Mod Team Maniak Napisano 9 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Ale tylko golenie dolne są magnezowe, górne są z anodowanego aluminium lub chromowanej stali. Nie sprawdzałem czy sprężyna jest na szczelnie w nich zamknięta ale nawet jeśli nie, to wystarczy smar typu Orlen STP - wapniowy za 10zł/1kg w to miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Czymkolwiek to chyba też nie bo lit reaguje z magnezem i zeżre golenie gdybym chciał posmarować najtańszym łt43. Moze wpierw sprobuj czy zezre, zanim napiszesz...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 10 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Nie jest tajemnicą że, wiele osób smaruje/smarowało smarem litowym i nic się nie dzieje ale tak naprawdę nikt nie jest w stanie tego obiektywnie stwierdzić, w jedną czy w drugą stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 (edytowane) Tak, spotkałem się z opinią, że jest to mit. Spisek marketingowców - jak to tłumaczyć? Aczkolwiek mając wybór pozwolę sobie nie eksperymentować Orlen wapniowy nie jest dużo droższy od łt43 Edytowane 10 Marca 2014 przez scirocco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 (edytowane) w goleniach będzie 2x 30ml pit stop 15w, pod oringami motorex 2000 a na sprężyne myślę orlen STP/wazelina techniczna. Zastanawiam się co się dzieje kiedy to wszystko się wymiesza. Olej pewnie z czasem dotrze do sprężyny, rozpuści wazeline czy orlena. Czy nie zrobi się z tego jakaś chemiczna zupa? Fabrycznie sprężna porządnie była wysmarowana. Może jednak nie trzeba tego aż tak dużo. Czytałem, że niektórzy wogóle tego nie smarują. Chodzi mi o to, że motorex to też nie jest najtańszy smar i jeśli trzeba go dużo to szukam tańszego zamiennika. Edytowane 10 Marca 2014 przez scirocco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 12 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 (edytowane) Wymiękam... Wszystko wyczyszczone, posmarowane i poskładane. Amortyzator chodzi płynnie ale tłumik nie działa kompletnie. Kręcenie pokrętłem nie daje żadnego efektu. Uszczelki wyglądały ok. Rebound działa. Edytowane 12 Marca 2014 przez scirocco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 2x 30ml Nie chce mi sie szukać manuala ... tyle podają w instrukcji ? u mnie w revelu tyle sie nie wejdzie ... a ma wiecej skoku, 23ml na goleń ze sprężyna i 16ml na goleń z tłumikiem, to sa maksymalne wartości, większe wypchają uszczelki. ale tłumik nie działa kompletnie. (...) Rebound działa. Czyli chodzi ci o kompresje ? za mało oleju w goleni widocznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 12 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 (edytowane) Pomyliłem się - do każdej goleni idzie po 15ml Do tłumika idzie 120ml i tyle wlałem. Oringi były nieuszkodzone - przesmarowałem je dodatkowo smarem Rock and Roll. Nie działa blokada. Kręcenie pokrętłem na dole goleni (rebound) powoduje spowolnienie powrotu czemu towarzyszy dzwiek przeciskającego się oleju - więc olej chyba nie przeleciał do dolnej goleni. Dziwna sprawa, wyjąłem tłumik z goleni i zauważyłem, że otwór przez który przedostaje się olej nie zamyka się w pełni. Rozebrałem go, nie znalazłem możliwości zniwelowania tego braku, więc poskładałem. Efektem troche przypadkowego poskładania jest to, że otwór zamyka się całkowicie i blokada działa:) Tzn amor ugina się może 1cm po zablokowaniu. Edytowane 13 Marca 2014 przez scirocco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Już po testach. Amortyzator działa super. Stał się bardzo miękki i reaguje na nierówności nieporównywalnie lepiej. Nie czuje się też tarcia w początkowej fazie ugięcia. Tak samo tłumik. Przypominam, że uszczelki nie były wymieniane - jedynie wymieniłem olej na pit stop, w gąbkach red rum a na uszczelki dałem rock & roll. Dziękuję wszystkim którzy wypowiadali się w tym temacie - dzięki wam przeszedłem przez to bezboleśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.