Piotrekpl1985 Napisano 14 Marca 2014 Napisano 14 Marca 2014 Planuję kupić nowe koła. Rower przerobiony ze sticte szosowego na trekkingowy. Przerobiony w takim sensie że zmieniłem opony, sztycę i drobiazgi. Osprzęt pozostał ten sam. Planuję także wymianę osprzętu, ale to na później. Na chwilę obecną proszę o przedstawienie mi propozycji kół. Te obręcze co mam są bez żadnego wzmocnienia. Z tego co widziałem to tylnie jest trochę zcentrowane. Naszł mnie chęć wymiany bo mam non stop problemy z przerzutką a po ostatnim razie rozkół mi się łańcuch i powiedziałem sobie "dość". Owszem to też wina osprzętu bo nie jest na ten typ jazdy, któy ja uprawiam. Głównie są to drogi polne, wertepy, las a także asfalt. Jutro dopiszę jaką ma dokłądnie przerzutkę - ale na bank jest to któraś z Shimano. Kaseta 8 rzędowa. Opony jakich używam to Smart Sam 1.6 i jestem z nich bardzo zadowolony. Wiem, że obecne koła mają w nazwie Sphinx. Rower był kupiony na Allegro. Marka to STEVENS. EDYCJA: Już wiem jaki to rower. STEVENS x3 Cross: Obręcze: Ryde Sphinx 17 Piasty: Shimano HB/FH-RM60 sealed Korba: Shimano Acera FC-M361, 48-38-28, Guard PP: Shimano FD-M360 PT: Shimano Acera RD-M360 Kaseta: Shimano CS-HG40.8 11-30 Manetki: Shimano ST-EF51 EZ-Fire Plus Ale to tak dodatkowo. Najważniejsze dla mnie są teraz koła.
bik4done Napisano 15 Marca 2014 Napisano 15 Marca 2014 NIe jestem pewny, czy warto zmieniać ścigacza w rower tłuczony po polach i lasach. Inna geometria, zawieszenie niedostosowane do nawierzchni, inna wytrzymałość osprzętu. Ale to Twoja kasa i będziesz się z tym męczył sam. Problemy opisane przez Ciebie wynikają nie tyle z kół, ile z niedostosowania sprzętu do oczekiwanego stylu jazdy. Masz napęd i przerzutki typowo miejskie - wycieczkowe - do spokojnej jazdy. Przy Twoim stylu jazdy żywotność sprzętu będzie krótka, nawet bardzo krótka. I się temu nie dziw i nie szukaj przyczyn gdzie indziej. Przerzutki tylne Acery po intensywnej jeżdzie w terenie będą miały boczny luz wózka, więc nawet silniejszy wiatr i pochylenie roweru będzie sprawiało kłopoty. Oprócz tego mają słabą sprężynę wózka i łańcuch tłucze, jak opętany. Nie pomoże regulacja linki, bo dolne kółko wózka ma swoją niczym nieograniczoną przestrzeń. Duża tarcza korby (48T) na kwadrat - w terenie będzie znacznie bardziej obciążona i podatna na boczne skrzywienie osi tarcz, co pogorszy też zmiany przerzutek z tyłu. Cóż - to korba raczej do trekkingu. Dołóż do tego zużycie części. Tak po kolei ... dojdziemy do sedna, że tu się również kłaniają umiejętności serwisowe i odpowiednie kontrolowanie napięcia szprych. Pomyśl, czy gra jest warta świeczki. Jakiekolwiek nowe koła na obręczach stożkowych, to mimimum 300 zł (jak nie 500). Nowa przerzutka o mocniejszej sprężynie - 80-120, na pewno nowy łańcuch (25-50) i kaseta (50-60), wymieniłbym też pancerze i linki, to za tyle można mieć drugi rower - np. używanego crossa, w kórym wymienisz linki, klocki i w drogę. p.s. Taniej podrasować trekkinga do szybkiej jazdy szosowej, niż robić downgrade szosy na crossa.
Piotrekpl1985 Napisano 15 Marca 2014 Autor Napisano 15 Marca 2014 Dobrze. A oprócz tego wszystkiego co napisałeś mógłbyś mi polecić jakieś konkrety jeśli chodzi o wymianę kół oraz osprzętu? Nie mam zamiaru kupować nowego roweru i mogę zainwestować kasę w ten co już mam.
