Skocz do zawartości

[opony] schwalbe nobby nic


marnon

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się dowiedzieć kilka informacji na temat tych opon, jak się spisują w terenie, w błocie i jak z wytrzymałością czy szybko się scierają... Mam okazje je kupić i nie wiem czy postawić na nie czy na miśki XCR. Osoby które miały styczność z tą oponą proszone są o wyrażenie opinii. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie nowe, ujeżdżam je od miesiąca, dętkowe w rozmiarze 2,25. Opory toczenia jak na tak luźnie klocki na twardych nawierzchniach nadspodziewanie niskie chodź buczą na asfalcie - no ale nie do tego są skonstruowane. Trakcja pod górę naprawdę rewelacyjna, w wersji 2,25 (jak wszystki opony to oszustwo bo mają 2,10 - nie wiem jak producenci mierzą te opony, może jak są zgniecione na gruncie ?) Bardzo dobrze wybierają drobne nierówności. Pewnie dlatego że się je pompuje z niższym nieco ciśnieniem no i są szersze. Waga realna 549 i 578 (nigdy opony nie waża tyle ile podaje producent - tu miało być 570g więc jest o.k.). Są obłe bokami i mają dobrze ukształtowane klocki na bokach więc w zakręty dobrze się wchodzi. Zjazdy długie po korzeniach/kamieniach bezproblemowo. Natomiast niemiło mnie zaskoczyły na mokrym, błotnistym gruncie ostatnio. Były błotniste koleiny wzdłuż gruntowej leśnej drogi i jadąc ich brzegami ze sporą prędkością nieźle mi tylne i przednie koło uciekało na boki. Ze 2 razy bym glebnął. Może to wina tego akurat gruntu i kolein jaki napotkałem ale naprawdę się tego niespodziewałem jadąc. Jednak na moje doświadczenie i na moje oko to wina opon w tej sytuacji, na mokrym zabłoconym szlaku bocznie są śliskie i trochę nieprzewidywalne. Ale już mokre korzenie czy kamienie na zjeżdzie i tego niezauważałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nobby nic z tego co wiem to opona kierunkowa. Z reszta nie wygląda na taką co radzi sobie na tyle. Wg Schwalbe lepszy jest zestaw przód - nobby nic, tył - racing ralph

 

Zgadza się to opony kierunkowe ale nie przednie - dlatego jest nawet zaznaczone jak zakładać na przód a jak na tył. Opona ta na pewno jest lepsza na tyle bo ze względu na luźny bieżnik lepiej się wgryza w grunt w porównaniu z Racing Ralph'em, który akurat planuję zakupić na przód. Zresztą jak napisałem i co już przetestowałem więc nie mogę mówić, że mi się wydaję a że wiem - pierwsze wrażenie to właśnie rewelacyjna trakcja pod górę. Napisałem też, że uciekało mi także koło przednie, może nawet przedewszystkim. Zestaw jaki opisałeś to faktycznie propozycje z katalogu, wcale nie musi tak być jak w reklamówkach napisali, ja podchodzę w każdym razie z rezerwą do takich rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie jeździłem. Ale jak zwykle praktyka a to co piszą w katalogu to dwie różne sprawy :)

 

dokładnie jak napisałeś. Patrzyłem w ten katalog j.raz. Wg mnie jest też możliwość, że ktoś zchrzanił tłumaczenie na polski bo przy opisie Noby Nica zwracają uwagę na trakcję więc potem ten ich spec sam swojej firmie by przeczył ładując oponę o wyśmienitej trakcji na przód.

 

pzdrv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie kupiłem ten sam zestaw i miałem ten sam problem. w zaprzyjaźnionym serwisie doszli do wniosku, że na bank ralph powinien iść na przód a Nobby na tył i tak mam choć jeszcze nie zdążyłem przetestować. Natomiast schwalbe na swojej stronie upiera się że powinno być na odwrót.:

[/i]Nobby Nic front, Racing Ralph rear

In mixed terrain riding conditions pairing Nobby Nic with Racing Ralph can form an unbeatable combination. Racing Ralphs strength is on the rear wheel where rolling resistance is of particular importance as 60 to 70 per cent of the load is there. Nobby Nic is exactly the right choice for the front wheel where the tyre should grip well, have good traction for braking and cornering, especially in softer conditions.

 

Nobby to świetny wybór na przód gdzie opona powinna dobrze trzymać się nawierzchni, mieć dobrą trakcję(?) przy hamowaniu i w zakrętach, szczególnie na miękkim podłożu. Tłumaczenie wolne. Nie za bardzo wiem jak przetłumaczyć tą "trakcję przy hamowaniu" ale sens chyba w miarę oddałem.

