meridziak Napisano 11 Marca 2014 Napisano 11 Marca 2014 Witam. Poszukuję lampek led na szprychy. Znalazłem na allegro takie: http://allegro.pl/tierone-lampki-led-na-szprychy-nite-ize-zielone-i3994340856.html Lecz się zastanawiam czy mogę znaleźć gdzieś podobne bez tak rzucającego się w oczy w dzień zielonego kółka. Dacie linki !?
rambolbambol Napisano 12 Marca 2014 Napisano 12 Marca 2014 A czy nie lepiej kupić opony z paskiem Reflex? Nie musisz pamiętać, żeby włączyć to świecące ustrojstwo przed jazdą i nie masz tego zielonego kółka. Pozatym nawet święcący wentyl lub odblask podczas jazdy daje wrażenie że masz świecącą obręcz wplecioną w koło.
NEX Napisano 12 Marca 2014 Napisano 12 Marca 2014 mozesz poszukać też podobnych odblasków jak pokazał rambolbambol , są na Allegro w kategorii motocykle , naklejesz na zew.część obręczy i i nie ma wiochy a jest bezpieczeństwo .
Baikal Napisano 12 Marca 2014 Napisano 12 Marca 2014 lub też opcja - wentyle świecące kosztuje grosze http://allegro.pl/akcesoria-oswietlenie-16427?order=qd https://www.youtube.com/results?search_query=%C5%9Bwiec%C4%85cy%20wentyl%20rowerowy&sm=3
wnoto Napisano 12 Marca 2014 Napisano 12 Marca 2014 Grosze plus koszty przesylki to juz nie grosze. Osnosnie tych aklejanych to mam pytanie czy one przy czyszczenih pod cisnie iem woda sie nie zniszcza?
krism4a1 Napisano 12 Marca 2014 Napisano 12 Marca 2014 Te z tematu w opisie mają czas świecenia 24h - 29 zł żart Miałem te świecące wentyle, o tyle lepsze, że same się uruchamiają podczas jazdy - baterie staczają na ok 2 miesiące, psuje się to dziadostwo po trzech Też jestem teraz zwolennikiem odblasków.
rambolbambol Napisano 12 Marca 2014 Napisano 12 Marca 2014 To na mojej fotografii nie jest naklejane (oprócz odblasków na błotnikach i na ramie). Niektóre opony Schwalbe mają taki pasek odblaskowy "wtopiony" w gumę, wystarczy poszukać. Akurat na zdjęciu są Schwalbe Dureme ale taki pasek mają też Big Apple, CX Comp i wiele innych.
marcinBB Napisano 12 Marca 2014 Napisano 12 Marca 2014 Chciałbym przypomnieć koledze że lampki na szprychy są "nielegalne" na naszych drogach publicznych,jedynie możemy posiadać na kołach odblaski,i nic więcej ze "świecidełek" Według mnie najlepszym sposobem na zwiększenie widzialności roweru z boku po zmroku(i dozwolonym)są opony z odblaskowym paskiem albo nakładki na szprychy,ew dla estetyków szprychy obklejone paskiem taśmy odblaskowej.
gruby2 Napisano 12 Marca 2014 Napisano 12 Marca 2014 Naprawdę nie wiem jak wy rowerzyści jeździcie, że boczne odblaski poprawiają bezpieczeństwo. Bokiem? Przecież zanim kierowca samochodu zobaczy te odblaski z boku to będzie miał was tuż przed maską. Widoczność boczną w przypadku dojeżdżania do punktu kolizyjnego zapewnia oświetlenie przednie i tylne.
zekker Napisano 12 Marca 2014 Napisano 12 Marca 2014 Za mało widziałeś na drodze skoro uważasz boczne odblaski za zbędne. Na pewno lampki są podstawą, ale odblaski doskonale uzupełniają. Filmik nie pokazuje potencjału odblasków, jakbyś znalazł taki, gdzie rowerzysta stoi, a samochód dojeżdża do skrzyżowania, to by było lepiej widać. Widoczność boczną w przypadku dojeżdżania do punktu kolizyjnego zapewnia oświetlenie przednie i tylne.A nie tak dawno kłóciłeś się ze mną, że boczna widoczność lampek jest zbędna Opony z odblaskami dobrze się prezentują, ale nie dają informacji o ruchu. Pod tym względem tradycyjne odblaski na szprychach są o wiele lepsze.
krism4a1 Napisano 12 Marca 2014 Napisano 12 Marca 2014 ale nie dają informacji o ruchu. Pod tym względem tradycyjne odblaski na szprychach są o wiele lepsze. Tak, mam takie same odczucie, dojeżdżam do pracy i znajomi mówil mi, że jak zamontowałem "światło" na kołach od razu rzucam się w oczy lepiej (wcześniej miałem tylko odblaski na ciuchach, nawet spore)
gof Napisano 12 Marca 2014 Napisano 12 Marca 2014 Z odblaskami problem jest taki, ze potrzebuja swiatla z zewnatrz zeby odblaskiwac. Ja sam wracajac z pracy po zmroku uzywam tych chinskich nakretek na wentyle. Sa tak tanie ze mozna wziac kilka sztuk w jednej paczce i po prostu wyrzucac jak sie baterie zuzyja. No i latwo sie je (de)montuje.