mklos1 Napisano 15 Marca 2014 Napisano 15 Marca 2014 Jeżeli chcesz wytrzymałych kół to przede wszystkim: - dobry warsztat, który potrafi prawidłowo zapleść i wycentrować koło - piasta pod 36 szprych, najdroższe na jakie Cię stać - zmiana ogumienia na szersze (polecam Schwalbe Big Apple 2.0) Kolejność nie jest przypadkowa
goncian Napisano 15 Marca 2014 Napisano 15 Marca 2014 Nie mam zamiaru kupować nowego roweru i mogę zainwestować kasę w ten co już mam. Po pierwsze - twój rower to nie szosa lecz klasyczny cross. Mógłbyś się o tym przekonać korzystając choćby z "wujka Google" - dotyczy to też pozostałych komentujących. Poniżej link do strony producenta (model na chybił trafił z 2010): http://www.stevensbikes.de/2010/index.php?bik_id=109&lang=en_US§=equipment#inhalt W specyfikacji koła są na dobrych wzmocnionych obręczach Rigida Sphinx 17 - niewiele jest od nich lepszych. Owszem to też wina osprzętu bo nie jest na ten typ jazdy, któy ja uprawiam. Głównie są to drogi polne, wertepy, las a także asfalt. Twoje problemy z tym rowerem biorą się prawdopodobnie z niedostosowania techniki jazdy do możliwości tego roweru, ale też z niskiej kultury technicznej. W pierwszej kolejności zaleciłbym oddanie go do dobrego warsztatu rowerowego. W drugiej, podniesienie rowerowych kwalifikacji.
Piotrekpl1985 Napisano 16 Marca 2014 Autor Napisano 16 Marca 2014 Jeżeli chcesz wytrzymałych kół to przede wszystkim: - dobry warsztat, który potrafi prawidłowo zapleść i wycentrować koło - piasta pod 36 szprych, najdroższe na jakie Cię stać - zmiana ogumienia na szersze (polecam Schwalbe Big Apple 2.0) Kolejność nie jest przypadkowa Te kola, które ja miałem na względzie były z 32-iema szprychami. Mógłbyśmi polecic jakiś model? Na chwilę obecną muszę rozważyć wymianę tylko samych kół oraz przerzutki tylniej. Pójść o dwie półki wyżej w stosunku do tego co mam teraz.
mklos1 Napisano 16 Marca 2014 Napisano 16 Marca 2014 Chociażby ten zestaw. Posiadam tylną piastę. http://allegro.pl/kola-28-alexrims-ace18-novatec-751-802-8-9-10s-cz-i3997619014.html Wszystko zależy od tego jak zostało koło zaplecione. Jeżeli "na luźno", to po krótkim czasie trzeba się udać do warsztatu na dociągnięcie szprych.
marcinek1992 Napisano 16 Marca 2014 Napisano 16 Marca 2014 Mam na sprzedaż tylne koło 28 cali ale na 32 szprychy. Jest mocne mogę ci to za gwarantować. Wysłane z mojego MT11i przy użyciu Tapatalka
Piotrekpl1985 Napisano 16 Marca 2014 Autor Napisano 16 Marca 2014 marcinek1992 ja przed zakupem czego kolwiek to sprawę obadam kilka razy więc na składanie ofert jest bardzo za wcześnie Ja w sowim zauważyłem że ma lekko scentrowany tył. Wątpię żeby regulacja szprych pomogła. Jeśli widać odchyły przy obrocie (minimalne ale jednak są) na kasecie to znaczy, że jest problem z piastą i ustawienie szprych za wiele nie da, zgadza się?
Piotrekpl1985 Napisano 16 Marca 2014 Autor Napisano 16 Marca 2014 No nie wiem, kobieta ma Krossa od trzech lat i zero falowania. A jeździmy tymi samymi trasami i nie wariujemy zbytnio
Piotrekpl1985 Napisano 18 Marca 2014 Autor Napisano 18 Marca 2014 Czy może mi ktoś powiedzieć na co dokładnie mam zwracać uwagę przy wyborze kół abym mógł jednoznacznie określić czy nadawać się będą do crossa? Na stronach niektóych sklepów linia pomiędzy corssem a szosą (mowa wciąż o kołach) jest bardzo cienka i mi jako noobowi ciężko jest stwierdzić. Czy mam patrzeć na ilość szprych, grubość obręczy czy jeszcze coś innego? Które oznaczenia będą świadczyć o tym, że koło sprawdzi się w crossie, lub że do niego zostało wręcz stworzone? Oczywiście jeden parametr mam zgłowy bo koła mają być 28 cali - choć nie wszystkie sklepy podają nawet rozmiar i trzeba wchodzić na stronę producenta danych kół. Np tu: http://sklep-naszosie.pl/ko%C5%82a%20i%20obr%C4%99cze/ko%C5%82a/ko%C5%82a%20mtb%20crossride%20disc%20013%2015|12x135 Cenowo komplecik fajny, ale brak rozmiaru. Dopiero późiej sprawdziłem na stronie producenta, że MAVIC w ogóle nie robi kół w rozmiarze 28 cali. Tu np. cenowo są ciekawe oferty 28 cali, ale skąd mam wiedzieć czy koło sprawdzi się na jazdę bardziej terenową: http://rower.com.pl/czesci-rowerowe/kola/28?sort=3a&page=5 Przecież nie będę pytać sprzedawcy odnośnie każdego jednego koła bo to bez sensu... Teoretycznie powinienem szukać kół w działach MTB bo