Skocz do zawartości

[LED / Lampki LED] Na szprychy


meridziak

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

A czy nie lepiej kupić opony z paskiem Reflex?

IMG_20140215_135727.jpg

Nie musisz pamiętać, żeby włączyć to świecące ustrojstwo przed jazdą i nie masz tego zielonego kółka.

Pozatym nawet święcący wentyl lub odblask podczas jazdy daje wrażenie że masz świecącą obręcz wplecioną w koło.

Napisano

mozesz poszukać też podobnych odblasków jak pokazał rambolbambol , są na Allegro w kategorii motocykle , naklejesz na zew.część obręczy i i nie ma wiochy a jest bezpieczeństwo .

 
Napisano

Grosze plus koszty przesylki to juz nie grosze.

Osnosnie tych aklejanych to mam pytanie czy one przy czyszczenih pod cisnie iem woda sie nie zniszcza?

Napisano

Te z tematu w opisie mają czas świecenia 24h - 29 zł

 

żart

 

Miałem te świecące wentyle, o tyle lepsze, że same się uruchamiają podczas jazdy - baterie staczają na ok 2 miesiące, psuje się to dziadostwo po trzech :)

 

Też jestem teraz zwolennikiem odblasków.

Napisano

To na mojej fotografii nie jest naklejane (oprócz odblasków na błotnikach i na ramie).

Niektóre opony Schwalbe mają taki pasek odblaskowy "wtopiony" w gumę, wystarczy poszukać. Akurat na zdjęciu są Schwalbe Dureme ale taki pasek mają też Big Apple, CX Comp i wiele innych.

Napisano

Chciałbym przypomnieć koledze że lampki na szprychy są "nielegalne" na naszych drogach publicznych,jedynie  możemy posiadać na kołach odblaski,i nic więcej ze "świecidełek"

Według mnie najlepszym sposobem na zwiększenie widzialności roweru z boku po zmroku(i dozwolonym)są opony z odblaskowym paskiem albo nakładki na szprychy,ew dla estetyków szprychy obklejone paskiem taśmy odblaskowej.

Napisano

Naprawdę nie wiem jak wy rowerzyści jeździcie, że boczne odblaski poprawiają bezpieczeństwo. Bokiem? Przecież zanim kierowca samochodu zobaczy te odblaski z boku to będzie miał was tuż przed maską. Widoczność boczną w przypadku dojeżdżania do punktu kolizyjnego zapewnia oświetlenie przednie i tylne.

Napisano

Za mało widziałeś na drodze skoro uważasz boczne odblaski za zbędne. Na pewno lampki są podstawą, ale odblaski doskonale uzupełniają.

 

Filmik nie pokazuje potencjału odblasków, jakbyś znalazł taki, gdzie rowerzysta stoi, a samochód dojeżdża do skrzyżowania, to by było lepiej widać.

 

Widoczność boczną w przypadku dojeżdżania do punktu kolizyjnego zapewnia oświetlenie przednie i tylne.

A nie tak dawno kłóciłeś się ze mną, że boczna widoczność lampek jest zbędna :whistling:

 

Opony z odblaskami dobrze się prezentują, ale nie dają informacji o ruchu. Pod tym względem tradycyjne odblaski na szprychach są o wiele lepsze.

Napisano

 

 

ale nie dają informacji o ruchu. Pod tym względem tradycyjne odblaski na szprychach są o wiele lepsze.

Tak, mam takie same odczucie, dojeżdżam do pracy i znajomi mówil mi, że jak zamontowałem "światło" na kołach od razu rzucam się w oczy lepiej (wcześniej miałem tylko odblaski na ciuchach, nawet spore)

Napisano

Z odblaskami problem jest taki, ze potrzebuja swiatla z zewnatrz zeby odblaskiwac.

Ja sam wracajac z pracy po zmroku uzywam tych chinskich nakretek na wentyle. Sa tak tanie ze mozna wziac kilka sztuk w jednej paczce i po prostu wyrzucac jak sie baterie zuzyja. No i latwo sie je (de)montuje.

Napisano

Te ledy to rzeczywiscie dobrze poprawiaja widocznosc. Ale jesli sa nielegalne to tylko czasu trzeba az ktos nam wystawi mandat. mam dobre swiatlo z przodu ale co bedzie jak jedyne tylne mi padnie w czasie jazdy. Wtedy przykladowo te dodatkowe wentyle wiele pomogą

Napisano

Teoretycznie są nielegalne. Tak samo jak kiedyś były odblaski na oponach. Ale nielegalne oznaczało, że nie były ujęte w warunkach technicznych. Nikt za to mandatu nie wystawiał. Analogicznie choinkowe TIRy również maja nielegalne oświetlenie a ktoś wystawia za to mandaty?

