Skocz do zawartości

[9667g] Ridley Ignite Custom


Mendoza

Rekomendowane odpowiedzi

Bar Ends: (Rogi) - 0
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - 7g
Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - 0
Brake (Front):  - SD7 - 187g
Brake (Rear): SD7 - 185g
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - 182g
Cables: (Pancerze i linki) Jagwire Ripcord - 83g
Cassette: (Kaseta) XTR 11-34 - 239g 

Chain: (Lancuch)Accent 991  - 273g
Crankset: (Korby) Truvativ Stylo - 808g
-Crank Arms: (Ramiona)-0g
-Bottom Bracket: (Suport) Truvativ - 121g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - XTR 971 - 150g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X0 - 193g
Fork: (Widelec) Fox F90 RL - 1612g
Rear Shock: (Damper)-0
Frame: (Rama) - Trek 4400 ( M ) - 1905g
Grips: (Gripy) - Bontager XXX cut - 11g
Handlebar: (Kierownica)- Bontager XXX 31.6x640mm - 178g
Handlebar Tape: (Owijka) - 0
Headset: (Stery)- KCNC Kudos - 105g
Pedals: (Pedaly-)- Look Quartz White - 260g
Seat: (Siodlo) - Fizik Gobi XM - 252g
Seatpost: (Sztyca) - Bontrager XXX 31.6 400mm - 187g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)- no name - 19g
Shifters: (Manetki) - Sram X0 - 192g
Skewers: (Zaciski kol) - Aerozine Ti - 44g
Spacers: (Podkladki pod mostek) - 0g
Starnut: (Gwiazdka)-0
Stem: (Mostek) - Easton EA90 130 mm - 138g
Tire (Front): (Opona przednia) - S-works Fast Track - 496g
Tire (Rear): (Opona tylna) - S-works Fast Track - 490g
Top Cap: (Top cap) - 0
Tubes: (Detki) - No Tubes Stan's Mleko - 80g
Wheel Front: (Kolo przednie) - Sunn Ringle Black Flag - 738g
-Hub: (Piasta)
-Rim: (Obrecz)
-Spokes: (Szprychy)
-Nipples: (Nyple)
-Rim tape: (Opaska)Tasma izolacyjna - 5g
Wheel Rear: (Kolo tylne) - Sunn Ringle Black Flag - 886g
-Hub: (Piasta)
-Rim: (Obrecz)
-Spokes: (Szprychy)
-Nipples: (Nyple)
-Rim tape: (Opaska) - Tasma izolacyjna - 5g

 

Suma: 10031 gr

 

To jest mój składak.

Zdjęcie przedstawiają stan przedrozruchowy.

Budżet był niski ( 2500 PLN) ale udało się coś poskładać.

Miałem sporą trudność w upolowaniu konkretnych części tj amora, kół , przerzutki w stanie który był

dla mnie akceptowalny.

 

Mam problem z mostkiem.

Pomimo dokręcania z odpowiednią siłą siodełko opada w tył podczas jazdy.

Zastanawiam się czy to moja masa czy jest felerne...

 

Cel:

a) zrobić coś z zestawem siodło sztyca 

B) zejść poniżej 10kg

 

Poniżej na flakach

 

f6ck.jpg

 

5mt5.jpg

 

veju.jpg

 

glzd.jpg

 

g022.jpg

 

xxjf.jpg

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Mam problem z mostkiem. Pomimo dokręcania z odpowiednią siłą siodełko opada w tył podczas jazdy."

A to ciekawe... Pewnie miałeś na myśli co innego.

 

Koszyka na bidon brak - jeździsz z bukłakiem, czy nie pijesz jak prowadzisz? :)

 

Jagwire Ripcord taki lekki? U mnie Jagwire L3 tylko do przerzutek (pancerze + linki) to 78g. U Ciebie dochodzą jeszcze pancerze i linki do hamulców.

 

"No Tubes Stan's Mleko - 80g" - w tym wentyle, czy doliczone do masy kół? Zwykła taśma izolacyjna i 40ml na oponę to optymistyczne podejście do bezdętek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspornik może być chiński. Był za tani.

Co ja sobie myślałem....

Co pasowałoby do tego projektu w zamian za chińczyzne na zimno? Fsa?

 

Długi biały mostek był dla mnie kontrowersyjny ale już go polubiłem i bardzo mi leży.

 

Rama była standardowo za mała.

Postanowiłem ja zostawić ze względu na okrojony budżet i zaadaptować.

Mostek miał być max 120 ale jest Poszedłem cent dalej.

Jest trochę dziwoląg ale przekochany :)

 

W opisie pomyliłem się pisząc ze mostek ma coś wspólnego z opadającym siodlem:)

 

Masa kół jest z wentylami.

Mleczka daje niewiele ale zawsze jakoś tak wlewalem.

Koszyka na bidon jeszcze nie kupiłem.

Szukam czegoś.