są mocniejsze a nie w szosowych. Ale np. tu: http://sklep-naszosie.pl/ko%C5%82a%20i%20obr%C4%99cze/ko%C5%82a/ko%C5%82a%20mtb/ko%C5%82a%20mtb%20crossline%2020|9&12x135%20intl%20czarny Gdy jestem na dziale z kołami MTB to ablo mi wywyala 29 albo 26 okazyjnie 27.5. Czyli koła, których nie chcę. Dodoatkowo problem doboru kół pogłebia fakt, że na niektórych sklepach te same zestawy kół znajdują sie w innych kategoriach: http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/kola-rowerowe/szosa-28/p,kola-szosowe-28-alexrims-da22-novatec-a171-f172-czarne-wheels-mfg,274000.html I tak ten zestaw centrum rowerowe określa jako koła szasowe a inny sklep jako koła trekking/cross... Ku***icy można dostać. Wiem, mam dużo pytań a to co napisałem to tylko ich część. Mam zamiar wymienić koła w swoim stevensie za niewielkie pieniądze, ale planuje też zbudowanie nowego roweru opartego na napędzie SRAM, ale wciąż jako crossa. Także koła na chwilę obecną to temat nie zbyt dla nie zrozumiały, jednakże bardzo ważny. Mam też parę pytań takich z ciekawości bardziej wynikających z tego, że chcę zbudować nowy rower. Kasa zbytnio roli nie gra bo i tak nie mam zamiaru kupować wszystkiego od razu a raczej stopniowo. Jako, że rower chcę oprzeć całkowicie o SRAM to kwestię przerzutek, korby, łańcucha i mametek ma z głowy. A jako, że męczę się z kołami to: 1. Jako, że trudno jest cokolwiek znaleźć dedykowanego do crossa to moją uwagę zwróciła firma CAMPAGNOLO (kółka do MTB w 28 cali). Czy możecie mi napisać, czy kasety SRAM są kompatybilne z tymi kołami? 2. Jakie firmy robią dedykowane koła właśnie pod crossa (mam na myśli bardzo dobre kołą nie średniactwo)? 3. Crankbrothers robi bardzo fajne kółka ale nie w 28 calach. Czy znajdę jakieś koła o podobnym ułożeniu szprych? 4. W nowym rowerze chciałbym zamontować hamulce tarczowe. Rozumiem, że muszę dobrać pod nie specjalne koła/piasty bo inaczej nie będzie jak zamocwać tarcz?
dovectra Napisano 20 Marca 2014 Napisano 20 Marca 2014 W specyfikacji koła są na dobrych wzmocnionych obręczach Rigida Sphinx 17 - niewiele jest od nich lepszych. coś się tych kół uczepił? jedyne co na pierwszu ogień bym zmienił to korby ze stopniowaniem 44-22. a reszta nich lata, jak sparszywieje wymień ale nie niżej iż deore. i już. pozdro
Piotrekpl1985 Napisano 21 Marca 2014 Autor Napisano 21 Marca 2014 Tylna przerzutka poszła już w wymianę i obecnie mam zamocowane Deore. Różnica jest wyczuwalna. Uczepiłem się bo chcę poznać dobrze temat przed złożeniem sobie nowego roweru. Przerzutki, manetki, korba jak i rama to te sprawy mam już obcykane i wiem dokładnie co chcę. Ale sprawa kół to już nie do końca dlatego tak was męczę
Piotrekpl1985 Napisano 22 Marca 2014 Autor Napisano 22 Marca 2014 Czy możecie mi wyjaśnić jedną sprawę - na Wikipedii przeczytałem, że koła 29 cali to tak naprawdę 28 cali tylko nazywa się je tak ze względu na oponę. Dlaczego wprowadzono takie nazewnictwo "podwójne"? Jeśli 29 cli i 28 cali mają identyczną średnicę to nie będę miał problemu z doborem dobrych kół.
ugupu Napisano 22 Marca 2014 Napisano 22 Marca 2014 Może dlatego, że mając obręcze o tej samej średnicy różnią się między sobą innymi parametrami np. szerokością obręczy albo długością osi w piaście?
Darek14 Napisano 23 Marca 2014 Napisano 23 Marca 2014 koła.. Dopiero późiej sprawdziłem na stronie producenta, że MAVIC w ogóle nie robi kół w rozmiarze 28 cali. Mavic produkuje bardzo mocne obręcze crossowe/trekingowe: http://www.mavic.com/rims-road-triathlon-719#.Uy85bfl5OSo i można zapleść na nich koła.
Piotrekpl1985 Napisano 24 Marca 2014 Autor Napisano 24 Marca 2014 OK. ograniczyłem wybór do kilku kół. Postanowiłem zmienić w starym rowerze tylko i wyłącznie przerzutkę Jednakże zbieram komponenty pod nowy rower i zaczynam właśnie od kół. Do wyboru mam następujące: 1. Crank Brothers Cobalt 3 - opinie są strasznie rozbieżne, albo ludzie je kochają albo nienawidzą. 2. Sram RAIL lub ROAM - tu jeszcze nie wiem 3. Shimano pod MTB - najtańszy wybór, ale nie koniecznie najlepszy. Chciałem XTR, ale nie ma 29erów. Shimano mogę nabyć w Polsce za rozsądne pieniądze natomiast pozostałe będę sprowadzał przez znajomego znacznie taniej niż u nas. Teraz pytanie, które brać jeśli cena nie miałaby znaczenia?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.