Skocz do zawartości

[spd] M520 kilka pytan


urg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po latach jeżdżenia na platformach naszło mnie na pedały spd. Zanabyłem drogą zakupu M520 + kapcie XC30 i pojawia się kilka pytań.

Ustawiłem bloki, pojeździłem, skorygowałem - jest ok, ba nawet kolana przestały boleć. W sumie dziwne uczucie być "przyspawanym" do roweru ale można przywyknąć :) bałem się tych opisywanych gleb przy 0km ale póki co daje radę :)

 

1 - po ok 80km zauwazyłem że trochę smaru "wyciekło" spod tej plastikowej nakrętki. Wygląda jakby nadmiar fabryczny. To normalne? Nie ma żadnych nieppkojących objawów, żadnych luzów.

 

2 - co jaki przebieg warto je konserwować? Przy platformach zero jakiejkolwiek konserwacji i wytrzymywały 10 tys przebiegu w tym dwie zimy ( jeżdże non stop przy KAŻDEJ pogodzie). Mam nadzieje że nie tak często jak łańcuch - po każdym deszczu i co 200 - 300 km smarowanie?

 

3 - używa ktoś spd w mieście? Jak z trwałością bloków sh51 ( licząc powiedzmy 300 dni w roku na rowerze i jakieś 30 wpięć/wypięć dziennie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

1. przeważnie trochę smaru wyłazi z początku

2. zależy od warunków w jakich jeździsz ale można przyjąć: za każdym razem kiedy odczujesz że, oś chodzi gorzej, chropowato, ma luz, piasek lub haczy 

3. o trwałość się nie martw, ilość wpięć/wypięć nie zrobi na nich najmniejszego wrażenia ale w mieście zwykłe buty i platformy są poręczniejsze, jeśli masz małą wprawę we wpinaniu/wypinaniu to można powiedzieć że na swój też sposób bezpieczniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Czyli tym smarem się nie przejmuje. Te 30 wypięć to skrzyżowania. Mieszkam w centrum i żeby dojechać do roboty albo za miasto tyle mniej więcej wychodzi zatrzymań. Może i bwzpieczniej w platformach ale podoba mnie się jazda w spd, a przed ulicą i samochodami mimo kilku gleb nie mam obaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno określić interwał serwisowy - prościej byłoby chyba otworzyć je po jakimś wybranym dla siebie czasie od zakupu i zobaczyć jak wygląda środek - jeśli smar będzie czysty to złożyć i jeżdzić.

Co do żywotności bloków - można takowe nabyć na allegro poniżej 30 zł, co wydaje mi się drobną kwotą, nawet jeśli musiałbyś je zmieniać raz w roku. 

Bloki ścierają się bardziej od chodzenia niż od wpinania i wypinania. Myślę że dopóki na spodzie bloków będziesz widział napisy to spokojnie możesz ich używać. 

Zazwyczaj wskaźnikiem zużycia bloków jest spadek jakości wpięcia i konieczność skorygowania napięcia sprężyn na trochę mocniejsze. 

Trwałość obecnie jest gorsza niż kiedyś, dotyczy to praktycznie każdego sprzętu, bloki obejmuje ta sama reguła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tu garść info o tych pedałach: http://www.forumrowerowe.org/blog/247/entry-415-przeglad-serwisowy-pedalow-shimano-pd-m520-systemu-spd/

Ja swoje otworzyłem po bodajże 4 tys. w zasadzie tylko z ciekawości niz z jakiejś konkretnej potrzeby. na pewno warto wcześniej kupić sobie kluczyk do tej plastykowej nakrętki. Może to co wylazło ci to wcale nie smat z wnętrza tylko złapałeś syf, masz suchy łańcuch? Może to zniego leci smar/oliwa - juz takie coś widziałem.

Bloki mam w jednych butach (MT-43) od nowości - użytkowane sporadycznie, w drugich (M 087)przejechały juz ze 6 tys. km i nie wygląda jakby prosiły o wymianę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bloki ścierają się bardziej od chodzenia niż od wpinania i wypinania. Myślę że dopóki na spodzie bloków będziesz widział napisy to spokojnie możesz ich używać.

Ale ta strona bloków nie pracuje w pedale, więc jak takie starcie ma wpływać na wpinanie i wypinanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zetrzesz blok to podeszwa może się opierać o pedał i wtedy jest problemik z wpięciem.

Nadal tego nie widzę. But i tak opiera się o pedał, widać to doskonale po śladach na bucie i pedale. Poza tym jak but może wejść głębiej, to wpięcie będzie łatwiejsze.

Bez rysunku chyba się nie obejdzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację zekker, ścieranie wierzchniej powierzchni bloku od chodzenia nijak się ma do jakości wpięcia, i tak jak mówiłeś, i tak but opiera się na ramce pedałów, a nie przez blok na gnieździe. Bloki wycierają się na brzegach przez właśnie wpinanie/wypinanie, doskonale to widać przy wymianie na nowe. U mnie spadek jakości dość zauważalny we wpinaniu i wypinaniu występuje po 7-9kkm, pedały otworzyłem po 15tys, jeden trochę cieżej się kręcił, smar nie był pierwszej świeżości, ale żadnych wżerów, po serwisie zero luzów.
Myślę że warto je otworzyć raz na sezon conajmniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz wszystkim dziękuję. czyli generalnie nie przejmować się trwałością. powinny i pedały i bloki wytrzymać rok ~6000-7000km

 

nakładek a tym bardziej spd z ramką nie planowałem i nie planuję. nie mam problemów w mieście. najwyżej potrąbią puszki zanim się wepnę :) . a na zimę i sól i tak przekręcę platformy.

 

cywilne buty mam w robocie więc nie wożę ze sobą. a na chwilę żeby po jakimś sklepie czy urzedzie pochodzic daję radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...