Skocz do zawartości

[koła] Jakie wybrać koło

miyagi1985

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam jest to mój pierwszy post na forum.Poszukuje koła tylniego do mojego Authora Dextera.Interesuje mnie koło 26 posiadające otwory na tarcze.Mam też dylemat czy kupić z piastą z łożyskami kulkowymi czy meczanicznymi, może ktoś pomoże coś dobrać i doeadzić.pozdro.

Napisano

Chodzi mi o coś w miare niedrogiego nie jestem żadnym profesjonalistą.A jak wygląda sprawa z łożyskami które lepsze maszynowe czy kulkowe??

Napisano

Każde z nich mają plusy i minusy, i można jeździć spokojnie na jednych czy drugich. Nie ma aż takiej kolosalnej różnicy.  W serwisie tak :) przy maszynowych bardzo łatwo wyczyścić nasmarować i nie trzeba regulować. Przy kulkowych trzeba nabrać wyczucia przy dokręcaniu konusów żeby nie było za dużego luzy, a z drugiej strony nie skręcić ich za mocno, bo będą za duże opory i słabo będzie się obracać. W bardziej techniczne szczegóły nie będę wchodził :) Shimano  od wieków robi piasty tylko na kulki tłumacząc to tym, że przy mocnym pochyleniu koła w zakrętach same kulki lepiej pracują i jest mniejsze tarcie niż przy łożyskach maszynowych. Może coś w tym jest. Ja osobiście używam teraz już tylko piast z łożyskami maszynowymi.  

Napisano

Też własnie troche czytałem na temat łożysk maszynowych jak i kulkowych i po twoim poście się utwierdzam do maszynowych, teraz tylko dobór koła.Co byś mógł polecić w miare dobrej cenie ??

Napisano

Na alledrogo jest/był do kupienia komplet kół Rodi biały lub czarny na łożyskach Novateca D041/D/042 za 399 zł co moim zdaniem jest rozsądną propozycją. 

Napisano

@provid:

Autor szuka tylko koła na tył.

Ja od kilku lat jeżdżę na piastach novatec'a i z czystym sumieniem mogę je polecić.

Napisz do jakiego stylu jazdy potrzebujesz koło. Chodzi głównie o szerokość i "pancerność" obręczy, a co za tym idzie rozmiar opony, jaką można do niej założyć.

Napisano

Wszystko zależy od tego ile chcesz przeznaczyć na te kółko...