 

I teraz sam nie wiem. spróbuję najpierw wersję sprzeczną z wizją producenta, a potem na odwrót i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koggat na razie muszę śmigać na obu Noby Nicach, jak pojeździsz na tym mixie podziel się proszę spostrzeżeniami. Jaja by były jakby to Shwalbe coś pomieszało w materiałach i potem wszyscy przetłumaczyli źle łącznie z Cubem który wg tego montuje rowery :) . Tam po łangielsku jest chyba szersze rozumienie "trakcji" bo piszą "trakcja w skrętach i przy hamowaniu" i wg mnie trzebaby to tłumaczyć szerzej jako kontrola, trzymanie się podłoża czy cuś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj trochę pojeździłem w wersji odmiennej od schwalbe. teren nie byl zbyt wymagający pozatym sucho jak pieprz. W piasku nobby jako napędzacz daje nieźle radę. Tył nie myszkuje i idzie pewnie. Ralph z przodu już gorzej, ale genralnie rower zmierzał tam gdzie planowałem bez ekwilibrystycznych stuczek. podsumowując na razie nic ciekawego nie mogę powiedzieć bo za mało jazdy i warunki nie stawiające przed tymi oponami zbytnich wymagań. pojeżdzę z tydzień potem zamiana i wtedy się odezwę, która wersja lepsza.

 

ps. jak sie im dzisiaj przyglądałem to coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że ta wersja jest lepsza. Ale to tylko wzrokowo już nie długo się przekonamy, . Swoją drogą pięknie wyglądają :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie byłem na trasie Orlich Gniazd w weekend, piachu dużo i naprawdę inni musieli się męczyć a ja śmigałem dużo łatwiej - no ale to pewnie szerokość 2,25. Pozatym b.dobrze się sprawowały - no ale było sucho na całej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam obydwa RR 2.25 i idą rewelacyjnie.Błoto,ciągły deszcz,asfalt,ziemia,trawa i szuter to jest rewelacja.

Wyjątek Ralphy robią w głębokim,suchym,sypkim piachu.Tego wyrażnie nie lubią i potrafią ostro się ślizgać

jak przesadzimy z prędkością(np.jak nagle wjedziemy w łache).Ale przy trakcji są rewelacyjne jak na mój gust.W skali 0-10 daje 9.

 

Pozdrawiam

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, ale się zdumiałem gdy wrzucałem te oponki dziś po raz pierwszy... zgodnie z rysunkami na oponie "front" strzałeczka na przód, "rear" strzałeczka na tył, wszystko ok... ale przy pierwszym zakładaniu opona nie ułożyła się idealnie i ma bicie :mellow: powoli się wkurzam... ale moje zdumienie jest jeszcze większe gdyż ułożenie bieżnika jest na przodzie takie same jak na tyle a zakładałem zgodnie z tymi strzałkami :eek: czy mi ktoś to może wyjaśnić? przyznaje kupiłem na allegro, zwijane nówki ściągnięte z nowego roweru no i powoli się zastanawiam czy to nie był jakiś "wałek" :) na przodzie macie ustawienie zwnętrznych klocków do środka? poradźcie coś? plis...

 

--- 01.07.06.:

 

czy ktoś może mi powiedzieć jakie powinno być prawidłowe ułożenie bieżnika na przodzie i tyle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zabardzo zrozumiałem to zdanie o klockach. strzałka pokazuje rekomendowany kierunek ułożenia dla przodu i tyłu. Jeśli zakladasz oponę na tył to zakładasz ją zgodnie ze strzałką przy napisie tył. Strzałka wskazuje kierunek jazdy. Jeśli tak zrobiłeś to nie ma możliwości identycznego ułożenia bieżnika na przodzie i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zabardzo zrozumiałem to zdanie o klockach. strzałka pokazuje rekomendowany kierunek ułożenia dla przodu i tyłu. Jeśli zakladasz oponę na tył to zakładasz ją zgodnie ze strzałką przy napisie tył. Strzałka wskazuje kierunek jazdy. Jeśli tak zrobiłeś to nie ma możliwości identycznego ułożenia bieżnika na przodzie i tyle.

