kosticz Napisano 13 Marca 2014 Napisano 13 Marca 2014 (edytowane) Witam serdecznie. Zaplanowałem sobie na wiosnę konserwację amortyzatora ,począwszy od pucowania "wnętrzności" a skończywszy na lekkim zalaniu goleni naprężenia wstepnego. Specjalnie kupiłem sobie klucz do odkręcenia korka tegoż naprężenia wstępnego i tu niemiła niespodzianka.Z uwagi że korek jest plastikowy a klucz metalowy nastąpiło lekkie chrum chrum i cały korek sie zjechał. Teraz moje pytanie do czcigodnych Forumowiczów, mając zjechany korek lekkie zniechęcenie ową sytuacją da się go jakoś ruszyć albo zalać goleń od dołu , czyli okrecają dolny imbus? Amortyzator to: Suntour XCM V3 z mechaniczną blokadą skoku na prawej goleni i z regulacją naprężenia wstepnego na lewej. Jeżeli można wlać troche oleju dołem to dam sobie spokój z gwałceniem tego korka, szlag mnie trafia jak widzę gdziekolwiek plastikowe częsci które potem są zapieczone i ani rusz. Edytowane 13 Marca 2014 przez kosticz Cytuj
Scarper Napisano 14 Marca 2014 Napisano 14 Marca 2014 Ja w moim xcr kluczem od bitul.pl odkrecalem dziesiatki razy i korek ma małe ryski. Nie wiem jak zjechałeś ten korek. Cytuj
kosticz Napisano 14 Marca 2014 Autor Napisano 14 Marca 2014 Ano normalnie, myślę że po zimie ten korek był troche już skruszony od warunków atmosferycznych albo mam takie szczęście Ale czy mogę zalewać amortyzator od dołu przez odkręcony imbus? Cytuj
Scarper Napisano 14 Marca 2014 Napisano 14 Marca 2014 Tak, olej z sprężyny i tak spłynie na dół, ja do mojego xcr wlałem około 20ml na strone, na sruby na dole dalem tasme teflonową. Cytuj
kosticz Napisano 14 Marca 2014 Autor Napisano 14 Marca 2014 Przed chwilą się gimnastykowałem z dolnym imbusem i udało mi się go odkręcić.Nic to nowego nie wniosło do sprawy, żadnego otworu gdzie można wlać olej, jakaś podkładka od strony wewnętrznej i nic co by pozwalało na demontaż. Cytuj
Scarper Napisano 14 Marca 2014 Napisano 14 Marca 2014 A pomyslałes o oddzieleniu lag od goleni? Cytuj
kosticz Napisano 15 Marca 2014 Autor Napisano 15 Marca 2014 To może pytanie z innej beczki:jak odkręce oba imbusy na dole to co dalej.czy ciągnąć na siłę aby wyszły dolne lagi z górnych? O rozkręcaniu górnego korka mogę zapomnieć. Cytuj
Fenthin Napisano 15 Marca 2014 Napisano 15 Marca 2014 Przygotuj sobie młotek, dla bezpieczeństwa możesz także i kawałek drewienka. Luzujesz dolne śruby amortyzatora, stukasz w łeb każdej, odkręcasz całkowicie i możesz zdjąć górne golenie bez żadnego siłowania się. Przy czym sprężyny i tak nie wyczyścisz bez odkręcenia korka, pamiętaj o tym. Cytuj
kosticz Napisano 15 Marca 2014 Autor Napisano 15 Marca 2014 Świetnie, dzięki wielkie, o to mi chodziło,chciałem wlać przez ten otwór trochę oleju. Cytuj
kporys Napisano 15 Marca 2014 Napisano 15 Marca 2014 Nie pukaj w te śruby, bo to wersja MLO, czyli wszystko się trzyma na dwóch nakrętkach. Cytuj
kosticz Napisano 15 Marca 2014 Autor Napisano 15 Marca 2014 Mam wersje HLO z blokadą na prawej goleni wersja na 1calową rurke. Cytuj
kporys Napisano 16 Marca 2014 Napisano 16 Marca 2014 Napisałeś, że masz mechaniczną blokadę, a to jest lekka różnica Cytuj
kosticz Napisano 16 Marca 2014 Autor Napisano 16 Marca 2014 Ups, to przepraszam za wprowadzenie w błąd, blokadę się przekręca ręcznie.przynajmniej w internetowych sklepach można kupić korki ale i tak będzie problem ze zdjęciem,ale to już po zakończonym sezonie się będę martwił. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.