urg Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Witam. Po latach jeżdżenia na platformach naszło mnie na pedały spd. Zanabyłem drogą zakupu M520 + kapcie XC30 i pojawia się kilka pytań. Ustawiłem bloki, pojeździłem, skorygowałem - jest ok, ba nawet kolana przestały boleć. W sumie dziwne uczucie być "przyspawanym" do roweru ale można przywyknąć bałem się tych opisywanych gleb przy 0km ale póki co daje radę 1 - po ok 80km zauwazyłem że trochę smaru "wyciekło" spod tej plastikowej nakrętki. Wygląda jakby nadmiar fabryczny. To normalne? Nie ma żadnych nieppkojących objawów, żadnych luzów. 2 - co jaki przebieg warto je konserwować? Przy platformach zero jakiejkolwiek konserwacji i wytrzymywały 10 tys przebiegu w tym dwie zimy ( jeżdże non stop przy KAŻDEJ pogodzie). Mam nadzieje że nie tak często jak łańcuch - po każdym deszczu i co 200 - 300 km smarowanie? 3 - używa ktoś spd w mieście? Jak z trwałością bloków sh51 ( licząc powiedzmy 300 dni w roku na rowerze i jakieś 30 wpięć/wypięć dziennie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 11 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 1. przeważnie trochę smaru wyłazi z początku 2. zależy od warunków w jakich jeździsz ale można przyjąć: za każdym razem kiedy odczujesz że, oś chodzi gorzej, chropowato, ma luz, piasek lub haczy 3. o trwałość się nie martw, ilość wpięć/wypięć nie zrobi na nich najmniejszego wrażenia ale w mieście zwykłe buty i platformy są poręczniejsze, jeśli masz małą wprawę we wpinaniu/wypinaniu to można powiedzieć że na swój też sposób bezpieczniejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
urg Napisano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Dzięki. Czyli tym smarem się nie przejmuje. Te 30 wypięć to skrzyżowania. Mieszkam w centrum i żeby dojechać do roboty albo za miasto tyle mniej więcej wychodzi zatrzymań. Może i bwzpieczniej w platformach ale podoba mnie się jazda w spd, a przed ulicą i samochodami mimo kilku gleb nie mam obaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Trudno określić interwał serwisowy - prościej byłoby chyba otworzyć je po jakimś wybranym dla siebie czasie od zakupu i zobaczyć jak wygląda środek - jeśli smar będzie czysty to złożyć i jeżdzić. Co do żywotności bloków - można takowe nabyć na allegro poniżej 30 zł, co wydaje mi się drobną kwotą, nawet jeśli musiałbyś je zmieniać raz w roku. Bloki ścierają się bardziej od chodzenia niż od wpinania i wypinania. Myślę że dopóki na spodzie bloków będziesz widział napisy to spokojnie możesz ich używać. Zazwyczaj wskaźnikiem zużycia bloków jest spadek jakości wpięcia i konieczność skorygowania napięcia sprężyn na trochę mocniejsze. Trwałość obecnie jest gorsza niż kiedyś, dotyczy to praktycznie każdego sprzętu, bloki obejmuje ta sama reguła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Masz tu garść info o tych pedałach: http://www.forumrowerowe.org/blog/247/entry-415-przeglad-serwisowy-pedalow-shimano-pd-m520-systemu-spd/ Ja swoje otworzyłem po bodajże 4 tys. w zasadzie tylko z ciekawości niz z jakiejś konkretnej potrzeby. na pewno warto wcześniej kupić sobie kluczyk do tej plastykowej nakrętki. Może to co wylazło ci to wcale nie smat z wnętrza tylko złapałeś syf, masz suchy łańcuch? Może to zniego leci smar/oliwa - juz takie coś widziałem. Bloki mam w jednych butach (MT-43) od nowości - użytkowane sporadycznie, w drugich (M 087)przejechały juz ze 6 tys. km i nie wygląda jakby prosiły o wymianę.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Bloki ścierają się bardziej od chodzenia niż od wpinania i wypinania. Myślę że dopóki na spodzie bloków będziesz widział napisy to spokojnie możesz ich używać.Ale ta strona bloków nie pracuje w pedale, więc jak takie starcie ma wpływać na wpinanie i wypinanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 12 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Jak zetrzesz blok to podeszwa może się opierać o pedał i wtedy jest problemik z wpięciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Kup sobie model SPD z platformą z jednej strony, ale do miasta spd to porażka bo wszędzie zapasowe buty trzeba nosić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andi333 Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 A po co ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Kup sobie model SPD z platformą z jednej strony, ale do miasta spd to porażka bo wszędzie zapasowe buty trzeba nosić. Do 520-tek mozna dokupić takie nakładki i wtedy da się jeździć w zwyczajnych butach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Jak zetrzesz blok to podeszwa może się opierać o pedał i wtedy jest problemik z wpięciem.Nadal tego nie widzę. But i tak opiera się o pedał, widać to doskonale po śladach na bucie i pedale. Poza tym jak but może wejść głębiej, to wpięcie będzie łatwiejsze. Bez rysunku chyba się nie obejdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derwisz Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Masz rację zekker, ścieranie wierzchniej powierzchni bloku od chodzenia nijak się ma do jakości wpięcia, i tak jak mówiłeś, i tak but opiera się na ramce pedałów, a nie przez blok na gnieździe. Bloki wycierają się na brzegach przez właśnie wpinanie/wypinanie, doskonale to widać przy wymianie na nowe. U mnie spadek jakości dość zauważalny we wpinaniu i wypinaniu występuje po 7-9kkm, pedały otworzyłem po 15tys, jeden trochę cieżej się kręcił, smar nie był pierwszej świeżości, ale żadnych wżerów, po serwisie zero luzów.Myślę że warto je otworzyć raz na sezon conajmniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
urg Napisano 13 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 jeszcze raz wszystkim dziękuję. czyli generalnie nie przejmować się trwałością. powinny i pedały i bloki wytrzymać rok ~6000-7000km nakładek a tym bardziej spd z ramką nie planowałem i nie planuję. nie mam problemów w mieście. najwyżej potrąbią puszki zanim się wepnę . a na zimę i sól i tak przekręcę platformy. cywilne buty mam w robocie więc nie wożę ze sobą. a na chwilę żeby po jakimś sklepie czy urzedzie pochodzic daję radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.