Jeżdżę z plecakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siodło Ci sie składa, bo masz pewnie chińskiego "bontragera" i tutaj jest ból. Inna sprawa, że ten typ mocowanie jest naprawdę nieszczęśliwy...

To mocowanie jest bardzo dobre jeśli sztyca jest oryginalna. Jest bardzo stabilnym i niezawodnym rozwiązaniem. Przez 4 lata miałem w rękach tylko dwie sztyce w których siodło zmieniało pozycję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najchętniej wymieniłbym na oryginalną bontragera ale jakoś nie mogę spotkać.

 

Zaokrąglenie i wymiana śruby? to też ciekawe. 

 

Blackiwan możesz dać mi jakiś szczegół co do tego rękodzieła?

 

Szosaa22 kompletowanie trwało 10 miesięcy.

 

Najdłużej fox pod v-ki i crossmaxy xl.

Przy tych ostatnich z reguły ceramika jest w stanie agonalnym.

W moich wygląda na taka co pożyje jeszcze.

 

Stosował ktoś szersze opony niż 2.1 do Crossmaxów ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Bar Ends: (Rogi) - 0
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - 7g
Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - 0
Brake (Front):  - SD7 - 187g
Brake (Rear): SD7 - 185g
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - 182g
Cables: (Pancerze i linki) Jagwire Ripcord - 83g
Cassette: (Kaseta) XTR 11-34 - 239g 

Chain: (Lancuch)Accent 991  - 273g
Crankset: (Korby) Truvativ Stylo - 808g
-Crank Arms: (Ramiona)-0g
-Bottom Bracket: (Suport) Truvativ - 121g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - XTR 971 - 150g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X0 - 193g
Fork: (Widelec) Fox F90 RL - 1612g
Rear Shock: (Damper)-0
Frame: (Rama) - Trek 4400 ( M ) - 1905g
Grips: (Gripy) - Bontager XXX cut - 11g
Handlebar: (Kierownica)- Bontager XXX 31.6x640mm - 178g
Handlebar Tape: (Owijka) - 0
Headset: (Stery)- KCNC Kudos - 105g
Pedals: (Pedaly-)- Look Quartz White - 260g
Seat: (Siodlo) - Fizik Gobi XM - 252g
Seatpost: (Sztyca) - FSA K-Force 31.6 350mm - 211g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)- no name - 19g
Shifters: (Manetki) - Sram X0 - 192g
Skewers: (Zaciski kol) - Aerozine Ti - 44g
Spacers: (Podkladki pod mostek) - 0g
Starnut: (Gwiazdka)-0
Stem: (Mostek) - Easton EA90 130 mm - 138g
Tire (Front): (Opona przednia) - S-works Fast Track - 496g
Tire (Rear): (Opona tylna) - S-works Fast Track - 490g
Top Cap: (Top cap) - 9g
Tubes: (Detki) - No Tubes Stan's Mleko - 80g
Wheel Front: (Kolo przednie) - Sunn Ringle Black Flag - 738g
-Hub: (Piasta)
-Rim: (Obrecz)
-Spokes: (Szprychy)
-Nipples: (Nyple)
-Rim tape: (Opaska)Tasma izolacyjna - 5g
Wheel Rear: (Kolo tylne) - Sunn Ringle Black Flag - 886g
-Hub: (Piasta)
-Rim: (Obrecz)
-Spokes: (Szprychy)
-Nipples: (Nyple)
-Rim tape: (Opaska) - Tasma izolacyjna - 5g

 

Suma: 10064 gr

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

DSCF9600.jpgDSCF9603.jpgDSCF9607.jpgDSCF9598.jpg


Mały update

Powinna ważyć w okolicy 1380-1400 gram.

Sprawia wrażenie bardzo solidnej. Niektóre przekroje są zadziwiająco grube.

Kolor trochę drętwy ale się ożywi jakąś naklejką:)

 

Rama Treka jest ok ale niestety pomimo zabiegów z mostkiem i sztycą i tak jest odczuwalnie za mała.

 

Poza tym wszystko w rowerze spisuje się świetnie.

W piątek wybieram się na 3 dniowy wypad do Krynicy z wymienioną ramą.

Zobaczymy jak się z tym będzie jeździć.

 

Wieczorem zważę i wrzucę update do projektu.

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bar Ends: (Rogi) - 0

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - 7g

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - 0

Brake (Front): - SD7 - 187g

Brake (Rear): SD7 - 185g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - 182g

Cables: (Pancerze i linki) Jagwire Ripcord - 83g

Cassette: (Kaseta) XTR 11-34 - 239g

Chain: (Lancuch)Accent 991 - 273g

Crankset: (Korby) Truvativ Stylo - 808g

-Crank Arms: (Ramiona)-0g

-Bottom Bracket: (Suport) Truvativ - 121g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - XTR 971 - 150g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X0 - 193g

