felt100 Napisano 10 Marca 2014 Napisano 10 Marca 2014 Do tej pory śmigałem głównie asfaltami, jednak w tym sezonie chciał bym też pokręcić trochę w terenie. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale zastanawiam się nad zakupem drugiego zestawu kół i przekładaniu ich z zależności od wybranej trasy. Trasy szutrowe, piasek i leśne drogi. W błoto raczej się nie wybieram choć wiadomo ze czasem może się przydarzyć. Co do obręczy zastanawiałem się nad Mavicami A 719 na 36 szprychach pod V-brakei. Co do szprych i piast nie mam rozeznania. Kasetę planuje wrzucić taką samą jaka posiadam obecnie czyli SRAM PG-950 11-34. Całość pod wagę ponad 90 kg. Pytanie czy wrzucać opony 29 cali czy pozostać przy 28? Czy przy przełożeniu kół potrzebne będą dodatkowe regulacje v-brakeów i przerzutki tylnej? Czy może szukać kół na obręczach takich jak mam obecnie WTB Dual Duty 700c ? Co do budżetu to jakieś 700 zł na kompletne koła wraz z oponami.
zadra1965 Napisano 10 Marca 2014 Napisano 10 Marca 2014 Bardziej opłacalne będzie zmiana samych opon . Przy zmianie koła tylnego zawsze zachodzi konieczność regulacji tylnej przerzutki / chyba , że miałbyś dwa identyczne zestawy kół/ oraz sprawa łańcucha - w terenie szybciej sie zużywa i po zmianie drugiego koła z inną kasetą może omykać na zębatkach . Kiedyś też przerabiałem ten temat i najlepszym rozwiązaniem jest mieć dwa rowery - jeden w teren , drugi na asfalty.
Silver400 Napisano 10 Marca 2014 Napisano 10 Marca 2014 Trasy szutrowe, piasek i leśne drogi (choć te ostatnie to pojęcie względne) to nie jest żaden teren. Opony z bardziej uniwersalnym bieżnikiem rozwiązują temat. Przerabiałem to razem z Tatą.
felt100 Napisano 10 Marca 2014 Autor Napisano 10 Marca 2014 Zastanawiałem się nad opcją drugiego roweru, jednak to już większy wydatek. Co do przekładania opon to dlatego chciałem kupić drugi zestaw kół żeby uniknąć ich przekładania.
Darek14 Napisano 10 Marca 2014 Napisano 10 Marca 2014 W rowerze crossowym mam koła zbudowane na tych obręczach (Mavic A 719), do tego stare piasty LX i szprychy DT. Moja waga 80 kg. Obecny rower ma ponad 20 tys.km przebiegu, wcześniej miałem je w innym rowerze. W sumie przejechały co najmniej 25 tys.km, z tego naprawdę sporo w terenie np. w Bieszczadach, Górach Sowich, Karkonoszach, po lasach. Z obręczami nigdy nie miałem problemu, Myślę, że to dobra rekomendacja. Jeśli chodzi o regulację vbraków to -jeśli obręcze będą miały różną szerokość- będzie niezbędna przy każdym przełożeniu kół.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.