Skocz do zawartości

[Obręcz] Wymiana obręczy w Gary Fisher Tarpon - ale czy tylko?


GARI

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Posiadam Gary Fishera Tarpona który jeszcze do zeszłego roku fajnie śmigał i nie stwarzał prawie (tylko przeglądy + konserwacja) żadnych problemów ( a ma już z 4-5 latek) . A że jestem słusznej wagi naprawdę jestem mile zaskoczony, że wytrzymał tyle :) - tu ukłon w stronę Garego. 

No ale nic nie trwa wiecznie i w pod koniec ostatniego sezonu zaczęły wyginać się szprychy a tylne koło tracić geometrię 

Czas więc na zmiany ......

Na początek co ja tam mam w tym GF: 

Koła: piasty Shimano RM30 połączone stalowymi szprychami obręczami Matrix 550

Napęd: korba Suntour XCC-100 (48-38-28), wolnobieg Sunrace (13-34) i łańcuch KMC Z-51

Przerzutki: przód - Shimano C51, tył - Shimano Acera. Manetki Shimano ST-EF29-7 (na 21 biegów)

Opony: Bontrager Connection Trail (26/2,0")

Hamulce: Tektro, v-brake

Do rzeczy: Byłem dziś w sklepiku , pogadałem ze sprzedawcą i od wymiany obręczy ( zaproponował obręcz Dartmoore fortressa ) płynnie przeszliśmy przez szprychy ( tu DT SWISS,  ja byłem za MACH 1) do piasty (zaproponował Novatec za około 150 pln) . Okazało się że jeśli przejdę na kasetę to  trzeba będzie jeszcze do tego wymienić manetkę (Deore 10 rz. - 78 pln) , przerzutkę (150 pln)  , łańcuch (90 pln)  no i oczywiście wspomnianą kasetę (120 pln) ....wszystko z robocizną i zapleceniem szprych zamyka się bagatela w kwocie 850 pln. ( Trzeba dodać, że w tej cenie dorzucił też przegląd całego roweru). I pomyśleć, że chciałem wymienić tylko obręcz :)

Styl jazdy jaki preferuje to 70 % szosa 30 % teren raczej płaski czasami pagórkowaty

I tu pojawiają się pytania :

Czy rzeczywiście muszę to wszystko wymienić chcąc zrobić mocne wytrzymałe koło tylne pod moją dużą wagę ? Czy to zalatuje naciąganiem ? A może chciał dobrze ale przedobrzył.

Czy da się wymienić tylko obręcz i szprychy i na tym poprzestać i będzie to hulać w tej konfiguracji na moim Garym? Czy i tak czeka mnie nieunikniony kiedyś tam upgrade i lepiej zrobić to teraz za jednym zamachem i mieć spokój.

Czy ta opona które mam będzie odpowiednia dla tej obręczy i można ją zostawić? 

A może jakieś inne propozycje pod Garego żeby uczynić z niego Demona Wytrzymałości (czytałem o obręczach mavica) 

I jeszcze jedno: Nie jestem biegły jeszcze tak mocno w tej tematyce - dopiero się uczę i zgłębiam tajniki - do tej pory rower miał jeździć a co krył w środku średnio mnie obchodziło - proszę więc o odpowiedzi ...hmm...jak "krowie na rowie" :)

 

 

Napisano

Możesz wykorzystać samą piastę i zapleść ją od nowa na dobrych szprychach i nowej obręczy - wtedy pozostaniesz przy obecnych komponentach - jeśli Ci odpowiada ich funkcjonalność to nie ma sensu nic zmieniać.

Zastanawiam się jednak po kiego grzybka sprzedawca naciąga Cię na komponenty dziesięciorzędowe :) Po drodze są jeszcze 7,8 i 9 rzędowe :)

Jeśli zmienisz koło na takie z piastą kasetową to możesz nabyć kasetę 7 rzędów i nadal używać tego co masz, może z wyjątkiem łańcucha który pewnie jest wyciągnięty i jego użycie z nową kasetą nie jest sensowne.

Możesz złożyć koło na piaście przeznaczonej do kaset 8-10 biegowych i zamontować na niej kasetę 7 rzędów z dystansem - kaseta taka jest węższa niż te o 8-10 biegach. Jeśli kiedyś zdecydujesz się na przesiadkę na więcej rzędów napędu koło będziesz już miał.

  • Mod Team
Napisano
Zastanawiam się jednak po kiego grzybka sprzedawca naciąga Cię na komponenty dziesięciorzędowe

 

No to chyba oczywiste, jak z okazji wymiany obręczy nagle zrobił się upgrade na 850pln ;).

 

@Gari, tu masz dobrą i tanią obręcz:

http://allegro.pl/alexrims-dm24-26-cnc-690g-v-brake-mtb-enduro-dh-i4052355660.html

do tego szprychy DT Champion (srebrne po 1pln/szt)

i co najważniejsze, dać to zapleść i wycentrować dobremu fachowcowi, bo to jak się koło zbuduje jest ważniejsze od jakości zastosowanych elementów.

Osprzęt w rowerze masz z niższych klas i jeśli wytrzymał z Tobą tyle to widać nie katujesz sprzętu, także przesiadka na 10sp nie ma najmniejszego sensu, zwłaszcza ze to sprzęt delikatniejszy niż 9/8sp.

Jakbyś już chciał robić upgrade to najlepiej celuj w 8sp, części do kupienia bez problemu, napęd wytrzymalszy niz 9/10sp. I tak, piasta, dobry Novatec na maszynach to będzie w okolicach tych 150pln, przerzutka tył zostaje, manetka jakieś 50pln, kaseta (HG50) ok. 60pln, łańcuch (Connex X800) ok. 60pln. Co razem z obręczą i szprychami daje koszt ok. 360pln plus koszt zbudowania koła. za tą cenę masz solidny napęd i  solidne koło, które posłużą lata.

Napisano

Bardzo dziękuje za podpowiedzi i rozwianie wątpliwości - skorzystam z porad na pewno - z tym że zainwestuję w naprawdę  mocne szprychy a reszta tak jak piszecie. Czas przekuć słowa w czyny....

PS: dzięki za zaoszczędzenie kaski 


i jeszcze w temacie - przeglądam forum właśnie i wpadło mi takie coś

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/155207-kola-komplet-kol-alexrims-na-piastach-novatec-dh41-i-d042-tanio-nowe/

 

Będzie hulać u mnie ? I czy coś trzeba dokupić ?

 

Mińsk to całkiem niedaleko ode mnie :) 

  • Mod Team
Napisano

Tył ok, musiałbyś dokupić kasetę (np. Shimano HG51:

http://allegro.pl/kaseta-shimano-alivio-cs-hg51-11-30t-i4041528565.html

  łańcuch Connex X804,:

http://allegro.pl/lancuch-wippermann-connex-804-do-6rz-7rz-8rz-i3977421617.html

oraz manetkę na 8sp:

http://allegro.pl/manetka-shimano-alivio-sl-m410-8-biegow-linka-i4000583170.html

 

Przednie koło ma piastę na oś 20mm, także bez wymiany amortyzatora się nie obejdzie ;).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...