Skocz do zawartości

Luz w sterach czy prawidłowy objaw?


brylek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

 

Z racji, że mieszkam obecnie w dużym mieście kupiłem sobie trekkinga do pomykania po nim oraz poza miastem, żeby MTB nie wpadło w ręce złodziei. Rower ma sztywny widelec i stery klasyczne.

 

W trekkingu już przy zakupie był luz na sterach, wyczuwalny podczas jazdy, przód chwiał się na najmniejszych nierównościach i było czuć, że coś jest nie tak.

 

Rower oddałem do serwisu. Po odebraniu i przejechaniu kawałka stwierdziłem, że owszem rower jest już sztywny, nie czuć luzu jako luzu, ale podczas mocniejszego hamowania przednim hamulcem i odpuszczeniu go - czuć jakby luz. Zaraz jak odpuszczę hamulec i choćby wjadę na krawężnik, albo w jakiś dołek czuć, że luz jest. Bez hamowania rower sztywny jak trzeba.

Testy na postoju: wciskam przedni hamulec i rower minimalnie wychyla się przód tył, generalnie nie stoi w miejscu. Patrzyłem czy to nie szczęki (rower ma canti), ale szczęki stoją w miejscu. Luz nie jest duży, wygląda jakby był między dołem ramy, a widelcem. Góra przy kierownicy jest sztywna.

 

Pojechałem do innego serwisu z ciekawości - diagnoza: stery do regulacji, źle wyregulowane/złożone.

Pojechałem po drodze do serwisu obok siebie (miałem siodło zamówione) i diagnoza: tak ma być. :sorcerer: Serwisant mówi, że taki minimalny luz jest przy sterach klasycznych. Wkurzyłem się i podjechałem do trzeciego, gdzie serwisant zaczął intensywnie wykonywać test z zaciśniętym przednim hamulcem.

 

Rower uginał się (przesuwał delikatnie), serwisant puszczał hamulec i zwalniał ucisk, a rower po chwili "pyk" - coś odskakuje. Myślę: "a więc jednak". Mimo to zastanawiam się po prostu czy oddawać do serwisu - czy ktoś mnie nie chce w balona zrobić, może stery klasyczne mają taką przypadłość, a ja przyzwyczajony do MTB wydziwiam. Zaznaczam, że rower szwajcarski, na dobrej ramie i dobrym osprzęcie.

 

Moje drugie pytanie: da się coś zrobić, jeżeli tylne koło jest trochę bliżej lewej widełki niż prawej? Brakuje 0,5 cm i zacznie oponą ocierać o ramę. Opony dobrze dobrane, koło jest po prostu nieco bliżej lewej strony. Za mocno ściskam zacisk?

 

Pozdrawiam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...