xxxMartixxx Napisano 10 Marca 2014 Napisano 10 Marca 2014 Cześć, Myślę nad kołami do mojego składaka, zbudowanego na modłę Merida Speeder / Specialized Sirrus. Używam go do jeżdżenia w okolicach Piaseczna, gdzie mieszkam, lesie Kabackim i do dojazdów do pracy (okolice lotniska Chopina). Ostatnio dorwałem się do wagi ręcznej i pobawiłem się w ważenie poszczególnych podzespołów roweru. Wyszło, że moja niby lekka maszyna, waży tyle samo co wyposażony w amortyzator MTB mojej dziewczyny. Koła (bez kasety / opona, dętka, opaska na kole) ważą 4,85kg. Reszta roweru około 8kg. Ja ważę 85 - 90kg w zależności od mojej aktywności i łakomstwa. Podobno odchudzanie należy rozpoczynać od kół, więc poszukałem troszkę w internecie i wymodziłem taki zestaw: 1. Przednie koło -Obręcz Mavic CXP33 czarna / 32 szprychy -Piasta Shimano 105 HB-5700 czarna / 32 szprychy -Szprychy DT Swiss Competition Black -Opona Conti Supersport Plus 700x28C -Dętka Schwalbe Ext. Light 700x28-42 SV18 40mm -Opaska Michelin 18-622 -Nyple DT Swiss mosiądz 2. Koło tylne -Obręcz Mavic XCP33 czarna / 36 szprych -Piasta Shimano 105 FH-5700 czarna / 36 szprych -Szprychy DT Swiss Competition Black -Opona Conti Supersport Plus 700x28C -Dętka Schwalbe Ext. Light 700x28-42 SV18 40mm -Opaska 18-622 -Nyple DT Swiss mosiądz Co wy na to? Czy do 1500zł można by poskładać coś lepszego? Pozdrawiam
kniaz Napisano 10 Marca 2014 Napisano 10 Marca 2014 Zamysł i komponenty nienajgorsze, aczkolwiek nie ma potrzeby stosowania w tylnym kole 36 szprych. Tu masz podobne gotowe koła i zostaje Ci jeszcze 500zł na ogumienie - czyli można poszaleć http://allegro.pl/hi-end-kola-mavic-cxp33-novatec-cross-trek28-1695g-i4039482618.html
kniaz Napisano 11 Marca 2014 Napisano 11 Marca 2014 Żartujesz ? Czy tylko powielasz obiegowe opinie ? Widziałeś kiedyś na własne oczy obręcze Mavic CXP33 ? Wiesz jak są zbudowane? Chyba nie, więc zanim napiszesz coś śmiesznego, najpierw sprawdź.
xxxMartixxx Napisano 12 Marca 2014 Autor Napisano 12 Marca 2014 Hej Trochę pozmieniałem, teraz wygląda to tak: Przód obręcz DT Swiss RR440 28" 32 otwory piasta Novatec A741SB czarna 32 otwory szprychy DT Swiss Competition Black x32 opona Schwalbe Durano Plus 700x25C dętka Schwalbe Extra Light 700x25C opaska Michelin 18-622 albo jakakolwiek inna nyple DT Swiss alu czarny 12mm Tył obręcz DT Swiss RR440 28" 32 otwory piasta Novatec F162SB czarna 32 otwory szprychy DT Swiss Competition Black x32 opona Schwalbe Durano Plus 700x25C dętka Schwalbe Extra Light 700x25C opaska Michelin 18-622 albo jakakolwiek inna nyple DT Swiss alu czarny 12mm -Obręcze kapslowane -Piasty MTB zamiast szosowych. (wątpię, żebym odczuł jakąkolwiek różnicę) -Opona bardziej asfaltowa, wydaje mi się, że w sam raz do popylania po puławskiej i całkiem dobrej ścieżce rowerowej 3-5 razy w tygodniu. Do kabackiego raczej nie będę wjeżdżał jak będzie błocko, niezbyt mnie to bawi. Ten zestaw na Allegro jest łudząco podobny i na 100% spełniałby moje oczekiwania. Ale. Rower składam od zera i lubię decydować o tym co się w nim znajdzie, staram się omijać "gotowce". Oczywiście część wyborów które podjąłem jest nienajlepsza i dlatego postanowiłem zaciągnąć porady na tym forum w sprawie, która mnie przerasta tzn. dobór komponentów do budowy koła. Aha, budowę zlecę profesjonalistom, zdam się na ich wiedzę w ocenie długości szprych. Pozdrawiam!