Fork: (Widelec) Fox F90 RL - 1612g

Rear Shock: (Damper)-0

Frame: (Rama) - Ridley Ignite 905 ( L ) -1386g

Grips: (Gripy) - Bontager XXX cut - 11g

Handlebar: (Kierownica)- Bontager XXX 31.6x640mm - 178g

Handlebar Tape: (Owijka) - 0

Headset: (Stery)- Cane Creek - 147g

Pedals: (Pedaly-)- Look Quartz White - 260g

Seat: (Siodlo) - Fizik Gobi XM - 252g

Seatpost: (Sztyca) - FSA K-Force 31.6 350mm - 211g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)- no name - 19g

Shifters: (Manetki) - Sram X0 - 192g

Skewers: (Zaciski kol) - Aerozine Ti - 44g

Spacers: (Podkladki pod mostek) - 0g

Starnut: (Gwiazdka)-0

Stem: (Mostek) - Easton EA90 130 mm - 138g

Tire (Front): (Opona przednia) - S-works Fast Track - 496g

Tire (Rear): (Opona tylna) - S-works Fast Track - 490g

Top Cap: (Top cap) - 9g

Tubes: (Detki) - No Tubes Stan's Mleko - 140g

Wheel Front: (Kolo przednie) - Mavic Crossmax - 738g

-Hub: (Piasta)

-Rim: (Obrecz)

-Spokes: (Szprychy)

-Nipples: (Nyple)

-Rim tape: (Opaska)Tasma izolacyjna - 15g

Wheel Rear: (Kolo tylne) - Mavic Crossmax - 886g

-Hub: (Piasta)

-Rim: (Obrecz)

-Spokes: (Szprychy)

-Nipples: (Nyple)

-Rim tape: (Opaska) - Tasma izolacyjna - 15g

 

Suma: 9667 gr

 

Adminie, jeśliś żyw proszę o aktualizację nazwy i wagi.

Na Ridley Ignite Custom z wagą z rozpiski

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Ridley wygląda lepiej.

Zdjęcia czasem nie oddają.

 

Rama jest bardzo sztywna.

Geo jest dla mnie optymalne, podjazdy bardzo wygodnie...

Poza tym trudno znaleźć ramę pod v-ki, w tym segmencie

produkowaną niedawno..

 

Marcinuszu sztyca nie jest podróbką, Tym razem nie było drogi na skróty.

Tylko to Cię interesuje? :)

 

Wydawało mi się że mostek będzie zdecydowanie za długi ale okazało się że nie tak bardzo.

Mostek do wymiany.

 

 

 

 

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze opony na jakich jeździłem to były Race Kingi 2,2.

Drugie na podium byłyby Geax Barro.

Fast Tracki są na 3 miejscu.

Ich minusem jest totalny brak przyczepności w lekko podmoklym terenie.

Poza tym są wygodne i pewne gdy tylko trasa jest dość sucha.

Ciekawi mnie czy obręcz w Slrach zniesie 2,2 w Conti RK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd bardzo zacny, ale ponarzekam chwilę. Sztyca podejrzewam podróbka ;) Kolor zacisków i ogólnie zielone akcenty nie zgrywają się z tym rowerem. Ja bym w ogóle z kolorkami nie kombinował, ta rama ma swój charakter, nudny moim zdaniem, ale nie warto klasyki na siłę upiększać. Mostek faktycznie długi. Wrażenie jego długości w pewnym sensie bierze się z mody na skracanie mostków. Grunt jednak, że nie masz z tym żadnego problemu. Podoba mi się zestawienie Foxa z tą ramka, dobrze to wygląda. Bardzo fajna waga ramy jak i całości. Odchudzony, ale nie do przesady. Ciekawe czy masz jeszcze coś w planach (?) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jogi czy ten orgazm nie jest udawany? :)

 

Co do oryginalności FSA raczej nie mam wątpliwości, dlatego się Ciebie zapytuje Lumperatorze skąd te przypuszczenia?

 

Ridley ma stonowana stylistykę, przekroje są za######ongo, zwłaszcza tylny trójkąt jest gites...

Ogólnie ta rama jest bardzo ok...nie mam mega banana na twarzy jak na nią patrzę ale odczucie pozakupowe jest pozytywne.

 

Miało być tak

 

https://www.google.pl/search?q=s-works+m5+hardtail&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=kRanU7HRPOn07Aa0-YCYDQ&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1366&bih=667#facrc=_&imgdii=_&imgrc=pIFmWjLmdp2HoM%253A%3B7x0m_bOfY-QYmM%3Bhttp%253A%252F%252Fphoto.pinkbike.com%252Fphoto%252F1121%252Fpbpic1121718.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fweightweenies.starbike.com%252Fforum%252Fviewtopic.php%253Fp%253D238596%3B800%3B533

 

Ale nie udało się upolować.

 

Plany na przyszłość to przede wszystkim mostek. 

Szukam jakiegoś mocnego kandydata - 110 mm.

 

Brakuje mi rogów ale do tej kiery to wyglądałoby koszmarnie.

 

Jak macie jakieś sugestie to śmiało.

 

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...