i teraz jeździ się idealnie. Jeżeli w przyszłości coś będzie nie tak, zastosuję się do Twoich rad. ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...