Jak ci padnie oświetlenie z tyłu to masz tylny odblask. Do tego on właśnie służy.

 

Za mało widziałeś na drodze skoro uważasz boczne odblaski za zbędne. Na pewno lampki są podstawą, ale odblaski doskonale uzupełniają.

Nadal nie widzę sytuacji kiedy odblaski boczne miały w czymś pomóc dopóki ktoś nie jedzie bokiem albo nie stawia roweru prostopadle do toru innych pojazdów.

Filmik nie pokazuje potencjału odblasków, jakbyś znalazł taki, gdzie rowerzysta stoi, a samochód dojeżdża do skrzyżowania, to by było lepiej widać.

Na skrzyżowaniu obowiązuje zakaz zatrzymywania. A jak rowerzysta stoi przed jezdnią to nadal nie jest to miejsce kolizyjne.

A nie tak dawno kłóciłeś się ze mną, że boczna widoczność lampek jest zbędna :whistling:

Boczna w kwestii widoczności dokładnie prostopadle do osi roweru to tak. Pisaliśmy wtedy o widoczności kątowej lampki przedniej. A ta istnieje praktycznie w każdej lampce (chyba, że ktoś specjalnie zasłoni).

Napisano

A jak rowerzysta stoi przed jezdnią to nadal nie jest to miejsce kolizyjne.

Teraz stoi, a za chwilę może ruszyć. Tak samo jak przejeżdża, to może się zatrzymać. Widząc jego odblaski możesz przygotować się na dziwne manewry, bo wiesz że jest na drodze.
Napisano

Jak rusza to wymusza pierwszeństwo a jak je ma to kierowca ma zwolnić (światło zauważy). Jak przejeżdża to nie wolno mu się zatrzymać na skrzyżowaniu.

Napisano

Wymusza, niewolno nie zabezpiecza przed głupotą lub złośliwością. Po prostu nie wszyscy przestrzegają prawa, bywają też przypadki losowe (np. awaria i ktoś się wykłada na przejeździe).

Napisano

To jeszcze wypadałoby mieć odblaski skierowane do góry i do dołu by widac było jak rower leży.

Zastanów się dlaczego nawet w samochodach nie ma z boku odblasków (poza Volvo)?

Napisano

Nie porównuj światełek i odblasków rowerowych do samochodu, którego lampy widać z kilometra albo i lepiej.

Zresztą zauważ, że większość (a przynajmniej nowszych samochodów) posiada lampy zachodzące na bok pojazdu.

 

Tapnięte z N7

 

Napisano

To jeszcze wypadałoby mieć odblaski skierowane do góry i do dołu by widac było jak rower leży.

Zastanów się dlaczego nawet w samochodach nie ma z boku odblasków (poza Volvo)?

 

Samochody na rynek amerykański muszą mieć boczne światła i odblaski z tylu czerwone, z przodu żółte. Nie pisz tylko że to nielegalne u nas bo jeżdżę takim samochodem od lat.

Pamiętam jak lata temu walczono z trzecim stopem w samochodach z usa - nie chciano ich rejestrować.

Napisano

@Benek88

Przednie lampy zachodzą na boki ale przy krawędzi są to głównie kierunkowskazy lub pozycyjne. Z tyłu są to kierunkowskazy.

Same światła są tak samo widoczne pod kątem jak światła roweru. Nie ma tu żadnej różnicy. Niczego dodatkowego w samochodach się nie robi by ta widoczność boczna była większa (poza pewnymi wyjątkami).

@Jaca911

Poza USA (i może jakimiś innymi wyjątkami) nie ma takiego obowiązku. Wyjątkiem są pojazdy o długości ponad 6m. Prawdopodobnie wynika to z faktu, że trudniej jest przewidzieć miejsce zatrzymania długiego pojazdu i nie da się go zepchnąć jak rower.

 

Sprawdzcie sobie na każdej lampce rowerowej (tylko sensownej a nie choinkowej niewidocznej nawet z przodu) z jakiego kąta jest widoczna. A jak jest widoczna to żadne odblaski boczne w niczym nie pomogą. Bo niby w czym jak nadal ten rowerzysta jest widoczny?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...