Skocz do zawartości

[koła] 28 cali do jazdy w terenie


felt100

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Do tej pory śmigałem głównie asfaltami, jednak w tym sezonie chciał bym też pokręcić trochę w terenie. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale zastanawiam się nad zakupem drugiego zestawu kół i przekładaniu ich z zależności od wybranej trasy. Trasy szutrowe, piasek i leśne drogi. W błoto raczej się nie wybieram choć wiadomo ze czasem może się przydarzyć. Co do obręczy zastanawiałem się nad Mavicami A 719 na 36 szprychach pod V-brakei. Co do szprych i piast nie mam rozeznania. Kasetę planuje wrzucić taką samą jaka posiadam obecnie czyli SRAM PG-950 11-34. Całość pod wagę ponad 90 kg. Pytanie czy wrzucać opony 29 cali czy pozostać przy 28? Czy przy przełożeniu kół potrzebne będą dodatkowe regulacje v-brakeów i przerzutki tylnej? Czy może szukać kół na obręczach takich jak mam obecnie WTB Dual Duty 700c ? Co do budżetu to jakieś 700 zł na kompletne koła wraz z oponami.

Napisano

Bardziej opłacalne będzie zmiana samych opon . Przy zmianie koła tylnego zawsze zachodzi konieczność regulacji tylnej przerzutki / chyba , że miałbyś dwa identyczne zestawy kół/ oraz sprawa łańcucha - w terenie szybciej sie zużywa i po zmianie drugiego koła z inną kasetą może omykać na zębatkach . Kiedyś też przerabiałem ten temat i najlepszym rozwiązaniem jest mieć dwa rowery - jeden w teren , drugi na asfalty.

Napisano

Trasy szutrowe, piasek i leśne drogi (choć te ostatnie to pojęcie względne) to nie jest żaden teren. Opony z bardziej uniwersalnym bieżnikiem rozwiązują temat. Przerabiałem to razem z Tatą.

Napisano

Zastanawiałem się nad opcją drugiego roweru, jednak to już większy wydatek. Co do przekładania opon to dlatego chciałem kupić drugi zestaw kół żeby uniknąć ich przekładania.

Napisano

W rowerze crossowym mam koła zbudowane na tych obręczach (Mavic A 719), do tego stare piasty LX i szprychy DT. Moja waga 80 kg. Obecny rower ma ponad

20 tys.km przebiegu, wcześniej miałem je w innym rowerze. W sumie przejechały co najmniej 25 tys.km, z tego naprawdę sporo w terenie np. w Bieszczadach, Górach

Sowich, Karkonoszach, po lasach. Z obręczami nigdy nie miałem problemu, Myślę, że to dobra rekomendacja.

 

Jeśli chodzi o regulację vbraków to -jeśli obręcze będą miały różną szerokość- będzie niezbędna przy każdym przełożeniu kół.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...