 

najprościej mówiąć na jednej oponie tak jakby ten kto produkował tą oponę się pomylił , bo te strzałki co są na oponie "front" "rear" są poprostu odwrócone w złe kierunki... hmm myślę że nie kąplikuje a bardziej obrazowo, założyłem te opony zgodnie z tymi strzałkami i powinno być tak że przy jeździe tylny bieżnik idze w inną stronę niż przedni a ja po założeniu miałem tak że oba kręciły się w jedną stronę :wink: mam nadzięję że nie namieszałem a nie mam teraz cyfry by wam to pokazać/...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam RR 2.1" na oba koła; założone zgodnie ze strzałkami i ułożenie bieżnika jest inne na przodzie i na tyle. Jeśli u Ciebie jest identycznie to chyba jest coś nie tak.... BTW Jestem bardzo zadowolony z tych oponek i poradziły sobie w każdej sytuacj jakiej do tej pory stawiły czoła, a było to praktycznie wszystko oprócz głębokiego błota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marnon jeśli cie dobrze zrozumialem to u ciebie jest tak, że jeśli zalożys zopony na tył -> przód -> to bieżniki są identycznie ulożone? W "NN" przynajmniej moim jest tak, że jeśli założysz go na przód boczne skośne klocki patrząc na oponę od gory w kierunku jazdy ukladają się szerszą stroną \ | / w kierunku jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda że rodzice zabrali mi cyfre na wakacje bo bym wam pokazał jak to jest :) spróbuje jeszcze bardziej to opisać : patrząc od góry PRZÓD: \ || / a teraz patrząc z boku na strzałki u góry <-- front rear--> , TYŁ:

/||\ tak samo patrząc z boku strzałki <-- front rear --> , jak widzisz na jednej oponie te strzałki są inaczej niż powinny być :!!: ale BTW byłem na maratonie w Krakowie i te oponki pomimo tego idą bajecznie , jestem bardzo zadowolony ale się okaże czy to pełnowartościowy sprzęt, a tak OT biker co stał obok mnie na starcie mówił że NN rozpruł na kamieniu boczny kord jak zjeżdżał , tylnia oponka mówi że balon wyskoczył i pach po oponie a też nówki miał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne - moja ma uklad (opis/ułożenie klockow) taki jak twoja założona na tyl, wydaje się, że tak powinno być. na razie mamy 2:1 dla takiego ułożenia ;) . Choc chyba nie ma to kluczowego znaczenia. Mam nadzieje,że przygody tego gościa to nieszczęśliwy splot zdarzeń, a nie norma dla tych opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

napisałem maila do producent aby napisał, czy NN dać na przód a RR na tył lub odwrotnie. Odpowiedz jest następująca:

 

NN na przód dla lepszej kontroli, a RR na tył z uwagi na mniejsze opory toczenia. Zatem w katalogy Schwalbe nie ma błędu.

 

Tomi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomnieli dodać jednak że RR ma gorszą trakcję pod górę a NN to opony do turystyki gdzie i podjazdy bez gubienia trakcji na kamolach czy korzeniach często w błocie pod górę są ważne i gdzie lepsze trzymanie się opony gruntu w czasie zjazdu jest ważniejsze niż mniejsze opory toczenia - są niekonsekwentni trochę i niepotrzebnie mieszają na własnym podwórku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że jest tak jak pisze Schwalbe, to wygląda to moim zdaniem rozsądnie. Wolę mieć oponę z lepszą kontrolą na przodzie niż z tyłu (łatwiej chyba opanować uślizg tylnego koła niż przedniego). Z drugiej trony opory toczenia mają większy wpływ na tylne koło (z uwagi na rozkład masy pomiędzy osie).

 

Ja na razie założyłem opony tak jak radzi producent. Spróbuję za jakiś czas zrobić zamiankę i zobaczę jak się zmienia zachowanie bike'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
strzałka pokazuje rekomendowany kierunek ułożenia dla przodu i tyłu. Jeśli zakladasz oponę na tył to zakładasz ją zgodnie ze strzałką przy napisie tył. Strzałka wskazuje kierunek jazdy. Jeśli tak zrobiłeś to nie ma możliwości identycznego ułożenia bieżnika na przodzie i tyle.

 

 

takie tłumaczenie może wprowadzić w błąd w zależności od tego jak ustawi się oponę...

Strzełka o ile zawsze wiedziałem wskazuje w którą stronę kręci się koło i tego się trzymając zawsze założymy dobrze...

 

http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/Details_id_10661_.htm

 

gdyby jeszcze ktoś nie miał pewności, to można sobie powiększyć i wszystko widać...

 

 

btw.. CUBE popełnił błąd w ułożeniu przedniej opony przy fotografowanym egzemplarzu AMS 125 black i lepiej się tym modelem nie sugerować... stąd mniemam że błąd bo w pozostałych pięciu modelach na przodzie jest inaczej...czyli poprawnie... ;)

 

pozdro

KR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...