GARI Napisano 13 Marca 2014 Napisano 13 Marca 2014 Witam, Posiadam Gary Fishera Tarpona który jeszcze do zeszłego roku fajnie śmigał i nie stwarzał prawie (tylko przeglądy + konserwacja) żadnych problemów ( a ma już z 4-5 latek) . A że jestem słusznej wagi naprawdę jestem mile zaskoczony, że wytrzymał tyle - tu ukłon w stronę Garego. No ale nic nie trwa wiecznie i w pod koniec ostatniego sezonu zaczęły wyginać się szprychy a tylne koło tracić geometrię Czas więc na zmiany ...... Na początek co ja tam mam w tym GF: Koła: piasty Shimano RM30 połączone stalowymi szprychami obręczami Matrix 550 Napęd: korba Suntour XCC-100 (48-38-28), wolnobieg Sunrace (13-34) i łańcuch KMC Z-51 Przerzutki: przód - Shimano C51, tył - Shimano Acera. Manetki Shimano ST-EF29-7 (na 21 biegów) Opony: Bontrager Connection Trail (26/2,0") Hamulce: Tektro, v-brake Do rzeczy: Byłem dziś w sklepiku , pogadałem ze sprzedawcą i od wymiany obręczy ( zaproponował obręcz Dartmoore fortressa ) płynnie przeszliśmy przez szprychy ( tu DT SWISS, ja byłem za MACH 1) do piasty (zaproponował Novatec za około 150 pln) . Okazało się że jeśli przejdę na kasetę to trzeba będzie jeszcze do tego wymienić manetkę (Deore 10 rz. - 78 pln) , przerzutkę (150 pln) , łańcuch (90 pln) no i oczywiście wspomnianą kasetę (120 pln) ....wszystko z robocizną i zapleceniem szprych zamyka się bagatela w kwocie 850 pln. ( Trzeba dodać, że w tej cenie dorzucił też przegląd całego roweru). I pomyśleć, że chciałem wymienić tylko obręcz Styl jazdy jaki preferuje to 70 % szosa 30 % teren raczej płaski czasami pagórkowaty I tu pojawiają się pytania : Czy rzeczywiście muszę to wszystko wymienić chcąc zrobić mocne wytrzymałe koło tylne pod moją dużą wagę ? Czy to zalatuje naciąganiem ? A może chciał dobrze ale przedobrzył. Czy da się wymienić tylko obręcz i szprychy i na tym poprzestać i będzie to hulać w tej konfiguracji na moim Garym? Czy i tak czeka mnie nieunikniony kiedyś tam upgrade i lepiej zrobić to teraz za jednym zamachem i mieć spokój. Czy ta opona które mam będzie odpowiednia dla tej obręczy i można ją zostawić? A może jakieś inne propozycje pod Garego żeby uczynić z niego Demona Wytrzymałości (czytałem o obręczach mavica) I jeszcze jedno: Nie jestem biegły jeszcze tak mocno w tej tematyce - dopiero się uczę i zgłębiam tajniki - do tej pory rower miał jeździć a co krył w środku średnio mnie obchodziło - proszę więc o odpowiedzi ...hmm...jak "krowie na rowie"
tobo Napisano 13 Marca 2014 Napisano 13 Marca 2014 Możesz wykorzystać samą piastę i zapleść ją od nowa na dobrych szprychach i nowej obręczy - wtedy pozostaniesz przy obecnych komponentach - jeśli Ci odpowiada ich funkcjonalność to nie ma sensu nic zmieniać. Zastanawiam się jednak po kiego grzybka sprzedawca naciąga Cię na komponenty dziesięciorzędowe Po drodze są jeszcze 7,8 i 9 rzędowe Jeśli zmienisz koło na takie z piastą kasetową to możesz nabyć kasetę 7 rzędów i nadal używać tego co masz, może z wyjątkiem łańcucha który pewnie jest wyciągnięty i jego użycie z nową kasetą nie jest sensowne. Możesz złożyć koło na piaście przeznaczonej do kaset 8-10 biegowych i zamontować na niej kasetę 7 rzędów z dystansem - kaseta taka jest węższa niż te o 8-10 biegach. Jeśli kiedyś zdecydujesz się na przesiadkę na więcej rzędów napędu koło będziesz już miał.
Mod Team sznib Napisano 14 Marca 2014 Mod Team Napisano 14 Marca 2014 Zastanawiam się jednak po kiego grzybka sprzedawca naciąga Cię na komponenty dziesięciorzędowe No to chyba oczywiste, jak z okazji wymiany obręczy nagle zrobił się upgrade na 850pln . @Gari, tu masz dobrą i tanią obręcz: http://allegro.pl/alexrims-dm24-26-cnc-690g-v-brake-mtb-enduro-dh-i4052355660.html do tego szprychy DT Champion (srebrne po 1pln/szt) i co najważniejsze, dać to zapleść i wycentrować dobremu fachowcowi, bo to jak się koło zbuduje jest ważniejsze od jakości zastosowanych elementów. Osprzęt w rowerze masz z niższych klas i jeśli wytrzymał z Tobą tyle to widać nie katujesz sprzętu, także przesiadka na 10sp nie ma najmniejszego sensu, zwłaszcza ze to sprzęt delikatniejszy niż 9/8sp. Jakbyś już chciał robić upgrade to najlepiej celuj w 8sp, części do kupienia bez problemu, napęd wytrzymalszy niz 9/10sp. I tak, piasta, dobry Novatec na maszynach to będzie w okolicach tych 150pln, przerzutka tył zostaje, manetka jakieś 50pln, kaseta (HG50) ok. 60pln, łańcuch (Connex X800) ok. 60pln. Co razem z obręczą i szprychami daje koszt ok. 360pln plus koszt zbudowania koła. za tą cenę masz solidny napęd i solidne koło, które posłużą lata.
GARI Napisano 14 Marca 2014 Autor Napisano 14 Marca 2014 Bardzo dziękuje za podpowiedzi i rozwianie wątpliwości - skorzystam z porad na pewno - z tym że zainwestuję w naprawdę mocne szprychy a reszta tak jak piszecie. Czas przekuć słowa w czyny.... PS: dzięki za zaoszczędzenie kaski i jeszcze w temacie - przeglądam forum właśnie i wpadło mi takie coś http://www.forumrowerowe.org/topic/155207-kola-komplet-kol-alexrims-na-piastach-novatec-dh41-i-d042-tanio-nowe/ Będzie hulać u mnie ? I czy coś trzeba dokupić ? Mińsk to całkiem niedaleko ode mnie
Mod Team sznib Napisano 15 Marca 2014 Mod Team Napisano 15 Marca 2014 Tył ok, musiałbyś dokupić kasetę (np. Shimano HG51: http://allegro.pl/kaseta-shimano-alivio-cs-hg51-11-30t-i4041528565.html łańcuch Connex X804,: http://allegro.pl/lancuch-wippermann-connex-804-do-6rz-7rz-8rz-i3977421617.html oraz manetkę na 8sp: http://allegro.pl/manetka-shimano-alivio-sl-m410-8-biegow-linka-i4000583170.html Przednie koło ma piastę na oś 20mm, także bez wymiany amortyzatora się nie obejdzie .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.