wnoto Napisano 13 Marca 2014 Napisano 13 Marca 2014 Te ledy to rzeczywiscie dobrze poprawiaja widocznosc. Ale jesli sa nielegalne to tylko czasu trzeba az ktos nam wystawi mandat. mam dobre swiatlo z przodu ale co bedzie jak jedyne tylne mi padnie w czasie jazdy. Wtedy przykladowo te dodatkowe wentyle wiele pomogą
gruby2 Napisano 13 Marca 2014 Napisano 13 Marca 2014 Teoretycznie są nielegalne. Tak samo jak kiedyś były odblaski na oponach. Ale nielegalne oznaczało, że nie były ujęte w warunkach technicznych. Nikt za to mandatu nie wystawiał. Analogicznie choinkowe TIRy również maja nielegalne oświetlenie a ktoś wystawia za to mandaty? Jak ci padnie oświetlenie z tyłu to masz tylny odblask. Do tego on właśnie służy. Za mało widziałeś na drodze skoro uważasz boczne odblaski za zbędne. Na pewno lampki są podstawą, ale odblaski doskonale uzupełniają. Nadal nie widzę sytuacji kiedy odblaski boczne miały w czymś pomóc dopóki ktoś nie jedzie bokiem albo nie stawia roweru prostopadle do toru innych pojazdów. Filmik nie pokazuje potencjału odblasków, jakbyś znalazł taki, gdzie rowerzysta stoi, a samochód dojeżdża do skrzyżowania, to by było lepiej widać. Na skrzyżowaniu obowiązuje zakaz zatrzymywania. A jak rowerzysta stoi przed jezdnią to nadal nie jest to miejsce kolizyjne. A nie tak dawno kłóciłeś się ze mną, że boczna widoczność lampek jest zbędna Boczna w kwestii widoczności dokładnie prostopadle do osi roweru to tak. Pisaliśmy wtedy o widoczności kątowej lampki przedniej. A ta istnieje praktycznie w każdej lampce (chyba, że ktoś specjalnie zasłoni).
krism4a1 Napisano 13 Marca 2014 Napisano 13 Marca 2014 takie coś, świeci z boku z przodu i z tyłu : http://www.nightbrighttyre.com/news/
zekker Napisano 13 Marca 2014 Napisano 13 Marca 2014 A jak rowerzysta stoi przed jezdnią to nadal nie jest to miejsce kolizyjne.Teraz stoi, a za chwilę może ruszyć. Tak samo jak przejeżdża, to może się zatrzymać. Widząc jego odblaski możesz przygotować się na dziwne manewry, bo wiesz że jest na drodze.
gruby2 Napisano 13 Marca 2014 Napisano 13 Marca 2014 Jak rusza to wymusza pierwszeństwo a jak je ma to kierowca ma zwolnić (światło zauważy). Jak przejeżdża to nie wolno mu się zatrzymać na skrzyżowaniu.
zekker Napisano 13 Marca 2014 Napisano 13 Marca 2014 Wymusza, niewolno nie zabezpiecza przed głupotą lub złośliwością. Po prostu nie wszyscy przestrzegają prawa, bywają też przypadki losowe (np. awaria i ktoś się wykłada na przejeździe).
gruby2 Napisano 13 Marca 2014 Napisano 13 Marca 2014 To jeszcze wypadałoby mieć odblaski skierowane do góry i do dołu by widac było jak rower leży. Zastanów się dlaczego nawet w samochodach nie ma z boku odblasków (poza Volvo)?
Benek88 Napisano 13 Marca 2014 Napisano 13 Marca 2014 Nie porównuj światełek i odblasków rowerowych do samochodu, którego lampy widać z kilometra albo i lepiej. Zresztą zauważ, że większość (a przynajmniej nowszych samochodów) posiada lampy zachodzące na bok pojazdu. Tapnięte z N7
Jaca911 Napisano 13 Marca 2014 Napisano 13 Marca 2014 To jeszcze wypadałoby mieć odblaski skierowane do góry i do dołu by widac było jak rower leży. Zastanów się dlaczego nawet w samochodach nie ma z boku odblasków (poza Volvo)? Samochody na rynek amerykański muszą mieć boczne światła i odblaski z tylu czerwone, z przodu żółte. Nie pisz tylko że to nielegalne u nas bo jeżdżę takim samochodem od lat. Pamiętam jak lata temu walczono z trzecim stopem w samochodach z usa - nie chciano ich rejestrować.
myronko Napisano 13 Marca 2014 Napisano 13 Marca 2014 Ja polecam odblaski na szprychy. Kupowałem w lidlu, ale też można odnaleźć w innych sklepach.
gruby2 Napisano 14 Marca 2014 Napisano 14 Marca 2014 @Benek88 Przednie lampy zachodzą na boki ale przy krawędzi są to głównie kierunkowskazy lub pozycyjne. Z tyłu są to kierunkowskazy. Same światła są tak samo widoczne pod kątem jak światła roweru. Nie ma tu żadnej różnicy. Niczego dodatkowego w samochodach się nie robi by ta widoczność boczna była większa (poza pewnymi wyjątkami). @Jaca911 Poza USA (i może jakimiś innymi wyjątkami) nie ma takiego obowiązku. Wyjątkiem są pojazdy o długości ponad 6m. Prawdopodobnie wynika to z faktu, że trudniej jest przewidzieć miejsce zatrzymania długiego pojazdu i nie da się go zepchnąć jak rower. Sprawdzcie sobie na każdej lampce rowerowej (tylko sensownej a nie choinkowej niewidocznej nawet z przodu) z jakiego kąta jest widoczna. A jak jest widoczna to żadne odblaski boczne w niczym nie pomogą. Bo niby w czym jak nadal ten rowerzysta jest widoczny?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.