brylek Napisano 13 Marca 2014 Napisano 13 Marca 2014 Witajcie. Z racji, że mieszkam obecnie w dużym mieście kupiłem sobie trekkinga do pomykania po nim oraz poza miastem, żeby MTB nie wpadło w ręce złodziei. Rower ma sztywny widelec i stery klasyczne. W trekkingu już przy zakupie był luz na sterach, wyczuwalny podczas jazdy, przód chwiał się na najmniejszych nierównościach i było czuć, że coś jest nie tak. Rower oddałem do serwisu. Po odebraniu i przejechaniu kawałka stwierdziłem, że owszem rower jest już sztywny, nie czuć luzu jako luzu, ale podczas mocniejszego hamowania przednim hamulcem i odpuszczeniu go - czuć jakby luz. Zaraz jak odpuszczę hamulec i choćby wjadę na krawężnik, albo w jakiś dołek czuć, że luz jest. Bez hamowania rower sztywny jak trzeba. Testy na postoju: wciskam przedni hamulec i rower minimalnie wychyla się przód tył, generalnie nie stoi w miejscu. Patrzyłem czy to nie szczęki (rower ma canti), ale szczęki stoją w miejscu. Luz nie jest duży, wygląda jakby był między dołem ramy, a widelcem. Góra przy kierownicy jest sztywna. Pojechałem do innego serwisu z ciekawości - diagnoza: stery do regulacji, źle wyregulowane/złożone. Pojechałem po drodze do serwisu obok siebie (miałem siodło zamówione) i diagnoza: tak ma być. Serwisant mówi, że taki minimalny luz jest przy sterach klasycznych. Wkurzyłem się i podjechałem do trzeciego, gdzie serwisant zaczął intensywnie wykonywać test z zaciśniętym przednim hamulcem. Rower uginał się (przesuwał delikatnie), serwisant puszczał hamulec i zwalniał ucisk, a rower po chwili "pyk" - coś odskakuje. Myślę: "a więc jednak". Mimo to zastanawiam się po prostu czy oddawać do serwisu - czy ktoś mnie nie chce w balona zrobić, może stery klasyczne mają taką przypadłość, a ja przyzwyczajony do MTB wydziwiam. Zaznaczam, że rower szwajcarski, na dobrej ramie i dobrym osprzęcie. Pozdrawiam.
Mod Team Puklus Napisano 13 Marca 2014 Mod Team Napisano 13 Marca 2014 Stery klasyczne, czyl iskrecane nakretkami ?? Tutaj masz poprawną kolejność części. o ile miski masz zapewne nabite dobrze, o tyle śle sa skręcone. na lewym obrazku masz 2 nakrętki. - dolna to dcisk łożyskowania, nią sie kasuje luz. czyli dokrecając ta nakrętkę zmniejszamy luz aż do tego stopnia ze nie da sie kręcić kierownicą. - górna nakrętka to tzw. kontra, słuzy do zakontrowania, czyli zaklinowania dolnej nakrętki. Czyli robisz tak, odkręcasz górną nakrętkę, ręką dokręcasz dolną, jednocześnie ruszając zahamowany rower. jak poczujesz ze nie ma luzu, wtedy trzymając tą nakrętkę kluczem dokręcasz górną Włala ... udało ci sie poprawnie skręcić stery, o ile nie ma problemu np z kulkami
brylek Napisano 13 Marca 2014 Autor Napisano 13 Marca 2014 Dziękuję za odpowiedzi dam znać co wykombinowałem.
brylek Napisano 16 Marca 2014 Autor Napisano 16 Marca 2014 Rower trafił do serwisu, tym razem porządnego, gdzie stery rozłożono, przesmarowano i złożono za całe 10 zł. Pojazd sztywny jak nigdy ) Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.