xxxMartixxx Napisano 12 Marca 2014 Autor Napisano 12 Marca 2014 Cześć, Rama Accent Shannon 20" Widelec Accent CX One Tak, zdaję sobie sprawę, że koła które planuję złożyć kosztują dwa razy więcej od tego zestawu. Wiem, że powinno się zaczynać od jak najlepszej ramy i widelca. Nie jestem zaawansowanym rowerzystą, nie jestem w stanie zauważyć różnic w sztywności itd. pomiędzy ramą którą posiadam a Specialized Crux (przyjaciel pozwolił mi się przejechać na podstawowym modelu z serii Crux, który teoretycznie ma dużo lepszą ramę). Zestaw który przedstawiłem w ostatnim poście pozwoli mi zredukować masy rotujące o ponad 2kg, co wydaje mi się grą wartą świeczki. Pozdrawiam Marcin
marcin_ostrów Napisano 12 Marca 2014 Napisano 12 Marca 2014 Piasty szosowe na tył mają szerokość najczęściej 130 mm , a Twoja rama potrzebuje 135 mm czyli mtb . W związku z tym ten Novatec F162SB odpada. M
xxxMartixxx Napisano 12 Marca 2014 Autor Napisano 12 Marca 2014 Uff dzieki, Zmienione na Novatec F742SB, 40zł więcej, jakoś przeboleję. A jak oceniasz resztę? Jest tu sens i logika?
marcin_ostrów Napisano 12 Marca 2014 Napisano 12 Marca 2014 Szczerze ? Ja zadzwoniłbym np do daveo.pl i poprosił o zestaw kół pod V do mniej więcej 900 PLN . Dostaniesz lekkie i dobrze zrobione koła , w dobrej cenie. Albo poszedł na całość i np na dt4you zamówił piasty (340) i obręcze. Szprychy i zaplot wtedy gdzieś na miejscu. M
kniaz Napisano 12 Marca 2014 Napisano 12 Marca 2014 Ja pozostałbym przy CXP33. Wagowo praktycznie to samo co DT, natomiast jeśli chodzi o sztywność i wytrzymałość to Mavic wygrywa. Przede wszystkim obręcz Mavica jest wyższa ( co przy okazji dodaje uroku kołom ), no i jest oczywiście "kapslowana" i to, można powiedzieć, podwójnie w specjalnej technologii ( DT pojedynczo), w związku z czym nie widać nic na zewnątrz. Coś mi się zdaje, że kupowanie wszystkiego osobno i zlecenie składania wyjdzie Ci drożej, niż kupno gotowych kół.
xxxMartixxx Napisano 16 Marca 2014 Autor Napisano 16 Marca 2014 Hej, Dzięki wszystkim za feedback! Wybór padł na koła z allegro, do których link wysłał kniaz. Rzeczywiście, wybór komponentów był identyczny z wyjątkiem szprych, jednak Sapim i DT to podobna półka jakościowa. Założyłem na nie Vittoria Zaffiro Pro i dętki Vittoria po 80g. I udało się, masa zestawu kompletnych kół jest o ponad 2,5kg mniejsza niż moich poprzednich no-name'ów. Różnica w trakcie jazdy piorunująca. Jeszcze raz, dzięki za pomoc, temat zamknięty. Marcin
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.